ba
door bandit120 Jun 24, 2007 om 17:37
Auto & vervoer

Tomtom rider

HELP

Ik heb net 3 weken geleden de nieuwste tomtom rider gekocht. En wil hier routes die ik ga rijden in de eiffel op mijn tomtom zetten. Maar ik kan er gewoon niet achter komen hoe ik dit moet doen. Ik kan er gewoon niet achter komen of ik belangrijke punten kan aangeven? Wie oh wie kan mij helpen want op 13 juli moet ik het toch door hebben hoe dit moet?

Alvast bedankt

3310 18 Rapporteer

freya
door freya - Jun 24, 2007 om 18:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bandit120,

Er zal toch wel een handleiding bij de TomTom geleverd zijn?

m.vr.gr. Freya

ba
door bandit120 - Jun 24, 2007 om 18:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is ook wel zo maar daar staat dus niets in.Er staat alleen in hoe je alles moet monteren maar verder niets

freya
door freya - Jun 24, 2007 om 18:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij hoort er een CD bij te zitten. Heb je dáár al eens naar gekeken?

Freya

freya
door freya - Jun 24, 2007 om 18:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Wellicht heb je iets aan onderstaande link?

Handleiding TomTom RIDER

Freya

geer56
door geer56 - Jun 25, 2007 om 14:40
100 Antwoorden / 9 Vragen

NMaar dat is heel niet zo moeilijk je kan dat dan door het begin en het eindpunt op te geven dan vul de tussen stopst in en tom tom rend zelf uit in welke volgorde je het best kan rijden als je dat niet wil geef je dat aan dat kan allemaal via reisplanner maar je kan ok van adres naar adres op noemen hij vragt vanzelf de faforieten maar ik doehet via de reis planner en hij rekend zelf uit hoe ik en in welke volgorde ik moet reiden ik kan zelfs aan geven dat ik eerst ergens heen moet wat niet logisch is en dar na rekend hij toch weer de rest uit het is echt simpel

geer56
door geer56 - Jun 25, 2007 om 14:47
100 Antwoorden / 9 Vragen

Je begint met het invullen van je eigen adres dat is 1 dan kan je als je ergenheen wil de plek op de kaart aanwijzen maar dat is moeilk maar je kan ook bij adres invullen naar welk adres je heen wil en als je dat niet precies weet geef je de kruizing van de straten aan je moet er wel mee oefenen het gat allemaal niet van zelf zeker niet als je ilegaal software hebt gehaald van intyernet dan moet je wel nog het een en ander doen om dat te laten werken. jailboy89@hotmail.com

mi
door misha1977 - Jun 25, 2007 om 15:01
6 Antwoorden / 4 Vragen

Helaas pindakaas... het verkeerde systeem aangeschaft.

Ik was niet zo lang geleden ook op zoek naar een goed navigatiesysteem voor op de motor, juist voor het maken van mooie routes.
Lang had ik mijn zinnen op de TTR gezet. Maar na het lezen van diverse motorforums bleek de TTR heel beperkt in die zin. Het is gewoon een wiebelig van A naar B apparaat.

Mijn keuze is uit eindelijk op de Garmin ZUMO 550 uitgekomen, en ik heb er beslist geen spijt van.

Alle software voor het maken van routes op de pc zit er al bij (kost voor de TTR nog eens 135,- extra). De auto steun net speaker zat er ook al bij (ook die moet je bij de TTR aparts aanschaffen en dan hen je geen geluid in de auto). En hij bied veel meer mogelijkheden.

Ik geeft toe de ZUMO is in aanschaf een stuk duurder, maar veeeel completer en speciaal gemaakt voor en door motorrijders. Een (s)tom(s)tom is vooral voor de zakelijke motorrijder.
Daarentegen is er op de tomtom's voor in de auto niet veel aan te merke, dat werkt. Maar een motorrijder plezieren, daar hebben ze nog geen kaas van gegeten.

