Slechte ontvangst Ziggo digitaal
Hallo,
Een flink deel van de zenders- o.a. vooral 1 2 en 3 -
uit mijn Ziggo digitaal pakket heeft stilstaand/ schokkerig beeld.
Signaal bij binnenkomst( meterkast) is okay. Analoog is goed.
Ik heb de kabel -1,5 m- vanuit de muur naar tv vervangen.
Digitaalontvangst is echter slechts 19%
Ziggo beweert dat het in de bekabeling zit. Monteur komt niet.
Zijn zij verantwoordelijk voor de kabel ( door het huis) van de meterkast naar de kabelaansluiting in de muur?
En ligt daar mogelijk de storing?
Ligt het aan de decoder? ( Panasonic )
Wat is een goed(koop) alternatief voor Ziggo, ben het spuugzat
Dank voor de reactie!
Patrick
Ziggo moet op jouw aansluitdoos door een monteur een meting laten verrichten.
Op dat moment weet je pas of het voor of na de doos zit.
Het is typisch ziggo, om het probleem bij de klant te leggen.
Als het anoloog beeld wel goed is, dan ligt het m.i. waarschijnlijk aan uw Panasonic decoder. Deze al eens een reset gegeven: stroom 2 minuten er van afhalen - stekker eruit trekken! Update van firm/software nodig? Kijk hiervoor op de website van www.panasonic.nl o.i.d.
Zoals al aangegeven zou een meting op de plaats waar de kabel het huis binnenkomt uitsluitsel kunnen bieden, maar aan de andere kant kan het natuurlijk geen kwaad om de bekabeling eens goed te controleren. Bij analoge TV is de kwaliteit van de kabel niet zo heel erg belangrijk (je hebt hoogstens een iets minder goed beeld), maar bij digitale TV vertaalt een mindere kabel zich meteen in ontvangstproblemen.
Goede kabels en connectors zijn bij digitale TV van essentieel belang!
Als je dus nog 'gewone' kabels (die goedkope, dunne van de bouwmarkt) en connectors met die plastic kapjes gebruikt, vervang die dan eerst maar eens door een goede kwaliteit kabel en (volledig) metalen connectors.
m.vr.gr. Freya
Ziggo is verantwoordelijk voor het signaal tot aan uw woning. Daarbinnen is het de verantwoordelijkheid van de klant. U geeft aan dat het signaal wel goed uw meterkast binnenkomt.
Het probleem dat u omschrijft, wordt in veel gevallen veroorzaakt door een stoorzender in de buurt van de decoder of antennekabel (coax). Daarom adviseren wij u het volgende te controleren:
Staat er binnen 50 centimeter van de decoder een draadloos of sterk magnetisch apparaat, dan kunt u testen of dit het probleem veroorzaakt, door dit tijdelijk van de stroom af te halen of te verplaatsen.
Bij draadloze of sterk magnetische apparatuur kunt u denken aan:
· Een babyfoon
· Een draadloos telefoontoestel of basisstation
· Een router voor draadloos internet
· Een geluidsspeaker
NB: Extra informatie over bekabeling en stoorzenders kunt u vinden op http://www.kabelkeur.nl/.
Als het analoge signaal wel in orde is, kunt u proberen uw digitale ontvanger voor enkele seconden van de netspanning te halen en hem daarna opnieuw in te stellen door hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Ook is het inderdaad aan te raden te controleren of er een update voor de firmware (software) van de digitale ontvanger beschikbaar is. Raadpleeg hiervoor de handleiding van het apparaat.
Bedankt voor de reacties, het euvel doet zich nog altijd voor.
Kom het overigens op heel veel forums tegen!!
De kabels (behalve die door de muren) zijn reeds vervangen.
Voor de Panasonic decoder zijn na wat speurwerk al enige jaren geen updates voorhanden, stroom, smartcard etc al in- en uit gehad.
Zoals gezegd stuurt Ziggo geen monteur langs om een meting te verrichten,
ondanks dat het signaal onder de minimale norm ligt.
Aan het standaard antwoord zoals door ziggowebcare gecopy/pasted heb ik niets,
dat kan ik wel dromen en allang opgevolgd na en tijdens een veel te duur telefoontje met Ziggo...
Ik heb geen trek om een nieuwe kabel te trekken van meterkast naar aansluitpunt in de kamer. Heb al een proefkabel door de kamer gelegd en dat werkte niet, zie niet in wat voor verschil het uitmaakt wanneer ik deze door de pvc pijp haal...
antwoorden blijven welkom!
