donkschr
door donkschr Apr 23, 2009 om 10:26
Computers & telefonie

32 bits Vista op 64 bits processor

Ik overweeg een laptop HP Pavilion DV7-1230ED te kopen. Ik lees hierover goede reviews.
Standaard zit er Vista 32 bits op terwijl de processor 64 bits is. Wie kan mij vertellen wat de nadelen hiervan zijn en hoe deze eventueel op te lossen?
Wie heeft ervaring met deze laptop en kan mij zeggen of dit een goede koop zal zijn? Ik wil foto's kunnen bewerken, mijn muziek er op zetten (en afspelen) en verder de 'normale' dingen (mailen, internetten, spelletjes, e.d.).
Alvast bedankt voor de reacties.
Mary

328 1 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 23, 2009 om 18:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dat kan uitstekend, geen enkel bezwaar (behalve Vista an sich dan, liever XP of Win7 of Linux). Het enige "probleem" zal zijn dat je dan niet meer dan 3GB aan RAM kunt gebruiken. Het voordeel van dit nadeel is dat je de minste compatibiliteitsproblemen zult hebben (bijv. drivers die het niet doen in de 64bits versie).