Da
door DaniDeVries.DDV Feb 20, 2016 om 13:03
Auto & vervoer

Mag je op je 12de met een 2pk rubberboot varen

Hallo,

Ik weet dat je vanaf je 12de met 13 km/h mag varen
Maar daar gaat het niet overheen toch?

Groeten Dani

1248 3 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2016 om 13:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het ligt ook maar helemaal aan de vorm van de boot en de maat of je daar overheen gaat.

Dus probeer het eens uit op een kanaal.

Da
door DaniDeVries.DDV Feb 20, 2016 om 13:34
Antwoorden / 1 Vragen

Super bedankt

Ga het vanmiddag even doen!

Heb hier nog wel een snelheidsmeter heb er niet gedacht

Nogmaals bedankt

gerbera
door gerbera - Feb 20, 2016 om 17:00
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Zolang deze maar niet sneller kan dan 20 km/h mag het en de boot niet langer dan 15 mtr is. Hier heeft u wat info; http://www.vaarbewijs.nl/veel-gestelde-vragen.html

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2016 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In het Binnenvaartpolitiereglement (BPR) gebied, dat op bijna alle Nederlandse wateren geldt, mag vanaf 12 jaar met een open boot van maximaal 7 meter lengte gevaren worden die vol gas niet harder dan 13 km per uur kan. Dit is bijvoorbeeld een rubberboot met maximaal 3 pk.

@gerbera

Voor harder dan 13 tot 20 km moet je zestien zijn.