jh
door jhartevelt Nov 3, 2009 om 17:50
Computers & telefonie

35 euro of mobiel weg?

Ik heb een half jaar( nu inmiddels 3 maanden verder) geleden een Samsung pixxon gekregen bij een T-mobile abonnement van €35,- (met mobiele televisie en internet). Deze heb ik aangeschaft via de GSM-shop. Het abonnement is prima in orde, maar na een tijdje begon het toestel gebreken te vertonen, zoals vastlopen, uitvallen enzovoorts. Ik ben teruggegaan naar de GSM-shop, want het mobieltje had immers 2 jaar garantie. Daar hebben ze hem opgestuurd en na 2 weken had ik heb weer terug. Hij deed het nu alleen nog slechter en ook de camerasluiter bleef hangen. Dus meteen dezelfde dag teruggegaan, de werknemer van de GSM-shop heeft bevestigd dat hij kapot was en heeft hem weer opgestuurd. Na twee weken kreeg ik hem weer terug, maar de werknemer van de GSM-shop vertelde dat hij het nog steeds niet goed deed en of hij hem weer terug moest sturen, waarop ik zei: "Nou doe dan maar". Hij vertelde mij ook dat zij na 3 keer terugsturen namens Samsung een nieuw mobieltje mochten geven. Iemand van Samsung heeft mij gebeld, met de vraag wat er mis was met het toestel en dat heb ik hem verteld. Hij zei dat hij het toestel waarschijnlijk niet kon repareren en dat ik waarschijnlijk een ander uit mocht zoeken van dezelfde prijsklasse. Maar toen kreeg ik een telefoontje van de GSM-shop dat de Dynaflex (het reparatiebedrijf van GSM-shop) met 2 opties. Of €35,- betalen en ongerepareerd terugkrijgen of zij houden en vernietigen je mobieltje. Zij zeggen dit bedrag te rekenen, omdat er niets aan het mobieltje mankeerde. GSM-shop zegt dat ik in mijn gelijk sta en ze de kosten weg proberen te krijgen, maar ik heb mijn mobieltje (inmiddels 3 maanden verder) nog niet terug. Ik kan geen gebruik maken van televisie en internet op dit mobieltje, waardoor er veel abonnementskosten overbodig zijn. Ook belt de GSM-shop niet terug als zij dit zeggen wel te doen. Ik heb een beetje het gevoel in de maling te worden genomen. De GSM-shop zegt maar steeds dat ik af moet wachten, maar mijn geduld begint nu wel een beetje op te raken. Weet iemand of ik iets kan doen? BVD.

2849 6 Rapporteer

soepkiep
door soepkiep - Nov 3, 2009 om 18:20
529 Antwoorden / 75 Vragen

1e je hoef geen 35 euro te betalen het is garantie
2e na 3x opsturen moeten ze jou een nieuwe geven
de zelfde of een andere van de zelfde prijs

soepkiep
door soepkiep - Nov 3, 2009 om 18:21
529 Antwoorden / 75 Vragen

1e je hoef geen 35 euro te betalen het is garantie
2e na 3x opsturen moeten ze jou een nieuwe geven
de zelfde of een andere van de zelfde prijs
heb het zelf ook mee gemaakt
maar daar staat samsung wel voor bekent vind ik
geef mij maar nokia

jansje
door jansje - Nov 4, 2009 om 16:14
131 Antwoorden / 14 Vragen

hallo,
ik heb eens een mobiel via studentenmobiel aangeschaft. die was ook na een half kapot.
ik studentenmobiel opgebeld en ik kon hem verzekerd opsturen. ik ben toen naar belcompagnie gegaan. die hebben hem voor mij opgestuurd.. en hij is gemaakt KOSTELOOS!!! ik neem aan dat u nog garantie heeft. ga dan eens naar bel compagnie.
ook de 2de keer dat hij stuk ging heb ik hem daar gebracht. en dat was nog binnen het eerste jaar en weer kosteloos gemaakt. ja ik heb wel 2 weken zonder mobieltje gezeten, maar kon er gelukkig 1tje van een kennis lenen. veel s6

bullebak
door bullebak - Nov 4, 2009 om 20:03
7 Antwoorden / 1 Vragen

26 juni 2007 de Sony Ericsson W 710i gekocht bij Goedkoopste.nu te Zaandam.
Fabrieksgarantie 2 jaar dus tot 26 juni 2009.
Toestel defect binnen een jaar en dus binnen garantie:
1.spontane uitval van geluid van de andere kant. Zij horen mij wel maar ik hun niet.
2.spontane algehele uitval van toestel, vele malen per dag en op het laatst na
elke keer dichtklappen van de klep.
Toestel is ondeugdelijk en onbetrouwbaar voor telefonisch gebruik.
Reparatie no.1 in mei/juni 2008. Resultaat nihil. Zelfde klachten.
Reparatie no.2 in november 2008. Resultaat nihil. Zelfde klachten.
Reparatie no. 3 aangeboden aan Goedkoopste.nu op 15 mei
2009 wegens dezelfde defecten.
Overigens zijn dit bekende klachten die zowel door mij als door anderen in 2007/2008 op Kieskeurig.nl zijn vermeld.
16 juni 09 kreeg ik bericht dat de reparatie nu opeens buiten de garantieperiode valt (hoe verzinnen ze het) en dat de reparatiekosten volgens opgave van de officiele SonyEricsson reparateur DynaFix € 130,90 bedragen.

