edmolen
door edmolen Jan 26, 2013 om 19:05
Computers & telefonie

2e scherm live.kassa.vara.nl werkt niet

Ik krijg het 2e scherm niet werkend.
Initialization of module server failed: Gatekeeper request failed

Is dit een beveiligingsprobleem?
Wie heeft dit op kunnen lossen?

8078 17 Rapporteer

alexishoop
door alexishoop - Jan 26, 2013 om 19:13
562 Antwoorden / 6 Vragen

gebruik je ook apple? http://www.appletips.nl/10-8-gatekeeper-activeren-en-gebruiken/
zoniet dan is een storing of drukte aan de kant van kassa

edmolen
door edmolen - Jan 26, 2013 om 20:05
14 Antwoorden / 2 Vragen

Dank voor uw antwoord.
Ik heb een laptop met Windows 8.
Maar als ik het probeer, op een tijdstip, dat er geen uitzending is, krijg ik dezelfde foutmelding.
Dus misschien toch een ander probleem?

aurora1
door aurora1 - Jan 26, 2013 om 21:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mogelijk moet je van Java de recentste versie hebben en Java ook aanzetten mocht je het uitgeschakeld hebben. Welke browser gebruik je?
Als je Firefox als browser gebruikt kan het zijn dat Mozilla Java geblokkeerd heeft wegens onveilig van deze versie/update.

vr.gr.

edmolen
door edmolen - Jan 27, 2013 om 06:33
14 Antwoorden / 2 Vragen

aurora1
Dank voor bericht. Ik heb Explorer 10 en Java staat (standaard) uit.
Hier ga ik even mee aan de slag.
Met vr.gr.

richard83
door richard83 - Jan 27, 2013 om 08:51
386 Antwoorden / 28 Vragen

Ik heb pressies het zelfde probleem, als ik Firefox gebruik dan doet ie het wel. Maar als ik IE10 gebruik doet ie het niet.

Kassa weet van het probleem.

edmolen
door edmolen - Jan 28, 2013 om 08:02
14 Antwoorden / 2 Vragen

Aurora1
Ik heb Java geïnstalleerd en in invoegtoepassingen aangezet.
Maar helaas houd ik hetzelfde probleem.
Met vr. gr.

edmolen
door edmolen - Jan 30, 2013 om 21:51
14 Antwoorden / 2 Vragen

Inmiddels heb ik ook nog even Windows Mediacenter geïnstalleerd. (is nog gratis tot morgen 31 jan)
Maar dit geeft ook niet.
Met Windows 7 en Mediaplayer werkt alles, maar met Windows 8 en Explorer 10 lukt het niet.
Jammer, dat er geen reactie van de Vara op dit forum komt.
Volgens Richard83 is het een bekend probleem.

freya
door freya - Jan 30, 2013 om 22:13
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@edmolen:

Volgens richard83 werkt het met Firefox wel. Heb je dat al eens geprobeerd?

Freya

freya
door freya - Jan 30, 2013 om 22:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Firefox *[u]klik[/u]*

jo
door jokuip - Feb 16, 2013 om 19:20
14 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem als edmolen sinds eind/begin te jaar.
Het probleem heb ik kenbaar gemaakt aan de Vara, maar geen enkele reactie....

edmolen
door edmolen - Feb 16, 2013 om 19:35
14 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb juist bericht van de Vara gehad.
Ze kennen het probleem en er wordt aan gewerkt.
In mijn geval, komt het probleem door Windows 8 in combinatie met Explorer 10.
De oplossing aangedragen door ''Freya'' werkt.
Neem een andere browser. bv. Firefox en het werkt wel.

richard83
door richard83 - Feb 16, 2013 om 19:59
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=edmolen schreef op zaterdag 16 feb 2013, 19:35]Ik heb juist bericht van de Vara gehad.
Ze kennen het probleem en er wordt aan gewerkt.
In mijn geval, komt het probleem door Windows 8 in combinatie met Explorer 10.
De oplossing aangedragen door ''Freya'' werkt.
Neem een andere browser. bv. Firefox en het werkt wel.

Dat er aan gewerkt wordt zijden ze ook tegen mij! Is al bijna een maand gelden! Zo lang hoeft het toch niet te duren?

richard83
door richard83 - Mar 2, 2013 om 19:51
386 Antwoorden / 28 Vragen

Hij doet het inmiddels met IE 10. Bedank Kassa. :D

zw
door zwaardvis - Mar 2, 2013 om 20:12
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Dat zeggen ze toch ook in de uitzending iedere keer:
Dit werkt niet, dit willen we niet meer, dit gaat iedere keer fout....

jo
door jokuip - Mar 2, 2013 om 20:19
14 Antwoorden / 14 Vragen

Sinds vanavond kan ik weer inloggen,nadat dit 2 maanden niet lukte.
Ik gebruik Windows 8 pro en IE 10.

richard83
door richard83 - Mar 2, 2013 om 20:52
386 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=jokuip schreef op zaterdag 2 mrt 2013, 20:19]Sinds vanavond kan ik weer inloggen,nadat dit 2 maanden niet lukte.
Ik gebruik Windows 8 pro en IE 10.

Voor de Kassa panel hoef je niet in te loggen.

edmolen
door edmolen - Mar 2, 2013 om 22:00
14 Antwoorden / 2 Vragen

Hartelijk dank voor het bericht. Ja het werkt.