sp
door spikey2 Sep 18, 2010 om 23:31
Computers & telefonie

Signaal digitale tv

Mijn moeder heeft twee maanden geleden een Sony t.v. gekocht met ingebouwde module voor digitale tv, zodat ze geen apart kastje nodig heeft voor de smartcard. Nu gebeurd het regelmatig dat ze allemaal blokjes en strepen op het beeldscherm krijgt. Als ze de tv uit zet en weer opnieuw aan zet, kan ze weer normaal tv kijken. Dit is soms 2 tot 3 keer per avond het geval, maar er zijn ook dagen dat het niet voorkomt. Het ligt niet aan de tv kabel, want die is nieuw. Volgens de provider (Ziggo), komt het signaal niet goed door en dit komt volgens hen doordat sommige fabrikanten van tv's met ingebouwde module het signaal niet goed herkennen en dus niet goed doorgeven. De oplossing zou zijn om toch een kastje te kopen voor digitale tv en dan zou het probleem opgelost zijn. Ik vind dit wel vreemd, omdat de module er juist voor is om geen kastje nodig te hebben. Weet iemand of dit vaker voorkomt en is er een andere manier om deze storing op te heffen

626 6 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 18, 2010 om 23:39
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een Samsung met ingebouwde antenne en heb in de slaapkamer bij sommigen kanalen geen ondertiteling. Af en toe zie je s een zin staan, heel irritant.
Beneden bij mijn Sony heb ik daar geen last van. Ik heb Caiway.

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 18, 2010 om 23:41
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ps: De Sony beneden heeft ook een ingebouwde ontvanger.
Volgens mij heeft de Samsung een DVBT en de Sony een DVBC.

birdies
door birdies - Sep 18, 2010 om 23:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Het ligt niet aan de tv kabel, want die is nieuw.........

Welke kabel is nieuw: de coax? Of heb je het over een HDMI-kabel. Een goede coax kabel + goede pluggen + goed bevestigd zijn belangrijk bij digi t.v. Meer info is hier, klik te vinden.

Is de nieuwste firmware v.d. Sony geïnstalleerd?

sp
door spikey2 - Sep 19, 2010 om 13:21
1 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor jullie reactie.
De coax kabel is nieuw, dus daar ligt het niet aan. Ik zal nogmaals contact opnemen met Ziggo en vragen of er eventueel een monteur langs kan komen. Mijn moeder heeft bij mensen in de flat die ook een tv met ingebouwde ontvanger hebben en ook Ziggo nagevraagd of zij er ook problemen mee hebben, maar allemaal hebben ze goed beeld. Ook neem ik nog contact op met de winkel waar de tv is gekocht en vragen of het aan de tv zelf kan liggen.

birdies
door birdies - Sep 19, 2010 om 13:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Als alle anderen in de flat goed beeld hebben, zit het probleem waarschijnlijk toch binnenshuis. Ook een nieuwe coax kan slecht aangesloten zijn op de pluggen. En zijn het kwaliteits pluggen of van die dingen met een plastic kapje?

Is de t.v. verbonden met een scart of een HDMI kabel? Mocht zij een scart gebruiken: als deze tig jaar oud is, zou ik hem vervangen.

Ziggo brengt wel kosten in rekening als het probleem bij de klant blijkt te liggen.

zi
door ziggowebcare - Sep 21, 2010 om 20:58
6 Antwoorden / 0 Vragen

birdies geeft inderdaad het juiste advies.

Ik weet niet of je inmiddels al contact gehad hebt met onze klantenservice, maar anders zou je het volgende nog kunnen proberen:
- TV rechtstreeks aansluiten op Ziggo hoofdaansluiting (waar het signaal de woning binnenkomt) zonder splitters of andere randapparatuur, eventueel ook met een andere coaxkabel
- module eruit klikken, zenders opnieuw installeren en module er weer in klikken

Verder moet je nog kijken of je TV überhaupt door Ziggo ondersteund word. Je TV moet dan in de volgende lijst staan (https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-televisie-module-ci/televisies/)

Speelt het probleem na bovenstaande stappen nog steeds, dan kan er een monteur vanuit Ziggo aangestuurd worden.

Met vriendelijke groet,

Julius
Ziggo Webcare