Zijn AVO en Groupon oplichters???
In aug. 2013 heb ik een groupon voor mijn vrouw gekocht met 15 autorijlessen + praktijkexamen en theorie examen bij een rijschool “Amsterdamse verkeersopleidingen”(AVO). Tijdens de derde rijles wilde de instructeur dat mijn vrouw een contract ging tekenen voor een vervolgpakket rijlessen (€ 1250 voor 25 lessen.). Deze vervolgpakket is dus € 50 per les. Het is veel duurder dan andere rijscholen. In de voorwaarden staat nooit dat ik zo duur pakket moet bijkopen om de rijlessen door te zetten. Als ik die van tevoren had geweten, zou ik die nooit kopen. Toen heeft mijn vrouw tegen de instructeur gezegd dat zij eerst de afgesproken pakket van 15 lessen wou afmaken. Na 15 lessen gaat zij bepalen of ze extra pakket neemt of niet. Toen mijn vrouw vertelde dat zij dit voorlopig nog niet wilde, wenste de instructeur mijn vrouw geen rijles meer te geven. De les is nu stopgezet door AVO. Graag wil ik het door mij betaalde bedrag €299 terug ontvangen wegens het niet leveren.
Tot nu toe reageert Groupon mijn vraag niet.
Wat zijn nu mijn rechten?
Help!
Staat waarschijnlijk wel degelijk in de voorwaarden dat u een vervolg pakket moet nemen. Maar ja, eerst kopen en dan informeren hé ;) U geld bent u kwijt, krijgt u toch niet terug
Heeft die rijschool maar één instructeur en is dat ook de eigenaar van de rijschool? Zo nee, spreek de directie aan.
Als u op deze aanbieding bent ingegaan, maar dan kreeg u waarschijnlijk 14 lessen, dan vind ik het aanbod zeer onduidelijk en zeker moet u dan de 14 lessen mogen afmaken.
klik HIER
Ik denk dat dat zomaar stoppen met lesgeven ook niet mag. U moet Groupon hier ook op aanspreken. Dit had duidelijk in de voorwaarden moeten staan.
Als Groupon of de rijschool niet meewerken, dan zou u een klacht kunnen indienen bij de ACM wegens het plegen van Oneerlijke Handelspraktijken, omdat het aanbod van Groupon niet volledig en duidelijk is.
klik HIER
Er mankeert nogal eens wat aan die Groupon aanbiedingen.
@kaasbroodje, heb je een verwijzing naar die voorwaarden, of roep je maar wat?
[quote=zoekster schreef op vrijdag 22 nov 2013, 10:21]Als u op deze aanbieding bent ingegaan, maar dan kreeg u waarschijnlijk 14 lessen, dan vind ik het aanbod zeer onduidelijk en zeker moet u dan de 14 lessen mogen afmaken.
klik HIER
Ik denk dat dat zomaar stoppen met lesgeven ook niet mag. U moet Groupon hier ook op aanspreken. Dit had duidelijk in de voorwaarden moeten staan.
Als Groupon of de rijschool niet meewerken, dan zou u een klacht kunnen indienen bij de ACM wegens het plegen van Oneerlijke Handelspraktijken, omdat het aanbod van Groupon niet volledig en duidelijk is.
klik HIER
Er mankeert nogal eens wat aan die Groupon aanbiedingen.
@kaasbroodje, heb je een verwijzing naar die voorwaarden, of roep je maar wat?
@ zoekster geloof me, die voorwaarden staan ergens bij de rijschool vermeld. Dat krijgen ze namelijk als tip van groupon om zo toch te verdienen. Vaak staat op een coupon ook "vraag naar de voorwaarden" en dan komt de aap uit de mouw, die voorwaarden worden niet zomaar direct gegeven.
Dat het niet mag of wenselijk is dat is duidelijk, maar recht hebben en halen is 2. Je betaald aan groupon en die geven niet thuis, het bedrijf verschuilt zich achter de voorwaarden, en zegt dat je de rest met groupon mag afhandelen. Uiteindelijk is groupon de enige winnaar. De ondernemen wordt afgezet met een fee van 35% van de coupon kosten ( krijgt dus maar 65% ) en moet eigenlijk werken voor niks. Resultaat: extra voorwaarden, boze klanten en toch minder omzet door alles. Iedereen verliest, behalve bedrijven als groupon en social deal. Ik spreek uit ervaring :) Voor mij nooit meer een dergelijke deal.
Ik geloof je wel @kaasbroodje, maar hier kan Groupon niet mee wegkomen. Op het moment van aanvaarden van het aanbod, moeten de voorwaarden voor de koper duidelijk zijn en dat is Groupon niet. Ik neem aan dat je die coupon krijgt nadat je hem hebt betaald.
Nu hoop ik oprecht dat de vraagsteller een rechtsbijstandverzekering heeft om Groupon aan te pakken.
Zet u deze vraag ook nog op klacht.nl en op de klachtenkompas. Facebook, twitter, flink rammelen op het internet.
@zoekster,
Voor je koopt staat er vaak "vraag naar de voorwaarden van het bedrijf, indien je deze coupon koopt........." dus het is wel lastig.
Ik zie hier anders niets staan over 'vraag naar de voorwaarden', maar daar moet de vraagsteller dan maar duidelijkheid over geven.
Ik ken de procedure van Groupon verder niet, want van die toko zou ik never nooit gebruik maken.
Als ik het 'Gastenboek' op de website van AVO bekijk, word ik al zeer achterdochtig.
Alléén maar (zeer) positieve reacties. Dat moet iemand toch wel aan het denken zetten.....
Maar ik wil ook wel eens die (algemene) voorwaarden lezen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer