bt
door btw2014 Jun 4, 2014 om 17:23
Auto & vervoer

Fietswinkel.nl service

Ik heb vorig jaar bij Fietswinkel een Batavus Old Dutch Deluxe aangeschaft. Ik was erg tevreden over de service, zelf toen er iets mis was kwamen ze langs om het op te lossen. Ik heb vervolgens een aantal maanden kunnen genieten van mijn nieuwe fiets. Helaas is de fiets in maart gestolen.

Ik heb vervolgens van ENRA verzekeringen het bedrag teruggekregen in de vorm van een tegoedbon bij Fietswinkel.nl. Helaas kon Fietswinkel de Sparta Pick Up niet leveren. Vervolgens heb ik besloten om een tweedehands fiets te kopen, aangezien het mijn tweede fiets is in twee jaar tijd.

Vorige week heb ik mijn fiets teruggevonden, en de politie heeft mij goedkeuring gegeven om de fiets mee terug te nemen. Daarna heb ik direct contact opgenomen met de verzekeraar, een aangegeven dat mijn gestolen fiets gevonden was. Uiteindelijk moest ik de fiets opsturen naar Fietswinkel. Ik heb vervolgens aangegeven dat ik daar weinig zin in had, en gevraagd of ik de fiets mocht overnemen. Dat was geen probleem, en ik heb vervolgens de fiets naar de lokale fietshandelaar gebracht om de fiets te laten repareren. Dit heeft uiteindelijk erg veel geld gekost.

Vervolgens wilde ik graag een fiets kopen, om naar mijn werk te gaan. Ik had een prachtige fiets gezien: de Giant Aero 2. Helaas fietswinkel kon deze fiets ook niet leveren in mijn maat. De fiets is bijna overal uitverkocht. Ik heb uiteindelijke de fiets gevonden bij een fietsenhandelaar in Eindhoven. Ik heb vervolgens contact opgenomen met ENRA om te zoeken naar een oplossing. Ik wilde graag dat zij het bedrag naar de andere fietsenwinkel zouden overboeken. Zij gaven aan dat ik dit moest oplossen met fietswinkel.nl. Ik heb direct contact gezocht en mijn probleem voorgelegd. Helaas willen ze niet meewerken aan een oplossing. Terwijl zij in principe niet kunnen leveren. Ik moet aangegeven dat ik de houding van fietswinkel ook wel begrijp. Het is natuurlijk zonde als een klant een fiets ergens anders gaat kopen. Echter wil ik de aankomende maanden graag gebruik maken van de nieuwe fiets. Nu moet ik wachten tot oktober of december, want dan komt er waarschijnlijk een opvolger binnen van de fiets.

Ik had eigenlijk verwacht dat fietswinkel coulant zou zijn en het bedrag zou overboeken naar de andere fietsenhandelaar, aangezien ze voor de tweede keer niet kunnen leveren. Daarbij wil ik graag gebruik maken van de fietsregeling die volgende jaar niet meer mogelijk is. Het is dus een enorme teleurstelling. Hoe kan ik dit oplossen?

1521 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Jun 4, 2014 om 22:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar u had uw oude fiets toch weer terug? Dus wasrom dan nu een nieuwe?

mahadma
door mahadma - Jun 5, 2014 om 18:54
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

Fiets 1: gekocht 2013 en in maart 2014 gestolen

Tegoedbon ontvangen als verzekeringsuitkering.

Tweedehandsfiets (nr 2) gekocht. Is deze betaald met de tegoedbon?

Mei 2014 gestolen fiets nr 1 teruggevonden en die moest u opsturen naar Fietswinkel. Dit heeft u gewijzigd in overgenomen. Bedoelt u gekocht van Fietswinkel? Deze fiets nr 1 heeft u dus op eigen kosten laten repareren.

U zoekt een werkfiets, nr 3 dus. De fiets vindt u dus elders. En u wilde dat Fietswinkel het geld van de tegoedbon zou overboeken naar de (elders gevonden) fietswinkel.

Als ik nu alles op een rijtje zet is het toch effe handig als de vraagjes beantwoord, want nu klopt er van het geheel niets meer.





bt
door btw2014 - Jun 5, 2014 om 20:03
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bedankt voor uw reactie. Ik heb zelf een tweedehands fiets aangeschaft, dus niet van mijn tegoedbon. Ik heb de fiets teruggekocht van de verzekeraar, en vervolgens laten repareren bij een lokale fietsenmaker. De fiets had erg veel schade. Vervolgens wilde ik graag een werkfiets aanschaffen, maar deze fiets kan fietswinkel.nl niet leveren. Echter heb ik de fiets gevonden bij een lokale fietsenhandelaar in Eindhoven. Helaas willen ze niet meewerken aan een oplossing. Terwijl zij in principe niet kunnen leveren.

mahadma
door mahadma - Jun 5, 2014 om 21:43
11569 Antwoorden / 51 Vragen
0

De tegoedbon is gebonden aan "de fietsenwinkel". En een tegoedbon is niet voor geld inwisselbaar, dat zal het probleem zijn, zal zeker ergens in de voorwaarden staan. Probeer gewoon een fiets te vinden die wel voor de tegoedbon te vinden is.

re
door retsok - Feb 6, 2015 om 13:23
31 Antwoorden / 3 Vragen
0

Man......wat kan jij zeuren......

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 6, 2015 om 16:45
2189 Antwoorden / 14 Vragen
0

Het probleem is dat je de ENRA verzekering via de fietswinkel site hebt afgesloten...

Als je een losse polis zelf zou nemen kun je overal alles bestellen en mag je elke winkel iets kopen.
U kreeg dan geld en koop je waar je wilt...

luky1951
door luky1951 - Apr 3, 2015 om 13:24
48 Antwoorden / 5 Vragen
0

Misschien een opmerking plaatsen via klacht.nl?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer