bi
door biancastok Apr 4, 2016 om 17:24
Computers & telefonie
Abonnement van 12 maanden, KPN zegt 24 maanden en vraagt nu geld als correctie

Abonnement van 12 maanden, KPN zegt 24 maanden en vraagt nu geld als correctie

Vorig jaar heb ik bij belsimpel een KPN contract afgesloten voor 12 maanden, met maandkosten: € 42,50 en een toestel prijs van €130,-, bij acties staat vermeld:
+12 maanden lang € 42.50 per maand
+Tijdelijk slechts € 30.00 aansluitkosten (normaal € 50.00)
+Gratis gebruik van KPN hotspots

Nu ik echter aan het rondkijken was voor een nieuw abonnement, daar de 12 maanden bijna om zijn, constateerde ik op mijnKPN als einddatum: 15-06-2017. Het door mij getekende contract heeft echter zoals eerder vernoemd een vermelde contractduur van 12 maanden, ondertekend op 11-05-2015.

Ik heb telefonisch contact op genomen met KPN. Zij geven aan dat er bij hun een tweejarig contract is afgesloten. Op mijn mededeling dat ik een contract voor 12 maanden had getekend werd mij medegedeeld dat er dan extra kosten zouden aanvallen voor mij. Nu heb ik mail ontvangen van de klachten afdeling van KPN dat ik bij een 12 maanden contract geen recht zou hebben op € 5,- korting op de maandkosten. Deze korting staat echter nergens specifiek vermeld op het contract. Hun voorstel is nu dat ik deze korting terugwerkend vanaf ingang abonnement betaal, waarna hun de contract duur zouden aanpassen naar 12 maanden.

Mijn vraag is nu of dit van mij verlangd kan worden. Immers heb ik een getekend contract van belsimpel met deze voorwaarden en is er door mij geen fout gemaakt. Ik had het abonnement ook niet afgesloten wanneer de maandkosten € 47,50 waren geweest in plaats van € 42,50.

Weet iemand misschien wat ik hier het beste mee kan doen? Ik weet me hier nu geen raad mee.

1083 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lo
door lotje1992 - Apr 4, 2016 om 17:51
13 Antwoorden / 1 Vragen
0

Kijk uw contract goed na. Staat daar echt betreffende 12 maanden? Als aan uw kant alle gegevens goed op papier staan, zou ik het niet gaan betalen. Zoals je zegt, jij hebt geen fout begaan. Daarbij is het verschil in prijs niet zó groot dat het een vreemd contract lijkt. (Als je bijvoorbeeld slechts 1 euro zou betalen per maand kan je er van uit gaan dat er iets niet klopt, dus daar kan je aansprakelijk op gesteld worden.) Ik zou er niet mee akkoord gaan.

ro
door ronny530 - Apr 4, 2016 om 18:03
2796 Antwoorden / 41 Vragen
0

Voor zover ik het plaatje uit kan vergroten zie ik toch echt een contractduur van 12 maanden. Belsimpel heeft voor u het contract afgesloten voor de duur van 12 maanden dus de fout moet bij Belsimpel liggen zij zullen de fout moeten herstellen en zijn daarmee uw eerste aanspreekpunt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

re
reuben748 - May 20, 2024 om 15:19
Huishouden & energie

Koken op gas of inductie

Dear forum members,

A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible). 
Intellectually I  should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an ... Lees meer

Mu
Murp - May 19, 2024 om 15:32
Garantie & verzekeringen

Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering

Hoi iedereen,

Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.

Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie. ... Lees meer

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer