Fa
door Fam.valk Nov 6, 2020 om 21:05
Auto & vervoer

Camper verzekering onmogelijk te verkrijgen door uitschrijven nederland. Help!

Wij gaan rondreizen met de camper binnen europa voor een jaar. wij zijn niet ingezetenen van nederland omdat wij langer dan 8 maanden weg zijn uit nederland. Dit is wettelijk verplicht en wij kunnen geen briefadres verkrijgen. Ook hebbben wij geen adres in een ander land omdat we rondreizen. De camper blijft op nederlands kenteken staan en de belasting van zowel voertuig als ons werk blijft via nederland.

Nu hebben wij een probleem met de wa verzekering en dit lijk onmogelijk te zijn. Een nederlands voeruig is verplicht een wa verzekering te hebben maar alle verzekerings maatschappijen hebben de voorwaarden dat je wel in nederland moet ingeschreven staan. Wat voor ons dus niet lukt omdat we niet inschreven staan in nederland maar we zijn het wel verplicht. Hopelijk weet iemand raad!!

6196 12 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 6, 2020 om 22:32
2065 Antwoorden / Vragen

Dit is ontzettend tricky en kan ook consequenties hebben voor uw zorgverzekering. U moet niet op fora informeren maar deskundige hulp zoeken hoe je dit aanpakt.

ma
door malty - Nov 6, 2020 om 22:55
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u uw bankrekening wel aanhouden wanneer je in het buitenland ook geen adres hebt?

tenormin
door tenormin Nov 6, 2020 om 23:33
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, je bankrekening houd men, normaliter, gewoon aan. De enige ervaring die ik er mee heb is dat ik, langer geleden, wegens overcompleet werd ontslagen: ik 5 jaar salaris meekreeg, elke maand uit te betalen. Ben toen ook enige jaren weg geweest. Maar toen leefden mijn ouders nog en had ik daar adres. De auto bleef ook "gewoon" in Nederland, was verzekerd voor alles, ook Zorgverzekering; APK 's werden gedaan net zoals voor alles verzekerd blijven. Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat ik destijds niet wist dat je je uit moest schrijven. Het adres van mijn ouders louter gebruikt voor post. Had toen ook ook eigen huis waar de hypotheek gewoon werd doorbetaald. Dus ik heb per ongeluk een beetje geluk gehad??

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2020 om 23:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Verkoop die camper aan familie en laat die hem verzekeren.

Hebt u dan ook geen woning meer in Nederland? Volgens mij beetje dom om u uit te schrijven, gezien de vergaande consequenties.

[Edit redactie: gedeeltelijke reactie verwijderd]

tenormin
door tenormin Nov 7, 2020 om 00:41
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dat door Europa reizen, nu, @tijger1, dan moet je absoluut dwaas zijn. Voor men in een geel gebied kan komen moet je door oranje en rood. De fam. Valk, ik hoop niet de "van der Valks", haha, moet echt wel ietwat vreemd zijn. Maar goed, dat is niet aan ons of anderen.

Toch?

marita5
door marita5 Nov 7, 2020 om 02:11
11517 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , Ts is wettelijk verplicht om zich uit te schrijven in Nederland https://www.zwiebelfam.nl/langer-dan-8-maanden-onderweg/

tijger1
door tijger1 Nov 7, 2020 om 09:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@maritas

Dat weet ik uiteraard, maar in sommige gevallen is het onverstandig je aan de wet te houden.

tenormin
door tenormin Nov 7, 2020 om 17:25
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, ik ken heel wat mensen die in Spanje wonen, langer dan 8 maanden per jaar. Ik ken niemand van hen die zich heeft laten uitschrijven, ook al weet iedereen dat dit wel zou moeten. Tenzij iemand een verklikker heeft, dan ben je de sjaak.

rj
door rjw Nov 9, 2020 om 15:08
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb ooit eens een jaar in Ierland gewerkt maar ik was gewoon ingeschreven op mijn Nederlandse adres. Hoe kan iemand er achter komen dat je elders bent zolang je gewoon de rekeningen betaald? Laat gewoon iemand regelmatig de post controleren en belangrijke stukken doorsturen via email of whatsapp.

ne
door neodutchio - Nov 7, 2020 om 07:51
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Waar bent u dan geregistreerd? Hoe kan de camper op uw naam blijven staan als u geen geldig woon of verblijfplaats hebt? Hoe gaat u het doen met de andere verzekeringen? Hebt een mobiele telefoon en hoe kunt u die houden zonder adres? Ik voorzie toch een hoop praktische problemen bij het niet hebben van een adres. En hoe gaat u het na dat jaar doen?

1paul
door 1paul - Nov 7, 2020 om 09:42
3155 Antwoorden / 0 Vragen

postbus????

me
door mein33 - Nov 7, 2020 om 11:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Geen huis, geen thuis in Nederland !
Waar ga je dan wonen als je terugkomt of als je onverweg ziek mocht worden of een andere reden hebt om naar Nederland terug te moeten komen.
In deze onzekere tijden is het opgeven van alle zekerheden die het leven je momenteel biedt, wel een hele grote en stap en ik vraag mij af of de consequenties daarvan wel heel goed zijn door- en overdacht.

Probleem autoverzekering is er één, maar ben wel benieuwd of TS wel een oplossing voor de zorgverzekering heeft gevonden, aangezien er wel een postadres nodig is om die te behouden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 7, 2020 om 17:52
1389 Antwoorden / 10 Vragen

ik lees hier op een link dat langer dan 8 maanden.....

Maar mijn zoon gaat echt niet dagelijks heen en weer,  elk weekend hier,  door de week in België  en dus  50 weken x 5 dagen = 250 dagen  en  8 maanden x30 dagen = 240 dagen al....  verder is  elke week in en uitschrijven  niet te doen...

Dit  is een papieren maatregel en ergens ingeschreven staan bij familie of vrienden en opgelost.
Met de open grenzen  is dit niet controleerbaar  en  wacht  nog even op de 3e Golf geweest is of  overal  een Vacin beschikbaar is gekomen.

Als je nergens permanent gaat wonen is  nergens inschrijven......
Wat denk je van mensen die op de Grote Vaart werken?  Ook vaak meer dan 8 maanden weg, net als onze Militairen die vaak langer bleven...

Zolang je  nergens permanent gaat wonen verwacht ik geen problemen en   na die tijd weer hier terug?
Niets doen, gewoon gaan en je weet vooraf niet  hoelang dit gaat duren.

ne
door neodutchio Nov 7, 2020 om 17:59
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Mensen op de grote vaart hebben een postadres. En militairen hebben echt nog wel een adres in Nederland.

tijger1
door tijger1 Nov 7, 2020 om 18:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Sommigen op de grote vaart hebben zelfs een woning.

Do
door Domu - Nov 7, 2020 om 20:05
1 Antwoorden / Vragen

Leg eerst eens uit hoe de camper op Nl kenteken kan blijven staan? En hoe krijg je de aanslag wegenbelasting binnen, naast e-mail?  Dit MOET dus in nl

je moet dus ergens in Nl een adres hebben, (vrienden,familie) anders kan bovenstaande niet.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Nov 9, 2020 om 10:45
104 Antwoorden / Vragen

Ik neem aan dat die 8 maanden regel ergens anders voor bedoelt is. Ik denk dat als je langer dan 8 maanden uit Nederland bent en ingeschreven bent in een ander land jij je dan moet laten uitschrijven uit het regeister in Nederland.
Hoe denk je dat zeilers, die langer dan 8 maanden uit NL weg zijn, dat doen en in Nederland geen eigen huis hebben?

Buiten dat, als niet ingezetene van Nederland kan je in principe geen auto met Nederlands kenteken hebben,
behalve (misschien) als je een vast adres in het buitenland hebt.

Misschien heeft dat wel te maken met het betalen van belasting of eventuele bekeuringen.
Waarheen moet die correspondentie heen gezondenden worden.

Je gewoon ingeschreven laten staan in Nederland, heb je geen eigen huis, dan laten inschrijven (een postadres) bij een kennis of familielid.

Zoals anderen ook reeds schreven, je haalt je een heleboel problemen op je hals als jij je laat uitschrijven uit Nederland.

ja
door janf43 - Nov 9, 2020 om 13:53
733 Antwoorden / 0 Vragen

Een andere consequentie van uitschrijven is dat u over de periode dat u niet in Nederland woonachtig bent u geen AOW opbouwt. Over een x aantal jaren heeft dit dus ook consequenties.

Wi
door WillemWest - Nov 9, 2020 om 16:00
1 Antwoorden / Vragen

Indien u een postadres zoekt kan ik die u wel bieden. Niet gratis uiteraard.
Maar zou een oplossing tijdelijk kunnen zijn.... Ik zou dan diverse info van u moeten hebben.

Ik hoor dan graag van u,