Dank, Patrick
Hier ook al tijden hetzelfde probleem. In vorige woning vrijwel geen problemen (was een nieuwbouwwijk). Nu wat landelijker gaan wonen en een triest signaal hier. Ik heb ook al alle kabels richting de decoder vervangen voor kabel met massieve koperen draad en vergulde connectors. In huis heb ik dus nu nog beter kabel liggen dan van buiten mijn woning inkomt! En daartussen (uit ellende) zelfs een behoorlijke signaalversterker gezet. Dat scheelt wel wat: van 31% naar 55%. Veel zenders zijn daardoor wel aan te zien, maar inderdaad Ned 1, 2 en 3, maar ook sommige themakanalen zijn niet om aan te zien en te horen.
De argumenten van Webcare zijn ook wel haast onmogelijk te noemen. Het snoertje dat je er bij krijgt om de decoder op je TV aan te sluiten is 40 cm. Dan zit je dus altijd binnen 50 cm van een speaker of een ander apparaat dat storing kan geven (de t.v. immers).
Daarnaast had ik in mijn vorige woning nog wel goedkopere snoeren, een langere afstand te overbruggen, gewone connectors en wel goed beeld.
Wat ook erg vervelend is dat je regelmatig de panasonic decoder moet resetten. Regelmatig vastlope, niet meer reageren op afstandsbediening en zelfs niet op handbediening), teletekst die niet goed werkt etc. En als je belt (maakt niet uit hoe vaak) blijft de stekker er uit en opnieuw opstarten de enige oplossing. Lijkt mij niet en dat heb ik ook al eens aangegeven.
Het heeft overduidelijk met onderhoud van het netwerk te maken. Of eigenlijk het bezuinigen daarop (dus gewoon amper doen). Voorzover ik na heb kunnen gaan is hier de kabel in de jaren 80 de grond ingegaan en nooit meer echt naar omgekeken.
En inderdaad de monteur zal nimmer langskomen.
Toch zijn de problemen zoals jij beschrijft, het gevolg van kabels/stekkers, zoals freya al uit legt. Het lijkt er op dat stekkers niet goed zijn of niet goed aangesloten zijn.
Als analoog wel goed is, heeft Ziggo hier verder niets mee te maken. Je decoder is ook al jaren oud, al een decoder geprobeerd van buren o.i.d.?
Je kan wel een beroep doen op service+ van Ziggo, maar daarvoor moet je betalen klik hier
Al hier, klik gekeken?
Het enige wat ik je kan aanraden, is om een andere decoder te proberen.
Bijvoorbeeld eentje van de buren of van familie.
Werkt het dan wel goed, dan weet je in ieder geval dat het aan de Panasonic decoder ligt en niet aan je kabels.
Groet, Dirck
[quote=birdies schreef op donderdag 9 sep 2010, 20:23]Je decoder is ook al jaren oud, al een decoder geprobeerd van buren o.i.d.?
Je was me net voor Birdies. Ik zat hier ook al aan te denken. hahaha
Groet, Dirck
Birdies,
Met mijn oude bekabeling is het signaal zo mogelijk nog slechter. Bij mij kan het dus niet liggen aan de stekkers.
Of analoog goed is, is haast niet te zien. Maar als ik het vergelijk met het signaal bij anderen (bijvoorbeeld oude buren) dan is het daar veel scherper.
En waarom zou ik een nieuwe decoder moeten aanschaffen. Ik heb al sinds 2002 digitale TV van (destijds nog) multikabel. Decoder gekocht voor € 99,--. Kreeg ik enorm grote bak van Sagem. Volgens de gebruiksaanwijziging zou op korte termijn toen al Video On Demand en andere interactieve diensten worden aangeboden. 4 Jaar later krijg ik een brief van Ziggo dat ik een nieuwe decoder nodig heb omdat de Sagemdecoder niet meer zou werken en dat de extra diensten er niet zullen komen. Maar als ik op dat moment een nieuwe decoder kocht (ze hadden toen alleen een panasonic in de aanbieding) tegen het actie tarief van € 49,--, mocht ik de Sagem houden. Nogal logisch, die heb ik zelf aangeschaft.
Laat Ziggo eerst maar eens zorgen dat ze fatsoenlijke decoders versturen, daar geen absurde kosten voor rekenen (betaal al behoorlijk extra voor extra zenders terwijl er inmiddels al minder zenders zijn dan voorheen, maar het bedrag gelijk blijft) en dat het signaal gewoon goed is. En waarom zou ik daarvoor moeten betalen? Als ik mijn werk niet goed doe en dat later moet herstellen bij een klant kan ik ook niet zeggen: wil ik wel, maar dan moet u wel betalen! Het is mijn misser, dus zijn het ook mijn kosten op dat moment.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???
Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract heb betaald?
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!
Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri
...
Lees meer
Windows life mail mappen verdwenen
Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer