E.
door E.Daams Feb 14, 2021 om 13:58
Auto & vervoer

Schade door kpn glasvezel aanleggen

In breda zíjn ze bezig om glasvezel aan te leggen daar door zijn er auto's beschadigd we hebben naar kpn een mail gestuurd met foto's erbij zeggen ze glashard dat hebben we niet gedaan en je krijgt niks vergoed dat vindt ik geen stijl wat kun je er verders aan doen het zijn in totaal 5/6 auto's beschadigd ondermeer mijn auto is ook beschadigd en dat is voor bijna 1000 euro schade aan mijn auto en dan de andere auto's nog erbij wat kunnen jullie daar aandoen zodat we de schade toch vergoed wordt

8988 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 14, 2021 om 14:03
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Ik zou een gezamenlijke claim neerleggen bij de KPN/Uitvoerder, zowel aangetekend als gewoon per post en per email.

me
door mein33 Feb 16, 2021 om 10:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Schade aan een voertuig claim je individueeel !

tenormin
door tenormin - Feb 14, 2021 om 14:10
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Wij kunnen er niets aan doen, als forumleden van het panel. Alle 5/6 gedupeerden bij de opdrachtgever, KPN, de claim neerleggen. De aannemer die zij hebben ingehuurd hebben, zal zeker ook een Rechtbijstandverzekering hebben. Dus allemaal foto's maken (en bewaren) en alles schriftelijk, aangetekend, bij de KPN jullie klacht indienen. Per persoon.

marita5
door marita5 - Feb 14, 2021 om 14:14
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo E.Daams ,

Plaats een klacht op Klacht.nl , daar reageert KPN NetwerkNl , klik op de rode regel .

https://www.klacht.nl/kpn-netwerknl/

panter22
door panter22 - Feb 14, 2021 om 14:25
6599 Antwoorden / Vragen

Kreeg niet van tevoren bericht wanneer de glasvezelkabel bij jou in de straat aangelegd zou worden en dat je je auto weg moet zetten?
Als je dat bericht genegeerd hebt, dan lijkt mij dat de schade dan voor eigen risico is.

diumenge
door diumenge Feb 14, 2021 om 14:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat lijkt mij wat kort door de bocht.

panter22
door panter22 Feb 14, 2021 om 14:34
6599 Antwoorden / Vragen

Is het ook, maar ik kan mij niet voorstellen dat je 's morgens wakker wordt en ineens wordt de straat opengebroken en je weet nergens van,
En waar bestaat de schade uit?

diumenge
door diumenge - Feb 14, 2021 om 14:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kan je bewijzen dat die schade door het aanleggen van glasvezel door KPN is veroorzaakt?

ne
door neodutchio - Feb 14, 2021 om 14:35
5166 Antwoorden / 12 Vragen

KPN zal zelf niet aanleggen, wel een aannemer die ze inhuren. En ja, deze zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden. Echter ligt bij u de bewijslast.

gerbera
door gerbera - Feb 14, 2021 om 15:16
7374 Antwoorden / 14 Vragen

We starten met een plan om het aansluitpunt van de woning en de beste aanlegroute te bepalen. Dan volgen de graafwerkzaamheden waarbij de glasvezelkabel meter voor meter in de grond verdwijnt. Dat kondigen we natuurlijk van tevoren aan.

Er wordt een sleuf van 30 cm gegraven waarvoor 2 tegels breed uit het trottior gehaald wordt. Is toendertijd niet verzocht voertuigen zodanig te plaatsen dat deze geen hinder vormen. Als ik bv in Tuinwijk kijk zie ik, aan een zijde,  veel auto's ruim met 2 wielen op het voetpad staan en de ruimte aan de andere zijde achter de parkeervakken zo gering is dat auto's wel verplaatst moesten worden. Het is de gemeente die toezicht houd op het werk dus zou daar eens informeren wat uw mogelijkheden voor eventuele schadevergoeding zijn.

rj
door rjw - Feb 14, 2021 om 15:25
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Heb je ook foto's van het moment dat de schade werd aangericht? Zo ja, dan kan KPN niets ontkennen natuurlijk. Het kan ook nog zo zijn dat iemand die langs de werkzaamheden liep te dicht langs de auto's liep en zo de schade heeft veroorzaakt. Met dit voorbeeld spreek ik uit eigen ervaring, waar iemand met een rollator tussen de werkzaamheden en de geparkeerde auto's liep een een kras over meerdere auto's heeft gemaakt met de rollator. Als zoiets is gebeurd is uiteraard KPN of de aannemer niet aansprakelijk.

sw
door swat1500 - Feb 14, 2021 om 16:06
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Wie eist bewijst. U eist een schadevergoeding van KPN. KPN stelt niet aansprakelijk te zijn. U dient dus te bewijzen dat werknemers van KPN de schade hebben veroorzaakt. Schakel uw rechtsbijstand in of ga naar een advocaat.

Donuts
door Donuts - Feb 14, 2021 om 16:42
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Wat voor foto's heeft u gestuurd? Van de beschadigingen of van medewerkers waarop te zien is dat zij de auto's beschadigen?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Feb 15, 2021 om 12:17
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft U bij de Politie samen aangifte gedaan?

Dan sta je sterker, en je mag auto niet verplaatsen tot de Politie dit gezien en genoteerd heeft.

Of was er een tijdelijk parkeerverbod?
Dan is het jammer, ze moeten ook werken!

Als KPN opdracht geeft weten zij naar wie ze deze Claim moeten doorsturen.
Vaak is er een Hoofd aannemer die weer ZZPers inhuurde en dus ketting van bedrijven die dit werk uitvoeren.

Maar op dag van schade gelijk melden met Politie wegens schade maken zonder melding doen.... dat is strafbaar.... en bij meerdere auto's komen ze wel zelfde dag!

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Feb 15, 2021 om 12:27
104 Antwoorden / Vragen

U schrijft dat u 1000 euro schade aan uw auto heeft. Maar hoe is de schade dan veroorzaakt? Heeft een graafmachine uw auto en eventueel de andere auto's geraakt?? Of is men over de auto heen gekropen om hun werk te doen?

vr.gr.

Cor

mi
door miennaamishaaz - Feb 15, 2021 om 12:37
725 Antwoorden / 1 Vragen

En hoe is de schade dan veroorzaakt?
Wat zegt uw verzekering?
Heeft u foto's of video bewijs dat deze schade is veroorzaakt door de partij die glasvezel legt?

Want KPN gaat niet zomaar geld uitkeren, omdat u zegt dat doordat ze Glasvezel leggen schade is aan uw auto.
Want zij weten niet of deze schade er al was. or dat deze echt door hun is veroorzaakt.

Het kan net zo goed zijn dat deze schade gebeurt is door de rellen die een tijdje terug speelde.
maar u het pas de afgelopen dagen toen KPN bezig was had opgemerkt.

mo
door mof - Feb 15, 2021 om 12:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Stel ze aansprakelijk, zorg voor bewijs en ga naar de rechter.

ho
door hoorn23 - Feb 15, 2021 om 15:56
10 Antwoorden / 3 Vragen

Rechtbijstand met z'n allen claimen!!!!
en geuigen zoeken die willen verklsren dat ze het gezien hebben
Willi sucses.

me
door mein33 Feb 16, 2021 om 10:13
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Schade aan een voertuig claim je individueel !

Je
door Jeff59761 - Feb 15, 2021 om 16:07
43 Antwoorden / 1 Vragen

Toen hier de glasvezel werd aangelegd stonden vanaf ruim 1 week voor ze begonnen overal borden niet parkeren/vrijhouden  en dat zag je in elke wijk/plaats waar ze gingen beginnenen dat is hier waarschijnlijk ook gedaan dus eigen schuld.

1paul
door 1paul Feb 16, 2021 om 09:57
3174 Antwoorden / 0 Vragen

stilstaan, gewaarschuwd of niet je kunt niet zo maar spullen beschadigen, echt een domme opmerking dit....

me
door mein33 Feb 16, 2021 om 10:15
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Gewaarschuwd of niet is geen reden om schade te mogen aanrichten. De veroorzaker van de schade is en blijft altijd verantwoordelijk voor zijn/haar daden. Maar er zal wel bewezen moeten worden wie de schade heeft aangericht.

Je
door Jeff59761 Feb 16, 2021 om 10:28
43 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat het hier alweer maanden geleden is heb ik de brief helaas niet meer maar er werd zelfs expliciet op gewezen dat er schade kon ontstaan bij niet verwijderen auto hoe duidelijk kan men het maken. En je zal toch met foto of video bewijs moeten komen om aan te tonen dat kpn dit heeft veroorzaakt roepen dat het zo is of dat nou met 5 a 6 man is of 500 a 600 man bewijst namelijk helemaal niets.

1paul
door 1paul - Feb 16, 2021 om 09:56
3174 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt uiteraard getuigen, dan stel de aannemer die daar aan het werk is aansprakelijk, voor wie ze werken maakt niet uit, doe dit schriftelijk en aangetekend.

sluit de getuigenverklaringen er al bij in....

me
door mein33 - Feb 16, 2021 om 10:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Om de één of andre reden reageert @  E.DAAMS niet (meer) in zijn topic, al heb ik wel een vermoeden waarom dit zo is. ;-))

Maar even naar de realiteit van het onderwerp.
"Wie eist, bewijst" en ook bij deze schade(s) is dat het geval.
@E.DAAMS en alle andere gedupeerden zullen individueel moeten bewijzen/aantonen wie de schade aan hun voertuig heeft toegebracht. Zomaar aannemen en/of beschuldigen gaat in dergelijke gevallen echt niet op.
Aangifte doen van de schade en de de schade melden aan de eigen verzekering en de verzekering zal trachten de schade te verhalen, maar bij geen of gebrek aan bewijs zal de verzekeraar bepalen of en hoe hij tot uitkering van de schade komt.