ac
door acm.smids Mar 17, 2011 om 15:04
Auto & vervoer

Loterij

Vandaag weer de het unieke lotnummer ontvangen van v en d.
Activeer snel!!
Echter Let Op.!! In hele klein lettertjes staat dat bij activeren
Je een kennismakingsaanbod krijgt van de Vriendenloterij.
t.w.v. 8.80 euro.
Er staat niet bij dat dit automatisch ophoud.
Dus hang je vast aan een loterij die je misschien helemaal
niet wilt.Met alle gevolgen van dien om er weer vanaf te komen.
Ik vraag mij af of dit geen misleiding is.

1081 13 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Mar 17, 2011 om 17:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja het zelfde trucje als bij de poscode loterij. Maar dat zie je als je maar goed kijk waarvoor je er gebruik van wil maken je dus weet waar aan je begint.

de motormuis
door de motormuis - Mar 17, 2011 om 17:30
598 Antwoorden / 13 Vragen

Zoals gebruikelijk bij al die actie's van dat soort loterijen zit je dan weer vast aan een tijd meespelen met dat lot of loten. Zeer goed de kleine lettertjes lezen.
Er is al verschillende malen voor gewaarschuwd voor die praktijken hier op de Kassa site. Dus als je nergens aan vast wilt zitten : Niet doen.

Groeten.

mahadma
door mahadma - Mar 17, 2011 om 17:45
11565 Antwoorden / 51 Vragen

Het is geen misleiding, maar een slimme reclame truck voor mensen die geen voorwaarden lezen of verder kijken dan hun neus lang is. En als je een aanbod krijgt wat "zogenaamd" gratis is of je moet "snel" reageren moeten er alarmbellen zo groot als the big ben gaan luiden.

Wil je niet een jaar vastzitten aan een loterij: Niet doen.
Wil je wel een jaar vastzitten aan een loterij: Wel doen, maar lees de voorwaarden wanneer en hoe je op moet zeggen!

Groet, MG.

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2011 om 17:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo acm.smids,

Daar ben je toch zelf bij!
Je kunt je lotnummer van V&D activeren en daarna de site afsluiten.

Uit de voorwaarden:
Na het activeren van de code en het invullen van de gevraagde gegevens krijgt de klant een kennismakingsaanbod t.w.v. €8,80 aanbod om mee te gaan spelen in de VriendenLoterij. Het aanbod luidt als volgt: "Ga nu meespelen in de VriendenLoterij en speel de eerste maand gratis mee. Hierna speel je betaald mee zolang je zelf wilt".

Je kunt dit trouwens elk moment weer opzeggen.

Na het activeren van je V&D lot verschijnt de pagina van de Vriendenloterij met hun aanbod.

Gewoon NIET op de knop bevestigen drukken en afsluiten.

Er is geen sprake van misleiding! Kwestie van goed lezen!!

Met vr.gr.

duif2
door duif2 - Mar 17, 2011 om 17:52
371 Antwoorden / 116 Vragen

ik heb het ook gekregen, geactiveerd en even goed gelezen.
doe nu wel mee aan de loterij van v&d en verder niets.
gewoon een kwestie van even opletten en niet te hebberig worden en alles zomaar invullen.

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 17, 2011 om 18:11
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gooi die V&D loterijnummers altijd gelijk in de prullenbak.

edrick3
door edrick3 - Mar 17, 2011 om 20:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sonjaatje,

Vandaar dat er de laatste keer geen auto uitgegaan is. ;-)

f.weele
door f.weele - Mar 18, 2011 om 09:43
1085 Antwoorden / 27 Vragen

juist, precies zoals je zegt. Je krijgt het kennismakingsaanbod t.w.v. € 8,80 thuis gestuurd.
Hier hoef je verder niets mee te doen. Dus je zit ook niet ergens aan vast. Het enige wat er kan gebeuren is dat je een prijs wint van v&d zelf. Overigens heb ik
de vorige keer van deze actie wel het lotnummer geactiveerd maar géén kennis-
makingsaanbod thuisgestuurd gekregen.
m.vr.gr

=duif2 schreef op donderdag 17 mrt 2011, 17:52: ik heb het ook gekregen, geactiveerd en even goed gelezen.
doe nu wel mee aan de loterij van v&d en verder niets.
gewoon een kwestie van even opletten en niet te hebberig worden en alles zomaar invullen.

diadino
door diadino - Mar 18, 2011 om 13:20
49 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=f.weele schreef op vrijdag 18 mrt 2011, 09:43]juist, precies zoals je zegt. Je krijgt het kennismakingsaanbod t.w.v. € 8,80 thuis gestuurd.
Hier hoef je verder niets mee te doen. Dus je zit ook niet ergens aan vast. Het enige wat er kan gebeuren is dat je een prijs wint van v&d zelf. Overigens heb ik
de vorige keer van deze actie wel het lotnummer geactiveerd maar géén kennis-
makingsaanbod thuisgestuurd gekregen.
m.vr.gr.[quote=duif2 schreef op donderdag 17 mrt 2011, 17:52]ik heb het ook gekregen, geactiveerd en even goed gelezen.
doe nu wel mee aan de loterij van v&d en verder niets.
gewoon een kwestie van even opletten en niet te hebberig worden en alles zomaar invullen.
hoi f.weele,
je krijgt het niet thuisgestuurd, maar in het volgende venster na het activeren.
misleiding? misschien, maar zeker een goed opgezette(in ieder geval in de ogen van de vriendenloterij) marketing"truc" (valkuil waar je met je ogen open in kunt trappen)
ongetwijfeld zullen de snelle klikkers er in trappen, diegene die goed leest heeft nergens last van.
aanbieding €8,80 is trouwens voor 1 lot per maand en heel handig hebben ze de optie voor 2 loten alvast ingevuld, dus echt snelle klikkers betalen €17,60 per maand minimaal (of €22,00 bij 5 trekkingen in een maand)

f.weele
door f.weele - Mar 18, 2011 om 13:55
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@ diadino,

nog even de actievoorwaarden nagelezen: De actie bestaat uit 2 onderdelen,
a: de briefkaart,b: de Shop & Win kaart. Vanaf 23 maart (woensdagavond) krijg
je bij een aankoop met bon een Shop& Win -kaartje met een unieke code. Pas als je deze activeert, dan ontvang je het kennismakingsaanbod t.w.v. € 8,80. Het staat
wat onduidelijk in briefkaart en in de actievoorwaarden.
m.vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Mar 18, 2011 om 14:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@f.weele,

Toch maar eens beter lezen!! Wat is er nu zo onduidelijk?
Kaart met nummer zat in de folder. Kun je activeren en dan loot je mee. Aansluitend verschijnt er een scherm voor loten. Nergens op drukken en klaar!
Shop&Win ... als je iets koopt krijg je (weer) een lotnummer. Idem dito.
diadino geeft dus een duidelijk antwoord!

Met vr.gr.

f.weele
door f.weele - Mar 18, 2011 om 16:13
1085 Antwoorden / 27 Vragen

de reden waarom ik reageerde is dat zowel de vorige keer als nu het tweede scherm met het kennismakingsaanbod bij mij niet is verschenen. Ik heb de code opnieuw ingevoerd en nu kwam deze wel tevoorschijn. Dat is dan ook de reden waarom ik dacht dat het thuisgestuurd zou worden. Op de kaart en in de actievoorwaarden staat niet vermeldt hoe je het aanbod ontvangt. Meespelen
in de vriendenloterij voor dit aanbod van € 8,80 of meer is dus niet verplicht.
m.vr.gr.

=edrick3 schreef op vrijdag 18 mrt 2011, 14:02: @f.weele,

Toch maar eens beter lezen!! Wat is er nu zo onduidelijk?
Kaart met nummer zat in de folder. Kun je activeren en dan loot je mee. Aansluitend verschijnt er een scherm voor loten. Nergens op drukken en klaar!
Shop&Win ... als je iets koopt krijg je (weer) een lotnummer. Idem dito.
diadino geeft dus een duidelijk antwoord!

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Mar 18, 2011 om 16:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@f.weele,

.....Meespelen in de vriendenloterij voor dit aanbod van € 8,80 of meer is dus niet verplicht.....

Nee, inderdaad, er staat dan ook op de kaart dat meedoen met de V&D loterij GRATIS is.

Met vr.gr.