eclipse
door eclipse Dec 10, 2011 om 17:51
Computers & telefonie

administrator, geen toegang ultimate win 7

hoi
ik heb de software van de hs20 exr ( camera ) geinstalleerd, nu vraagt deze continue om de administrator, open ik het programma als admin dan is er weer een ander programma wat komt zeuren voor admin ???
ken ik deze vervelende waarschuwing ergens uitzetten... bios ?? opdracht in uitvoeren ????
ik sta als administrator... dus weet het niet meeer hoor open het programma als administrator, dit programma heeft weer andere programmatjes nodig en die geven dan de melding dat ze niet als admin worden geopend error bla bla .. dus hoe zet ik dit uit zodat mijn software gewoon werkt is allemaal legaal en gekocht....

1752 10 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 10, 2011 om 19:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Rechts klikken en kiezen voor 'Als administrator uitvoeren'

Of schakel in zijn geheel UAC uit (geen aanrader)

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2011 om 15:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eclipse,

Op het net gevonden (windows7 forum/ moderator tim):

Gebruiken op eigen risico!

Als je om wat voor rede dan ook het Administrator account van Windows 7 wilt aan- of uitzetten of het wachtwoord van het Administrator account wilt wijzigen, kan je hier lezen hoe je dit moet doen.

Wat ik het makkelijkst vind is om dit allemaal via de command prompt te doen. Op het Start menu en rechtermuis-klik op Command Prompt en selecteer de optie Run as administrator.

Vervolgens typ je hier in:

net user administrator / active:yes - Om het windows 7 Administrator account aan te zetten.
net user administrator / active:no - Om het Windows 7 administartor account uit te zetten.
net user administrator password - Om het wachtwoord te wijzigen van het Windows 7 Administrator account.

Er zijn ook nog andere manieren om dit te doen, zoals bijvoorbeeld via de Local Security Policies. Deze kan je het makkelijkst benaderen door in de command prompt secpol.msc in te typen en op enter te drukken. Ga vervolgens naar Local Policies -> Security Options en dubbelklik op Accounts: Administrator accounts.

Succes.

eclipse
door eclipse - Dec 11, 2011 om 17:25
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ edrick de regel gevonden en gekopieerd wat jij hebt neergezet maar ik open een programma en gelijk administrator ???
dus optie 2 proberen ?????

ken ik als de boel fout gaat met sys herstel de boel terugzetten ?????

eclipse
door eclipse - Dec 11, 2011 om 17:36
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Edrick is NIET te doen, ik volg jouw lijstje , secpol. enz enz maar wat er dan naar voren komt volg ik jou aanwijzingen joh wat een zooitje daar
en administrator accounts pffttt wat daar open komt ik ken mijn naam veranderen ?? mijn wachtwoord ?? die ik niet heb ... en de tijd uitstellen voor het uitzetten van de admin ?????
verder niets :-(
ik wil gewoon die rot administrator uitzetten ...irritant geval..... win 7 ultimate
o edrick ik heb de hollandse uitvoering hoor :-) me engels is al versleten en beperkt....

eclipse
door eclipse - Dec 11, 2011 om 18:43
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 11 dec 2011, 18:00]@eclipse,

Met systeemherstel kun je zaken herstellen, maar hopelijk heb je dat niet nodig.

Probeer eens of het helpt als je UAC uitschakelt.
Klik hier voor de stap voor stap handleiding met afbeeldingen.

Suc6

@@ Dank je wel Edrick3 , UAC heeft geholpen, eindelijk werden de kleine programmetjes zonder zeuren geinstalleerd ( update `s) van o.a fine pix....
lekkerisdat had het ook over UAC maar staat alleen maar UAC ? ja daar ken ik niets mee , heb netjes de link gevolgt en hoppa :-) even uitgeprint ook maar....wel zo makkelijk . nu zal hij andere programma `s ook gaan updaten want die zaten na het downloaden ook al te zeuren voor rechten e.d ... en deden dus niets, bedankt voor het puzzelen :-) gr han

edrick3
door edrick3 - Dec 11, 2011 om 18:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Met systeemherstel kun je zaken herstellen, maar hopelijk heb je dat niet nodig.

Probeer eens of het helpt als je UAC uitschakelt.
Klik hier voor de stap voor stap handleiding met afbeeldingen.

Suc6

freya
door freya - Dec 11, 2011 om 19:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Die UAC (User Account Control) mag dan een stuk 'veiliger' zijn, maar het wordt er allemaal niet gebruikersvriendelijker op. Ik adviseer het niet gauw maar bij mij staat het ook al heel erg lang uitgeschakeld....

Freya

edevlieger
door edevlieger - Dec 11, 2011 om 19:47
20 Antwoorden / 0 Vragen

Erg onhandig als het normaal opstarten van een programma vereist dat je als administrator moet opstarten. Dit behoort een programma alleen te doen als die wil updaten o.i.d.
Als je het programma vertrouwt, adn is het een optie om op starten met een batchscript met daarin runas /user:administrator.
Maar het uitzetten van uac is uit den boze.
Vragen om virussen.

edrick3
door edrick3 - Dec 12, 2011 om 11:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eclipse,

Mooi dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden.

@lekkerisdat & edevlieger,

door het aanpassen van de instellingen (uitschakelen UAC) wordt het veiligheidsniveau van Windows 7 verlaagd.
Gebruik dus altijd een een virusscanner.

Ik neem aan dat TS een virusscanner op zijn compu heeft!

Zoals freya ook al aangeeft: die 'administrator-schermen' zijn irriterend!

Met vr.gr.

eclipse
door eclipse - Dec 12, 2011 om 11:53
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 12 dec 2011, 11:44]@eclipse,

Mooi dat het opgelost is.
Bedankt voor het terugmelden.

@lekkerisdat & edevlieger,

door het aanpassen van de instellingen (uitschakelen UAC) wordt het veiligheidsniveau van Windows 7 verlaagd.
Gebruik dus altijd een een virusscanner.

Ik neem aan dat TS een virusscanner op zijn compu heeft!

Zoals freya ook al aangeeft: die 'administrator-schermen' zijn irriterend!

Met vr.gr.

@ hoi ja hoor staat Norton 360 op , en nog een malware program van ashampoo... en de pagina ` s worden gechect voor ik binnenkom ( opent)
en door die vervelende waarschuwingen heb ik nooit vista gebruikt....altijd xp prof...nu dus maar ultimate... zonder zeuren een mooi stukkie software....