alarm1233
door alarm1233 Mar 26, 2009 om 22:57
Computers & telefonie

Abb telfort

heb niet zolang geleden een abb genomen bij telfort voor innternet 20 mb voor 19.95€+ gratis bellen  via internet voor 9.95€, nu gaat telfort ineens  de tarieven verhogen  door de inflatie  beweert  telfort, kan telfort zomaar opslaan? zie de brief hieronder

Hierbij willen wij u informeren over een aantal wijzigingen in onze tarieven.

Wijziging abonnementstarief Telfort internet
Met ingang van 1 juni 2009 wordt het tarief van uw internetabonnement met 2,5% verhoogd in verband met inflatie. Op dit moment betaalt u € 19,95 per maand voor uw abonnement Telfort internet 20 Mb. Vanaf 1 juni 2009 wordt dat
€ 20,45 per maand. U vindt de tariefswijziging voor het eerst terug op de factuur voor de maand juni die u ontvangt in mei 2009.

Meer informatie hierover vindt u op onze online klantenservice.

Wijziging gesprekstarieven Telfort vast bellen
Daarnaast wijzigen de gesprekstarieven voor Telfort vast bellen per 1 mei 2009. Voor binnenlandse gesprekken zal een starttarief in rekening worden gebracht van € 0,05 per gesprek. Het tarief voor bellen naar mobiele nummers in Nederland wordt € 0,17 per minuut.

De abonnementsprijs voor Telfort vast bellen blijft € 9,95 per maand. De kosten voor het bellen naar het buitenland en naar (betaalde) servicenummers binnen Nederland wijzigen niet. Bellen naar het alarmnummer 112 blijft gratis.

Voor een exact overzicht van alle gesprekstarieven kunt u onze online klantenservice raadplegen.

Meer informatie
Mocht u zich niet kunnen vinden in deze tariefswijzigingen, dan kunt u tot uiterlijk 4 weken na dagtekening van deze e-mail uw abonnement kosteloos beëindigen. Meer informatie hierover en antwoord op veelgestelde vragen over deze prijscorrecties vindt u op onze telfort.nl/klantenservice.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Telfort internet

ik heb het gevoel dat ze de gemaakte afspraken op het contract niet nakomen

1301 43 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 26, 2009 om 23:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@alarm1233

"Ik heb het gevoel dat ze de gemaakte afspraken op het contract niet nakomen".

Neem aan: het oude contract? Als alles klopt en de diensten die u afneemt werken allemaal ......... komt nu alleen een verhoging.

"Kan Telfort zomaar opslaan". Ja, dat kan. Is aan u of u zich ook daarin kan vinden. Anders opzeggen. Persoonlijk vind ik dit wel meevallen, zou lekker blijven zitten. Overstappen is ook niet alles.

m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2009 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

--ik heb het gevoel dat ze de gemaakte afspraken op het contract niet nakomen--

Dat klopt, maar in sommige gevallen is dat wellicht ook niet mogelijk, je hebt dan de keuze dit :

a. het te accepteren

b. je abo te beindigen (per ingangsdatum wijziging)

Je kunt ze dus verder niet houden aan het opgestelde contract, wellicht hebben andere providers eenzelfde prijsverhoging dus dan zou opstappen niet lonen wellicht, dus eerst goed overwegen/bekijken wat je wilt in dat geval.

Succes,

ve
door verwijderd - Mar 26, 2009 om 23:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

----------Een overeenkomst voor langere tijd

Sommige overeenkomsten sluit u voor een langere tijd. Bijvoorbeeld een abonnement of een verzekering. Dit noemen we langlopende overeenkomsten. Bij deze overeenkomsten kan de verkoper in de tussentijd de algemene voorwaarden veranderen. De verkoper moet dan aan u laten weten wat er veranderd is. Hij kan u bijvoorbeeld de nieuwe voorwaarden opsturen.

Verandert de verkoper de voorwaarden? Dan hebt u het recht om de overeenkomst te stoppen. Want de voorwaarden zijn niet meer hetzelfde als toen u de overeenkomst sloot. En misschien bent u het niet eens met de nieuwe voorwaarden.------ ConsuWijzer - Algemene voorwaarden

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 08:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zie deze mail nu ook in mijn inbox. Destijds heb ik afgesproken met telfort (toen tiscali) dat ik voor 9,95 onbeperkt mocht bellen naar alle vaste nummer in nederland. Nu zeggen ze dat ze hiervoor een starttarief voor 0.05ct per gesprek gaan invoeren (voorheen dus GRATIS) mag dit zomaar?

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 08:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de website van telfort is niets terug te vinden, de abbonnementen zien er nog ongewijzigd uit. er staat ook nog steeds dat bellen naar vaste nummers gratis is. De site met tarieven zijn ook niet meer bijgewerkt sinds sept 2007. Dus ze hebben een hoop uit te leggen.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 12:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb die mail nog niet mogen ontvangen. Van die 50 cent extra per maand zal ik niet wakker liggen.  Tegenwoordig betaal je voor een nieuwe 4mbit abo EUR 19,95 per maand. Ik zat vroeger bij Tiscali trouwens.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het abonnement dat u hebt (19,95 per maand) biedt Telfort al geruime tijd niet meer aan. Dat kost inmiddels 24,95 per maand voor nieuwe abonnees.

Dat ze het voor bestaande abonnees verhogen naar 20,45 per maand is eigenlijk best netjes. Sterker nog, volgens mij kun je nergens 20MB internet goedkoper krijgen dan bij Telfort.

En ja, ze mogen dat aanpassen, maar moeten u wel de mogelijkheid geven om het contract te ontbinden als u het er niet mee eens bent. Ook dat doen ze keurig volgens de regels. Ofwel: ze staan volledig in hun recht. Mijn advies aan u: gewoon akkoord mee gaan, want als u overstapt naar een ander bent u altijd meer geld kwijt per maand voor dezelfde snelheid internet.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, Telfort maar zomaar niet tijdens de contractperiode de tarieven wijzigen voor bestaande contracten. Je hebt dan het recht om het abonnement onmiddelijk op te zeggen.

Maar Telfort heeft vorig jaar iets indentieks uitgehaald. Ze hebben namelijk het nummer van de klantenservice overgezet naar een 0900 nummer a 30cent per minuut...en als je dat belt wordt je vaak aan het lijntje gehouden. En de klanten hebben geen bericht daarover ontvangen vooraf...je moet bij Telfort blijkbaar maar constant op hun website gluren...Bij zo,n wijziging kun je ook het abonnement direct opzeggen. Maar in mijn geval kwam ik pas achter deze wijziging toen het al te laat was.. Ik vindt zoiets meer dan schandalig en aan deze praktijken moet gewoon direct een einde worden gemaakt!

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een onzin.

Op het moment dat ik het abb afsloot (20Mb / 19.94) werd er beweerd "voor een vaste lage prijs".

Mijns inziens is een vaste lage prijs een prijs die NIET verandert. Dat het nu niet meer zo wordt aangeboden is geen reden om dan ook maar de oude prijs te verhogen. Ik kreeg toch ook geen geld terug toen bleek dat ipv 20Mb slechts 13Mb haalbaar was

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.alice.nl/producten/alice_easy

Alice is een optie voor de 19,95 / maand

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk mag het.

Maar volgens mij is een vaste prijs voor een jaar een vaste prijs voor een jaar. Daar heb je voor getekend. Volgens mij mogen ze na dat jaar pas weer aanpassingen doen. Zo kan ik begrijpen dat internetten 5 euro duurder is geworden. Echter, verhogen ze dat maar met 50 cent en gooien ze vast bellen naar 5 cent per gesprek.

Iemand zegt dat Alice een optie is. Telefonie schjijnt daar nog niet zo goed te zijn. Zelf overwegen we naar Online over te stappen. Deze kost 24,90/95 en dan heb je 4 cent per gesprek. Voor 5 euro extra bel je weer onbeperkt naar vaste nummners. Helas weet ik maar weinig over Online voorheen Orange. De aansluitkosten zijn 25 euro, maar je krijgt 50 euro terug. Hoe is me nog niet duidelijk. Ze bieden 4 emailadressen en voor de rest hetzelfde en een nieuwsserver. Gratis virus en spamfilter. Voicemail ook naar email. Bij Telfort moet je voor al die extra's betalen. Nadeel is misschien de snelheid. Ik zou nu 9 mbit hebben en bij hun zou het tussen de 4 en 8 mbit zijn. Maar volgens mij is 20mbit sowieso al onhaalbaar. we hebben overigens nog 2 mobiel abonnementen met elk 180 minuten, ook via telfort, en sinds een half jaar ongebruikt. Het is alleen weer dat doorgeven van emailadressen. Bij de eigen provider is wel zo handig.

Telfort krijgt van ons sowieso de koude douche.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 15:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ze hebben de prijs voor het bellen tijdelijk verlaagd, omdat er te veel klachten waren. Uiteraard verdienen ze hier op. Ik heb problemen met de website gehad. Specifikaties kon ik niet opvragen, maar niet zo belangrijk. De voicemail aan of uitzetten was tijdelijk niet mogelijk. Een storing. Het kontraktnummer was weg en we zouden ineens geen vast bellen meer hebben. Dan moet je dus bellen iets wat we zo min mogelijk doen. Die website is gewoon een ramp. Overigens heeft Online.nl ook een 0900 nummer maar wel 15 cent per minuut. Je kunt natuurlijk ook naar Xs4all gaan. Gratis bellen of goedkoop via een andere provider, maar ja daar betaal je weer in het abo voor. 60 euro voor 20 mbit. Ja, KPN weet het wel. Eerst alles overnemen en dan de boel omhoog gooien. Dat de opta dat nog niet door heeft dat de KPN met een monopolie spel bezig is. Er blijft weinig keus over. Tele2 is ook nog een aardige keuze. Alleen heb je dan maar 1 mailbox, dacht ik. Het kan natuurlijk wel. Telfort maakt er natuurlijk een zooitje van. Zo krijg je nu ook een modem zonder extra kosten erbij. Ook draadloos. Wij hebben nog voor het modem 30 euro betaald. Ik weet niet meer of het borg is. Nee, die gaat echt niet stuk! Voor 3 euro p.m. heb je een draadloos bij Online. Maar wij hoeven geen draadloos.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de voorwaarden staat dat mocht het nodig zijn de prijzen verhoogd zullen worden.

Echter is Telfort niet alleen duurder geworden ook de 20 Mb die ze aan bieden wordt " afgeknepen" .

Voordat SpeedlinQ over ging in de handen van Telfort had ik een aardige 18/19 Mb(Mega BIT) echter daarna had ik 16Mb en bleken ook mijn downloads VELE malen trager binnen te komen en om maar van de telefoon verbinding maar niet (meer) te (kunnen) spreken  gewoon slecht geworden.

Ik heb dan ook mijn contrakt laten ontbinden en heb nu Speedxs en ik betaal minder en kreeg meer al moet ik wel de telefoon extra afnemen (en betalen voor gesprekken) naar ben heel erg te vreden met 12 Mb verbinding die ook ECHT 12 mb is (24 Mb hebben ze ook maar heb hier al genoeg aan)

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet erg netjes van Telfort. Eerst klanten lokken met gratis bellen voor een vast tarief, dan opeens een starttarief invoeren. Met name voor de veelbellers wordt dit een forse prijsverhoging. Als je bv 250 gesprekken per maand voert, betaal je alleen aan de starttikken 12,50 euro.
Gelukkig is het Telfort modem gemakkelijk in te stellen voor andere (goedkopere) VOIP aanbieders. Wie dat wil, kan Telfort telefonie dan opzeggen.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit helemaal niet te wachten op het bellen via isp, ik wil alleen maar adsl. speedxs is inderdaad ook een optie

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik vind het ook belachelijk van deze eerst gratis bellen actie, het beste is als iedereen massaal opzegd dan draaien ze het zo terug, ik denk dat ik toch maar overstap naar viop, daar kan je ook naar alle vaste nrs bellen, er zit niks anders op.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is belachelijk dat ze het belabonnement al binnen 11 maanden wijzigen. De meeste providers worden goedkoper. En die 20mbit konden ze ook al niet waar maken. Je betaalde eigenlijk duur voor een 8 mbit abonnement.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 19:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf ervaren toevallig ook bij Telfort maar ook KPN ed dat als je al lang klant bent en dus een wat ouder abonnement hebt gaan de kosten niet omlaag als bellen goedkoper is geworden (nieuwe klanten profiteren hier dan wel van dmv tariefverlagingen)
Dus dan zou dat andersom toch idd ook zo moeten werken?
Benieuwd naar het verdere verloop van deze vraag :)

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je verwoordt het correct: "Mijns inziens".
Dat doet er namelijk niet toe wat jij vindt, het gaat om de feiten.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet helemaal waar, er zijn ook genoeg mensen die wél meer dan 15Mbit halen. Telfort is en blijft afhankelijk van de bestaande infrastructuur (van KPN). Over een zandpaadje kun je niet 200KM/u rijden, daarvoor heb je een snelweg nodig.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marsha, Telfort is de enige die een tientje duurder was geworden. Hiervoor zaten we bij Xs4all en die werd wel gewoon goedkoper. Maar ja, zeg nu zelf. Nu 60 euro of 20 euro ? Moet natuurlijk niet weer duurder gaan worden. Ik vond 80 euro voor 8mb al veel. Eerst ging de snelheid omhoog (voor hetzelfde geld). Je kon ook downgraden, maar dat kostte 25 euro. Ook zo belachelijk.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 20:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hier in Den Haag haal ik 18.800 (plus enekele bytes) down en 1059 up.  niet slecht voor een 20 mbit verbinding. Dat is het op netwerk van Tiscali (34/00) met een Zyxel modem (die ik toen helemaal gratis kreef van Tiscali).
Van afknijpen is dus geen sprake.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

De prijswijziging van €0,50 p/mnd voor internet staat buiten discussie, dat wordt namelijk expliciet in de Algemene Voorwaarden genoemd (art. 9.2).

Wat wél een eenzijdige wijziging van de overeenkomst is, is het starttarief. Om die reden kun je het telefonie-deel tussentijds beëindigen per 1 mei zonder kosten.

Je kunt een andere VoIP provider kiezen en daar je nummer naartoe porteren. Dat is wat ikzelf ook ga doen. Kosten: eenmalig €10 voor het porteren en €10 per jaar voor de dienst. Voor de rest zal ik mijn VoipBuster account gebruiken voor het bellen.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 21:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik betaal voor een 20 Mb abonnement met telefonie, echter krijg maar 6,85 download en 0,87 upload. Ik woon op 325 meter van de centrale dus dat kan de reden van de lage snelheid niet zijn. Het lijkt er op dat de telefooncentrale van kpn nog niet op 20 Mb is ingesteld. Snelheid getest met speedtest.net. Mag Telfort de prijs zo maar verhogen en daarbij niet voldoen aan wat ze mij verkocht hebben. Ik krijg geen 20 Mb en het ligt zelfs niet in de buurt.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Over dit soort reacties kan ik me toch zo verbazen. Dat je niet gewoon even gelezen hebt toen je het aanvroeg verbaast me met name.

Je hebt een "Tot 20MB" abonnement, dat houdt in dat je maximaal 20MB kunt krijgen, mits natuurlijk je wijkcentrale voorbereid is op 20MB ("geupgrade"). Dat is duidelijk niet het geval.

Het heeft niets maar dan ook niets met welke prijsverhoging dan ook te maken. Ik raad je aan om nu in elk geval wel even goed te gaan lezen.

