t1
door t1coby Feb 15, 2004 om 16:53
Computers & telefonie

Afsluiten provider

Ik ben klant van provider "HETNET".Eind december had ik plotseling geen internet verbinding. Diverse keren de dure helpdesk gebeld en gemaild . Uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat ik was geinfecteerd met een "Trojan Horse" Na een paar dagen was dit probleem via "ABUSE"opgelost. Na enkele dagen kon ik geen email meer versturen (wel ontvangen) weer met dure helpdesk gebeld en gemaild (bij vrienden) bleek dat ik op een zgn. blacklist stond.Hoe is het toch mogelijk dat je zomaar wordt afgesloten zonder dat je daar bericht van krijgt (via email) en steeds maar weer die helpdesk moet bellen om er achter te komen dat je plotseling afgesloten bent.

327 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ca
door captain007 - Apr 16, 2004 om 12:40
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,

Volgens mij is het tegenwoordig het beleid van de meeste providers om mensen die het netwerk van de providers misbruiken meteen zonder waarschuwing af te sluiten.
Met die misbruikers bedoelen ze met name de spammers. Doordat uw computer besmet was met een Trojan Horse heeft deze Trojan Horse misbruik van uw computer gemaakt. Hierdoor heeft de provider waarschijnlijk gedacht dat u een spammer of iets dergelijks bent. Gevolg: u wordt afgesloten en u weet er niets van.

Ik zou proberen om toch maar weer de provider te bellen en om meer informatie te vragen.

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:40
57 Antwoorden / 3 Vragen
0

De Trojan Horse op je PC verstuurt ongemerkt grote hoeveelheden e-mail. Mogelijk wordt er ook een virus verspreid via die Trojan Horse. Om die reden sluit HetNet je af van het versturen van e-mail. De Trojan Horse kan dan geen verdere schade meer aanrichten. Natuurlijk is het niet leuk om zonder melding afgesloten te worden maar HetNet kan dat volgens de gebruikersvoorwaarden doen. In feite misbruik je namelijk (onbewust, dat wel) hun netwerk!
Zorg altijd voor een goede en actuele (!!!) virusscanner op je PC om dit in te voorkomen. Het is de verantwoordelijkheid van elke internetgebruiker om zijn of haar PC tegen virussen, trojan horses of wormen te beschermen!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer