5 weken geen internet en telefonie van kpn, zakelijk. Schadevergoeding.
Ik heb een kledingwinkel in een dorpje in de achterhoek en vanaf 03-02-2016 hadden we opeens geen internet en telefonie meer in de zaak. Wij meteen na de Kpn gebeld en die gingen er mee aan de slag, het bleek dat zij zonder onze toestemming zomaar ons abonnement hebben afgesloten. Na veel ellende en slechte communicatie vanuit Kpn (kan er een boek overschrijven) hebben we dan op 14 -03-2015 eindelijk weer internet en telefonie. Ruim 5 weken zonder internet (dus ook geen pin en alarm) en telefonie. Alle klanten hebben ons niet kunnen bereiken via telefoon, en we hebben veel oudere klanten die eerst bellen voordat ze komen, we hebben zelfs klanten gehad die dachten dat we failliet waren ivm afsluittoon.
Veel schade is geleden doordat we geen internet, pin en telefonie hadden, nog niet te spreken over alle ergernissen door de gebrekkige communicatie en slechte oplossingen van de kpn. In deze tijd een winkel runnen zonder telefoon en internet is gewoon niet te doen, alle bestellingen en comminucatie ligt stil.
Wij hebben na 14-03 nog contact gehad met Kpn en op 01-04 een klachten brief en een schadevergoeding opgestuurd na de Kpn. Daarna niks meer van de Kpn vernomen, ondanks de herinneringen die we gestuurd hebben. Vandaag (na bijna 2 maanden) 27-05 eindelijk een telefoontje van de Kpn! Maar nu word er eigenlijk niks uitgekeerd behalve de werkelijke kosten die gemaakt zijn, hieronder valt alleen: kosten van de advertentie om de klanten op de hoogte te houden van de bereikbaarheid en de extra telefoonkosten.
Nu moeten wij volgende week weer contact met kpn opnemen met een overzicht van de werkelijke kosten.
Er word niet gedacht aan alle overlast, de verloren omzet, extra uren, 5 weken geen alarm, verloren klanten, alle ergernissen en het feit dat de fout bij kpn ligt is die zomaar ons abonnement hebben afgesloten. Daar zou naar mijn mening toch een goede compensatie tegenover moeten staan?
Zijn er mensen die weten hoe ik dit verder aan kan pakken of die ook ervaring hebben met een soort gelijke situatie?
Alvast bedankt!
Groetjes Jessi
Zet uw klacht op
http://zakelijke-community.kpn.com/t5/Vast-bellen/Storing-telefonie-ondernemerspakket-sinds-dec/td-p/2172
Misschien kan de helpdesk van KPN daar iets voor u betekenen. Succes.
Dat allemaal terwijl je binnen 10 minuten een werkend vast nummer kunt afsluiten..
Of op je website, Facebook,, Instagram.even een mededeling doen.
Diewilik
Niet als je geen internetverbinding hebt.
@JorisW maar de webdesigner toch wel of thuis of in de bieb overal gratis internet
Diewilik
Is uiteraard een gecompliceerde alsook zakelijke vraag. Hiervoor moet U in ieder geval naar een jurist. Vooral omzetverlies, klantenverlies verminderde bereikbaarheid zijn moeilijke issues die U daarnaast aantoonbaar moet maken. En-vooral in een afgelegen dorp- waarom koos U aldaar niet voor Ziggo. Of een ouderwetse KPN telefoonverbinding soms nog wel eens vereist voor Alarmdoormelding. Hoewel dat laatste in de nabije toekomst verdwijnt. Als ondernemer niet op een maar op twee paarden wedden. Wanneer de electriciteit was uitgevallen hetgeen in afgelegen dorpen zomaar en langdurig kan geschieden had U echt een probleem. En werkte de voicemail dan ook niet.
Het uitvallen van de stroom gebeurt niet alleen in een dorp. Er hoeft alleen maar een graafmachine op de verkeerde plek te gaan graven en het licht gaat ook in een (grote) stad uit.
@Costnix Als electrotechnicus kan ik hierop het volgende zeggen. Natuurlijk heeft U in een dergelijk geval gelijk. Echter in steden kan bij uitval van het midden spannings net van een andere zijde gevoed worden (ringen, 10KV). Naar dorpen loopt slechts een verbinding waardoor de uiteindelijke uitval vaak langer duurt. Daarnaast liggen dan tevens meerdere dorpen plat. Met alle gevolgen vandien.vrgr.
Ik weet nu al dat KPN in zijn algemene voorwaarden gevolgschade heeft uitgesloten voor zakelijke klanten.
De beste manier om er nog iets 'extra's' uit te slepen zal inderdaad via een publiek forum zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer