Co
door Cor Kwakkel May 24, 2017 om 17:13
Auto & vervoer

Snelheid Speed pedelec.

Beste Lezer,

Mijn speed pedelec, een Gazelle Cityzen speed rijd gps gemeten 40 kilometer per uur. er word her en der geadverteerd door gazelle dat de speed pedelec 45 kilometer per uur zou halen, in de echte wereld werkt dit dus niet.

Op zich is het geen probleem, maar ik heb vandaag het gele kenteken binnen gekregen , en volgens de wet is mijn speed pedelec nu een brommer en moet ik binnen de bebouwde kom naar de rijbaan waar ik als het allemaal mee zit, dwz geen wind tegen, 40 kilometer per uur tussen de automobilisten rij die minnimaal 50 rijden en mij al toeterend voor bij scheuren. kan ik gazelle verplichten dat de speed pedelec afgesteld word op 45 echte kilometers? zo dat het verschil tussen de auto's en de speed pedelec kleiner word?

filmpje

Vriendelijke Groet

Cor Kwakkel

3848 8 Rapporteer

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - May 24, 2017 om 17:28
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u dit al gevraagd aan de verkoper?
Waarom koopt u in hemelsnaam zo'n fiets?

Co
door Cor Kwakkel May 26, 2017 om 08:47
Antwoorden / 1 Vragen

Tjonge ik bespeur enig onbegrip, en gezien de krachtterm “in hemelsnaam” heeft u er moeite om mijn keus vooraf te begrijpen. Ik zal uw vragen proberen te beantwoorden, de eerste open deur laat ik links liggen.

Ik heb een aantal redenen voor de aanschaf, ik wil de auto meer laten staan, dwz het woonwerk verkeer met de fiets afleggen. En ik beweeg nu meer. Ik vervuil mijn omgeving minder, met een snellere fiets blijft de reistijd acceptabel, alles onder de 20 kilometer enkele reis probeer ik nu met de fiets af te leggen.

aurora1
door aurora1 May 26, 2017 om 22:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heel simpel: met een "gewone" e-bike heeft u al die extra problemen niet en heeft u ook geen plaatje nodig. Dat begrijp ik beter dan een SP kopen. U wist van tevoren dat u tussen auto's zou moeten rijden. U had kunnen weten dat een maximum snelheid die fabrikanten opgeven in de regel niet gehaald wordt. Meer bewegen e.d. doet u net zoals op een "gewone" e-bike.
Ook maakt een paar km verschil qua snelheid in tijd erg weinig uit.
Gelukkig schijnt u zo wijs geweest te zijn om bij de verkoper te informeren, d open deur.
U heeft wonderlijke reacties op reageerders, en wat is het nut om in discussie te gaan?

ma
door maarten heest May 28, 2017 om 13:36
463 Antwoorden / 0 Vragen

@AURORA, u moet de zaken niet om gaan draaien. De vraag van @COR KWAKKEL is een hele normale en zijn reactie idem dito.En hij gaan niet eens in discussie maar geeft een toelichting. Daar kunnen velen hier nog een puntje aan zuigen.

@COR KWAKKEL: zoals hier al aangegeven moet u bij de handelaar zijn en via deze komt u misschien bij de producent uit. Ik zou het er zeker niet zo maar bij laten zitten. Het gaat tenslotte om een verschil van zo'n 11 % en dat maakt zeker tussen de auto's nogal wat uit/

hansje klein
door hansje klein - May 24, 2017 om 17:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Knip de bedoelde advertentie uit, teminste wanneer daarin gegarandeerd wordt dat ...

en bezoek uw fietsenwinkel met fiets, advertentie en uw hier gestelde vraag ...
Consuwijzer zal aangeven, dat het product aangepast zal moeten worden, daar niet aan de belofte voldoet en na drie keer proberen of repareren kunt u, wettelijk gezien, gewoon uw geld terugvragen en op zoek gaan naar een merk dat wel aan de gewenste snelheid gaat komen.

