m.
door m.van ravels Jul 24, 2010 om 22:27
Auto & vervoer

Steenslag wordt niet gedekt?

Een jaar geleden werd ik door een jongeman aangesproken op de parkeerplaats bij Ikea in Haarlem om de steenslag ( sterren in mijn voorruit) ter plekke te laten repareren. Ik twijfelde, maar hij overtuigde mij dat het absoluut door de verzekering vergoed zou worden( ik ben in bezit van Aegon verzekerings hulpkaart en heb geen eigen risico ruitreparatie). Gisteren kreeg ik tot mijn stomme verbazing een rekening van
€ 49,95 die we binnen 7 dagen moeten betalen. Na die 7 dagen vervalt de korting ( die mij ook niet duidelijk is) en zeggen ons vooral te betalen anders moeten we ook nog incasso kosten betalen.
Ik heb sterk het idee dat ik erin geluisd ben, maar weet niet goed wat te doen?
De jongeman was verbonden aan Van veen eerste ster reparatie p/a Noorderzand 6/ 8321hx urk flevoland
Wie kan mij advies gegeven?

vriendelijke groet
Marga

11310 30 Rapporteer

mi
door miraltje - Jul 24, 2010 om 22:56
462 Antwoorden / 0 Vragen

bij steeds meer verzekeraars wordt ruitschade alleen nog (deels)vergoed als dit bij een van de bekende autoruitherstel bedrijven gebeurd.

reden is dat de snelle jongens die actief zijn op met name op parkeerplaatsen enorme bedragen declaren bij de autoverzekeraars voor ruitschade herstel.

er wordt dan ook nadrukkelijk geadviseerd om autoruit schade alleen bij de door de verzekeraars aangesloten ruitschade bedrijven de ruit te laten herstellen deze zijn te vinden op je groenekaart

wil je zelf bepalen wie je ruitschade herstelt of de ruit vervangt neem dan altijd eerst contact op met je verzekeraar, als deze toestemming geeft dan kom je niet voor financieele verrassingen te staan.

mi
door miraltje - Jul 24, 2010 om 23:02
462 Antwoorden / 0 Vragen

nog een aanvulling, na je verhaal te hebben gelezen.

neem contact op met de verzekering, en vraag of zij ook een rekening van dit bedrijf tenlaste van u verzekering hebben voldaan het afgelopen jaar

ik krijg de indruk dat zij 2X willen verdienen aan de zelfde schade.

nb
door nbw - Jul 25, 2010 om 02:33
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hoi,

Begrijp je verhaal absoluut niet. Als je ruitschade hebt opgelopen ga je toch niet in op de 1e de beste hersteller uitgerekend op de parkeerplaats van Ikea waar duizenden auto's staan. Als iemand steenslag heeft en sterretjes ziet in de voorruit bel je toch altijd in 1e instantie met de verzekeraar van je auto. Die heeft afspraken met bedrijven die je schade kostenloos herstellen. Nu zit je met de gebakken peren en moet je als een idioot snel betalen want anders dreigt de incasso met nog meer kosten.Typisch een vorm van oplichting.

Heb maar 1 zinvol advies. Doe aangifte en staat er iemand voor je deur om te incasseren bel 112. Betaal nooit. Meld deze acties aan deze partij en je zult zien dat elk dreigement als sneeuw voor de zon verdwijnd.

ge
door geertje03 - Jul 25, 2010 om 06:11
10 Antwoorden / 11 Vragen

hoi mevr m
Ook ik heb het zelfde gehad als u ,
dat ik er in trapte om mijn voorruit te laten maken .
Ik kreeg de rekening terug die zij ontvangen hadden van de reparateur
met, u moet deze zelf betalen ,ook ik ben extra verzekerd voor glasschade.
U moet contact opnemen met die gene die ruit gemaakt hebben
en uitleggen kwestie verzekering .
(Dit moest ik doen ),
Een scan of copie maken en deze opsturen/mailen naar reparateur
dit valt onder eigen risico van het bedrijf .
ik heb er nooit meer iets over gehoord
vr groet geertje , ps hier boven mag wel wat vriendelijker worden gereageerd

kiran
door kiran - Jul 25, 2010 om 15:11
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@m.van ravels

"Ik heb sterk het idee dat ik erin geluisd ben". Kan best eens kloppen.
"€49,95 betalen binnen 7 dagen, anders vervalt de korting". Ze rekenen doorgaans het dubbele. €49,95 is een leuk actie-prijsje.

