samia
door samia Jul 6, 2011 om 22:02
Auto & vervoer

Tanken

Hallo,
in Roosendaal is een pompstation die altijd een rekenig heeft ten gunste van hun. Ieder keer als ik er ga tanken en b.v. 20,12 euro op te teller staat en ik moet afrekenen word door de vrouw gezegd u moet 20,15 euro betalen. Ook is het 20,11 euro wil ze 20,15 euro ze gaat altijd omhoog. Laatste keer heb ik gezegd dit doe ik niet bij 20,12 is het toch 20,00 euro of zie ik het verkeerd. Zij zegd dat ze zo n iet rekend en voor haar is het 20,15 euro, Toen heb ik gezegd ik betaal je dan precies 20,12 euro en die wil ze niet aan nemen.
Dus zo ging het op en neer. Ik heb tenslotte 20,15 betaald, maar ga er nooit meer tanken.
Ze doet het ook met ander klanten zo.
Mijn vraag is dit terecht en ook zou ik graag willen weten of ze de 20,12 moet aannemen, ze zegd we rekenen niet meer met 1 of 2 centen. Wat is nou juist?
Bedankt voor u antwoord.
samia
Met vriendelijke groeten

12090 39 Rapporteer

ti
door timfelix - Jul 6, 2011 om 22:16
270 Antwoorden / 13 Vragen

1 en 2 centen zijn volgens mij niet meer verplicht om te verrekenen. Daarentegen is 20,12 afgerond 20,10 en niet 20,15. Hoe dit wettelijk geregeld is, weet ik niet.

lo
door loontje73 - Jul 6, 2011 om 22:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het afronden is niet verplicht, dit doen de winkeliers vrijwillig. Maar 8, 9, 0, 1, en 2 cent worden afgrond op 0 cent en de rest naar 5 cent. Dus in dit geval klopt het niet hoe er word afgrond.

de motormuis
door de motormuis - Jul 6, 2011 om 22:53
598 Antwoorden / 13 Vragen

U geeft niet aan of U contant betaald, maar zo als ik het verhaal lees ga ik daar maar van uit.
Mij lijkt de oplossing om bij het betalen te pinnen. Dan betaal je precies het bedrag wat je moet betalen, dan wordt er ook niets afgerond.
Groeten.

yke
door yke - Jul 6, 2011 om 23:11
82 Antwoorden / 0 Vragen

In discussie gaan is zonde van je energie of je nou gelijk hebt of niet. Alleen betalen met pin als je daar tankt of voortaan ergens anders tanken. Ik zou het laatste doen.

th
door thefuture - Jul 8, 2011 om 13:06
31 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon een belletje plegen met de nVWA. En het tankstation links laten liggen.

defries
door defries - Jul 8, 2011 om 13:07
69 Antwoorden / 0 Vragen

De enige juiste aktie, zoals Yke al aangeeft, dan merken ze het in de portemonnee. Dit geldt niet alleen voor tanken, maar in alle winkels waar men onheus behandeld wordt.

pe
door pedritob - Jul 8, 2011 om 13:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Graag de naam en het adres van deze pomp, ik ga hier ook eens tanken,
Dat word lachen.

Groetjes, Peter.

an
door antzan - Jul 8, 2011 om 13:11
21 Antwoorden / 6 Vragen

Ik tank altijd een rond bedrag .
Als het op 07 ct staat ga ik nog 1 a 2 sec verder .
Altijd tot 0 op het eind ,
Als niet lukt en het is een aardige kassapersoon ,
geef ik die paar cent FOOI .

ma
door marmonik - Jul 8, 2011 om 13:17
2 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

je kunt inderdaad gaan pinnen dan betaal je het juiste bedrag. De pomp houder is verplicht om 1 en 2 eurocenten aan te nemen want dit is nog steeds een wettelijk betaal middel. Deze zijn nog niet afgeschaft in Nederland.

met vriendelijke groet

tenormin
door tenormin - Jul 8, 2011 om 13:25
16845 Antwoorden / 108 Vragen

De 1 en 2 centen zijn nooit officieël afgeschaft, maar de meeste winkeliers accepteren ze toch niet meer. Mijn groenteman doet daar (helaas) niet aan mee zodat ik vaak met dat kleingeld zit wat niemand anders aan wil nemen. Ik "spaar" het dan maar op om diezelfde groenteman zijn kleingeld weer terug te betalen. Hij is daar dan weer niet blij mee, maar kan geen commentaar leveren. Hij heeft ook geen pinapparaat want, zegt hij, dat kost hem € 2000 per jaar. Ergens anders groente kopen is natuurlijk een optie, maar hij heeft heel beste waar. Anders zou ik natuurlijk pinnen! Maar uw benzinepomphouder is helemaat fout bezig, zoals iedereen al zegt: een bedrag met 2 cent naar beneden afronden en 3 cent naar boven. Maar benzinnepompen hebben toch allemaal een pinapparaat? Of pint U niet?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 8, 2011 om 13:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Als je het kunt veroorloven om te tanken bij een station met een caissière dan zou je eigenlijk niet wakker hoeven te liggen van het onjuist afronden naar boven ;-)

Je kunt beter bij een onbemand tankstation gaan tanken, dan ligt die besparing veel hoger, dan die maximaal 4 cent in de huidige situatie.

haakmeer
door haakmeer - Jul 8, 2011 om 13:40
10 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon met zo groot mogelijk geld betalen, kost hun veel kleingeld

tenormin
door tenormin - Jul 8, 2011 om 13:43
16845 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=haakmeer schreef op vrijdag 8 jul 2011, 13:40]Gewoon met zo groot mogelijk geld betalen, kost hun veel kleingeld

Maar het "grootste" geld dat wordt aangenomen is een € 50 biljet; de 100 en 200 worden nergens (voor zover ik weet) aangenomen.

ka
door katja54 - Jul 8, 2011 om 13:46
54 Antwoorden / 8 Vragen

Als het eindbedrag 20.12 is moet het afgerond worden op 12.10 , als elke klant 12.15 moet betalen en het zijn 15 klanten per dag kan ze aan het eind van de dag 15x2 cent in haar zak steken.
Dat is op een dag niet veel geld maar als ze het in een potje doet loopt het na een jaar toch op.
gebruik de pin , dan betaal je elke keer het juiste bedrag.

jr
door jrschot - Jul 8, 2011 om 13:47
36 Antwoorden / 3 Vragen

Gewoon 20,12(of 20,10) betalen en vertrekken.
Gaat ze moeilijk doen gewoon negeren en vertrekken. Ze hebben geen poot om op te staan en kunnen moeilijk de politie bellen, die zal jou in het gelijk stellen.

Elke keer centen erbij snoepen door maar willens en wetens omhoog af te ronden is pure diefstal op deze manier. als het 20,13 of 20,14 is mogen ze er 20,15 van maken. anders niet.

Als dit pompstation overigens is aangesloten bij een grotere organisatie zoals Total of Shell etc. moet je ook zeker daar een klacht neerleggen.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 8, 2011 om 13:56
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het afrondverhaal is inmddels wel duidelijk.
Daar valt niets aan toe te voegen.
Wel heb ik een cententip: bij Aldi wordt nog steeds afgerekend met centen.
In Duitsland trouwens ook.

on
door onthouden - Jul 8, 2011 om 14:03
27 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb heel in het begin dat er centenoot was overhoop gelegen met ze ze wilde de €0,01 en € 0,02 niet aannemen, terwijl het een wettig betaalmiddel is.
En nog steeds¡¡
Ik heb er geen probleem meer mee.
Ik tank met opzet naar € 10,12 of € 10,17
en er wordt netjes afgeron naar € 0,10 of € 0,15.

hi
door hippo - Jul 8, 2011 om 14:50
12 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij is het zo dat wanneer er aangegeven staat dat ze afronden je het afgeronde bedrag moet betalen. Zelfs wanneer je gepast betaald met 1 en 2 centstukken, mag dit worden geweigerd wanneer het niet op 0 of 5 uitkomt. Uiteraard moet er wel op de juiste manier worden afgerond.
Bij deze pomp zou ik ook goed opletten welk bedrag er op het pinapparaat staat. Daar kan nl door de medewerker elk bedrag ingezet worden wat hij maar wil per ongeluk of expres (alleen niet bij BP).

wi
door wimswims - Jul 8, 2011 om 15:25
15 Antwoorden / 1 Vragen

Lees even de 'offiële' gegevens:
De Nederlandse bank over afronden. Let hierbij op het woordje 'mag'.
Nederlandse Vereniging van Banken over afronden. Zo werkt het dus!

personal
door personal - Jul 8, 2011 om 15:26
17 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi Samia,

Wil ook nog even reageren. Zoals al velen aangeven zou 20,12 moeten worden afgerond naar 20,10 en als het 20,13 is moet het bedrag afgerond worden naar 20,15.