Gerry1969
door Gerry1969 May 24, 2017 om 18:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mijn auto rijdt ook niet wat er beloofd is, sterker nog dat wijkt 30% af.
Toch gaat BMW mijn auto niet modificeren.
45 kmh is onder gunstige omstandigheden gemeten, zonder noembare weerstand, tenminste dat vermoed ik

hansje klein
door hansje klein May 24, 2017 om 19:25
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Mijn vraag aan TS was of de snelheid werd gegarandeerd!

BMW geeft nèrgens een gegarandeerde maximum snelheid of brandstoverbruik aan ...

tijger1
door tijger1 May 24, 2017 om 19:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje, natuurlijk wordt die snelheid niet gegarandeerd.

Gerry1969
door Gerry1969 May 24, 2017 om 23:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Hansje toch wel, in de gebruiksaanwijzing staat het verbruik op lange middellange en korte stukken en daar kom je nooit! bij in de buurt..Maar dat wist ik vtv. Het diende meer ter illustratie.

hansje klein
door hansje klein May 24, 2017 om 23:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Conclusie ... dus geen garanties! Geen rechten! Marketing geklets en sprookjes.

me
door mein33 - May 24, 2017 om 18:09
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wat is de "echte" wereld in dit geval, de echte wereld is dat u dus niet hard genoeg trapt en hiermee bedoel ik niet iemand een trap nageven, maar gewoon iets sneller met de beentjes rond op de pedalen dan dat u dat nu doet.
Maar in een driedelig pak zal dat niet zo eenvoudig lukken.
Maar om die laatste extra kilometer snelheidsverschil er uit te persen zal niet meevallen, maar met een beetje conditie zal het vast wel een keer gaan lukken.
Gelukkig is dit apparaat naar de rijweg verbannen en kunnen fietsers met een gewone fiets weer met een iets geruster hart op het fietspad rijden.
En die automobilist, die reageert precies zoals u als u, als u in uw auto rondrijdt en tegen de bromfietsers zit te .......... ;-))
En eéééh vergeet vooral niet om uw helm op te zetten, anders komt daar ook nog gedoe van als er een voertuig van rechts komt, bijv. een fietser en die zet net een beetje te ver door, want voorrang is voorrang nietwaar, of die ene auto die voor u rijdt en plotseling in de ankers gaat, dan zult u niet zo makkelijk met een snelheid van 45km/h rijdende binnen de paar decimeters ruimte die u heeft opengelaten stilstaan, nee dat zal allemaal niet zo soepeltjes verlopen.
Met een beetje mazzel is dan alleen het driedelig naar de knoppen en is het "eigen behangetje" nog heel.
M.a.w. : sneller trappen en heel goed opletten dan komt het allemaal wel goed, of misschien toch wel weer niet.
We horen het misschien nog wel een keer als u een probleempje hebt met het uit te keren schadebedrag dat u meent tegoed te hebben van een schadeverzekering. ;-))

Speedpeddelwegermee !!!!

costnix
door costnix May 25, 2017 om 20:14
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dan ook weg met de auto's!

Co
door Cor Kwakkel May 26, 2017 om 09:19
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Mein33,

Ik bespeur enig cynisme in uw reactie, toch wil ik voor uw gemoedsrust en een ent ander verduidelijken.

De fiets stopt met ondersteunen als ik harder dan 43 op te teller rijd, 40 km/h gps gemeten. De fiets zou ondersteunen t/m 45 kilometer hij mist er 5.

Ik heb geen driedelig pak  ik begrijp niet hoe u hier bij komt.

U doet een aanname over mijn evt reactie op bromfietsers, die aanname is niet juist , De bromfietser komt over het algemeen prima mee met het verkeer!, Mocht ik met mijn speed pedelec een fietser tegen komen, dan bel ik even, en ze laten me er langs, effectief communiceren werkt echt!  Binnen de bebouwde kom pas ik mij aan, aan de snelheid van het overige verkeer, en ook  dat werkt erg goed.

