an
door antoon1 Feb 17, 2010 om 08:14
Computers & telefonie

Antivirus programma

Sinds ik Norton heb geinstalleerd op mijn laptop vind ik dat deze zeer traag geworden is, Klopt dit?? Wat kan ik daar aan doen en/ of wie weet een oplossing voor dit probleem?

18765 58 Rapporteer

magicscanman
door magicscanman - Feb 17, 2010 om 08:52
261 Antwoorden / 0 Vragen

Om kort te zijn ,dat kan kan Je kan dat zelf het beste beoordelen.
Je schrijft sinds Norton er opstaat ,Hoe lang is dat nu er kan ook een andere oorzaak zijn dat je laptop zo traag is geworden

Als Norton de boosdoener is ,dan kun je daar nietsanders aan doen dan
Verwijderen en een ander programma gebruiken

an
door antoon1 - Feb 17, 2010 om 08:58
36 Antwoorden / 33 Vragen

Het is inderdaad sinds Norton er nu een paar weken opstaat dat de laptop zo traag doet, zelfs tijdens gamen gata ineens het spel langzaam draaien.
Zucht, net een hoop geld eraan uitgegeven en nu al weer een mislukking dus. bednakt voorje antwoord

dr
door drloet53 - Feb 17, 2010 om 09:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies,

Norton verwijderen en het gratis programma AVG installeren, werkt fijn en goed.
Vriendelijke groet,
drloet53

magicscanman
door magicscanman - Feb 17, 2010 om 10:08
261 Antwoorden / 0 Vragen

Zet Norton eens uit als je gaat gamen, gaat het gamen dan weer sneller ,dan weet je zeker dat het aan Norton ligt.

sucses

aurora1
door aurora1 - Feb 17, 2010 om 10:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag antoon1,

Je zou kunnen proberen om het automatisch updaten uit te zetten en dan zelf handmatig elke dag updaten. Misschien helpt dat iets?

vr.gr.

nonukes
door nonukes - Feb 17, 2010 om 13:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, Norton staat er bekend om een zware systeembelasting met zich mee te brengen.
Veel computers zijn niet meer vooruit te branden na installatie.

wolf59
door wolf59 - Feb 17, 2010 om 13:29
10 Antwoorden / 9 Vragen

Het is waar dar Norton je systeem erg vertraagd. Maar niet alleen Norton ook NOD 32 heeft hier last van, Er zijn vele gratis anti virus softwares te vinden op internet. Avast is aan te bevelen. Je moet je wel registreren maar is voor de rest gratis

wolf_1
door wolf_1 - Feb 17, 2010 om 13:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Antoon1 Ja het is net zoals nonukes zegt norton staat er om bekent dat het je com of laptop trager laat werken, dit omdat norton overal in gaat zitten om je computer schoon te houden. Het geen een zware belasting geeft aan je systeem.
Vooral als je aan het internetten of aan het gamen bent controleerd hij voordurend of er geen bedreigingen binnen komen. Voor bedrijven is het gewelding maar voor de eenvoudige gebruiker niet interesant. probeer eens de gratis versie van windows of avg, Ikzelf gebruik windows en dat werkt perfect.

Het is wel zo dat Norton in de top van de beste virusscanners van de wereld staat.
Dus echt wel een goede alleen niet voor ons gebruikers.
Groet Wolf.

polleke1945
door polleke1945 - Feb 17, 2010 om 13:34
76 Antwoorden / 2 Vragen

Norton verwijderen en het gratis en goede Microsoft Security Essentials downloaden en installeren.
http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=nl-nl

ha
door hamerslag - Feb 17, 2010 om 13:48
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb Norton er ook snel afgeknikkerd.
Heb nu NOD 32 en bevalt prima, maar is alleen traag bij het opstarten.
Tijdens het gebruik valt het erg mee.
En elke virusscanner zal iets vertraging opleveren gezien die op de achtergrond altijd meedraaien.
Maar er is wel degelijk verschil tussen de één en de andere.
En af en toe Adaware een keertje draaien, en geen windows defender

ka
door kathal - Feb 17, 2010 om 13:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Norton en McAfee zijn beide geheugen vreters .Neem een NOD32 of de gratis virusscanner van Microsoft want dat zijn de twee lichtgewichten onder de virusscanners.
Kathal

natuurmens
door natuurmens - Feb 17, 2010 om 13:50
158 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind de antwoorden een beetje kort door de bocht. Norton en AVG hebben de eigenschap de computer traag te maken. Van Norton, MCfee is bekend dat deze veel geheugenruimte pakken. AVG heeft dezelfde eigenschap, dit te doen nadat de computer net is opgestart. Maar de vrije versie is wel goed, maar loopt wel achter de feiten aan. Het kan dus zijn dat er een virus die je hebt binnen gehaald bij de vrije versie die pas na twee weken wordt herkend.
Nod32 is een virusscanner die weinig geheugenruimte neemt bovendien meer malen per dag worden geüpdatet. Dat geld voor alle freeware. Of alles van Bill te vertrouwen is heb ik mij twijfels aan.
Door alt+Ctrl toets en del in te drukken kan je onder presentaties zien wie veel geheugen gebuikt. Dat hoeft niet altijd de virus scanner te zijn kan ook snel balken zij van Office enz..

eclipse
door eclipse - Feb 17, 2010 om 13:50
1561 Antwoorden / 370 Vragen

game booster van het internet afplukken ( gratis) zodra je wilt gamen, game booster aanzetten deze zet automatisch alle niet terzake doende programma `s uit .... klaar met gamen , wel weer ff uitzetten....gewoon één klik ....
werkt perfect.............
http://www.zdnet.nl/downloads/100321/game-booster-beta-2/

zdnet is een vertrouwde en deugdelijke site...

bi
door bikerrhenen - Feb 17, 2010 om 13:51
14 Antwoorden / 1 Vragen

Als je Norton verwijderd zorg dan wel dat je alles verwijderd anders blijf er op de achtergrond nog wat mee draaien. Ik heb hier een link voor de versie die jij heeft van Norton om alles te verwijderen. Moet je maar even kijken welke versie jij heeft.

eclipse
door eclipse - Feb 17, 2010 om 13:52
1561 Antwoorden / 370 Vragen

link maar ff kopieeren zie dat ie niet werkt.... anders naar www.zdnet.nl
zoeken : intikken game booster.......... en binnen halen

ed
door edenjose - Feb 17, 2010 om 13:55
4 Antwoorden / 2 Vragen

Zoals al meer wordt aangegeven vertraagt o.a. Norton je systeem behoorlijk.
Ik heb zelf het Microsoft antivirus prog. geprobeerd maar ben uiteindelijk overgegaan naar het gratis AVG, wat zelfs meer doet dan alleen antivirus scannen en vrijwel zonder vertraging van je systeem.

bi
door bikerrhenen - Feb 17, 2010 om 13:55
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=bikerrhenen schreef op woensdag 17 feb 2010, 13:51]Als je Norton verwijderd zorg dan wel dat je alles verwijderd anders blijf er op de achtergrond nog wat mee draaien. Ik heb hier een link voor de versie die jij heeft van Norton om alles te verwijderen. Moet je maar even kijken welke versie jij heeft.

Ps hier de link nog die had ik vergeten.
http://service1.symantec.com/Support/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

wi
door wil8664 - Feb 17, 2010 om 13:56
9 Antwoorden / 0 Vragen

Antoon1,
het verbaasd me altijd dat men van mening is dat een gratis programma beter is in vergelijk met een commercieel programma. Ben noch steeds van mening dat als het niks kost het ook niks is.
Lees regelmatig testen in verschillende tijdschriften waarbij Norton en McAfee er steeds het beste uitkomen (dit samen met o.a. Kapersky)
Als je systeem zwaarder belast wordt door de installatie ven een virusprogramma dan is de eerste vraag: hoeveel geheugen wordt er bezet door dit programma en belangrijker: hoeveel blijft er vrij?.
Wat is de processor belasting met en zonder Norton?.
Met deze gegevens is een beperkt beeld te maken over de oorzaak en gevolg.

Ook een gratis programma neem resources in en zal alle data welke binnen komt moeten scannen. Je kunt echter Norton zodanig tunen dat uitsluitend data welke "vers" binnenkoimt (internet, floppy, USB) gecontroleerd wordt.
Datgene wat reeds gescand is (en dus safe is) wordt dan niet meer opnieuw gecontroleerd.Scheelt een hoop in geheugen en CPU belasting!

