gladdeharry
door gladdeharry Jan 17, 2007 om 11:39
Computers & telefonie

Ik bel al enkele jaren via 1649 en/of 1643.Nu worden de tarieven steeds meer verhoogd.Zijn er ook nog alternatieven op het vaste net?

Harry

632 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Harry,

Ik denk dat 1643/1649 wel de goedkoopste CPS'ers zijn. Asl je via KPN belt moet je even wachten tot 1 februari dan veranderen de KPN tarieven door o.a. weekend gratis bellen, daarna kun je kijken wat in jouw geval de goedkoopste manier van bellen is.

Bassie (er gaat bij weleens een belletje rinkelen)

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 12:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer 1601, belbasis of belbudget.

€ 0,005  (dus een halve eurocent) per minuut, starttarief € 0,06 per gesprek.

Succes, tinus

ve
door verwijderd - Jan 17, 2007 om 14:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft natuurlijk wel gelijk, dan heeft Harry aan onze info een keuzmogelijkheid.

Maar ik ga er toch vanuit, dat het Harry vooral te doen is om gesprekken in nederland.

groeten tinus

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Men kan niet zomaar stellen dat bijv. 1601 goedkoper is. Dit is zeer relatief. Voorbeeld (tarieven 17-01-2007):

bel1601, starttarief 6 cent, dan 0,005 cent per minuut vastnet (maar mobiel 22 cent per minuut.... en starttarief ook 6 cent).

1643telecom, starttarief 5 cent, dan 1,1 cent per minuut vastnet (maar mobiel 10 cent per minuut.... en starttarief 9 cent).

Wil je echt goedkoop bellen, zul je dus per keer en per geval moeten bekijken/uitrekenen (ook naar welk land... enz.) met welke pre-selectcarrier je gaat bellen..... Je kunt je, naar ik aanneem, bij meerdere pre-selectcarriers aanmelden.

En of iemand dat er voor over heeft......?

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 18, 2007 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden.Ik begrijp dat het gratis bellen even verleden tijd is.Helaas!

ve
door verwijderd - Jan 24, 2007 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank harry,

dit is namelijk ook mijn "probleem"

ve
door verwijderd - Feb 6, 2007 om 23:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar........

Heb ik niet gelezen dat Skype over niet al te lange tijd de knuppel in het hoenderhok gaat gooien door ook in het vaste en mobiele netwerk diensten te leveren tegen veel gunstiger tarieven dan wat wij nu voorgeschoteld krijgen??
Bovendien,  en het zou weleens zo kunnen zijn dat Skype daarmee bezig, veel meer klanten dan tot nu toe Skype gaan gebruiken en... tussen Skype-bellers is dat gratis.

Oh, heerlijk die techniek toch.
Zouden die betere tijden er toch nog komen zodat die verdraaide monopolisten wel gedwongen worden om aan klantenbinding te gaan doen.

'k Kan gewoon niet wachten!!!

vind deze Vrije Vogel
(die wederom z'n ei gelegd heeft)

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou ik dan graag van grootvader horen.

Skype berekent namelijk vanaf 18 januari j.l. startkosten ongeveer 5 ct.

het vcoordeel is dus practisch weg.

Tinus

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals zo vaak bij dit soort zaken..... eerst gratis (of heel goedkoop) en als de 'buit' (lees 'klanten') binnen is, dan langzaam de prijs verhogen..... uiteraard niet te snel en het liefst onopvallend. En uiteraard geen mededeling doen aan de klanten!

Deze strategie is/wordt van tevoren bepaald en op deze wijze wordt iedereen dus eigenlijk een beetje voor de gek gehouden. Zo werkt dat........

Hutch

ve
door verwijderd - Jun 22, 2007 om 22:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik als Skypefan heb ik er nu SMS-discount naast gezet. Daar kun je gratis mee bellen. Tot mijn grote schrik was de kwaliteit eigenlijk beter dan die van Skype. Heb via een Skypekastje m'n gewone draadloze telefoon aan m'n pc hangen en bel dus gratis vrolijk de hele wereld over. Overal in huis! Maar eh, op het vaste net kan ik eigenlijk kort en krachtig zijn: www.bellen.com. Eitje!

ve
door verwijderd - Sep 14, 2007 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo gladde Harrie, er is weer een alternatief op de markt(zoals jij dat noemt)in de vorm van gratis bellen... kijk op www.bondd.nl en de rest wijst zichzelf. geef het door aan al je vrienden en kennissen. Dit is geen reclame maar alle kleine beetjes helpen zullen we maar zeggen........ suc6 ,Johan