sleutelaar
door sleutelaar Dec 27, 2008 om 21:41
Auto & vervoer

Contactslot verwijderen ,Renault Megane

wie kan precies aangeven hoe een contactslot verwijderd kan worden ,waar een afgebroken stuk in zit sleutel kan er niet ver genoeg in

de afscherm kappen zijn al verwijderd en aan de bovenkant zit een boutje is ook al verwijderd aan de onderkant zie ik twee pennetjes  kan deze niet indrukken

Mischien is Grindweg aanwezig?

groet van de sleutelaar

7128 10 Rapporteer

grindweg
door grindweg - Dec 28, 2008 om 09:11
2308 Antwoorden / 28 Vragen

graag even het type en bj. als het met een klein boutje zit moet de sleutel in een positie staan en dan kun je de pennen bij een oudere ren er uit trekken . bij de nieuwere op de lees spoel letten.. gaat het alleen om het sleutel gedeelte??

sleutelaar
door sleutelaar - Dec 28, 2008 om 13:14
249 Antwoorden / 20 Vragen

Bedankt voor je snelle reactie

senic; 1.6 benzine van bj 1998

de contactsleutel kan er niet vergenoeg in

dus hoe krijg ik deze in de juiste stand om te verwijderen?

grindweg
door grindweg - Dec 28, 2008 om 13:36
2308 Antwoorden / 28 Vragen

spuit er eerst kruipolie in en dan wel een tijdje proberen. koop eerst een ander slot bestel die op code. daar kun je de rest prima van af leiden hoe en welke stand. zit er ook afstand bediening in de sleutel?

sleutelaar
door sleutelaar - Dec 28, 2008 om 20:25
249 Antwoorden / 20 Vragen

er zit inderdaad een afstandsbediening in de sleutel ,

in het slot zit een stukje gebroken in wat het is kon ik niet onderscheiden maar niets afgebroken van de sleutel

er zat ongeveer in de midden iets zichtbaar en heb dit met een heel dun  schroevendraaier proberen op zijn plaats te drukken en had  zodoende willen proberen of ik de sleutel er in zou kunnen en zodoende in een bepaalde stand te zetten of  starten

dat is allemaal niet mogelijk omdat de sleutel er niet vergenoeg   in kan

moet dit nu geforceerd verwijderd worden

groet van de sleutelaar

grindweg
door grindweg - Dec 28, 2008 om 20:58
2308 Antwoorden / 28 Vragen

als er niets meer mogelijk is dan uitboren. maar van snapon zijn er haakjes waar wij erg veel mee redden. zorg eerst anders voor een nieuw slot voor je gaat boren met beleid svp

dirck
door dirck - Dec 29, 2008 om 15:11
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer eens om het voorwerp er met een sterke magneet uit te halen. (als het tenminste van metaal is)

Dit is mij in het verleden al eens gelukt namelijk.

ja
door james11j - Dec 29, 2008 om 21:10
6 Antwoorden / 10 Vragen

Mijn vrouw had een keer perongeluk der fietsleutel in het contactslot gestopt van onze senic.  Van alles geprobeerd, olie kruipolie. magneet. de orginele ging er niet meer in. ANWB gebeld die heb hem na driekwartier tobben maar uiteindelijk uitgeboord.

Even de draadjes tegen elkaar (net als in de film) en rijden maar. Maar toen naar de garage de volgende dag. wat bleek de startmoter ook stuk omdat ik de draadjes niet te snel had losgemaakt.

Echt een ramp.

sleutelaar
door sleutelaar - Jan 5, 2009 om 22:39
249 Antwoorden / 20 Vragen

Hallo Dirck

ben met een sterke magneet bezig geweest overigens een goeiƩ tip!

maar de auto staat nu in de garage  voor een nieuw slot , het advies van Grindweg opgevolgd ) dus uitgeboord!

grindweg
door grindweg - Jan 6, 2009 om 16:55
2308 Antwoorden / 28 Vragen

ps als je een nieuw slot hebt vraag gelijk naar de nood code om er mee naar de dealer te rijden en hem te coderen . een tweede oplossing is de oude sleutel in de antenne te hangen en dan naar de dealer rijden.

grindweg
door grindweg - Jan 6, 2009 om 22:01
2308 Antwoorden / 28 Vragen

hallo sleutelaar is hij al klaar?