Sony Ericsson heb ik aangeschreven maar die doen verder niets behalve me mededelen dat de reparatie inderdaad wel binnen de garantie valt.
Maar DynaFix wil ondanks dat toch geld zien, in ieder geval 35,70 voor de gemaakte onderzoekskosten. Anders krijg ik mijn toestel niet terug en wordt het vernietigd, schrijven ze.
Goedkoopste.nu reageert ondanks belofte voor een regeling niet meer. En mijn toestel is tot op heden 4 nov 2009 nog steeds niet bij mij .Waar danwel ??? www. Goedkoopste.nu te Zaandam , !!!bedankt
Natuurlijk heb ik al na de tweede mislukte reparatie een nieuw toestel in gebruik. Maar toch, het gaat om het principe van garantie en service. En die krijg je niet bij Goedkoopste.nu
Weggegooid geld die ruim 150 euro die het toestel toen kostte.

vliegenderob
door vliegenderob - Nov 4, 2009 om 21:08
292 Antwoorden / 1 Vragen

beste lezers, het is wettelijk allemaal heel simpel:de verkoper is verantwoordelijk en kan en mag garantie nooit afschuiven op "fabrieksgarantie", als ze dat op hun nota drukken dan zijn dat "grijze voorwaarden". Accepteer je die dan is dat fijn voor de verkoper want dan ga je zelf dat ding op jouw kosten opsturen en heeft hij er geen last van. De verkoper en niemand anders moet dit of repareren of vervangen voor een zelfde, indien nog leverbaar, of soortgelijk toestel, bijbetaling alleen als jij accoord gaat en dat doe je natuurlijk alleen als je iets beters krijgt. Zoals de zaak nu is lijkt mij een ander toestel een zeer redelijke eis en de verkoper moet dat regelen! Doet'ie dat niet, gewoon met een civiele procedure dreigen.(en doen, je kunt ook een deurwaarder vragen, gaat snel maar die kost je meestal geld, bel er enkele op)

ne
door negen - Nov 5, 2009 om 09:55
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heb ook met dat bijltje gehakt, mijn nokia 5800 stopte spontaan met internetten, weggebragt en na 3 weken terug, slechter dan toen ik 'm inleverde.
Dus weer weggebracht en na 2 weken terug en goed.....maar in tussen wel geïnformeerd waar mijn toestel bleef, uiteindelijk iemand van dynafix gesproken, en ging 't vrij snel. op internet is wel 't een en ander te vinden, hier 'n voorbeeld.

Hallo!!

Ik ben een werknemer van de firma Dynafix(Monteur) ik kan je verhalen
vertellen waar je van omvalt.
ik ben op dit moment nog steeds werkzaam bij dit bedrijf(helaas).
en kan jullie meer info geven omtrent klachten vochtschades ed.
die foto op jouwn site van de print van het tst geeft inderdaad wel wat
vochtschade aan maar dit is zo als ik kon zien schade die gewoon te
repareren was.
normaal wordt zo`n tst gewoon gerepareerd onder garantie,maar de klant
krijgt er wel een brief bij dat er vochtschade is geconstateerd.
en dat de garantie dan vervalt bij een volgende reparatie.

op dit moment heerst er een grote onrust binnen dit bedrijf oa hoe ze met
ons werknemers omgaan dreigen met ontslag ed.
de montuers staan constant onder druk.
we moeten perdag ongeveer zo`n 40 tst in behandeling nemen waarvan er
minstens 24 moeten worden klaargeboekt.
U begrijpt dat dit ook ten koste gaat van de kwaliteit van de reparatie
alles gaat vlug,vlug.kwaliteit staat niet hoog in het vaandel bij dynafix.

daarom hebben wij sommige werknemers een site in het leven geroepen die
sinds vandaag open is voor elke werknemer maar later ook voor klanten.wat
wij willen gaan doen is het volgende:
de werknemers gaan helpen met klachten.
en zeker de klanten gaan helpen met klachten.Tips geven.
hoe soms met de tst van klanten omgegaan wordt is uit den boze.
verder willen we als we genoeg klachten binnen krijgen alle verzamelde
klachten van klanten en werknemers weer gaan voorleggen aan een
consumenten programma op tv.
zelf ik ben dan bereid om daar mijn verhaal te gaan vertellen

verder wil ik nog een stukje kwijt over reparaties.
Voorbeeld:
tst die geen garantie meer hebben daarvan krijgen de klanten een prijsopgave.
vaak zijn die opgaves aan de veel te hoge kant.
voorbeeld: een tst dat niet meer opladen doet ligt meestal aan de
fuse(zekering) of aan de dc jack(laadt connector) die onderdelen kosten ca
0,20? cent perstuk soms betalen de klanten voor zo`n reparatie al gauw
tussen de ?60 en ?80 afhankelijk hoe de monteur de po maakt.

iedereen kan bij ons terecht met vragen cq klachten.werknemers maar zeker
ook de klanten. de site is nog niet helemaal af maar het klachten
formulier invullen kan al ook in het gastenboek kunnen mensen met klachten
terecht.en krijgen indien mogelijk de zelfde dag nog antwoord.
verder wordt er nog hard gewerkt aan de site.