Als die van Veen eerste ster reparatie niet aangesloten is bij uw verzekeraar, en 't zal wel niet ... bent u het haasje, gevangen in de 'tentjesbedrijven' strik.
Verzekeraar opbellen ...

Ben een poosje terug op de parkeerplaats van een tuincentrum weer eens aangesproken. Heb een sterretje in de voorruit. Vier jaar terug laten repareren door aangesloten ruitschade bedrijf bij verzekeraar. 'T manneke ging er 'vakbekwaam' met zijn vingertje over ... 'moet je gauw ff laten repareren, gaat anders verder hoor'. Echte vakman! De verdere conversatie laat ik maar achterwege ....

vladja
door vladja - Jul 25, 2010 om 16:21
8293 Antwoorden / 27 Vragen

nbw,

Heb maar 1 zinvol advies. Doe aangifte en staat er iemand voor je deur om te incasseren bel 112.

Aangifte doen waarvan? Opgelicht? Er is opdracht/toestemming gegeven om een sterretje in het ruit te laten repareren. Dat is gebeurd, dus er is een tegenprestatie geleverd voor het verschuldigde bedrag.

Waarschijnlijk is de parkeerplaatscowboy zo slim om te zeggen dat ruitschade bij een All Risk/casco of WA-plus/BAC verzekering is gedekt onder de verzekering. Dat wordt gedekt door de verzekering, ook bij Aegon. Daar is niets aan gelogen.

Wat hij niet heeft gezegd, is dat de verzekeringsmaatschappij hoogst waarschijnlijk niet de reparatie vergoedt als deze uitgevoerd wordt door een parkeerplaatscowboy. Maar die exacte vraag is niet gesteld.

Op de verzekeringshulpkaart staat ongetwijfeld aangegeven, waar ruitreparatie/vervanging moet plaatsvinden, zodat het onder de dekking van de polis valt.

Er is een reparatie-opdracht gegeven, er is gerepareerd, dus moet er betaald worden.

Vladja

invalide
door invalide - Jul 25, 2010 om 17:50
787 Antwoorden / 5 Vragen

Als je een kale WA hebt is het bij vele niet verzekerd, dus dit had U moeten weten.
Als zij beloven dat Uw maatschappij hun wel betaalde is het hun fout want zij moeten als ervaren herstellers weten welke wel en niet betalen.

Mijn eigen Univé had alleen bij WA+ of Volledig Casco deze dekking en nu is het ook beperkt tot enkele.
Als de man op straat nog niet weet dat mijn verzekeraar het niet vergoed is het zijn probleem.
Ik kan niet zien of deze tent op straat wel of niet is aangesloten, kan ik pas online thuis opzoeken dus zal niet betalen wegens misleiding.

Verder is mijn ervaring dat ook behandelde ramen nog wel eens verder scheuren dus 100% garantie krijg je op straat nooit en bij enkele andere door mijn verzekeraar aangesloten bedrijven wel, dus bij verder scheuren na ster reparatie geen eigen risico voor nieuwe raam!

vladja
door vladja - Jul 25, 2010 om 18:37
8293 Antwoorden / 27 Vragen

invalide,

ravels schrijft:

ik ben in bezit van Aegon verzekerings hulpkaart en heb geen eigen risico ruitreparatie)

Jij schrijft:

Als je een kale WA hebt is het bij vele niet verzekerd, dus dit had U moeten weten.

Ruitschade is gedekt. Dus er is geen sprake van een kale WA-verzekering. Als je een kale WA-verzekering hebt, is ruit niet bij vele niet gedekt, nee: het is nooit gedekt.

WA staat voor Wettelijk Aansprakelijk. Een schade, waarvoor je - volgens de wet - aangesproken kan worden, is altijd schade aan een derde toegebracht; nooit eigen schade!

Verder is er een reparatie opdracht gegeven en het werkt is uitgevoerd. Dus moet er betaald. Dat je iemand op zijn mooie blauwe ogen gelooft, wil niet zeggen dat je niet zelf verantwoordelijk blijft.

Vladja

invalide
door invalide - Jul 25, 2010 om 19:13
787 Antwoorden / 5 Vragen

@ Vladja,

Ik vermoed dat je gelijk hebt maar er zijn altijd uitzonderingen bij verzekeraars, dus 100% zeker zeg ik het daarom niet.
Maar iemand die dagelijks sterren verwijderde moet toch een recente lijst hebben van verzekeraars die wel of niet betalen.

De medewerker die beloofde dat het gratis zou zijn heeft dus iets belooft wat hij niet waar kon maken dus laat die medewerker maar eens betalen.

Alleen zit je met het bewijs wat die persoon beloofde, en zorg dat je het bewijs bij hun stop, en als je weer die persoon ziet werken iemand anders laten vragen met getuige, dus geen familie en bij dezelfde fout, en navragen of deze verzekeraar werkelijk gratis is, en stiekem filmen is niet verboden om bewijs te verkrijgen.

vladja
door vladja - Jul 25, 2010 om 19:32
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Invalide,

Cursus begrijpend Nederlands lezen gaan volgen. Er is niet gezegd dat het gratis is. Dat staat nergens. Alleen dat ruitschade op de polis bij Aegon gedekt is.

Maar als je niet weet wat een WA verzekering inhoudt, kan je beter er geen uitspraken over doen of naar de kapper gaan en die nekharen laten afknippen.

Vladja

invalide
door invalide - Jul 26, 2010 om 11:21
787 Antwoorden / 5 Vragen

Van Veen Urk en Ikea Haarlem?

Ik zou een dergelijk bedrijf wat zover weg gaat nooit vertrouwen, en hoe zit het met garantie?

@ Vladja, ik weet wat WA betekende maar er zijn altijd uitzonderingen, en ook Casco is soms beperkt met aanvullende voorwaarden......

De Glasgarage geeft na ster reparatie de garantie dat bij toch doorscheuren deze voorruit gratis vervangen word.
Ik moest groen kaart laten zien en ze vroegen ook of het WA, WA+ of AR was.
Alles werd gewoon door hun afgehandeld en van de verzekeraar alleen een briefje gekregen dat ze deze hebben afgehandeld.

De tenten zijn vaak kort opgeleide mensen die werk willen en nauwelijks ervaring hebben, en ook reeds eerder gevulde aanbieden om weg te werken!
Als je niet ziet of deze al gevuld is of niet zit je dus verkeerd.

En die nekharen, beetje moeilijk want ik ben kaal!

erik008
door erik008 - Jul 26, 2010 om 11:34
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Hee, die komt me bekent voor.
Hier op het winkelcentrum stond ook zo'n man met een tent en een auto.
Toen ik parkeerde, kwam hij naar mij toe om mijn auto te inspecteren op ruit-schade.
Als ik schade gehad had, zou hij het direct herstellen vertelde hij me.

den dries
door den dries - Jul 26, 2010 om 14:28
62 Antwoorden / 1 Vragen

Bij ons in Roosendaal op de parking van de Aldi liep ook zo'n snijboon de voorruiten te controleren.
Ik kwam net met mijn winkelwagentje naar buiten toen ik zag dat ie bij mijn auto liep te snuffelen.
Wat mot je bij mijn auto? Ik controleer uw voorruit op steretjes meneer.
Opzouten jôh en van mijn auto afblijven maar hij bleef maar kijken.
[edit-redactie].
Mijn voorruit heeft geen sterretjes en ben bovendien All Risk verzekerd bij Univè en regel ruitschade via CG.

w.
door w.f.c.mels - Jul 27, 2010 om 09:45
7 Antwoorden / 0 Vragen

dat de pleinjongens fouten maken o.k. bij mij was het ook bij een supermarkt,sterretje in het voorraam,niet voor verzekerd,dus zelf betalen €30,00
en nog waar hij bij staat scheurt het hele raam,was helemaal geen probleem kom maar even langs in emmen,de volgende dag ben ik langs geweest en ze verwezen mij naar carglass op hun kosten,en carglass heeft een nieuw raam geplaatst kosten € 0000.,0000.dus het kan wel goed gaan.

ja
door jayant - Jul 28, 2010 om 11:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dit onderstaande verhaal klopt precies wat er ook met mij is gebeurd.
We hebben de verzekering gebeld en die hebben wel het bedrag voor de ster reparatie betaald, echter is er iemand van de reparateurs zelf die de informatie gebruikt om apart geld te verdien.
De bedreiging van incasso, korting etc. zijn allemaal hetzelfde.
De melding is gedaan bij de politie voor deze boef en de politie doet er alles aan om deze crimineel op te sporen.

Bericht waarop hierboven is gereageerd:

Een jaar geleden werd ik door een jongeman aangesproken op de parkeerplaats bij Ikea in Haarlem om de steenslag ( sterren in mijn voorruit) ter plekke te laten repareren. Ik twijfelde, maar hij overtuigde mij dat het absoluut door de verzekering vergoed zou worden( ik ben in bezit van Aegon verzekerings hulpkaart en heb geen eigen risico ruitreparatie). Gisteren kreeg ik tot mijn stomme verbazing een rekening van
€ 49,95 die we binnen 7 dagen moeten betalen. Na die 7 dagen vervalt de korting ( die mij ook niet duidelijk is) en zeggen ons vooral te betalen anders moeten we ook nog incasso kosten betalen.
Ik heb sterk het idee dat ik erin geluisd ben, maar weet niet goed wat te doen?
De jongeman was verbonden aan Van veen eerste ster reparatie p/a Noorderzand 6/ 8321hx urk flevoland
Wie kan mij advies gegeven?

si
door siepie81 - Jul 28, 2010 om 12:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb van het weekend precies dezelfde brief ontvangen van hetzelfde bedrijf in Urk. Hierop heb ik meteen contact opgenomen met mijn verzekeraar omdat ook ik het vermoeden had dat de leverancier en gewoon een dubbel slaatje uit wilde slaan. Mijn verzekeraar (Voogd & Voogd) gaf aan deze rekening inderdaad niet te vergoeden omdat steenslag onder het eigen risico valt (en ik ben gewoon WA+casco verzekerd). Er is inderdaad sprake van een overeenkomst dus zal ik de rekening gewoon moeten betalen, dat ik de reperateur geloofd heb toen hij zei dat dit door mijn verzekering gedekt werd is natuurlijk geheel mijn verantwoordelijkheid. Sterker nog, hij kan dat natuurlijk nooit weten omdat hij onmogelijk kan weten welke polisvoorwaarden ik heb.

Jammer, maar ik ben er in getrapt en zal dus nu ook de rekening moeten betalen.

ja
door jayant - Jul 29, 2010 om 00:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ik heb mijn verzekering VVS gebeld en die hebben gezegd dat het wel onder de dekking van mijn WA volledig casco valt en dat ze dus het bedrag wat door de reparateur gevraagd is wel hebben betaald.
De 49,95 euro is dus toch een frauduleuse dubbele betaling ondanks ze hun geld al hebben gehad.
Vermoeden bestaat dat een van de medewerkers dit op een zelf aangemaakte rekeningnummer het bedrag laat storten als zijnde voor zijn bewezen diensten.
Als je op het telefoon nummer belt wat op de nep opgestelde brief, dan hoor je dat het nummer niet meer te bereiken is, het is gewoon afgesloten.
We mogen allemaal de schuld aan ons eigen geven of aan de verzekeraar, maar dat is dus niet zo.
Wij worden gewoon [edit redactie] op een doordacht plan van een persoon of instantie.
Vorig jaar heb ik ook voor een ster reparatie door een ander bedrijf mijn ruit laten doen, hiervoor had de verzekering ook betaald, maar bij die reparateur heb ik nooit wat erbij moeten betalen.
Dus wie o wie zijn de personen die de gedupeerden de schuld geven, is het misschien iemand uit de zelfde frauduleuse groep die het geld incasseren misschien die zelf lopen te schrijven?
Een ding is zeker, fraude zit er wel degelijk in het spel en zoals al eerder gezegd, de politie is bezig met de zaak.

fo
door foutewout - Jul 29, 2010 om 16:49
1 Antwoorden / 0 Vragen

ik werk zelf als schadebehandelaar voor diverse verzekeraars. Ik voor u de volgende tips.