Echter omdat 1 en 2 centen nooit zijn afgeschaft, blijft dit een wettig betaal middel en mogen ze dit op geen enkele reden weigeren, ook niet als het op de deur is aangegeven.
Dus als ze het gepaste bedrag niet wil accepteren en willens en wetens verkeerd afronden, ben je niet verplicht dit te accepteren.

Zelf zou ik ze dan de keuze geven 20,10 of gepast en anders betaal ik niet, neem het gesprek desnoods met je mobiel op. Willen ze niet luisteren leg dan het gepaste bedrag neer en ga gewoon weg.

Het is zelfs zo dat als jij gepast kan betalen bij een bedrag van 20,14 dat ze dit moeten accepteren. Als hun dus moeilijk doen, doe het vooral dan zelf ook. Je pleegt dus geen misdrijf en een rechtzaak zul je altijd winnen.

Mvg
Personal

tenormin
door tenormin - Jul 8, 2011 om 15:37
16845 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimswims schreef op vrijdag 8 jul 2011, 15:25]Lees even de 'offiële' gegevens:
De Nederlandse bank over afronden. Let hierbij op het woordje 'mag'.
Nederlandse Vereniging van Banken over afronden. Zo werkt het dus!

Nou, dan hebben de meeste reageerders dus gelijk. ALS HET DUS STAAT AANGEGEGEVEN. Ik ga er maar eens op letten, nog nooit gedaan eigenlijk, maar dat komt door het pinnen. Dus TS heeft zijn/haar vraag dus prima beantwoord gekregen. Je kunt dus niet 20.12 op de toonbank leggen als er staat aangegeven dat ze dat niet accepteren en is 20 euro dus prima!!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 8, 2011 om 15:51
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Deze pomphouder handelt overduidelijk niet klantvriendelijk. Of dat in het belang van hen is? (hun belang, het belang van hen) is nog maar de vraag. Korte termijn denken aangezien ik toch aanneem dat een klant die dat overkomt en dan nog herhaald ook, daar geen klant meer wil zijn. Als al gezegd, als u met pin betaald mag afronden niet.

wj
door wjfrijling - Jul 8, 2011 om 16:13
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het is wèl geregeld.
De 1- en 2-cent zijn als munt in Nederland afgeschaft. Ze zijn nog wel geldig, maar ze mogen als contant betaalmiddel geweigerd worden ! (Dus ook als je een bedrag van 5 cent wilt betalen met 5 x 1 of 2 x 2 + 1).
Electronisch mag er NIET afgerond worden. Dus als de kassa bij een electronische betaling op het moment van daadwerkelijk betalen afrondt, is de "verkoper" in de FOUT. (Op het scherm mag dus wel, maar niet op de pin-automaat.) Bij girale overboekingen blijven de centen (1,2,3 en 4) òòk bestaan !
Afronden bij CONTANTE betaling is officiëel geregeld :
1 en 2 cent naar BENEDEN ;
3 en 4 cent naar BOVEN !
(Dus 12 cent wordt 10 cent en 13 cent wordt 15 cent.)

valerius-2
door valerius-2 - Jul 8, 2011 om 16:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=loontje73 schreef op woensdag 6 jul 2011, 22:27]Het afronden is niet verplicht, dit doen de winkeliers vrijwillig. Maar 8, 9, 0, 1, en 2 cent worden afgrond op 0 cent en de rest naar 5 cent. Dus in dit geval klopt het niet hoe er word afgrond.
Die 0 moet zeker een 8 zijn 0 valt niet af te ronden en 8 gat dus ook naar 10

picone
door picone - Jul 8, 2011 om 16:19
55 Antwoorden / 4 Vragen

De Nederlandse Bank heeft de 1 en 2 Eurocent munten "afgeschaft"!

Lees:

A) Er worden geen nieuwe 1 en 2 Eurocent munten meer geslagen.

B) De 1 en 2 Eurocent munten BLIJVEN gewoon een wettelijk betaalmiddel, gegarandeerd door de Nederlandse Bank.

Winkeliers die afronden geven dit aan met een duidelijk zichtbare pui- en kassasticker. Deze sticker geeft aan dat specifieke koopcondities van toepassing zijn, namelijk het afronden op 5 cent. De winkelier past dan de afrondingsregels toe.

tenormin
door tenormin - Jul 8, 2011 om 16:37
16845 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wjfrijling schreef op vrijdag 8 jul 2011, 16:13]Het is wèl geregeld.
De 1- en 2-cent zijn als munt in Nederland afgeschaft. Ze zijn nog wel geldig, maar ze mogen als contant betaalmiddel geweigerd worden ! (Dus ook als je een bedrag van 5 cent wilt betalen met 5 x 1 of 2 x 2 + 1).
Electronisch mag er NIET afgerond worden. Dus als de kassa bij een electronische betaling op het moment van daadwerkelijk betalen afrondt, is de "verkoper" in de FOUT. (Op het scherm mag dus wel, maar niet op de pin-automaat.) Bij girale overboekingen blijven de centen (1,2,3 en 4) òòk bestaan !
Afronden bij CONTANTE betaling is officiëel geregeld :
1 en 2 cent naar BENEDEN ;
3 en 4 cent naar BOVEN !
(Dus 12 cent wordt 10 cent en 13 cent wordt 15 cent.)

Nee, dat is dus NIET geregeld, leest U dan wat wimswims in zijn commentaar als "doorgeefluik" in het oranje aangeeft. Daar staat dus duidelijk dat ALLEEN als winkel het aangeeft er zo berekent mag worden. Staat het er niet, maag je gewoon 11,12 of 13 cent neerleggen.

bo
door boosje - Jul 8, 2011 om 18:07
80 Antwoorden / 2 Vragen

Hehe, daar gaan we weer! Dat smerige afronden blijft problemen geven en is gewoon wat het is: DIEFSTAL!

Bij de invoering van de euro was daaraan voor mij het enig positieve dat het afronden werd afgeschaft. Ik was des duivels dat Gerrit Zalm (die ons toch al voor 10 procent bestolen heeft met die euro maar dat is hier off topic) weer met die flauwekul begon.

Toen ik in 1984 uit het buitenland in Nederland terugkeerde viel ik uit mijn schoenen van verbazing over dat stomme afronden en dat er geen centenmuntjes meer waren, maar dat er nog wel in centen werd geprijsd. Ik heb uit die tijd nog de nodige stennis met winkeliers in mijn herinnering, op bijstandsniveau telt elke cent letterlijk.

Terug naar nu: ik ben principieel mordicus tegen het afronden omdat ik het als diefstal zie. De vraag over die bespottelijke benzinepomp is het bewijs.

Afronden is NIET verplicht: bij de Aldi zijn ze nog steeds eerlijk en rekenen correct het getoonde bedrag af. Hulde!

Voor de rest: ik doe het zo:

Om te beginnen houd ik in de gaten op welk bedrag mijn boodschappen of pompstand eindigen. Daarna doe ik het volgende:
a- kleine bedragen die eindigen op 1, 2, 6, of 7 betaal ik contant, ik zorg ook dat ze bij voorkeur op 2 of 7 uitkomen. Die centen houd ik in mijn zak. Kwestie van zorgen dat je contanten bij je hebt. Klein bedrag, pinnen mag, maar hoeft niet!
b- grotere bedragen pin ik, en kleine bedragen waarvan ik niet kan vermijden dat ze op 3, 4, 8 of 9 eindigen pin ik ook.

Als ik in de rij sta dan kan ik dikwijls van de twee of drie mensen voor mij zien op welk cijfer hun aankopen eindigen. 3, 4, 8 en 9 komen vaker voor dan 1, 2, 6 of 7. Dat is dus iedere keer kassa, tingeling en weer een paar centjes gejat van het kopend publiek. Dat loopt alles bij elkaar aardig op, dus ik bedoel maar.

En wat die benzinepomp in Roosendaal betreft: is die zoveel goedkoper dat je deze flauwekul moet slikken of kun je net zo goed naar een ander gaan?

Als ik in Roosendaal woonde ging ik in Essen(B) tanken, vlak over de grens: het scheelt 11 of 12 cent, precies het Kwartje van die andere grote dief: KOK!

