ja
door jancoen Oct 3, 2006 om 16:25
Auto & vervoer

Goedkope benzine

hallo iedereen ik heb horen beweren dat als je bij een onbemande benzinepomp zoals tankq waar je 9 en soms zelfs wel 12 cent korting krijgt met een tank benzine minder kilometers kunt rijden.

Wie heeft daar ervaring mee en wie kan mij zeggen of het waar is.

4001 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 3, 2006 om 16:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit lijkt mij niet waar, je betaald bij onbemande pomp namelijk niet voor de man of vrouw waar je afrekend. Deze kosten hoef de pomp niet door te berekenen. Tevens betaal je ook niet voor het assortiment van chips en dergelijke.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2006 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi het lijkt me niet dat de benzine slechter zou zijn. Het wordt gewoon van bekende maatschappijen ingekocht en inderdaad door de afwezigheid van personeel de pinbetalingen is het mogelijk om veel goedkoper te leveren. Het is dus een fabel dat de benzine slechter zou zijn.

Ronny.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2006 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

C'est une Canard
Oftewel: Broodje Aap Verhaal.

l'Oiseau libre

ve
door verwijderd - Oct 3, 2006 om 16:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

op de site van Tango

Is er een verschil in brandstofkwaliteit tussen Tango en andere merken?
Nee, onze brandstof wordt bij de raffinaderijen en brandstofdepots van de grote oliemaatschappijen ingekocht en is van gelijke kwaliteit. Daarnaast laten we onze brandstoffen door een extern bureau op specificaties controleren. Onze brandstof voldoet aan alle Nederlandse en Europese normen.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2006 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

    Hallo Jancoen

ik heb de laatste 2 jaar of bij TINQ of bij Tango getankt  heb nog geen probleem gemerkt start goed ,trekt goed  en heb zelf het vermoeden dat ik uiteindelijk toch goedkoper uit ben

bij iedere tankbeurt kontroleer ik de kilometers

in de vacantie heb ik eens shell getankt geen verschil in verbruik kunnen constateren

vriendelijke groet van de sleutelaar.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2006 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kunnen we deze vraag ook weer afdoen als zijnde beantwoord.

Ronny.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2006 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben blij dat jullie reageren op mijn vraag had er zelf ook niet zoveel geloof in vandaar de vraag in ieder geval bedankt.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2006 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jancoen

als je een auto motor hebt met vervuilde (verkleefde )injectoren,kan ik me er wel iets bij voorstellen, dat als je  V POWER tankt welke volgens de maatschappij een sterk reinigende werking heeft , in het begin het verbruik iets minder kan worden en de motor meer trekkracht ontwikkeld.

wie uiteindelijk prijs technisch beter af is -is mij nog niet bekend zie zeker ook antwoord van Ronny

groet van de sleutelaar

ve
door verwijderd - Oct 3, 2006 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik tank ook bij Tinq(onbemand)en bij deze pomp komt de benzine van Gulf.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2006 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas klopt bij Tinq de korting niet, heb hierover al eens gemaild naar Tinq, maar hier wordt niet op gereageerd.
Tank nu bij Tango, waar de prijs wel klopt, krijg hier wel 1 cent minder korting dan bij Tinq, maar ben dan toch 1 cent goedkoper uit.

Het Tinq station zit vlak langs de grote weg, en ik vermoed dat ze op deze marnier toch wat extra proberen te verdienen.

ve
door verwijderd - Oct 3, 2006 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is niet waar.Je hebt gewoon wat goedkoper benzine.

groeten Pascal

ve
door verwijderd - Oct 4, 2006 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kom ik er toch nog even achteraan. Ik heb een oude auto (1987) en mijn ervaring is dat mijn auto op benzine van "Tango" eerder afslaat en "bokt" dan op benzine van een bemand tankstation. Een vriendin van mij die diesel tankte bij "Tango" had met haar nieuwere auto (2000) hetzelfde probleem.

ve
door verwijderd - Oct 4, 2006 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja en mijn auto heeft 100 paardenkrachten aan boord, en die hinneken als ik langs een bezinestation rijdt.

ve
door verwijderd - Oct 24, 2006 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

hier is op dit medium al veel over geschreven. dus even zoeken.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2007 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

    toyota carina 1997 tellerstand 320000 km.

     jaren lang tango diesel getankt nooit problemen

     ,ook s,winters niet.

     dus !!!!

ve
door verwijderd - Mar 2, 2007 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

 bij tinq tango en texaco verbruikt mijn auto meer diesel per km

dit scheelt wel 50/70km per tank van 70liter.

wat denk je daarvan?

ve
door verwijderd - Mar 2, 2007 om 21:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat is nihil te noemen

70 km x 1 op 13 is 910 km

910 - 70 = 840 km = 1 op 12

het is net hoe warm het buiten is geweest ivm airco of hoe koud het is geweest ( verwarming ) en hoelang het donker is geweest ( meer energie gebruik )

het is een speld vinden in de hooiberg

ve
door verwijderd - Mar 3, 2007 om 07:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat een hoop dom gedoe over brandstof gebruik van wit of merk. er komt uit de distilatie kolom echt geen bezine voor verschillende pomp merken uit . de calorische waarden is gelijk en de dopes ook. als je echt goed wil meten dan moet dat ook gecalibreerd gebeuren onder de zelfde omstandigheden steeds. zoals ik al schreef er is al zveel over geschreven op deze en andere sites. en dan na zoveel maanden nog steeds van dat soort reacties.   tja over 20 jaar is het weer anders????

ve
door verwijderd - Mar 3, 2007 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

als er toevoegingen bij de diesel zitten , zoals bv. in de winter om de diezel niet te stroperig te laten worden, die de brandstof als het ware te verdunnen, zou het misschien kunnen dat de energie waarde van de brandstof lager is zodat het verbruik hoger wordt.(zoals bij aardgas kijk maar eens op je gasrekening thuis.

misschien is de toevoeging wel goedkoper dan de diesel en gebeurd dit uit commercieel oogpunt.

wie is hier nu dom???

nog even een reactie op het antwoord hierboven: mij auto loopt 1:8

dus je sommetje gaat niet op en is het verschil veel groter.

ik tank 2/3 keer per week het klimaat verandert niet ZO snel.

ve
door verwijderd - Mar 16, 2007 om 17:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

alleen bij gelijkwaardige omstandigheben kan je verbruik meten

bij mij scheeld het 50 /60 km op 70 liter diesel

verschil in prestatie heb ik niet gemerkt

ve
door verwijderd - Sep 28, 2009 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tinq Gulf Tango witte pompen wat ze ook beweren het aantal klachten wat ze leveren is het paar centen per tank niet waard. Ze kopen ook net zo makkelijk buiten de grenzen hun brandstof in dat vergeet meneer labzwans ff te melden. Dat er minder anti schuimdopes en detergerende dopes in deze brandstoffen van bovengenoemde firma's zitten om de motor te reinigen vergeten ze maar even.  Lees het aantal klachten op deze site en trek je conclusie maar.

ve
door verwijderd - Oct 12, 2010 om 12:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik tankte voor heen altijd bij de tango lekker goed koop dacht ik
totdat ik bij een bemande beziene pomp moest tanken
oke dan voor een keer dacht ik
nou blijkt dat ik bijna 200 kilometer er meer mee kan rijden
terwijl ik altijd de zelfde afstanden rij en zelfde rijgedrag heb
en ik heb het niet van een keer tanken maar 10 keer tanken bekeken
en rij dus bijna iedere keer veel meer kilometers bij een andere pomp
en rij trouwens diesel en vindt dat de auto ook minder rookt
sinds ik daar niet meer tank
dus als ik bij tango tank heb ik ongeveer 4 a 5 euro korting tegen over een andere maatschappij op een volle tank
dus ik denk hey dat is een leuke korting per tank beurt
of is het misleiding

bij een ander pomp tank ik voor 4 a 5 euro meer op een volle tank
en ik kan er bijna 200 kilometer meer mee rijden

dus met andere woorden goedkoop is duur

heb dit ook naar tango gestuurd maar krijg naar meerdere emails geen reactie terug alleen dat ze volgens de europeese richtlijnen werken
de groeten

ve
door verwijderd - Oct 12, 2010 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wazzup: 200km verschil op een tank, ik geloof er niks van dat dit te wijten is aan de brandstof zelf. Jarenlang heb ik afwisselend bij Tango en Shell getankt, enkele keer bij Tinq en ik heb geen enkel verschil in verbruik gemeten (ik hou 't braaf bij).