ab
door abdelmakr Jun 4, 2017 om 14:45
Auto & vervoer

Scooter in beslag genomen

Ik reed enkele dagen geleden met mijn brommer op het fietspad, waarna ik ben staande gehouden voor het rijden op het fietspad.

Wat hierna gebeurde vond ik wel jammer, want ik had de brommer enkele maanden geleden terug gekregen van de politie, nadat ie was gestolen. Het repareren van de diefstalschade was zo duur dat ik alleen de reparatie kosten heb betaald, waarna ik ermee ben gaan rijden.

De politie gaf aan dat zij een vermoeden hadden dat de scooter gestolen was en omdat het chassisnummer op een plaatje zat, wat als onbetrouwbaar werd geacht, omdat iedereen een plaatje erop kon zetten. Was een Chinese brommer en alle Chinese brommers hebben denk ik zo een plaatje. Daarom moest ik verder lopen en is mijn brommer voor technisch onderzoek meegenomen en moest in verder gaan lopen.

Is dit onterecht of moet dit gewoon kunnen?

2657 5 Rapporteer

ha
door halex - Jun 4, 2017 om 14:53
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dit moet gewoon kunnen. Als de politie een misdrijf vermoedt, moeten ze optreden. Zou erg raar zijn, wanneer de politie niet meer zou mogen handelen.
Kennelijk hebt u de brommer, nadat u hem eerder weer terugkreeg, niet zodanig gemaakt dat deze weer voldoet aan de eisen die bij het kenteken horen. Of wellicht hebt u opdracht gekregen van de politie om de brommer, na reparatie, eerst te laten keuren. En hebt u dat niet gedaan.
Allemaal vermoedens, maar u bent erg vaag met de tekst "Het repareren van de diefstalschade was zo duur dat ik alleen de reparatie kosten heb betaald, waarna ik ermee ben gaan rijden. " Dat vermoedt dat er meer achter zit dan u nu opschrijft.

edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2017 om 16:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Is dit onterecht
Nee.

moet dit gewoon kunnen?
Ja.

Als er niets onrechtmatigs aan de hand is krijg je de scooter dus gewoon terug.

AWYeah28
door AWYeah28 - Jun 4, 2017 om 18:24
355 Antwoorden / Vragen

want ik had de brommer enkele maanden geleden terug gekregen van de politie, nadat ie was gestolen

Als de politie niet op deze manier op zou treden, zou u de scooter na de diefstal waarschijnlijk nooit meer terug hebben gezien. Dus wees blij met deze handelswijze, hoe vervelend het ook is dat dit u nu is overkomen.

Sterkte!

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2017 om 22:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Moet kunnen.

r.kemperman
door r.kemperman - Jun 5, 2017 om 08:05
423 Antwoorden / 4 Vragen

Een chassisnummer of VIN moet ingeslagen zijn in het frame. Het mag versterkt worden door het nummer op een andere plek op een plaatje aan te brengen, maar dit alleen is niet wettig
De juiste plaats van het VIN kan je terug vinden op https://ovi.rdw.nl/