Coulance
Ik kocht een auto BMW X3 bij VOSSENBERG AUTO,S in Oud Beierland en ik ruilde in een BMW 316i. Nadat de koop was gesloten kwamen er verborgen gebreken aan het licht op de inruiler waarop een discussie volgde, van deze gebreken was ik niet op de hoogte en ik had ook zeker niet bij behoeven te betalen, maar ik kon de verkoper toch ook niet met een ontevreden gevoel laten zitten dus zijn we een bepaald bedrag overeen gekomen dat ik dan bij zou betalen.Allebei dus tevreden en ik ben met mijn nieuwe aanwinst naar huis gereden De andere morgen wil ik de auto starten maar er zat bijna geen stroom meer in de accu, ik ben naar mijn eigen garage gegaan om de accu door te laten meten die concludeerde dat de accu kapot was , ik heb hierop kontakt op genomen met VOSSENBERG AUTO,S en de zaak uitgelegd en wat denk je??? ook hun kwamen met een gedeeltelijke vergoeding voor die accu, ik heb deze auto nu 3 maanden en hij bevalt mij prima en ik heb hem zeker niet te duur gekocht, kijk zo kun je ook met coulance omgaan en dat mag dan ook wel eens vermeld worden van mij een warme douche en ben ik weer aan een andere auto toe ga ik zeker eerst weer langs bij VOSSENBERG AUTO,S in Oud Beierland
M.V.G.
Dan heeft u inderdaad geluk. Op basis van uw plaatsing heb ik Vossenberg auto's bezocht nadat ik daar een auto had gezien waar ik interesse in had.
Aldaar mijn Peugeot 206 gekocht, wat was ik blij!!
Ik heb er 1,5 week mee kunnen rijden toen ik met een kokende motor langs de kant van de weg kwam te staan. Blijkt dat de wagen startte op 3 cilinders ipv 4, hij zoop het koelvloeistof water weg.... reden? Kapotte cilinderkop....... Gescheurd. probleem heeft zich in het verleden dus vaker voorgedaan. Volgens de monteur die mijn auto binnenstebuiten heeft gekeerd, zijn alle onderdelen die te maken hebben met koelvloeistoflekkage al vervangen. De verkopers wisten dus waarschijnlijk van dit probleem af.
De dag nadat ik stil kwam te staan heb ik meteen Vossenberg auto's gebeld en gesproken met Jeroen. Hij vond het erg vervelend, vroeg me uit te zoeken wat het was en dan terug te bellen voor coulance. Dat heb ik dus eergisteren gedaan, hij was er niet maar er zou een terugbel verzoek gemaakt worden. Gisteren belde hij conform afspraak terug.Nou, die coulance kan ik dus naar fluiten. Hij had het daar nog even over gehad intern en hij vind 'gekocht is gekocht' . Ik mocht "blij wezen dat hij nog terug belde!" Waren zijn letterlijke woorden.
Ik moet nu dus een nieuwe cilinderkop aanschaffen, een nieuwe distributieriem die dan niet meer past en daarbij ook waterpomp en dan hebben we het nog niet over de arbeidsuren die erin gaan zitten.
Ik ben heel netjes opgevoed, en niet iemand die snel vloekt, scheld of wat dan ook. Heb geprobeerd dit op een redelijke nette manier te bespreken maar Vossenberg laat alles afweten.
Bedankt Vossenberg auto's voor deze KOUDE douche. Ik stuur dus niemand meer door naar dit bedrijf.
Hoe oud was de auto en hoeveel heeft u hiervoor betaald? Wat heeft de verkoper gezegd tijdens verkoop over die auto? En hoeveel gaat de reparatie kosten?
[quote=zoekster schreef op woensdag 25 jun 2014, 16:15]Hoe oud was de auto en hoeveel heeft u hiervoor betaald? Wat heeft de verkoper gezegd tijdens verkoop over die auto? En hoeveel gaat de reparatie kosten?
De auto is van 1999, heb er € 1650 euro voor betaald. De verkoper heeft gezegd dat hij verder in orde was, moest alleen nog APK hebben... Reparatie incl. arbeid kost rond de 800/900 euro....
Tja, 15 jaar oud en 1650 euro. Een cilinder is een slijtagegevoelig onderdeel. Ik denk dat u hier vanuit juridisch oogpunt niet zo veel mee kunt.
Dan komt het inderdaad op coulance aan en die is er dus niet. Dikke pech.
@naia
U wilt toch niet zeggen dat u door het verhaaltje van @sijbrandvonk naar die garage bent gegaan en daar met dichte ogen en oren een auto hebt gekocht? Hij heeft zich hier alleen maar aangemeld om dat promo verhaaltje op te hangen. En ook komisch dat hij zo tevreden is. Hij ruilt bij een professional een auto in en daar zijn ineens verborgen gebreken aan. Hij vindt dat rot en betaalt bij, maar hij koopt zelf van die professional een auto met een verrotte accu.
Ik zou juist van dat bedrijf verre zijn gebleven.
Op 3 poten lopen dat hoor je en merk je als je start. Geen flinke proefrit gemaakt? En een verkoper die zegt dat alles in orde is? Alleen maar APK voor een auto van 15 jaar? U gelooft blijkbaar nog in sprookjes.
Het gaat er niet om of de auto 15 jaar oud is en deze maar 1650,00 EURO heeft gekost.
Het gaat erom dat de auto hoogstwaarschijnlijk al niet goed was op het moment dat deze verkocht is.
Kan me voorstellen dat als je 6 maanden zonder problemen in een auto rijd en deze daarna de geest geeft dat dit defect pas later ontstaan kan zijn maar 1,5 week is wel heel erg kort.
Peugeot staat bekend om o.a. zijn lekke koppakkingen.
De autogarage had, gezien het een kwaal is bij deze auto's, de koelvloeistof en de motorolie kunnen controleren om te zien of deze auto daar last van had.
Lijkt mij dat dit defect niet van een op andere moment ontstaan is en dit al langer speelt.
Ook is de manier waarop eerder de onderdelen vervangen zijn van groot belang voor een betrouwbare reparatie.
Ben zelf van mening dat een autogarage gewoon een auto zonder mankementen hoort af te leveren en als blijkt dat er na 1,5 week grote problemen zijn dat zij in ieder geval de klant tegemoet komen door een deel van de reparatiekosten voor zijn/haar rekening te nemen.
Deze autogarage wil blijkbaar snel geld verdienen aan de verkoop van een auto maar als je auto na 1,5 week al de geest geeft dan trekken ze hun handen er vanaf.
De negatieve post op dit forum gaat de autogarage in ieder geval meer geld kosten dan als ze de volledige reparatiekosten voor de Peugeot voor hun eigen rekening genomen hadden.
Sommige autobedrijven kijken niet verder dan hun neus lang is.
[quote=joentje1978 schreef op donderdag 26 jun 2014, 20:24]Het gaat er niet om of de auto 15 jaar oud is en deze maar 1650,00 EURO heeft gekost.
Het gaat erom dat de auto hoogstwaarschijnlijk al niet goed was op het moment dat deze verkocht is.
Kan me voorstellen dat als je 6 maanden zonder problemen in een auto rijd en deze daarna de geest geeft dat dit defect pas later ontstaan kan zijn maar 1,5 week is wel heel erg kort.
Fair enough. Als dit de verkoper te verwijten valt, ik neem aan dat je weet waar je over spreekt, dan zou de Nadia juridische stappen kunnen ondernemen tegen dit bedrijf.
Als ik een warme douche kreeg van een vers aangeschafte oude auto is meestal een waterslang lek.
Risico van oude auto dus waar klagen we over.....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer