mc
door mcleaver Apr 18, 2008 om 12:42
Auto & vervoer

TomTom Traffic

Ik heb twee jaar genoten van TomTom Traffic. Dit verkeers informatie via de mobiele telefoon handig om files te vermijden. Vele mensen maken er dagelijks gebruik van in Nederland, maar eigenlijk heb ik het alleen nodig met vakantie. Tijdens te krokus kon ik op deze manier mooie alternatieve routes nemen om files te vermijden door Duitsland. Maar mijn abonnement is in maart verlopen en ik mocht het niet verlengen! Nee, er komt namelijk een nieuwe dienst: HD Traffic, maar die is nog niet beschikbaar voor mijn apparaat. Dat komt nog. Intussen kan ik geen gebruik meer maken van Traffic. Dat is raar, omdat mensen wiens abonnement later aflopen wel gewoon Traffic kunnen gebruiken. Ik heb gevraagd ofg ik nu niet alvast een abonnement op HD traffic mag nemen en gebruik maken van de oude dienst totdat denieuwe er is, maar dat mag niet. Ik had een combi abonnement voor Traffic en cameras, maar nu krijg ik een aanbieding om alleen op cameras te abonneren.
Ik heb lang aan de lijn gehangen met TomTom maar geen verklaring weten los te krijgen over waarom deze dienst gewoon afgesloten is voor een deel van de klanten. Als ik een abonnement genomen had in september, bv, kon ik nog de hele zomer in heel Europa Traffic gebruiken.

1611 5 Rapporteer

wi
door willy0611 - Jun 8, 2008 om 10:52
3 Antwoorden / 0 Vragen

Niet zozeer een antwoord op de vraag maar een bevestiging van het probleem. Ik heb vorig jaar april het topmodel (de Go 910) gekocht, speciaal om gebruik te kunnen maken van verkeersinfo, en nu verloopt volgende maand mijn Plus Traffic abonnement en ik mag niet verlengen. Ook voor mijn TomTom is HD Traffic nog niet beschikbaar.

Ik heb verschillende keren proberen door de dringen tot TomTom, maar het lukt niet. Het standaard antwoord is: "Plus Traffic verdwijnt en kan niet verlengt worden, HD Traffic is nog niet beschikbaar voor uw TomTom, daar hoort u later meer over". Maar dat wist ik al.

Een speciaal (email)adres voor klachten hebben ze niet, dus je komt niks verder.

TomTom wil zijn klanten koste was kost het HD Traffic opdringen, ook al is het niet beschikbaar voor de klant zijn TomTom. Ik kreeg zelfs in November een aanbod via email om al over te stappen op HD Traffic tegen een lagere prijs. Terwijl ik er niets mee kan.

Verder nog een "klein" puntje: Plus trafiic werkt in heel Europa. Ik rijdt ook regelmatig in België en dan is dat erg handig. Maar HD Traffic werkt alleen in Nederland. En klanten van TomTom buiten Nederland kunnen nog wel gewoon een Plus abonnement afsluiten.

wi
door willy0611 - Jun 8, 2008 om 10:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry voor een tweede post.

Onbewust gaf ik in mijn vorige post een mogelijke oplossing aan.

Als je op de TomTom site het land wijzigt naar België dan kun je wel Plus Traffic bestellen, zelfs met je bestaande TomTom account.

Heb het nog niet getest, maar aangezien het nu met een NL abonnement ook werkt in België zou ik niet weten waarom het omgekeerd niet zou werken.

mc
door mcleaver - Jun 8, 2008 om 11:27
20 Antwoorden / 2 Vragen

Dank. Ik had inderdaad uiteindelijk een abonement afgesloten n Engelandf... maar moet zeggen dat de resultaten nu veel slechter zijn. Ik ben in de mei vakantie naar italie geweest en bv in Zwitserland gaf de TT 4 uur file aan op meerdere plekken, Dat bleek 50 minuten bij de Gotthard te zijn. In Itaie zijn wij van Pisa naar Florence gereden en daar zou ook lange giles zijn, maar er was helemaal niets.
Verder heb ik wel twee snelheids bonnen gekregen in Zwitserland ondanks een abonnement op de cameras... :-(

wi
door willy0611 - Jun 8, 2008 om 11:45
3 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds HD Traffic is ingevoerd is Plus Traffic inderdaad
slechter geworden. Als ik paranoïde was zou ik nog gaan denken dat
dat expres is.

pe
door peterdre - Jun 20, 2008 om 13:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas kan ik niet anders doen dan het met deze mensen eens te zijn! Ik heb juist de tomtom aangeschaft vanwege de verkeers info op mijn mda. Wel praktisch voor een bedrijf om een service stop te zetten en dan te vertellen dat de nieuwe versie "nog" niet werkt. Ohw en voor het gemak ga je dan van een 40 euro per jaar naar 120 euro per jaar. Goed vooruitgang zeggen ze dan. Misschien toch maar op zoek naar een andere navigatie met een service die het wel doet. Erg jammer van DomDom.