ud
door uden_1 Feb 13, 2012 om 18:29
Auto & vervoer

Auto via ebay

ls.,

Ik zag een auto te koop. Na veel mails kreeg ik bericht van Ebay dat via hen de auto aangeschaft kon worden. Ik dien echter e e r s t het aan koopbedrag over te maken (deze zal dan gepartkeerd worden), dan komt men de auto thuis afleveren en heb ik 5 dagen de tijd om de koop al dan niet te bevestigen/annuleren. Bij bevestiging zal het geld overgemaakt worden een de koper, maar annueren zal ik het geparkeerde geld retour krijgen. Lijkt me allemaal beetje vreemd. Vraag is of mensen hier ervaring mee hebben.

Thxx

6153 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 13, 2012 om 18:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zal wel te maken hebben met kopers- en verkopersbescherming, dus zij houden het geld even vast en als u tevreden bent betalen ze aan de verkoper, bent u niet tevreden dan betalen het geld terug nadat de verkoper de auto heeft terug ontvangen.

Ik zou wel even nagaan of écht met Ebay te maken hebt en niet met een oplichter, want het klinkt wel wat raar. Is het niet gewoon mogelijk de auto op te halen en contant af te rekenen?

ud
door uden_1 - Feb 13, 2012 om 18:43
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 13 feb 2012, 18:39]Dat zal wel te maken hebben met kopers- en verkopersbescherming, dus zij houden het geld even vast en als u tevreden bent betalen ze aan de verkoper, bent u niet tevreden dan betalen het geld terug nadat de verkoper de auto heeft terug ontvangen.

Ik zou wel even nagaan of écht met Ebay te maken hebt en niet met een oplichter, want het klinkt wel wat raar. Is het niet gewoon mogelijk de auto op te halen en contant af te rekenen?

Ls., Dank voor de reactie. Ik heb ebay proberen te mailen (telefoon kan ik nergens vinden) om na te gaan of eea betrouwbaar was. Krijg daar verder geen antwoord op. Mijn mededeling dat ik de auto EERST wil zien en dan desnoods contant wil betalen biedt ook geen soelaas. Ik krijg elke keer het bericht dat ik EERST het geld dien over te maken en men dit voor me zal "parkeren" tot ik al dan niet definitef besluit de auto te kopen.

tenormin
door tenormin - Feb 13, 2012 om 19:20
16847 Antwoorden / 108 Vragen

nou uden, dan zou ik het geld maar in de zak houden en ergens anders, en zeker niet via internet, Ebay of wat dan ook een auto aanschaffen. Niet dat je hem bij een occassion zaak gratis krijgt, maar dan kun je in ieder een auto bekijken, proefrit maken (probeer iemand met verstand van auto's mee te nemen) misschien heb je zelf goed inzicht over tweede hands auto's, maar voor mij ga je gegarandeerd de mist in als ze er op staan eerst geld en dan de auto. En dat laatste moet ik dan nog zien!!

valerius-2
door valerius-2 - Feb 13, 2012 om 22:22
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik zou ook eerst willen zien voordat ik met geld over de brug. Is er geen kontakt met de verkoper. Zo nee dan het over laten gaan.

sw
door swat1500 - Feb 14, 2012 om 01:05
3795 Antwoorden / 0 Vragen

Dubieuze constructie waarbij het risico volledig bij u wordt gelegd.
Advies: "niet doen".

f.weele
door f.weele - Feb 14, 2012 om 10:49
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste uden, kijk even op de site of de betaling via PayPal loopt, of kan lopen.
Meestal ben je beschermt bij aankopen met gebruikmaking van Paypal.
Kijk op de volgende link voor meer informatie:klik hier.
m.vr.gr.

go
door goldensky - Feb 14, 2012 om 11:36
20 Antwoorden / 2 Vragen

En de auto staat zeker nog in Engeland.
Zoek maar op google bij auto e bay en engeland.

ud
door uden_1 - Feb 14, 2012 om 12:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

LS allemaal dank voor jullie antwoord. Ik heb inmiddels met Ebay gemaild en een kopie toegevoegd van zg "hun" gestuurde email. Als antwoord kreeg ik dat het spoofmail was en eea NIET van hun afkomstig is. Maw: poging tot oplichting.

Thx

traporgel
door traporgel - Feb 14, 2012 om 12:40
191 Antwoorden / 4 Vragen

Onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn die hun spaarrekeningen willen plunderen om via een schimmige eBay advertentie een auto te kopen, waarbij dan ook nog eens een tussenpersoon eerst geld wil zien, terwijl u de auto in kwestie nog niet hebt gezien, laat staan deze hebt kunnen rijden.

Dit probleem zal wel eeuwig durend blijven bestaan, want u bewijst dat er nog altijd mensen zijn die op deze schimmige wijze kapitalen kwijt willen.

U kent dit forum, dan had u - mogelijk - kunnen weten dat deze verkoopmethode stinkt als een kudde bunzings.

tenormin
door tenormin - Feb 14, 2012 om 13:12
16847 Antwoorden / 108 Vragen

uden, u bent dus nu goed op de hoogte hoe u uw geld weg kunt gooien; dus dat is al gewonnen. Gewoon nooit, never, aan beginnen. Maar u bent inmiddels gelukkig "wakker geworden" en daar ben ik blij om, voor U!!