-indien u enkel voor wettelijke aansprakelijkheid bent verzekerd, en u heeft uw ruit laten repareren dan zult u zelf de nota moeten voldoen maar niet meer dan een redelijk bedrag (ca max € 82,- voor een enkele ruitreparatie en max € 118,- voor een meervoudige reparatie). Betaal alleen als de reparatie naar tevredenheid is uitgevoerd.
-bent u wel voor ruitschade verzekerd, neem bij het ontvangen van een nota altijd contact op met uw tussenpersoon of verzekeraar. Het komt (zie boven) voor dat bepaalde reparateurs dubbel proberen te claimen.
-ga nooit naar een reparateur die op een parkeerplaats staat omdat je deze reparateurs vaak lastig kan aanspreken als bijvoorbeeld een ruit doorscheurt. Vaak zijn deze reparateurs ook nergens bij aangesloten.
-het kan geen kwaad om vooraf te vragen wat een reparatie kost; er zijn zeer grote verschillen voor een enkele reparatie (van € 45,- tm € 115,- voor dezelfde reparatie!!!)

vladja
door vladja - Jul 29, 2010 om 17:04
8293 Antwoorden / 27 Vragen

-bent u wel voor ruitschade verzekerd, neem bij het ontvangen van een nota altijd contact op met uw tussenpersoon of verzekeraar. Het komt (zie boven) voor dat bepaalde reparateurs dubbel proberen te claimen.

Dat is een heel verkeerd advies, omdat:
- de reparatie al heeft plaatsgevonden, daar valt niet meer aan te veranderen
- de prijs staat ook al vast, zodat daar ook geen beweging meer in zit.

Voor de reparatie-opdracht contact opnemen. Dan hoor je - ook al ben je ervoor verzekerd - of de reparatie bij die bepaalde reparateur onder je eigen risico valt of dat de maatschappij de reparatie geheel vergoedt.

Laat je repareren bij een glascowboy, waarmee de verzekeringsmaatschappij geen overeenkomst heeft gesloten, dan zal je zelf voor de kosten van de reparatie moeten opdraaien.

Bij vervanging door een niet bij de verzekeringsmaatschappij aangesloten glasbedrijf, heb je geen korting op je eigen risico. Sommige maatschappijen rekenen zelfs een hoger eigen risico bij glasschade, die niet hersteld wordt door een aangesloten bedrijf.

Vooraf contact opnemen, achteraf - bij de rekening - is er geen weg meer terug.

Vladja

ro
door roel zutt - Jul 29, 2010 om 18:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij kregen vandaag een knullige brief van A. Ten Napel over de reparatie van een sterretje in de voorruit welk zij ons min of meer onder dwang hebben laten uitvoeren in oktober 2009. In de brief staat geen BTWnummer, KVKnummer, telefoonnummer, zelfs een net briefhoofd ontbreekt wat de brief er niet erg betrouwbaar doet uit zien. Omdat wij het meteen al niet vertrouwde in oktober 2009 zijn we na het telefoonnummer te hebben geprobeert wat op de doorslag staat en wat dus buitenwerking was, direct naar de politie gegaan. Deze wou echter geen aangifte opnemen want we moesten eerst maar afwachten. We stappen zo in de auto en gaan dus meteen weer een poging doen om aangifte te doen. Ben er achter gekomen dat de persoon onderverschiilende namen handeld en er zelfs toe overgaat om onder de naam Napel Incasso zogenaamde incassobrieven te versturen als er niet wordt betaald. Betalen aan deze man echt niet!!!!

vladja
door vladja - Jul 29, 2010 om 19:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Roel,

Je hebt opdracht gegeven tot reparatie (onder dwang? pistool?). De reparatie is uitgevoerd en daarom moet er betaald worden. Hoezo opgelicht?

Vladja

ro
door roel zutt - Jul 30, 2010 om 20:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas aangifte doen gaat niet, maar je kunt wel melding maken van oplichting. En wat blijkt er zijn al meer meldingen bekend bij de politie. Sterker nog de politie gaf ons zelfs het advies NIET betalen nadat de melding was opgenomen en de brief/rekening door de politie was gelezen!!!!!!!!!!!!!!!

vladja
door vladja - Jul 30, 2010 om 20:30
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Je hebt opdracht gegeven tot reparatie (onder dwang? pistool?). De reparatie is uitgevoerd en daarom moet er betaald worden.