Verder, last but not least: welke versie OS en welke Norton gebruik je.?

natuurmens
door natuurmens - Feb 17, 2010 om 13:56
158 Antwoorden / 4 Vragen

Ik je ook vertellen dat na het verwijderen je nog een extra programma nodig heb om norton echt te verwijderen Mrfee geld hetzelfde

di
door diskjockey - Feb 17, 2010 om 13:57
8 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik AVG, is gratis te downloaden en werkt uitstekend.
Wel is m'n laptop iets trager als hij om 6 uur 's avonds alles gaat scannen, maar dat kan ook op een ander tijdstip. Kun je instellen.
Ik vind etenstijd wel een mooi moment, kan je toch niet achter de PC zitten.
Succes!

eclipse
door eclipse - Feb 17, 2010 om 13:59
1561 Antwoorden / 370 Vragen

na het deïnstalleren even de register scanner erop loslaten ...klaar ..

ma
door marleen1947 - Feb 17, 2010 om 14:13
11 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb het bij mijn interprovider v/h Het Net en nu KPN 4,95 per maand voor 2 pc\'s en werkt perfect

gsm
door gsm - Feb 17, 2010 om 14:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Norton weer verwijderen op de normale manier via het Configuratiescherm, Software of Programma's (en je financiële verlies accepteren)! Indien nodig ook nog het Norton verwijder programma gebruiken

Het snelste en ook goed zijn de gratis (free) scanners van Avast en Antivir.
AVG maakt de zwakkere PC's tegenwoordig ook vrij langzaam.

Avast 4.8 is er in het Nederlands, maar Avast 5 (bijv. Engels of Duits) vind ik beter.
Avast moet je binnen 30 dagen (gratis) registreren om een licentie te verkrijgen.

De gratis (free) versie van Antivir van Avira is ook prima, maar in het Engels en het maakt bij iedere update reclame voor de betaalde versie, waarbij je telkens op OK moet klikken.

jo
door johannesz - Feb 17, 2010 om 14:20
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb Norton en McAfee op de pc gehad, ze werden supertraag.
McAfee had zelfs mijn pc "bevirust".
Maar gelukkig zijn er hele mooie "removal tools" om Norton en McAfee helemaal van je pc te verwijderen.
Hier de link: http://computertaal.info/2009/03/08/mcafee-removal-tool/
Werkt perfect.

Ik gebruik nu AVG, die verneem je alleen maar als je mails binnenhaalt,
dat gaat iets trager dan anders.

Succes.

hendrikbos
door hendrikbos - Feb 17, 2010 om 14:21
113 Antwoorden / 22 Vragen

Net als Polleke geef ik je het advies Microsoft Security Essentials te downloaden.
Wanneer je "Microsoft Security Essentials" intypt in je zoekvenster komt waarschijnlijk als eerste zoekresultaat de Microsoft website te voorschijn... en de rest wijst zich dan vanzelf.
Voordat je Microsoft Security Essentials Installeert, eerst het bestaande antivirus programma (Norton) de-installeren.
Maak vooraf aan elke sotware installatie of de-installatie veiligheidshalve altijd eerst een systeemherstelpunt aan. Het voordeel hiervan is; mocht er iets fout gaan, dan kun je altijd m.b.v. Systeemherstel je computer weer in de oude (goed werkende) toestand terugzetten.
Mocht Windows Defender op je computer geïnstalleert zijn _dat is niet altijd bekend, kontroleer dat even in de het software programma overzicht_ dan ook deze de-installeren vooraf aan de installatie van Microsoft Security Essentials.
Succes!

