jo
door johannes1 Jul 25, 2013 om 11:17
Auto & vervoer

Autopech; wat te doen na stranden

[gisteren plaatsing geprobeerd;mislukte schijnbaar]
kortgeleden kregen we - ca 200km van huis op de terugweg - pech ad motor, die niet binnen 2 dg te repareren was; anwb [verder a] ingeschakeld, die contractbedrijf Adac inschakelde, dat onze auto naar hun bedrijventerrein bracht. Daar moesten we de papieren inleveren én de sleutel. Tot nu toe was de hulp perfect en a stuurde zelfs 2 sms-jes én belde om info hoe eea. verliep. Prima.
MAAR toen viel alles stil, stonden we daar op een onafgesloten ruimte met onze spullen.
we hadden GEEN ENKEL bewijs van afgifte of achterlaten auto gekregen; niet correct !
0p dát moment hadden we juist de HULP van a misschien wel het meest nodig gehad. We -82jr- waren volledig de kluts kwijt. Er was op 't terrein ook niemand meer; 18u, alles dicht.
En dan ben je 45jr lid, hebt hulp i h buitenland i h pakket, maar noppes.
We zijn uiteindelijk toch diezelfde dag thuis gekomen, maar dat is 'n ander verhaal.
Nu dachten wij zo : er zullen toch wel veel mensen ooit in zo'n situatie geweest zijn.
HOE HEBBEN DIE 't OPGELOST ??
Liet de anwb - die zich schijnbaar slechts op de materiële kant richt - U toen ook in de kou staan ?
We kunnen wat leren van onze ervaringen. Wilt U die van U met ons delen.
We voelen ons met die a niet niet meer zo gelukkig . Jammer toch.

4479 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2013 om 12:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt zelf bij dat telefoontje niet gevraagd hoe de verdere gang van zaken was?

jo
door johannes1 - Jul 25, 2013 om 12:54
63 Antwoorden / 53 Vragen

Hallo Tijger :

stel je ff voor : twee oudjes [vrouw ook nog ziek] van 82 jr, die begin v d middag autopech krijgen. 0m 18u eindelijk 'afgeleverd' worden .
In de afgelopen uren meerdere telefoontjes met anwb-alarmcentrale gevoerd hebben. Door hen al 2 x gebeld werden met de vraag : hoe verloopt 't ; is er al iemand geweest; is de sleepwagen al gekomen ?
Anwb die gecheckt heeft hoe jou lidmaatschap is aangevuld met extra's .
Dan verwacht je in het kader van het imago van zo'n organisatie, dat er toch een volgend telefoontje binnenkomt, waarbij nogmaals gevraagd wordt hoe 't met je gaat nadat je daar gedropt bent en een advies hoe verder te handelen.
Wij zijn lid [al 45jr] en hebben hulp i h buitenland, maar dát is schijnbaar niet genoeg !!
Kun je je voorstellen, dat we - toen we daar zo met onze spullen op dat smerige terrein stond, niemand meer te bekennen, 'n beetje sinistere - dat we toen KAPOT waren ?
Dán kun je echt die fut niet meer opbrengen om jouw ratio op volle toeren te laten draaien.
Hopelijk is de vraag voldoende beantwoord.
toch dank.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2013 om 13:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Beste Johannes, dat kan ik mij heel goed voorstellen. Maar u zegt dat u verscheidene keren met de ANWB contact hebt gehad. Dus daarom verwondert het mij dat de vraag: en wat dan straks? Niet eerder besproken is.

Ben zelf geen lid van de ANWB, dus ik heb geen idee wat je van hun hulp kunt verwachten, maar ik heb bij mijn auto een mobiliteitsgarantie van de dealer. Ik heb daarvan de voorwaarden doorgenomen, hoewel ik hoop ze nooit nodig te hebben.

Dat men ergens al heel lang lid van is, maakt niet dat men extra goed of beter behandeld wordt.

Hebt u nog een klacht over de gang van zaken bij de ANWB ingediend?

U schrijft, u bent die dag toch wel thuis gekomen, dus u hebt iemand moeten bellen om u op te halen. Waarom de ANWB niet nog een keer gebeld?

Maar al met al een hele nare ervaring voor u en uw vrouw.

zoekster
door zoekster - Jul 25, 2013 om 13:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het is toch heel simpel een telefoontje naar de anwb te plegen en te zeggen: 'Tja, daar staan we dan en hoe nu verder?'
Ik begrijp dat u opgebrand was en dat uw leeftijd meespeelt, maar dit lijkt me toch nog wel op te brengen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 25, 2013 om 13:36
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Het was binnen Nederland? En je hebt ook 'Vervangende Auto Service Nederland' afgesloten?