Als dit het geval is, is het een slecht advies van de politie. Het is iets anders als er niet geleverd is (geen dienst of product). Dan is het oplichting. Maar de reparatie is wel gedaan, begrijp ik.

Als ze naar de rechter stappen, dan word je veroordeeld tot betalen + alle proceskosten, die erbij horen.

De politie is goed op de hoogte met het strafrecht (neem ik aan), maar van civiele zaken weten ze niet veel af. Daar zijn ze niet voor opgeleid en hebben ook daarvoor geen cursussen gehad.

Neem contact op met het juridische loket en andere organisatie, die wel van het civiel recht weten en vraag het daar maar na.

Vladja

ro
door roel zutt - Aug 2, 2010 om 10:30
3 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie]

si
door siepie81 - Aug 2, 2010 om 11:52
2 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry, maar ik snap de ophef ook niet zo? Je hebt zelf opdracht gegeven tot reparatie, controleer dan even bij je autoverzekering of er uitgekeerd is? Is dat niet, dan zul je de reparatie moeten betalen. Heeft je autoverzekering wel uitgekeerd, dan zou ik de beste man een mailtje sturen dat de rekening al is voldaan door je autoverzekering en dat je de factuur als niet verzonden beschouwd.

vladja
door vladja - Aug 2, 2010 om 12:15
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Roel Zutt,

Dat is een grove kwaadwillige en ongegronde beschuldiging. Ik ben geen ruiten-cowboy-reparateur.

Het komt vaak voor dat mensen twee zaken door elkaar halen in het Strafrecht en Civiel Recht.

Strafrecht is voor het (opzettelijk) overtreden van de wet (oplichting, inbraak, moord, ontduiken van belasting, bijstandsfraude etc.).

Civiel Recht is er om je gelijk te halen (en hopelijk te krijgen) in de andere zaken (niet betaalde rekeningen, schadevergoeding [bijv. letsel, ontslag], ondeugdelijk geleverde goederen, verschil van mening over eigendom, etc.)

Als een ruitencowboy dubbel declareert en dubbel uitbetaald krijgt, is dat oplichting. Als hij het probeert, maar niet dubbel betaald krijgt heet het een poging tot oplichting. Dat valt onder het Strafrecht en is een zaak voor de politie.

Als een ruitencowboy de rekening stuurt voor een ruitreparatie, die hij daadwerkelijk uitgevoerd heeft, en die rekening wordt niet betaald, dan valt dit onder het Civiele Recht. Als hij de reparatie slecht uitgevoerd heeft, is het een Civiele zaak. Dit is geen taak voor de politie en de politie heeft ook geen enkele opleiding op dit gebied. Daarom behoren ze hierover ook geen uitspraken te doen als ze in functie zijn.

Door te adviseren de rekening niet te betalen, nadat de verzekeringsmaatschappij geweigerd heeft om die rekening te betalen, gaat de agent ver buiten zijn boekje en kan een flinke tik op zijn vingers krijgen van zijn chef. Dit blijkt ook al omdat er geen aangifte voor (poging tot) oplichting gedaan kan worden, slechts een melding.

Er is een opdracht gegeven, het werk is uitgevoerd, dus moet er betaald worden. Dat staat los van het papier en de manier (bijv. een bierviltje) waarop de rekening is opgemaakt en de kwaliteit van het werk. De bij de politie gedane melding ontslaat je niet van de verplichting tot betalen.