Hendrik Bos
(een zeer tevreden Microsoft Security Essentials gebruiker)

bi
door bikerrhenen - Feb 17, 2010 om 14:23
14 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hendrikbos schreef op woensdag 17 feb 2010, 14:21]Net als Polleke geef ik je het advies Microsoft Security Essentials te downloaden.
Wanneer je "Microsoft Security Essentials" intypt in je zoekvenster komt waarschijnlijk als eerste zoekresultaat de Microsoft website te voorschijn... en de rest wijst zich dan vanzelf.
Voordat je Microsoft Security Essentials Installeert, eerst het bestaande antivirus programma (Norton) de-installeren.
Maak vooraf aan elke sotware installatie of de-installatie veiligheidshalve altijd eerst een systeemherstelpunt aan. Het voordeel hiervan is; mocht er iets fout gaan, dan kun je altijd m.b.v. Systeemherstel je computer weer in de oude (goed werkende) toestand terugzetten.
Mocht Windows Defender op je computer geïnstalleert zijn _dat is niet altijd bekend, kontroleer dat even in de het software programma overzicht_ dan ook deze de-installeren vooraf aan de installatie van Microsoft Security Essentials.
Succes!

Hendrik Bos
(een zeer tevreden Microsoft Security Essentials gebruiker)
Ik gebruik ook Microsoft Security Essentials, ben er zeer tevreden mee.

gsm
door gsm - Feb 17, 2010 om 14:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=marleen1947 schreef op woensdag 17 feb 2010, 14:13]ik heb het bij mijn interprovider v/h Het Net en nu KPN 4,95 per maand voor 2 pc's en werkt perfect

KPN/HetNet zijn met €60/jaar aan de prijzige kant.
Dan zou ik nog liever Norton kopen. Het is even snel en behoort wel tot de beste beveiligings pakketten.

De gratis versie van Avast 5 (alleen toegestaan voor thuisgebruik) is zeer compleet, veel sneller en bijna even goed als Norton IS. Alleen is het nog even wachten op de NL versie.

magicscanman
door magicscanman - Feb 17, 2010 om 14:36
261 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf gebruik ik al 6 jaar Norton ,en heb geen last van traagheid
Heb een keer AVG geinstalleerd en vond dit een Sh.t programma.

ha
door hamerslag - Feb 17, 2010 om 14:40
7 Antwoorden / 0 Vragen

Al eerder plaatste ik deze tekst :

Ik heb Norton er ook snel afgeknikkerd.
Heb nu NOD 32 en bevalt prima, maar is alleen traag bij het opstarten.
Tijdens het gebruik valt het erg mee.
En elke virusscanner zal iets vertraging opleveren gezien die op de achtergrond altijd meedraaien.
Maar er is wel degelijk verschil tussen de één en de andere.
En af en toe Adaware een keertje draaien, en geen windows defender.

Maar ik ben nog wat vergeten.
Een tip om je pc onder XP sneller te krijgen:
Ga via start naar uitvoeren.
Typ daar msconfig
Je komt dan in een scherm met tabbladen, en klik op opstarten.
Daar staan diverse onderdelen die op de achtergrond meedraaien en waarvan héél veel niet nodig is.
Haal de vinkjes weg bij onbelangrijke zaken.
Daarna op ok klikken en pc opnieuw starten.
Na het starten krijg je een scherm wat je weg kan vinken anders komt dat weer terug.
Het zal een stuk sneller werken na deze actie, en defragmeteren kan ook geen kwaad om de snelheid er in te houden.
Succes....................

pv
door pvag - Feb 17, 2010 om 14:51
1 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Toon, zoals meerdere schrijven geeft Norton een zeer grote belasting voor je machine. Een jaar of 5 geleden gebruikte ik Norton maar toen al was het bekend dat je systeem op zijn tenen liep. Ik ben toen overgegaan naar NOD32 de beste beveiliging ooit. Momenteel gebruik ik Smart Security van Eset (NOD32) En de systeembelasting is te verwaarlozen. De vrij te downloaden beveiligingssoftware is beperkt.... maar ja dat kan ook niet anders, niets voor niets en weinig voor een beetje. Wil je echt je systeem veilg houden, dan is NOD32 aan aanrader. Succes ermee. Groetjes, Ton

polleke1945
door polleke1945 - Feb 17, 2010 om 15:00
76 Antwoorden / 2 Vragen
hu
door hubbersg - Feb 17, 2010 om 15:03
13 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo
dat de laptop trager word komt vooral door norton antievirus omdat dit een zwaar programma is,de oplossing is het volledig verwijderen van van norton antievirus
en microsoft security essentials installeren dit is een sinds kort volledig gratis antievirus programma van microsoft te downlaoden op microsoft.nl ik gebruik het zelf ook en raad het iedereen aan omdat het programma veel en veel simpeler is dan de meeste dure pakketten en perfect werkt.

Gr G.Hubbers

polleke1945
door polleke1945 - Feb 17, 2010 om 15:40
76 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=hubbersg schreef op woensdag 17 feb 2010, 15:03]Hallo
dat de laptop trager word komt vooral door norton antievirus omdat dit een zwaar programma is,de oplossing is het volledig verwijderen van van norton antievirus
en microsoft security essentials installeren dit is een sinds kort volledig gratis antievirus programma van microsoft te downlaoden op microsoft.nl ik gebruik het zelf ook en raad het iedereen aan omdat het programma veel en veel simpeler is dan de meeste dure pakketten en perfect werkt.

Gr G.Hubbers
Echt ?

vd
door vdwj - Feb 17, 2010 om 15:52
21 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=nonukes schreef op woensdag 17 feb 2010, 13:06]Hoi, Norton staat er bekend om een zware systeembelasting met zich mee te brengen.
Veel computers zijn niet meer vooruit te branden na installatie.

ben ik hetvolledig mee eens!!gebruikt nu zelf avast free!!
mijn norton ligt nu bij de vuilverbranding !

grim-reeper
door grim-reeper - Feb 17, 2010 om 16:03
2 Antwoorden / 2 Vragen

hallo antoon1
norton heeft verschikkende prog.
ben je in het bezit van Norton 360 dan heb je toch wel een krachtige laptop met min 3 gb geheugen nodig anders vertraagt de norton engine je mogelijkheden die je met je laptop kan doen.
in dit geval zou u norton anti virus 2010 kunnen proberen.
die heeft een gamers mode zodat als u een spel speelt er geen snelheid verloren gaat.
maar werkt u al met antivirus 2010 dan is inderdaat nod 32 of avg een goede keuze.

wi
door willdeboer38 - Feb 17, 2010 om 16:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het is bekend dat Norton heel veel van het geheugen vergt, waardoor je laptop inderdaad een stuk trager wordt.Er zijn gratis alternatieven die belangrijk minder geheugen vragen, bijvoorbeeld Microsoft Security.

patrick555
door patrick555 - Feb 17, 2010 om 16:42
31 Antwoorden / 0 Vragen

Een reden waarom ik sinds 2004 geen Nortom meer gebruik is dat door dit programma de pc inderdaad ZEER langzamer wordt. En zo te lezen hebben ze er nog steeds niets aan gedaan. Wat andere wel kunnen. Erg slecht om hier geen rekening mee te houden.

Probeer McAfee, NOD32 of Norman eens. De gratis producten zoals Avast en AVG zijn ook goed.

er
door erky - Feb 17, 2010 om 17:02
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Antoon1,
Elk AntiVirus programma vertraagt de computer. En bij het starten en gedurende het werk of gamen. Hoe beter een AntiVirus programma uit de bus komt bij VEILIGHEIDtesten des te meer belast dat programma de computer.

Als je Windows XP draait en je hebt slechts 256 of 512 MB geheugen of je draait Vista met 'slechts' 512 MB dan zal Norton zeker het systeem vertragen.

Dat hier in het forum gezegd wordt dat gratis ook goed is dat klopt, en dat ze vaak (niet altijd) het systeem minder belasten klopt ook, maar hun 'virus pakkans' is kleiner. Ook is het een feit dat virusscanners het systeem minder vertragen op een dual of quad core. Dus kijk wat er in jouw laptop zit en kies de beste optie. Een trager systeem met en goede scanner, of een iets vlotter systeem met iets minder veiligheid.

Virussen loop je vooral op op sites met gratis ringtones, seks en gehackte software. Ook dat kan je doen besluiten Norton WEL te houden.

Tip over Avira. Avira (Free-AV) is gratis en bij het installeren kan je kiezen voor standaard of geavanceerd. Als je die laatste kiest kan je een vinkje zetten bij 'Games scannen' of niet. Ook hier als gevolg iets sneller of iets langzamer.

