si
door sijbrandvonk Mar 6, 2013 om 17:39
Auto & vervoer

Coulance

Ik kocht een auto BMW X3 bij VOSSENBERG AUTO,S in Oud Beierland en ik ruilde in een BMW 316i. Nadat de koop was gesloten kwamen er verborgen gebreken aan het licht op de inruiler waarop een discussie volgde, van deze gebreken was ik niet op de hoogte en ik had ook zeker niet bij behoeven te betalen, maar ik kon de verkoper toch ook niet met een ontevreden gevoel laten zitten dus zijn we een bepaald bedrag overeen gekomen dat ik dan bij zou betalen.Allebei dus tevreden en ik ben met mijn nieuwe aanwinst naar huis gereden De andere morgen wil ik de auto starten maar er zat bijna geen stroom meer in de accu, ik ben naar mijn eigen garage gegaan om de accu door te laten meten die concludeerde dat de accu kapot was , ik heb hierop kontakt op genomen met VOSSENBERG AUTO,S en de zaak uitgelegd en wat denk je??? ook hun kwamen met een gedeeltelijke vergoeding voor die accu, ik heb deze auto nu 3 maanden en hij bevalt mij prima en ik heb hem zeker niet te duur gekocht, kijk zo kun je ook met coulance omgaan en dat mag dan ook wel eens vermeld worden van mij een warme douche en ben ik weer aan een andere auto toe ga ik zeker eerst weer langs bij VOSSENBERG AUTO,S in Oud Beierland
M.V.G.

2422 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2013 om 17:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor de warme douche moet u bij Radar zijn. U zit nu op het Kassa forum.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 6, 2013 om 19:26
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Inderdaad een zeldzaam geval u heeft geboft als ik zo rond kijk op dit forum.

na
door nadia1981dunja - Jun 25, 2014 om 15:17
6 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heeft u inderdaad geluk. Op basis van uw plaatsing heb ik Vossenberg auto's bezocht nadat ik daar een auto had gezien waar ik interesse in had.

Aldaar mijn Peugeot 206 gekocht, wat was ik blij!!
Ik heb er 1,5 week mee kunnen rijden toen ik met een kokende motor langs de kant van de weg kwam te staan. Blijkt dat de wagen startte op 3 cilinders ipv 4, hij zoop het koelvloeistof water weg.... reden? Kapotte cilinderkop....... Gescheurd. probleem heeft zich in het verleden dus vaker voorgedaan. Volgens de monteur die mijn auto binnenstebuiten heeft gekeerd, zijn alle onderdelen die te maken hebben met koelvloeistoflekkage al vervangen. De verkopers wisten dus waarschijnlijk van dit probleem af.

De dag nadat ik stil kwam te staan heb ik meteen Vossenberg auto's gebeld en gesproken met Jeroen. Hij vond het erg vervelend, vroeg me uit te zoeken wat het was en dan terug te bellen voor coulance. Dat heb ik dus eergisteren gedaan, hij was er niet maar er zou een terugbel verzoek gemaakt worden. Gisteren belde hij conform afspraak terug.Nou, die coulance kan ik dus naar fluiten. Hij had het daar nog even over gehad intern en hij vind 'gekocht is gekocht' . Ik mocht "blij wezen dat hij nog terug belde!" Waren zijn letterlijke woorden.

Ik moet nu dus een nieuwe cilinderkop aanschaffen, een nieuwe distributieriem die dan niet meer past en daarbij ook waterpomp en dan hebben we het nog niet over de arbeidsuren die erin gaan zitten.

Ik ben heel netjes opgevoed, en niet iemand die snel vloekt, scheld of wat dan ook. Heb geprobeerd dit op een redelijke nette manier te bespreken maar Vossenberg laat alles afweten.

Bedankt Vossenberg auto's voor deze KOUDE douche. Ik stuur dus niemand meer door naar dit bedrijf.

zoekster
door zoekster - Jun 25, 2014 om 16:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hoe oud was de auto en hoeveel heeft u hiervoor betaald? Wat heeft de verkoper gezegd tijdens verkoop over die auto? En hoeveel gaat de reparatie kosten?

na
door nadia1981dunja - Jun 25, 2014 om 16:20
6 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 25 jun 2014, 16:15]Hoe oud was de auto en hoeveel heeft u hiervoor betaald? Wat heeft de verkoper gezegd tijdens verkoop over die auto? En hoeveel gaat de reparatie kosten?

De auto is van 1999, heb er € 1650 euro voor betaald. De verkoper heeft gezegd dat hij verder in orde was, moest alleen nog APK hebben... Reparatie incl. arbeid kost rond de 800/900 euro....

zoekster
door zoekster - Jun 25, 2014 om 16:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Tja, 15 jaar oud en 1650 euro. Een cilinder is een slijtagegevoelig onderdeel. Ik denk dat u hier vanuit juridisch oogpunt niet zo veel mee kunt.

Dan komt het inderdaad op coulance aan en die is er dus niet. Dikke pech.

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2014 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@naia

U wilt toch niet zeggen dat u door het verhaaltje van @sijbrandvonk naar die garage bent gegaan en daar met dichte ogen en oren een auto hebt gekocht? Hij heeft zich hier alleen maar aangemeld om dat promo verhaaltje op te hangen. En ook komisch dat hij zo tevreden is. Hij ruilt bij een professional een auto in en daar zijn ineens verborgen gebreken aan. Hij vindt dat rot en betaalt bij, maar hij koopt zelf van die professional een auto met een verrotte accu.

Ik zou juist van dat bedrijf verre zijn gebleven.

Op 3 poten lopen dat hoor je en merk je als je start. Geen flinke proefrit gemaakt? En een verkoper die zegt dat alles in orde is? Alleen maar APK voor een auto van 15 jaar? U gelooft blijkbaar nog in sprookjes.

jo
door joentje1978 - Jun 26, 2014 om 20:24
367 Antwoorden / 6 Vragen

Het gaat er niet om of de auto 15 jaar oud is en deze maar 1650,00 EURO heeft gekost.
Het gaat erom dat de auto hoogstwaarschijnlijk al niet goed was op het moment dat deze verkocht is.
Kan me voorstellen dat als je 6 maanden zonder problemen in een auto rijd en deze daarna de geest geeft dat dit defect pas later ontstaan kan zijn maar 1,5 week is wel heel erg kort.

Peugeot staat bekend om o.a. zijn lekke koppakkingen.
De autogarage had, gezien het een kwaal is bij deze auto's, de koelvloeistof en de motorolie kunnen controleren om te zien of deze auto daar last van had.
Lijkt mij dat dit defect niet van een op andere moment ontstaan is en dit al langer speelt.

Ook is de manier waarop eerder de onderdelen vervangen zijn van groot belang voor een betrouwbare reparatie.

Ben zelf van mening dat een autogarage gewoon een auto zonder mankementen hoort af te leveren en als blijkt dat er na 1,5 week grote problemen zijn dat zij in ieder geval de klant tegemoet komen door een deel van de reparatiekosten voor zijn/haar rekening te nemen.
Deze autogarage wil blijkbaar snel geld verdienen aan de verkoop van een auto maar als je auto na 1,5 week al de geest geeft dan trekken ze hun handen er vanaf.

De negatieve post op dit forum gaat de autogarage in ieder geval meer geld kosten dan als ze de volledige reparatiekosten voor de Peugeot voor hun eigen rekening genomen hadden.
Sommige autobedrijven kijken niet verder dan hun neus lang is.

zoekster
door zoekster - Jun 26, 2014 om 21:33
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=joentje1978 schreef op donderdag 26 jun 2014, 20:24]Het gaat er niet om of de auto 15 jaar oud is en deze maar 1650,00 EURO heeft gekost.
Het gaat erom dat de auto hoogstwaarschijnlijk al niet goed was op het moment dat deze verkocht is.
Kan me voorstellen dat als je 6 maanden zonder problemen in een auto rijd en deze daarna de geest geeft dat dit defect pas later ontstaan kan zijn maar 1,5 week is wel heel erg kort.

Fair enough. Als dit de verkoper te verwijten valt, ik neem aan dat je weet waar je over spreekt, dan zou de Nadia juridische stappen kunnen ondernemen tegen dit bedrijf.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 28, 2014 om 17:02
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik een warme douche kreeg van een vers aangeschafte oude auto is meestal een waterslang lek.

Risico van oude auto dus waar klagen we over.....

jo
door joentje1978 - Jun 29, 2014 om 17:10
367 Antwoorden / 6 Vragen

@tot15karakters

Zou jou wel eens willen horen als je "een oude auto" zou kopen en deze na 1,5 week al de geest geeft met een reparatienota van 900,00 EURO en de kennis dat de autogarage jou willens en wetens een kapotte auto verkocht heeft.

Weet wel zeker dat je dan niet zou reageren met "Risico van oude auto dus waar klagen we over....."

Dat zou niemand zeggen als hem/haar dat overkwam.

Is gewoon pure oplichting!

na
door nadia1981dunja - Jul 1, 2014 om 10:48
6 Antwoorden / 1 Vragen

@tot15karakters
Risico van oude auto dus waar klagen we over.....

Bent u toevallig van Vossenberg auto's?? Waar slaat dat op deze opmerking?

Hoe zou u het vinden om na 1,5 week zo te staan met uw pas aangeschafte tweede/derde/watmijbetreftvierdehands auto? Het is gewoon niet netjes, punt uit!

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2014 om 10:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@nadia

"Bent u toevallig van Vossenberg auto's?"

Dat had u zich beter kunnen afvragen naar aanleiding van het topic van @sijbrandvonk.

En inderdaad als men een 15 jaar oude auto koopt, moet men wel wat argwanender zijn dan u was en een aankoopkeuring laten verrichten als men geen verstand heeft van auto's.