Sterkte met je TTR...

sa
door sabel - Jun 25, 2007 om 15:05
14 Antwoorden / 7 Vragen

Op de CD die bij TomTom rider staat ook een programma TomTom Home installeer deze op je PC. Afhankelijk wie jou de routes aanleverd (ANWB) kan je deze direct op de TomTom Rider worden opgeslagen gaat automatisch bij het downloaden als TomTom Rider op je PC is aangesloten. Als je een eigen route wilt vastleggen kan dat ook door route plannen te gaan en dan elke tussenstop of Poi in te voeren en op te slaan (uitegebreide handleiding staat op de CD)

Als het een bestand is dan kan je die ook kopiëren via windows explorer en die kopieer je dan naar de map waar ook de kaart staat. Dan wordt bij het opstarten van tomtom kan je dan je route kiesen

ka
door kawa10 - Jun 25, 2007 om 15:08
1 Antwoorden / 0 Vragen

mail me maar even dan kijken we of we er samen uitkomen. Je hebt hem voor op de motor neem ik aan en ergens een reis geboekt waar je de reis op gps hebt aangeleverd gekregen.

Heb zelf een garmin zumo en zoveel verschil zal er toch niet in zitten denk ik.

utleker@hotmail.com

Groeten ut leker.

ke
door keinu - Jun 25, 2007 om 15:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Als je er samen met Kawa nog niet uit komt dan laat het maar horen. Ik heb zelf ook de Rider 2e edition en al diversen routes er ingezet.

Gegroet Lex

wi
door wilma68_1 - Jun 25, 2007 om 15:47
8 Antwoorden / 7 Vragen

Weet er ook iemand hoe je in de TomTom Go 710 de beste route kunt laten uitrekenen? Als je bijv. vanaf je huisadres naar een aantal adressen moet en daarna weer naar huis, dat hij dan de handigste route voor je uitrekent? Ik heb die optie nl. nog niet gevonden!

je
door jeronimus - Jun 25, 2007 om 16:57
12 Antwoorden / 2 Vragen

1e De Tom Tom aansluiten op de cigatettenaansteker.2e Op het knopje aan de bovenkant drukken - zoekt verbinding met de salelileten. 3r Dan verschijnt een gekleurd scherm met de U wel bekende straat.4e Zoek he schermpje op met adres - waarheen etc. 5e Tik de stad in - daarna de straat -daarna het nummer -en klik o-p navigeren.Ik neem aan dat U al een stem heeft uitgezocht - zo niet dan moet U dat van te voren doen. Het staat duidelijk in het kleine boekje, hoe U dat moet doen. U dient dan wel in de auto te zitten om verbinding te krijgen met de satellieten. U moet er rustig de tijd voor nemen. Vraag anders iemand uit Uw omgeving U te helpen - iemand die weet om te gaan met computers etc. Het is niet zo moeilijk als U denkt en ik ben een brouw van 75 jaar!

dw
door dwar - Jun 25, 2007 om 17:17
5 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens op internet er zijn diverse forums die over tom tom gaan. Kieskeurig bijvoorbeeld volg de link zoek t.t type op en je leest heel veel, zo ben ik zelf ook wijzer geworden, je kunt aanvinken voor nieuwe postings over het onderwerp en je krijgt van zelf reacties in je mailbox.

www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/product/navigatiesysteem

Suc 6 er mee

Rico

ad
door adkusters - Jun 25, 2007 om 18:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat een programma om routes aan te maken op je PC die je dan kunt gebruiken op je Tomtom. Werkt in mijn ogen prima en ik maak er regelmatig gebruik van. Alles gratis en te downloaden op http://www.janboersma.nl/gett/index.php. Er staat een uitgebreide handleiding bij zodat je na wat lezen direct aan de slag kunt. Succes

av
door avdsande - Jun 25, 2007 om 20:56
2 Antwoorden / 0 Vragen

Koop het boekje "TomTom Navigator 6, ISBN 978-90-450-4125-6.Het staat vol met voorbeelden en voor 13 juli heb je de nodige dingen geleerd.

Prijjs € 10,00. Succes

av
door avdsande - Jun 25, 2007 om 20:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

Koop het boekje TomTom Navigator, ISBN 978-90-456-4125-6.

Er staan veel voorbeelden in en in 2 avondjes heb je het bestudeerd en begrepen. Prijs 10 euro.

Succes

pi
door pietvv - Jun 25, 2007 om 21:10
98 Antwoorden / 2 Vragen

Dat staat in de wiskunde bekend als het vertegenwoordigersprobleem. Als je daar een waterdichte oplossing voor bedenkt kun je de nobelprijs voor wiskunde direct ophalen.

jan48
door jan48 - Jun 26, 2007 om 19:29
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ga hier eens kijken, http://www.jouwnav.nl/forum/index.php

Wel ff registreren (gratis) daar staat heel veel over Tomtom