Vladja

bo
door borsoe - Aug 4, 2010 om 14:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Mensen,

het is mij ook overkomen met het bedrijf Van Veen ruitenreparatie. Je moet gewoon niet betalen en wat je zeker moet doen is naar je verzekering maatschappij bellen en dit navragen als er inderdaad betaald is of niet. Voorts weet de verzekering maatschappij ook dat er meerder mensen het slachtoffer zijn geworden van dit bedrijf. Op het net is het bedrijf te vinden en maar als je het nummer belt is het out of order.
Ik raad een ieder aan die dit is overkomen, gewoon niet te betalen en aangifte te doen bij de politie ( 09008844 ).

bo
door borsoe - Aug 4, 2010 om 14:20
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ruitencowboy,

wat voor aandelen heb jij in het desbetreffende bedrijf????

ha
door haalbeer - Aug 5, 2010 om 22:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, het is mij ook overkomen. Ik ben er ook ingelopen. Het blijkt dat de verzekeringsmaatschappij wel heeft betaald, maar dat deze betaling is teruggestort, omdat de tenaamstelling niet overeenkwam met het rekeningnummer. Dat speelde dus allemaal een jaar geleden af. Vorige week lag de overbekende, knullig opgestelde brief in de bus. Vandaag bij de politie geweest. Het zaakje stinkt, maar een aangifte kon ik niet doen, gezien ik niets betaald heb. Wel is er een melding gedaan. Het schijnt dat dit bedrijf al in het verleden bekend is bij politie en justitie. Alle meldingen en aangiften moeten uiteindelijk bij het politiebureau van Urk binnenkomen. Zijn dat er een aantal, dan gaat men over tot een onderzoek. Wanneer u overgaat tot het doen van aangifte of melding, vraag dan of er een afschrift richting politiebureau Urk kan.
Het bedrijf is overigens uitgeschreven uit de KvK van Flevoland, maar staat wel ingeschreven in Engeland.

ha
door hanna111 - Aug 15, 2010 om 21:05
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Indien je aangesproken word op een parkeerplaats voor een sterreparatie en je gaat ermee accoord dan teken je in alle gevallen een Akte van Cessie, hierop staan de gegevens van klant, merk en type auto, kenteken, schade datum. En misschien wel het belangrijkste is het volgende; Mocht om welke reden dan ook, niet tot betaling overgegaan worden door de verzekeringsmaatschappij zal ondergetekende garant staan voor correcte betaling van de factuur. .Meestal staat dit in de zogenoemde kleine letters onder aan de Akte van Cessie.

De sterreparateur stuurt deze Akte van cessie naar de verzekeringsmaatschappij. Echter kan het dus zijn dat de verzekeringsmaatschappij de firma niet uitbetaald bijvoorbeeld: eigen risico. De sterreparateur verhaald dit dus op de consument.

Misschien heel belangrijk om te weten.

De volgende verzekeringmaatschappijen mogen niet op straat gemaakt worden.
- Ditzo mag nooit op een parkeerplaats gedaan worden, dit omdat het een internetverzekering is en vaak de ruitdekking er niet bij zit.
- Aegon Glas garant verzekering. Dus naar Carlgass gaan. Geen eigen risico.
- Centraal Beheer Achmea BETER BEWUST POLIS. Staat ook op de groene kaart, deze mensen moeten bewust zijn met hun polis en betekend dus dat deze mensen alleen naar Carglass moeten. Geen beterbewustpolis? mag gewoon op straat gemaakt worden.
- Unive mag sinds 1 mei 2010 niet meer op parkeerplaatsen gedaan worden.
- ASR sterreparatie niet, Ruitvervanging wel!.
- FBTO Nooit! meestal eigen risico.

De rest van de verzekeringsmaatschappijen mogen gewoon op straat gedaan worden. Op de groene kaart staat ook daadwerkelijk of men een ruitdekking heeft.

Makkelijk te zien aan de hulpcode.
Beginnend met 3 is WA geen ruitdekking.
Beginnend met 5 is WA+ wel ruitdekking.
Beginnend met 7 is ALLRISK wel ruitdekking.

Als er een sterreparatie heeft plaats gevonden, kijk altijd even of het "zwarte" lucht uit de ster is, dat word namelijk opgevult door de hars, voel ook even of het "glad" is, heel belangrijk voor je ruitenwissers als je namelijk iets scherps voeld is dat meestel een stukje glas wat niet goed weg gewerkt is, wat "strepen" kan worden veroorzaakt op de voorruit.

En ja ben zelf een sterreparateur die op parkeerplaatsen staat. tevens heb ik veel hinder heeft van "ammateurs" die op parkeerplaatsen onzin verkopen.

Groet.