ju
door juano Oct 21, 2014 om 14:14
Auto & vervoer

Volvo, kwaliteit achterhaald.

Mijn Volvo krijgt jaarlijks een onderhoudsbeurt bij de erkende Volvo dealer.
Ik vraag mij langzamerhand af of de keuze van de erkende dealer boven de vrije Bovag dealer wel juist is. Keer op keer konstateer ik dat de Volvo dealer duidelijk te weinig kennis heeft van mijn Volvo. Het huidige probleem zit in het Volvo alarmsysteem dat regelmatig spontaan afgaat. In het geval ik in de buurt ben is het nog te doen om het ding uit te schakelen. Op een parkeerplaats staat de auto gênant lange tijd te loeien. De erkende Volvo dealer is slechts in staat 'uit te lezen' dat ik gelijk heb, oplossen van het probleem ziet hij niet zitten.

1528 6 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 21, 2014 om 15:40
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het is en blijft ten alle tijde een gebrek van kennis hier over bij u dealer, maar ligt in elk geval in eerste instantie daar aan. In mijn familie hebben 2 personen ook een Volvo en die zijn behoorlijk te spreken over hun dealer.

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2014 om 17:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer eens een andere Volvo dealer.

ju
door juano - Oct 21, 2014 om 17:44
50 Antwoorden / 65 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 21 okt 2014, 17:37]Probeer eens een andere Volvo dealer.

ju
door juano - Oct 21, 2014 om 17:51
50 Antwoorden / 65 Vragen

autora1
Dit is al de tweede. De eerste kreeg na veel gedoe het voor elkaar dat de spiegels weer uitdraaiden, oorzaak een software probleem. Na wat geknip in bedieningskabels dat de klep op de tankdop weer open kon. Een oplossing voor het af en toe optredende harde kraken in het onderstel is tot op heden niet opgelost. We spreken hier over een nieuw aangeschafte Volvo.

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2014 om 00:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U zou dan eens rechtstreeks naar Volvo kunnen mailen.
Kijk anders ook eens bij Problemcar - Volvo, het AMT garageforum - Volvo of op het Volvoforum.

ju
door juano - Oct 22, 2014 om 15:54
50 Antwoorden / 65 Vragen

aurora1,
Met Volvo Nederland heb ik diverse keren contact gehad. Voor de klachten van nu zeggen ze simpel, zoek het maar uit met de dealer. Maar als de kennis ontbreekt bij de Volvo dealer dan is het einde oefening. Het heeft jaren geduurd voordat de Volvo dealer een vreemde tekst van het dashboard-display af kreeg. Ten einde raad heeft de dealer een aantal sensoren vervangen tegen een vergoeding van 1000 euro, daarmee was het slepende probleem opgelost. Ik ga zeker mijn 'Volvo probleem' aan een breder publiek voorleggen.