Wat is het buitenland toch heerlijk: geen afrondflauwekul en je kunt heerlijk honderdjes over de toonbank schuiven zonder gezanik!

Zo, terug naar mijn lekkere Franse wijntje!

ti
door tinycollaris - Jul 8, 2011 om 22:35
4 Antwoorden / 2 Vragen

De reactie van jrschot is goed, gewoon het bedrag betalen dat u betalen moet en vertrekken. Of pinnen. dan wordt niks afgerond

ti
door timfelix - Jul 9, 2011 om 03:49
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tinycollaris schreef op vrijdag 8 jul 2011, 22:35]De reactie van jrschot is goed, gewoon het bedrag betalen dat u betalen moet en vertrekken. Of pinnen. dan wordt niks afgerond

Nee, dat is het dus niet. Er is al meermaals aangegeven dat afronden toegestaan is in Nederland. Een exact bedrag neerleggen is dus in het geval van 3 of 4 cent te weinig. Tenzij de winkelier niet vooraf aangegeven heeft dat hij geen centen accepteert.

Verder is het niet zo dat bedragen met 3 4 8 en 9 cent vaker voorkomen. Dat is puur toeval en hangt meestal af van het aantal gekochte producten. Die producten zijn meestal geprijsd zodat het x.99 of x.98 eindigt.

pe
door peterboer - Jul 9, 2011 om 07:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het is niet iemand of iets daar buiten dat ons iets aandoet, het is alleen maar de wijze waarop wij onze hersenen hebben geprogrammeerd of geprogrammeerd gekregen in de loop van ons leven om op een bepaalde manier te reageren op uitwendige situaties. Wat we nodig hebben is dus ons oude programma loslaten.
vrij

mo
door mof - Jul 9, 2011 om 11:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het is wettelijk zo dat afronden mag, om minder last van 1 en 2 eurocent munten
te hebben.
Er moet dan als volgt worden afgerond EUR 20,12 naar EUR 20,10 en EUR 20,13 naar EUR 20,15.

In dit geval is het het voordeligst voor de klant, wanneer die altijd ervoor zorgt precies
op een 0, 1, of 2 cent eindigend bedrag uit te komen. Wanneer je niet oplet dan
blijft het gemiddeld net zo duur als niet afronden.

Hoewel de maatregel mag worden genomen om het aantal 1 en 2 eurocent stukken te verminderen (aantal handelingen aan de kassa/langere wachttijd), mag een winkelier in principe geen 1 en/of 2 eurocentstukken weigeren.

Hij mag dus het bedrag van EUR 20,10 afrekenen en jij mag met een biljet van 20 EURO en daarbij 10 maal een 1 eurocent stuk betalen.

Hij mag ook EUR 20,12 afrekenen.

Hij mag niet EUR 20,15 afrekenen, wanneer de teller op EUR 20,12 staat.

fotoflex
door fotoflex - Jul 9, 2011 om 14:50
67 Antwoorden / 6 Vragen

Mer'kwaardig, dat er zo vaak over 'eurocenten' gesproken wordt.
Sinds de euro officiëel betaalmiddel is, zijn dat toch gewoon 'centen'?
Er kan ook geen sprake zijn van verwarring tussen een honderdste van het huidige of het niet meer bestaande betaalmiddel.
Die enkele keer dat het nodig is om onderscheid te maken, zou het logischer zijn te spreken van 'guldencenten', maar dat hoor je nooit.
Kennelijk zijn dat nog steeds 'echte' centen.
Misschien laat het gebruik van de term 'eurocent' zien dat de munt nog steeds als vreemde valuta wordt gezien.
Terecht, natuurlijk, de meeste euro's komen uit het buitenland! :)

tenormin
door tenormin - Jul 9, 2011 om 15:12
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Over centen gesproken én totaal of topic: vind niemand het vreemd dat ná de invoering van de euro er nooit leuke, vervangde woorden zijn gebruikt zoals heitje (kwartje) rooie rug, geeltje enz.? Meestal komt er gelijk een "in de volksmond taal" maar die is er nooit gekomen. Ik vind het vies kleingeld; geef mij mijn glanzende dubbeltjes en kwartjes maar terug.

fotoflex
door fotoflex - Jul 9, 2011 om 15:37
67 Antwoorden / 6 Vragen

Sorry,
dat vergat ik; Off Topic.
Bij deze.