ve
door verwijderd - Mar 27, 2009 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. ik zeg het er maar even expliciet bij: het is niet waar dat er niet geleverd wordt wat je besteld hebt.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2009 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geloof me nou. Niemand krijgt die 20 mb. Je betaalt voor 4 mb en de rest heb je gratis. En dat is meegenomen. Je zit nog altijd met je koperdraadje. En je hebt de verbinding ook nodig voor je telefoon. Breedband, weet je wel. Als je 20 mb wilt mag je terug naar xs4all ofzo. Dan betaal je 60 euro. Nee, het is niet goedkoper geworden. Als je echt breedband wilt moet je glasvezel nemen en dan nog. De afstand naar de centrale maakt eigenlijk geen zak uit. Zelfs een wijk (dorp) heeft er meerdere. Het aantal aansluitingen lijkt me relevanter. Per straat. Dat is ook bij de kabel. Wees blij dat je voor internet geen 80 euro per maand meer betaald. Als je pech hebt haal je maar 1 mb. Al die testen zeggen me niks, want als dat klopt haal ik bij lange na niet 1 mb. Alleen de email. En dat is weer een ander verhaal. Waarom denk je dat het verschil tussen 4 mb en 20 mb qua prijs zo weinig is ? Eigenlijk niets. Voor 5 euro wil ik ook wel 4 mb verbinding hebben. Maar ja, dan verdienen ze er niks meer aan. Maar volgens mij is dat wel de juiste verhouding. En 10 euro voor een vaste onstabiele belverbinding vind ik ook wel veel. Het duurt 10 sekonden voordat een verbinding tot stand komt. Wat dat betreft valt er nog heel wat te verbeteren. Maar het is beter dan de vaste lijn. Een bedrijf zou hier echt niet mee uit de voeten kunnen. Die eist kwaliteit en een konstante verbinding. Laten we nog maar zwijgen van telefoon op de kabel.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2009 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

OMG hoe moet ik hier nou netjes op reageren? Zoveel onwaarheden en doms
in één bericht. Het is bezijden het onderwerp, maar omdat je erover
begint: er zijn wel degelijk mensen die 20MB of 19MB krijgen. Er zijn
er nog veel meer die dat niet krijgen, maar de mensen die met het tot
20MB abonnement minder dan 4MB krijgen zijn veruit in de minderheid. Ga
maar eens goed om je heen lezen.

Heb je enig idee hoe VoIP in elkaar zit? Blijkbaar niet, want anders
zou je weten waarom je VoIP modem wacht met het tot stand brengen van
de telefoonverbinding. Die tijd kun je trouwens instellen in het modem.

In de prijs van €19,95 c.q. 14,95 of 24,95 (afhankelijk van welk pakket en wanneer je aangemeld bent) is het bedrag van €9,40 aan lijnkosten voor KPN al verrekend. Vroeger betaalde je die apart aan KPN of je moest minimaal een BelBudget abonnement afsluiten. Daar kwam dan nog de ca. €20 of €30 bij die je voor je internet provider betaalde plus de kosten voor MXstream (KPN adsl). En dan kreeg je voor die prijs hooguit 6MB. Hoe kun je nu in vredesnaam beweren dat Telfort adsl duur is?

Waar ik het me je eens ben is dat ik €9,95 voor de huidige kwaliteit van de telefonie wel het maximum vind en daarom zeg ik dat deel op, met ons huidige belgedrag zou er namelijk wel eens €5 a €10 per maand bijkomen en daarmee vind ik de prijs/kwaliteitverhouding scheef. Het kan namelijk nog goedkoper. Voor €9,95 per maand zonder belkosten was ik tevreden, maar niet als het duurder wordt.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2009 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

En trouwens, je bewering dat telefonie via de kabel ook slecht is, dat zul je ook moeten nuanceren. Analoge telefonie via de kabel is/was kwalitatief net zo goed als de analoge KPN lijn. VoDSL idem dito. Alleen had/heeft dat wel een ander tarief en zijn de meesten over op VoIP en dat heeft nou eenmaal z'n eigen (lagere) kwaliteit.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2009 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Edwardus, 20 mb wordt niet gegarandeerd. 8 mb ook niet. 4 mb moet zo'n beetje voor iedereen haalbaar zijn. we zitten hier ongeveer 1 km van de centrale en geloof me. De helft wordt niet eens gehaald. Dat zegt dus helemaal niks. ik heb het misschien overdreven. Ik heb al vanaf 2000 adsl. En ik weet hoe voip werkt. Dat hoef je me echt niet uit te leggen. Dat is anders dan een vaste analoge lijn. Daar hebben we bewust voor gekozen. Maar om nou ineens meer dan 1 tientje neer te leggen voor voip vind ik ook te ver gaan. Voor het eerst is adsl in prijs gestegen. Een nieuw abonnement kost nu 5 euro meer. Straks 4,50. Zonder dat de snelheid toeneemt. In het verleden ging eerst de snelheid steeds omhoog. Later de prijs omlaag. Met adsl2 is het anders geworden. Dat blijkt nu dus wel bij Telfort. We hebben voor de rest ook geen klachten over Telfort. Er zijn alternatieven voor voip zonder veel te betalen. En ik kan ook lezen. Zonder dat ik al te technisch ben valt er nog wel wat van te begrijpen. Dat dat stukje koperdraad duur blijft is mij nog steeds duidelijk. Helaas kan ik met voipbuster geen nummer meer krijgen. Ben het nummer kwijt geraakt. Ik ga voor dat nummer echt geen 10 of 5 euro betalen. Ja, tientje per 3 maanden zou mooi geweest zijn. Maar ja, de nummers zijn nog steeds op. Ik was best tevreden over dat voip. Maar we hebben hier ook nog mobieltjes van Telfort. Nee, ik ga ook geen tien euro betalen om alleen gebeld te worden. Mobiel kost tegenwoordig bijna niks meer. Heb je je modem ook in de meterkast zitten ?

ve
door verwijderd - Mar 28, 2009 om 17:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Telefonie over de kabel is niet overal belabberd, maar in Zeist 3 keer niks. Net als internet via de kabel. Daar ga ik voorlopig nog niet naar terug. Ik vind het ook veels te duur. Maar dat Ziggo maakt er ook een zooitje van. Net als voorheen Wanadoo/Casema. De tv gaat nog wel. Ook al veranderen ze nu weer wat.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2009 om 17:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat dan je nummer porteren naar iets anders. Je kunt inkomende gesprekken en uitgaande van verschillende providers betrekken. VoipBuster kan inderdaad geen nummers meer verstrekken, maar er zijn wel andere providers waarnaar je kunt laten porteren.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2009 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Edwardus daar waren we naar het aan kijken. Callvoip werd ons aangeraden voor 5 euro p.m. maar porteren kost nu ineens 15 euro en per starttik 4 cent. We hebben een heel mooi nummer bij Telfort. Nee, dan kun je net zo goed blijven zitten. Online kost 25 euro. Maar dat lijkt geen goede provider. Ook al krijg je 50 euro toe. Wel veel extra's erbij. De verschillen zijn klein hoor. SkyPe heb je ook nog.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2009 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil mijn abonnement niet opzeggen. Ik wil dat telfort zich aan de afspraken houd (m.b.t. gratis bellen). Kan ik dit niet afdwingen?

ve
door verwijderd - Mar 28, 2009 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoek maar even naar voip prepaid.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2009 om 18:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Edwardus, wat moet ik nou met prepaid ? Dat is veel duurder dan een abonnement. Nee, zo vaak bellen we niet en eigenlijk is het meer bedoeld om gebeld te worden. Telfort heeft sindskort een nieuwe reklame. Zoooveel voordeel. Volgens mij mogen ze dat veranderen in zoooveel nadeel. Ik ben benieuwd of ze nog bij Kassa komen en Radar. Over internet niks dan goeds.  Over de snelheid lig ik trouwens niet wakker. Wel of er storingen zijn. Aan een provider met veel storigen heb je ook geen bal. We zijn op tijd over gestapt van Telebyte. 1 jaar gezeten. Ik snap trouwens niet dat je moet betalen voor nummerbehoud met de "vaste" telefoon, terwijl het mobiel gratis is. Nog is als het niet veranderd is. Maar goed, KPN moet natuurlijk geld terug verdienen door al die afgenomen KPN abonnementen. Of is het de krisis ? ;-)

O ja, bellen naar Telfort kost je een kwartier. Dus op afzeggen verdienen ze ook weer een hoop. Slim hè ?

ve
door verwijderd - Mar 28, 2009 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, als je geen tip van mij wilt aannemen, by all means.
Deze jongen gaat nog maar €10 per jaar betalen (plus wat ik met VoipBuster verbel). Dat is trouwens óók prepaid, maar goed.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2009 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Leuke tip, maar ik zoek nog wel even verder. Met Voipbuster bel je toch geen 0900 nummers ? Ik zag dat callvoip sowieso al 15 euro kost. Of je nou porteert of niet. Voor 10 euro kun je ook gratis krijgen, maar ja. Wie zegt mij wat de kwaliteit van die bedrijven is ? Blijkbaar is het dal voorbij en gaan we nu weer meer betalen. De markt verzadigd. Het was ook een stunt aanbieding hè ? Voipbuster is trouwens € 3,33 per maand. Ik kan ook met de pc bellen. Voip is voip.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2009 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

even duidelijk. in veel (wijk) centrales zitten 8mb modems! dus het merendeel van telfort klanten haalt geen 20mb! 2e nw abo's zijn 4mb! voor eerste halfjaar 19,95 daarna 24,95.maar ergens anders las ik 14,95 eerste halfjaar dan 19,95! dit is dus 4mb bij 1mb.
ze kunnen dus met die nw abo's op een modem van 8mb 2 nieuwe klanten aansluiten! van 4mb! dat hebben ze liever als 1 klant van de zg 20mb o peen 8mb modem ! (2x14,95 is meer dan 1x19,95)
maar er is meestal geen alternatief! vooral niet op het platteland! daar heb je keus uit 2 of 3 providers!

het is jammer dat upc zo duur is!
anywaY als ik ga verhuizen denk ik toch aan upc cpl 3 halen 2 betalen! dus internet +telefoon+dig tv !

ve
door verwijderd - Mar 30, 2009 om 00:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat kan niet.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2009 om 01:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je informatie klopt niet. Er zijn nu 2 internet abonnementen bij
Telfort: tot 20Mb (19,95 / 24,95) en 4Mb (14,95 / 19,95). Beide zijn
straks dus 50 cent duurder.

"Het merendeel van de klanten haalt geen 20Mb" ... hou jij een database bij van alle klanten dan? En 20Mb is het maximaal haalbare, is gras groen?

Denk je dat het zo werkt? Centrale 8Mb = 2 x 4Mb voor klanten?

ve
door verwijderd - Mar 30, 2009 om 09:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

En die prijs/verhouding tussen 4mb/20mb is erg weinig. Zeg maar gerust niks. En die verhouding blijft dus hetzelfde. Is het trouwens logisch dat als je telefoon er af wilt laten halen, maar dat toch niet wilt doen dat ze dan zeggen dat je toch een nieuw abonnement hebt en de nieuwe prijs gaat betalen voor internet ? Viavia hebben we dat laten doen, maar we waren eigenlijk nog aan het brainstormen. Zowel een nieuw nummer als porteren kost 15 euro bij dat andere bedrijf. We waren verkeerd voorgelicht. We moeten natuurlijk eerst iets anders hebben. Helaas ging het allemaal sneller. Nu moeten we de opdracht blijkbaar annuleren. Op de pagina bij Telfort zijn alle gegevens weer weg en zouden we weer geen telefoon abonnement meer hebben. Maar dat was vorige maand ook. En een specifikatie van de gebelde nummers is nooit op te vragen. Tevens belachelijk dat je altijd moet bellen om op te zeggen. Internet kun je over laten nemen, maar telefonie niet.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2009 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is te ongenuanceerd. Op mijn adres kan ik bijv. 11Mbit ontvangen voor 19,95 (oude prijs). Als ik dat niet had gehad en nú zou bestellen, dan zou ik voor 11Mbit dus na 6 maanden 25,45 gaan betalen en voor ca. 3 a 4 Mbit 20,45. Dat is toch niet dezelfde prijskwaliteit verhouding.

Overigens bedoelde ik de prijs/kwaliteit verhouding van de telefonie. Voor €9,95 per maand onbeperkt bellen vond ik prima, zelfs als de lijn het niet 100% altijd goed doet. Als ik straks 5 a 10 per maand meer kwijt ben, dan vind ik het te duur geworden, zeker met die niet-100% kwaliteit.