Succes!
Erky

bullebak
door bullebak - Feb 17, 2010 om 17:27
7 Antwoorden / 1 Vragen

Het is bekend dat sommige antivirusprogs en internet beveiligingsprogs een extra zware belasting zijn voor het geheugen. In het verleden heb ik Norton vervangen door NOD 32 en mijn pc werd aanmerkelijk sneller. Alleen de eerste opstart duurt meer dan een minuut maar als de pc daarna aan blijft dan is dat eenmalig uiteraard. Een paar keer per dag worden de nieuwe virus definities automatisch opgehaald. Wel zo veilig.
De laptop van mijn vriendin was onlangs niet meer vooruit te branden. Een pc monteur heeft Norton verwijderd en vervangen door free AVG. In ieder geval loopt de machien daarna wel weer lekker snel.
In Computer Idee nr 3 van 19 jan-2 febr 2010 staan test/vergelijkingen van 7x gratis antvirus progs en 15x Internet Veiligheidspakketten.
grt Bullebak

ec
door ecozijnsen - Feb 17, 2010 om 18:53
3 Antwoorden / 1 Vragen

Het is een herkenbaar probleem met Norton. Op gegeven moment kwam ik zelf het internet niet meer op. Sinds de installatie van Avira AntiVir is het probleem verholpen. Nooit meer Norton dus!

ikbenik
door ikbenik - Feb 17, 2010 om 19:00
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Mijn advies:

- gooi Norton eraf.
AVG is net als McAfee absoluut niet goed. Dus ook niet gebruiken. Laten veel Trojan Horses door.

- Ccleaner downloaden en installeren.
Maak via de cleaner de harde schijf schoon en herstel ook de fouten in de optie register.

- De harde schijf defragmenteren.

- Een goede virusscanner installeren (Kaspersky of Mod32).

elenay
door elenay - Feb 17, 2010 om 19:49
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ook ik had Norton erop en dan nog wel op een vrij snelle computer, maar ook ik heb die eraf geknikkerd, net als Kasperski internet security.

Nu heb ik al een jaar NOD32 en die voldoet erg goed, geen omkijken naar. Daarnaast draait Super anti spyware ook nog eens mee en toch gaat dit niet ten
koste van mijn snelheid.

Vr.gr.Elena

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 17, 2010 om 19:57
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Avast vind ik 3x niks.
Daar wordt je pc pas sloom van.

te
door teo - Feb 17, 2010 om 20:19
82 Antwoorden / 30 Vragen

over 3 dagen verloopt mn norton abonnement! maar met deze genoemde nadelen
(heb geen vergelijkingservaring) denk over ik over het downloaden van AVG. maar mn vriendin dat ze iedere keer opnieuw de firewall moest inschakelen.

Heeft iemand dezelfde ervaring en/of is hier een oplossing voor?

Hartelijk dank.

hellevoet
door hellevoet - Feb 17, 2010 om 20:19
151 Antwoorden / 28 Vragen

Zoveel mensen, zoveel zinnen, het is maar net wat je gewend bent.
Ik gebruik al sinds jaar en dag McFee Enterprise en heb in tien jaar tijd nog nooit een virus of aanverwant artikel op mijn PC gehad.

Opstarten duurt inderdaad iets langer, maar niet zo erg, dat het storend is.
Ik merk bij werken op PC niet, dat er iets trager werkt.

Draai daarnaast éénmaal per week MBam en Super antispyware.

En die hebben nog nooit iets gevonden.

Dus ik blijf bij mijn mening, dat het maar net is, wat je gewend bent.

do
door dolfijn2 - Feb 18, 2010 om 01:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb Norton op 3 pc staan en deze zijn zeker niet trager geworden.
De nieuwste Norton maakt een pc niet trager als een ander programma,
als je maar de juiste instellingen doet. (handmatig)
Voorbeeld: als je zeker weet dat je pc geen virus bevat hoef je de uitgaande mail niet te laten scannen, wat lang duurt. Bij inactieve voor een bepaalde tijd (en deze is kort) gaat Norton de hele schijf op virussen controleren.Pas deze tijd aan of schakel deze optie uit en doe dat handmatig als je het wil doen. Met automatische update uitschakelen krijg je problemen,zeker als je vergeet updates te halen. Ik heb hem op automatisch staan en merk er niets van. Nogmaals: kijk naar je instellingen of deze wel goed staan.

hendrikbos
door hendrikbos - Feb 18, 2010 om 09:12
113 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=polleke1945 schreef op woensdag 17 feb 2010, 15:01]Kijk hier eens.....