Ik maak zeker gebruik van een helm, en kan dat iedere fietser aanraden!  Ik houd afstand en anticipeer op de overige weggebruikers. Dus de decimeters waar u het overheeft haalt u misschien uit uw eigen referentie kader?

Het lijkt dat u erg bang bent voor het onbekende (de Speed pedelec) of u gunt een ander blijkbaar een modern en vooruitstrevend vervoersmiddel als de genoemde speed pedelec niet. de speed pedelec kan er juist voor zorgen dat de file druk en het gebruik van auto’s in het algemeen verminderd, en dat is voor iedereen een win win.  Hoe dan ook ik had deze reactie op kassa eigenlijk niet verwacht.  Ik was in de veronderstelling dat consumenten ,elkaar van goede en nuttige reacties zouden voor zien, helaas weer een illusie door geprikt.

me
door mein33 May 28, 2017 om 10:16
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@cor kwakkel,

Het is maar hoe je het wil lezen. ;-))
In iedergeval heeft u mijn bijdrage wel volledig op u laten inwerken en dat was nou net be bedoeling van mijn waarschuwend bedoelde teks. Soms moet je op die manier schrijven om de aandacht er voor te krijgen.
Fijn te mogen lezen dat u alle voorzorgsmaatregelen heeft genomen en verantwoord met deze vorm van vervoer omgaat.
Uw illusie over deze site heeft u echter zelf doorgeprikt.

Speedpeddelwegermee!!!  Het is maar hoe je de klemtoon legt !!!

Vr.gr.  mein33

mdevries18
door mdevries18 Jun 17, 2017 om 01:28
0 Antwoorden / 1 Vragen

Lastig he om mensen respectvol te benaderen @mein33?

ha
door halex - May 24, 2017 om 20:21
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Gelukkig zijn er binnen de bebouwde kom steeds meer 30-kilometerwegen. U kunt uw plaats op de weg zo kiezen, dat u niet zomaar voorbij gescheurd kunt worden. Ook gps heeft een afwijking.
Onder de testomstandigheden zal uw fiets wel 45 km/u halen. Mijn auto heeft volgens fabrieksopgaaf (onder testomstandigheden) ook een veel gunstiger verbruik. U hebt geen zaak tegen Gazelle.

Gr
door Grunn1 - May 24, 2017 om 23:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

De maximum snelheid binnen en buiten de bebouwde kom is 45 en daar waar je op het fietspad moet zelfs lager. Denk je nou echt dat je die paar km meer of minder verschil maakt.
Ik hoop wel dat de wet erin voorziet dit soort fietsen niet dezelfde voordelen hebben als normale fietsen zoals een beschermende status t.o.v auto's. Levens gevaarlijk deze dingen met deze snelheid.

costnix
door costnix - May 25, 2017 om 07:54
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De maximum snelheid van uw Speed Pedelec is in het servicemenu van uw fiets in te stellen. Uw fietsenhandelaar weet hoe dat moet.

reflecs
door reflecs - May 26, 2017 om 13:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Co
door Cor Kwakkel 26 mei 2017 om 09:19
Antwoorden / 1 Vragen

De fiets stopt met ondersteunen als ik harder dan 43 op te teller rijd, 40 km/h gps gemeten. De fiets zou ondersteunen t/m 45 kilometer hij mist er 5.

Ik denk dat Gazelle daar anders over denkt; hij mist er 2...
Die 45 km is maximaal, als u het zo belangrijk vindt, waarom vraagt u niet wat tips aan de dealer? Dat is geen "open deur", dat is de meest logische stap.

re
door red1 - May 28, 2017 om 11:00
329 Antwoorden / 1 Vragen

Had een snorbrommer gekocht !!!

costnix
door costnix May 28, 2017 om 18:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als hadden komt, is hebben te laat!