Overigens wanneer je op anwb.nl kijkt en wilt weten welke service je nu precies kunt verwachten, per module, is dit helemaal niet duidelijk. Heb hierover al eerder een vraag gesteld aan de ANWB, met een vaag antwoord mocht je het doen.. heb dan destijds ook maar de extra modules opgezegd.
En uit bovenstaande reacties blijkt wel dat het niet duidelijk is anders was er iemand allang op de proppen gekomen met een linkje waar het helder staat wat je mag verwachten.

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2013 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lekkerisdat

De ADAC in Nederland?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 25, 2013 om 14:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 25 jul 2013, 13:40]@lekkerisdat

De ADAC in Nederland?Lol, al is het meer om te huilen, schaam me diep, bedankt.

Even mijn vraag opnieuw formuleren; Heb je ook 'Vervangende Auto Service Buitenland' afgesloten?

tijger1
door tijger1 - Jul 25, 2013 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lekkerisdat.

Schamen hoeft niet, komt door de warmte.;-)

jo
door johannes1 - Jul 26, 2013 om 14:53
63 Antwoorden / 53 Vragen

hallo al die mensen die zich de moeite getroost hebben mijn epistel te lezen :merci.

Ik gaf aan, dat de Adac i o v de anwb bij ons geweest is en een gecontracteerd bedrijf, dat namens hen werkt ons wegsleepte.
Dus dit was in Duitsland.

We hebben altijd al 'hulp i h buitenland 'als extra [verzekering] bij de anwb gehad. [en nog].
Maar schijnbaar betreft dit slechts de materiële zaken [auto] en niet de MENS die lid is. Dát heeft ons zo geweldig 'tegen de borst gestoten '. zo gezegd.

Je moet dan toch wel ff op jouw tanden bijten als je in hun winkel leest : ZONDER ZORGEN .

Wat dat herbellen naar de anwb :
wij dachten : het is voor hen finito en uit. Service afgelopen.
Achteraf zeggen van 'ALS ' heeft geen enkele zin, ofschoon wel een goeie raad.

Wat me tot nu toe verwonderd :
er is nog geen enkele reactie van iemand die ook met pech is blijven zitten of zijn die allemaal wel tot aan huis geholpen of anderszins van dienst ??
Er zijn toch jaarlijks zeker wel tig-tienduizende pechgevallen.
Merkwaardig.

bosduif
door bosduif - Jul 27, 2013 om 00:35
113 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo Johannes1,

Even een vraag.
Bent U ook verzekerd voor Vervangende Auto Service in Europa?
Met alleen de wegenwacht service Europa krijgt U geen vervangende auto.
Zelf al een paar maal gestrand in Frankrijk en Spanje en altijd vervangend vervoer gehad.
Zelfs vervangende camper.
Vandaar mijn vraag.

Met vriendelijke groet,
bosduif.

jo
door johannes1 - Jul 28, 2013 om 12:45
63 Antwoorden / 53 Vragen

hallo Bosduif

Neen, we hebben geen vervangend vervoer in ons pakket.
Waarom niet, zul je zeggen.
Wel : wij veronderstelden, dat je bij pech - i h buitenland - als PERSOON net zo geholpen zou worden als er met de auto het geval is.
Er wordt - op de een of andere manier - voor gezorgd dat je thuis komt.
Zo lezen we [althans dat maakten we altijd uit de verhalen op] steeds.
NEEN DUS !
Jouw auto [begrijpelijk dat deze niet direct naar huis getransporteerd kan worden] daar wordt toch ook voor gezorgd dat die netjes op het op te geven adres wordt afgeleverd.
WAAROM MOETEN DE MENSEN [het lid v d anwb] 't dan maar uitzoeken ?

Verder dachten we dat dit vervangend vervoer betrekking had op pechgevallen die op vakantie ZIJN en daar een of meer dagen uit de nood geholpen worden met een leenauto.
Nooit gehoord of gelezen dat dit dé oplossing is om thuis te komen.
Waarom schenkt de anwb daar bv i d kampioen niet meer aandacht aan ?
Wij zijn toch geen ujnicum; legio mensen overkomt zo iets.
0f roep dit bekendmaken teveel zorg op, tegen welke belasting de anwb niet op kan ??
Veel leden ja, prachtig, maar dan moet je ook in staat IEDER lid alle service te bieden. Dit kan anwb schijnbaar niet aan.

Is jouw vraag toegelicht genoeg ?

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2013 om 13:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@johannes1

Als ik zo uw laatste reactie lees, heeft de ANWB precies en correct gedaan waar u voor verzekerd bent.

Dus eventuele verwijten richting ANWB zijn onterecht.

U schreef eerder dat u al heel lang lid bent van de ANWB, maar blijkbaar hebt u in al die jaren de voorwaarden niet een keer zorgvuldig doorgenomen. Os meer informatie ingewonnen.

Dat laat uiteraard onverlet dat u een heel nare ervaring hebt gehad, maar het is niet andermans schuld.