Zegt de bovenstaande link dan niet genoeg? Waarom dan nog al die reacties?
Zelf ooit Norton gehad, daarna Avast, en sinds enige tijd Microsoft Security Essentials.
Praktijk voorbeeld: Ik download regematig m.b.v. uTorrent. Recent kreeg ik tijdens een filmdownload de melding (Microsoft Security Essentials - MSE) dat er een Trojan in de download aanwezig was (terwijl de download nog bezig was). MSE sperde de download onmiddelijk, waarna ik verdere actie kom ondernemen via MSE wat te doen met de bedreiging. Dat is nog nooit gebeurd met Avast, hoe goed dit programma ook zijn mag. Het ingrijpen van MSE is voor mij het bewijs, dat MSE ook daadwerkelijk actief de verrichtingen op de PC controleert en ingrijpt wanneer (geclassificeerd) verdacht materiaal wordt aangetroffen.

Ik reageer voor de tweede maal omdat er in de e-mailmelding t.g.v. reacties op dit onderwerp geen link zit om deze melding uit te zetten. Ik hoop dat nu te kunnen doen door opnieuw een bericht te schrijven en nu niets aan te vinken. Een tikkeltje omslachtige maar helaas, Vraag & Antwoord dwingt mij er toe. Heren programmeurs er is werk aan de winkel voor jullie. Zet die uitschakellink a.u.b. weer in de e-mail. Bij voorbaat mijn dank.

hendrikbos
door hendrikbos - Feb 18, 2010 om 09:12
113 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=polleke1945 schreef op woensdag 17 feb 2010, 15:01]Kijk hier eens.....

Zegt de bovenstaande link dan niet genoeg? Waarom dan nog al die reacties?
Zelf ooit Norton gehad, daarna Avast, en sinds enige tijd Microsoft Security Essentials.
Praktijk voorbeeld: Ik download regematig m.b.v. uTorrent. Recent kreeg ik tijdens een filmdownload de melding (Microsoft Security Essentials - MSE) dat er een Trojan in de download aanwezig was (terwijl de download nog bezig was). MSE sperde de download onmiddelijk, waarna ik verdere actie kom ondernemen via MSE wat te doen met de bedreiging. Dat is nog nooit gebeurd met Avast, hoe goed dit programma ook zijn mag. Het ingrijpen van MSE is voor mij het bewijs, dat MSE ook daadwerkelijk actief de verrichtingen op de PC controleert en ingrijpt wanneer (geclassificeerd) verdacht materiaal wordt aangetroffen.

Ik reageer voor de tweede maal omdat er in de e-mailmelding t.g.v. reacties op dit onderwerp geen link zit om deze melding uit te zetten. Ik hoop dat nu te kunnen doen door opnieuw een bericht te schrijven en nu niets aan te vinken. Een tikkeltje omslachtige maar helaas, Vraag

birdies
door birdies - Feb 18, 2010 om 11:29
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.............Ik reageer voor de tweede maal omdat er in de e-mailmelding t.g.v. reacties op dit onderwerp geen link zit om deze melding uit te zetten. Ik hoop dat nu te kunnen doen door opnieuw een bericht te schrijven en nu niets aan te vinken. Een tikkeltje omslachtige maar helaas.........

Dan kan je wel blijven reageren, want in de mail staat geen link meer om notificaties af te melden.

Je kunt op de site het vinkje weghalen en dan op de verzendknop drukken. Dan ontvang je geen notificaties meer.

antje41
door antje41 - Feb 18, 2010 om 14:15
18 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag allemaal
Ik heb niet alle commentaren gelezen over Norten
De een is wel en de ander is niet tevreden ieder zijn goed recht om daar over te oordelen
Gisteren was het precies 10 jaar geleden dat ik Norton op mijn eerste PC had en ik ben tot op de dag van vandaag heel tevreden over Norton nooit geen problemen een paar jaar geleden hebben ze per ongeluk mijn Norton verwijderd die is toen opnieuw geïnstalleerd en ik kreeg een maand gratis er bij
Dus er zijn ook tevreden Norton gebruikers

pjlj75
door pjlj75 - Feb 18, 2010 om 15:16
1 Antwoorden / 1 Vragen

antivir free instaleren ,het probleem is opgelost. http://www.avira.com/en/download/index.php

megaman63
door megaman63 - Feb 18, 2010 om 15:23
20 Antwoorden / 2 Vragen

Ook ik ben zeer tevreden met Norton gebruik het al 3 jaar op 2 pc's en 1 laptop van 6 jaar oud met 1 gig geheugen en merk niks van traagheid. en laten we eerlijk zijn gratis virusscanners werken lang niet beter dan betaalde versies. Ik ga niet zeggen dat AVG, Nod32, Avast enz. enz. niet goed zijn het is maar wat je er van verwacht. Ik krijg regelmatig computers met virussen die de gratis scanners niet verwijdert krijgt of ze starten helemaal niet meer op. Ik haal de schijf eruit en hang die aan mijn pc en Norton scant de schijf en alle virussen worden verwijdert en de schijf plaats ik terug en de pc start weer zonder problemen op. Als mensen mij vragen om een gratis virusscanner te installeren dan raad ik ze toch aan om een betaalde versie aan te schaffen. Dat oneindig gezeur over Norton daar wordt je toch zo moe van (gaap).

Verder wens ik iedereen een fijne dag toe en de groetjes.
Megaman (een tevreden Norton gebruiker)

ja
door japiepee - Feb 18, 2010 om 19:55
19 Antwoorden / 5 Vragen

Bieden die gratis virusscanners ook optimale veiligheid voor wie telebankiert en belegt in aandelen/obligaties ?

gsm
door gsm - Feb 18, 2010 om 20:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=japiepee schreef op donderdag 18 feb 2010, 19:55]Bieden die gratis virusscanners ook optimale veiligheid voor wie telebankiert en belegt in aandelen/obligaties ?
Optimale veiligheid kun je alleen zelf bieden, door steeds heel goed op te letten op rare afwijkingen van het normale patroon.
Geen enkel beveiligingspakket biedt namelijk 100% veiligheid. Je blijft hoe dan ook zelf verantwoordelijk voor wat je doet en voor het lezen van de waarschuwingen van je bank.

Wel is het zo dat Norton (en ook de betaalde Avast, AVG Antivir, enz.) wellicht iets beter beschermt bij telebankieren dan een gratis programma.

gsm
door gsm - Feb 18, 2010 om 20:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=antje41 schreef op donderdag 18 feb 2010, 14:15]Goedemiddag allemaal
Ik heb niet alle commentaren gelezen over Norten
De een is wel en de ander is niet tevreden ieder zijn goed recht om daar over te oordelen
Gisteren was het precies 10 jaar geleden dat ik Norton op mijn eerste PC had en ik ben tot op de dag van vandaag heel tevreden over Norton nooit geen problemen een paar jaar geleden hebben ze per ongeluk mijn Norton verwijderd die is toen opnieuw geïnstalleerd en ik kreeg een maand gratis er bij
Dus er zijn ook tevreden Norton gebruikers
Voor Norton heb je echter wel een PC nodig die krachtig genoeg is om naast Norton ook nog andere toepassingen te kunnen draaien. Norton vergt de nodige PC-power, meer in elk geval dan gratis Antivir en Avast 5.

ro
door ronronsen - Feb 19, 2010 om 06:00
5 Antwoorden / 0 Vragen

gebruik zelf al enkele jaren norton 360 ben hier heel tevreden mee, met name het automatisch invullen van wachtwoorden (behalve bankgegevens dan) wel er voor zorgen denk ik dat je het scannen b.v. wekelijks laat gebeuren en niet iedere keer bij het opstarten.

di
door dirk2 - Feb 19, 2010 om 09:36
364 Antwoorden / 21 Vragen

Dat automatisch invullen kan je browser ook.
Veel antivirus programma`s staan standaard te laag ingesteld, als je de instellingen naloopt en aanpast dan werken gratis programma`s meestal ook goed.
Mijn ouders hadden Norton Internet Security en die werkte helemaal niet meer, de software bleek niet in staat de pc te beschermen.
Avast en Antivir hebben allerlei prijzen gekregen dus die zijn ook goed. Het ligt er ook aan wat je zelf doet. Wees voorzichtig met Msn en gebruik Firefox en Spywareblaster (gebruikt geen geheugen maar zorgt wel voor extra bescherming).
link