jo
door jolandacarlo Sep 26, 2011 om 16:02
Auto & vervoer

Niet houden aan prijs afspraak.

Ik heb een hyundai en mijn eigen garage had geen tijd dus ik ben op zoek gegaan naar andere officiële dealer voor onderhoud.Met garage Jansen gebeld in Hilvarenbeek en met monteur alles doorgesproken en hij belde later om prijs door te geven.Daarna nog twee keer gebeld om te vragen om prijs door te sturen per mail.Dat kon niet was maar een monteur.Het was een prijs als alles gemaakt zou worden maar of het nodig was om sommige onderdelen te vervangen kon hij pas zien als hij de auto had en het nakeek.Ik rijd niet veel KM dus als het niet nodig is vervangen we het niet.Dan zou de opgegeven prijs minder worden want dan zouden die kosten in mindering komen op rekening.Ik de auto gebracht en nogmaals alles doorgesproken.De volgende dag heeft garage gebeld auto is klaar.Totaal prijs is op 20 euro na goedkoper als afgesproken en er is bijna niks vernieuwd.Dat is raar zeg ik.
Maar hij(de monteur)snapte het probleem niet.
Ik naar garage toe maar hij volhouden dat hij het niet snapt
de prijs is toch goedkoper.
En er zijn extra kosten bijgekomen de ruitewissers (3stuks).
Maar waarom dan toch zo'n hoge rekening zeg ik ,wat niet vervangen is ging toch van de prijs af en dat scheelt zeker 150 euro of meer .
Nee zegt hij ik heb alles wel moeten nakijken en dat kost veel tijd dus blijft prijs zo als hij is.
Niet betalen is geen auto mee krijgen.
Dat is niet zoals afgesproken geef ik weer aan.
Maar de monteur loopt gewoon weg.
Even later komt de boekhouder ,daar alles aan verteld maar die is helemaal bot en zegt betalen of kom volgende week maar terug als baas terug is van vakantie.
Maar dat is een rot opmerking de garage weet dat ik dan op vakantie ga(met auto).
Ze(monteur en boekhouder)beginnen te dreigen dat ik moet betalen of weg moet gaan anders zetten ze me met harde hand buiten.
Het is intussen al sluitingstijd .
Maar als de monteur toegeeft wat is afgesproken dan is het toch normaal dat ik eis dat hij zich daaraan moet houden.
Ik stel een bedrag wat ik wil betalen(nog veel te veel)want ik wil mijn auto terug,de monteur gaat akkoord(na veel gedreig van zijn kant)en ik betaal.Op de rekening zet de monteur wat ik betaald heb en dat het in overleg is met hem.Nu 49 dagen later krijg ik een rekening van die garage dat ik nog betalen moet en dat is raar het klopt helemaal niet.De rekening was 470(ongeveer) euro in totaal.Ik heb 400 betaald in overleg,de 70 euro zou de monteur wel verrekenen met arbeidsloon en die hoefde ik niet te betalen.Nu krijg ik een rekening waarop staat dat ik 70 euro betaald heb en er nog 400 euro open staat.
Wat een rot streek zeg,ik heb betaald aan de boekhouder en monteur.Dus wat moet ik nu?Heb geen zin om te reageren ze lachen zich kapot.Ik wil gewoon afwachten.

2216 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 26, 2011 om 16:29
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

U betaalt en u vraagt niet om een kwitantie? Dat is toch niet zo handig.

pb
door pbarendse - Sep 26, 2011 om 16:31
406 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik neem aan dat u een kopie heeft van de rekening waarop de monteur het betaalde bedrag heeft genoteerd. Zo ja, een brief sturen met uw versie van het verhaal en stellen dat u slechts bereid bent de 70 euro bij te betalen.

Zo nee dan heeft u een probleem...

Niets doen is in dit geval de minst slimme optie, dan weet u zeker dat u een incassobureau achter uw broek aan krijgt.

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2011 om 16:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo jolandacarlo,

Vreemd verhaal!
.....andere officiële dealer voor onderhoud.....
Een officiële dealer geeft ook een officiële factuur.
Je hebt toch niet zomaar contant betaald zónder een rekening te krijgen?
Toch wel eens eerder in een garage geweest?
Zonder bewijs heb je geen poot om op te staan.
Zou maar eens met de 'baas' daar gaan praten!

Suc6

jo
door jolandacarlo - Sep 26, 2011 om 17:24
11 Antwoorden / 3 Vragen
0

bedankt alvast voor de reacties,ik heb de rekening meegekregen en daarop heeft de monteur op geschreven, 400 betaald in overleg ,met zijn krabbel erbij.
Dus die heb ik wel.
Maar dan snap ik de rekening die ik nu gekregen heb helemaal niet daarop staat dat ik 70 betaald heb en nog 400 moet betalen.
Ik zal een kopie maken van de rekening en die opsturen .
Maar ik denk dat de boekhouder het expres zo heeft gedaan in de hoop dat ik de rekening niet meer zou hebben .
Toen ik met de monteur (waar de boekhouder bij was) een akkoord had met bedrag 400 euro gaf de boekhouder al aan je bent niet van me af.
Maar die dreigde met van alles dus geen aandacht aan besteed.
Maar de monteur had het op geschreven dus dat zit wel goed dacht ik.
Dat is toch ook zo???

edrick3
door edrick3 - Sep 26, 2011 om 17:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@jolandacarlo,

.....ik heb de rekening meegekregen en daarop heeft de monteur op geschreven, 400 betaald in overleg ,met zijn krabbel erbij......

Nou, dan is het snel geregeld lijkt me; je hebt een bewijs van betaling.
Het is dus duidelijk dat de 'nieuwe' rekening ten onrechte gestuurd is.

Nogmaals: dan zou ik dit even met de 'baas' daar gaan overleggen.

Met vr.gr.

abarth
door abarth - Sep 27, 2011 om 09:04
845 Antwoorden / 19 Vragen
0

Hij kan hoogstens een zaak maken van de missende 70 euro.
Het feit dat u op een rekening heeft staan dat er 400 is betaald in overleg laat ruimte voor discussie over.
u moet nog betalen of het is kwijtgescholden.
Zoalng hij niet op papier heeft staan met uw handtekening dat u 470 euro zult betalen heeft hij weinig bewijs.
En er geldt nog steeds wie eist bewijst.
Schrijf een briefje (aangetekend) of mailtje (met leesbevestiging) dat u volgens uw gegevens en rekening alles heeft voldaan en indien u op korte termijn 914 dgn) geen bewijsstukken ontvangt waaruit blijkt dat er nog een bedrag openstaat u hiermee de zaak als afgedaan beschouwd.

Onderteken zodanig dat er niet gesjoemeld kan worden met uw handtekening
Door de tekst van de brief heen oid.

jo
door jolandacarlo - Sep 27, 2011 om 09:08
11 Antwoorden / 3 Vragen
0

bedankt voor de tip.
Ik zal de rekening scannen en met lees bevestiging opsturen .
Het is gewoon weer proberen van kant uit want de boekhouder doet ook de administratie.(klein bedrijf).
gr Jolanda

robtien
door robtien - Sep 27, 2011 om 09:37
269 Antwoorden / 10 Vragen
0

je kunt er ook een watermerk opzetten zodat je zeker weet dat ze niet het een en ander aan veranderen aan die factuur die je doormailt.

jo
door jolandacarlo - Sep 27, 2011 om 12:59
11 Antwoorden / 3 Vragen
0

ik heb nog eens zitten denken ,als de garage zegt er staat nog bedrag van 400 euro open en op mijn rek staat 400 betaald is het al goed.
Zelf zeggen ze dat ik 70 betaald heb, dus is alles afgewerkt.
Gr jolanda

sonjaatje
door sonjaatje - Sep 27, 2011 om 14:01
1961 Antwoorden / 1 Vragen
0

Waarom zou jij jouw factuur doormailen, die hebben ze toch zelf ook wel. Ik zou zeggen, laten zij maar met bewijzen komen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer