maryvon
door maryvon May 4, 2007 om 23:09
Auto & vervoer

Te veel toeren bij stoplicht...........

Sinds een week hebben we een vreemd iets aan onze Baleno GSX.
Als we bij een stoplicht staan wil hij nog wel eens naar de 3000 toeren schieten uit het niets, als we dan gas geven stopt het weer.

Vandaag hebben we een rit gemaakt van 2 x anderhalf uur en eigenlijk geen problemen gehad, we zijn net 10 min. van de rijksweg af en hij flikt het weer!!!!.

Wie kent dit verschijnsel en hoe is het te verhelpen?

387 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 4, 2007 om 23:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik u was zou ik naar de garage gaan volgens mijn idee is het de shoce die af en toe blijft hangen. Als de motor koud is zal hij het waarschijnelijk niet doen.

Tenminste heb ik dat ook een s een keer mee gemaakt, komt niet vaak voor en zo als tegenwoordig alles in de auto electronic bestuurt wordt is het misschien ook mogelijk.

Groet Valerius.

ve
door verwijderd - May 4, 2007 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Versleten koppeling kan ook een oploop in toeren teweeg brengen. Dat zou een duur geintje worden (koppelingsplaten vervangen).

Raadpleeg beslist de dealer/leverancier.

Groet, C.

ve
door verwijderd - May 4, 2007 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maandag gaan we sowieso naar de dealer garage, maar wel handig om een beetje wijzer daar aan te komen, want als leek zijnde kunnen ze ons van alles wijs maken.

ve
door verwijderd - May 5, 2007 om 07:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

fout code uitlezen is eerst een must. vermoedelijke oorzaak een stappen motor probleem.   of een fout in het actief koolstof filter. een klepje kan open blijven staan en dat geeft valse lucht met het bekende probleem.   de gas klep potentie meter komt sporadisch voor.

ve
door verwijderd - May 5, 2007 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit zelf ook gehad bij mijn nieuwe auto na ongeveer 6 maanden. Ik ben bij de dealer geweest die de auto aan de computer heeft gekoppeld. Het was een software probleem.

Nu 5 maanden later geen last meer van.