Terug naar het profiel
Antwoorden gegeven door: ziggowebcare
-
DatumVraagAntwoordBekijk
-
Oct 19, 2010 om 13:08overstappen naar ziggoHallo spikey1973,
Zoals prins pils al zegt, graag ontvangen we een mailtje met je klantgegevens in onze webteam mailbox: webteam@office.ziggo.nl. We kunnen dan proberen de problemen toch nog naar tevredenheid op te lossen.
Mvg. Julius
Ziggo Webteam -
Sep 21, 2010 om 20:58signaal digitale tvbirdies geeft inderdaad het juiste advies.
Ik weet niet of je inmiddels al contact gehad hebt met onze klantenservice, maar anders zou je het volgende nog kunnen proberen:
- TV rechtstreeks aansluiten op Ziggo hoofdaansluiting (waar het signaal de woning binnenkomt) zonder splitters of andere randapparatuur, eventueel ook met een andere coaxkabel
- module eruit klikken, zenders opnieuw installeren en module er weer in klikken
Verder moet je nog kijken of je TV überhaupt door Ziggo ondersteund word. Je TV moet dan in de volgende lijst staan (https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-televisie-module-ci/televisies/)
Speelt het probleem na bovenstaande stappen nog steeds, dan kan er een monteur vanuit Ziggo aangestuurd worden.
Met vriendelijke groet,
Julius
Ziggo Webcare -
Sep 9, 2010 om 18:52Slechte ontvangst Ziggo digitaalZiggo is verantwoordelijk voor het signaal tot aan uw woning. Daarbinnen is het de verantwoordelijkheid van de klant. U geeft aan dat het signaal wel goed uw meterkast binnenkomt.
Het probleem dat u omschrijft, wordt in veel gevallen veroorzaakt door een stoorzender in de buurt van de decoder of antennekabel (coax). Daarom adviseren wij u het volgende te controleren:
Staat er binnen 50 centimeter van de decoder een draadloos of sterk magnetisch apparaat, dan kunt u testen of dit het probleem veroorzaakt, door dit tijdelijk van de stroom af te halen of te verplaatsen.
Bij draadloze of sterk magnetische apparatuur kunt u denken aan:
· Een babyfoon
· Een draadloos telefoontoestel of basisstation
· Een router voor draadloos internet
· Een geluidsspeaker
NB: Extra informatie over bekabeling en stoorzenders kunt u vinden op http://www.kabelkeur.nl/.
Als het analoge signaal wel in orde is, kunt u proberen uw digitale ontvanger voor enkele seconden van de netspanning te halen en hem daarna opnieuw in te stellen door hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Ook is het inderdaad aan te raden te controleren of er een update voor de firmware (software) van de digitale ontvanger beschikbaar is. Raadpleeg hiervoor de handleiding van het apparaat. -
Aug 7, 2010 om 20:38usb kabel bij modemVreemd inderdaad. Is het modem recent via Ziggo geleverd? Voor zover ik weet leveren wij de Scientific Atlanta's überhaupt niet meer tegenwoordig. Bij onze modems staat ook standaard de usb poort dicht, maar als ik je goed begrijp is er dus alleen internet via een usb kabel en niet via een gewone utp kabel.
Wellicht is het dan toch beter om het modem om te wisselen. Als je wilt kun je me het klantnummer of postcode en huisnummer sturen naar webteam@office.ziggo.nl. Ik kan dan uitzoeken wat er precies aan de hand is en eventueel het modem laten omwisselen.
Met vriendelijke groet,
Julius, Ziggo Webcare -
Aug 7, 2010 om 19:49usb kabel bij modemHoi tulpje,
Wij leveren normaal gesproken geen usb kabels bij kabelmodems. Een usb kabel is in ieder geval niet voor de internetverbinding. Er zit wel een usb uitgang op het modem, maar deze zit als het goed is dicht. Voor internet gebruik je gewoon de bijgeleverde utp (internet)kabel.
Als de laptop de sitecom router wel ziet, is het vaak een kwestie van de apparaten in de juiste volgorde resetten. Eerst haal je het kabelmodem voor ongeveer 10 seconden van het stroom. Als vervolgens het Power, DS, US en Online lampje weer constant branden zonder te knipperen, haal je ook even de sitecom router voor 10 seconden van het stroom.
Mocht je problemen blijven ervaren met de verbinding, kun je contact opnemen met onze Klantenservice op 1200 (gratis vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of naar 0900-1884 (€ 0,10 per minuut). In plaats daarvan kun je eventueel ook een mail met je klantnummer en een korte uitleg van de situatie sturen naar webteam@office.ziggo.nl.
Met vriendelijke groet,
Julius, Ziggo Webcare -
May 26, 2010 om 12:29wachtwoord router vergetenIn aanvulling op bovenstaande: Meestal staan de gebruikersnaam en het standaard wachtwoord van een router in de handleiding vermeld. Vaak zit er ook een sticker onderop het apparaat met deze informatie.
Heeft u het standaard wachtwoord vervangen en bent u deze vergeten, dan staat in de handleiding van de router beschreven hoe u de router naar de fabrieksinstellingen terug kan zetten. U raakt dan wel uw instellingen kwijt!
Online handleidingen van routers geleverd door Ziggo:
- https://static.ziggo.nl/images/handleiding-netgear-router-gb111-2esnls_tcm14-1918.pdf
- https://static.ziggo.nl/images/handleiding-netgear-router-wnr3500_tcm14-1917.pdf
- https://static.ziggo.nl/images/handleiding-sitecom-router-wl-600_tcm14-1923.pdf