Klopt, Engelandvaarder, geen leuke vervangende namen.
Dat haakt mooi aan bij wat ik zei; dat geld is niet van ons!
Dus ook geen reden er een naam voor te bedenken.
Vraag mensen maar eens uit het hoofd een 10, 20 of 50 eurobiljet te beschrijven. Een 'brug' is toch niet hetzelfde als een 'snip'.

tenormin
door tenormin - Jul 9, 2011 om 15:57
16845 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=fotoflex schreef op zaterdag 9 jul 2011, 15:37]Sorry,
dat vergat ik; Off Topic.
Bij deze.

Klopt, Engelandvaarder, geen leuke vervangende namen.
Dat haakt mooi aan bij wat ik zei; dat geld is niet van ons!
Dus ook geen reden er een naam voor te bedenken.
Vraag mensen maar eens uit het hoofd een 10, 20 of 50 eurobiljet te beschrijven. Een 'brug' is toch niet hetzelfde als een 'snip'.

Kan hier jammer genoeg niet op ingaan omdat het off topic blijft; wel interessant als iemand er (in vakantietijd) een discussie over zou willen starten.

ja
door jaymie - Jul 10, 2011 om 14:10
20 Antwoorden / 9 Vragen

allereerst wil ik mij aansluiten bij de anderen (het afronden 1 en 2 word 0 3 en 4 een 5 6 en 7 worden een 5 8 en 9 worden 10
en bij pinnen moet je het juiste bedrag betalen (niet afronden dus)
maar mijn vraag? is het alleen bij die ene kassière of ook bij het ander personeel
ik heb vroeger zelf jaren op een tankstation gewerkt (nee nu niet meer gelukkig) en het kon weleens gebeuren als een klant had getankt en de teller op b.v. 19,97 stond de klant het tankpistool terug hing en de teller op 19,98 sprong,die tankpistolen kunnen heel gevoelig zijn,de klant binnen kwam en alleen die 19,97 had gezien en niet die 19,98 die er daarna op stond,en ja soms had je dan klanten die dan heel boos konden worden,ik er niet moeilijk over deed en wel een stuiver uit mijn fooienpot in de kassa deed om mijn kassa kloppend te houden
maar als dit 100 x per dag gebeurd kost het je wel 5,00 euro (zoveel fooi kreeg je niet altijd ;) )
en de kassa geeft altijd de prijs aan
en als er 19,97 staat is het ook 19,97 met de pin of 19,95 contant,dus sta je in je gelijk wat de kassa betreft dan betalen wat de kassa aangeeft,er is geen ene kassa geprogrammeerd die zo berekend dat de tankhouder er echt beter van word,en je wil je klanten toch graag houden
en ik heb ooit in een supermarkt een man stampij zien maken voor 1 cent,dhr in kwestie moest 9,99 betalen (afgerond 10,00)hij betaalde met een briefje van 10 en eiste die ene cent (tja hoe moeilijk kan je ze hebben)
en Samia je hebt gelijk,maar kijk altijd goed na nadat je het pistool hebt terug gehangen op de teller en anders zou ik ergens anders gaan tanken
succes

samia
door samia - Jul 10, 2011 om 18:28
22 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo allemaal,
wil jullie nog even laten weten dat het mijn niet echt om de centen gaat,
maar om de principes en ook op welk manier deze mevr. van de Pompstation het doet, ze is boos als je tegen haar zegd dat ze wel fout is, en dat ieder keer weer, en tevens ook nog heel onvriendelijk.
Ik laat soms ook wel een paar centen achter bij anderen, maar ze moeten mijn dan ook niet dwingen, vriendelijk zijn word meestal beloond.
Ik tank inmiddels al ergens anders.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties.

pr
door proben - Jul 11, 2011 om 16:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou ik nou net een mooie uitdaging vinden! Hoe het het tankstation, en waar is het? Iedereen weet toch dat zij verkeert afrond? Ik vind het echt schandalig!!!

..
door ... - Jul 11, 2011 om 17:09
104 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik deze vraag via mobiel internet moet betalen is het duurder dan 1 cent.

Ik zie geen adres en een goedkope die zo iets terug haalde?
Gewoon gepast geld neerleggen en weglopen want de incasso kosten en de kans op succes zijn erg klein, dus zo los je dat op.