ja
door jans8310 Apr 2, 2020 om 11:55
Computers & telefonie

Antwoord: ik wil hier een windows 10 opzetten .

De Linux Mint eraf om een Windows 10 te plaatsen. Of eventueel een Dual boot, maar Linux is met de hele harde schijf al aanwezig. Formateren lukt mij nog niet.

1015 5 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 2, 2020 om 11:58
11528 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 2, 2020 om 12:40
16883 Antwoorden / 202 Vragen

u kreeg al drie reacties op uw vraag van even na 10 uur

aurora1
door aurora1 - Apr 2, 2020 om 12:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Begin svp niet steeds een nieuw topic over hetzelfde. Dit verhaal kunt u beter onder uw vorige mededeling zetten.

diumenge
door diumenge - Apr 2, 2020 om 18:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gezien de wijze van reageren op dit forum, kan je dit waarschijnlijk beter aan de handige buurjongen o.i.d. overlaten.

In principe is het echter heel simpel. USB stick maken met Windows 10 installatie en vanaf die USB stick booten, de installatieprocedure zal het oude OS dan automatisch verwijderen.

aurora1
door aurora1 Apr 2, 2020 om 19:07
15645 Antwoorden / 6 Vragen

TS komt al zo vaak bij die handige buurjongen en die heeft geen zin meer....

newmikey
door newmikey - Apr 2, 2020 om 23:13
830 Antwoorden / 0 Vragen

In dat andere topic heeft u het over een laptop uit 2010 en dan nog wel een Packard B(H)ell? Dat zal één van die beruchte Easynote's zijn geweest waarschijnlijk. Mint zal hier zeer vloeiend en snel op draaien maar of Win10 lekker gaat lopen is nog maar de vraag. Zoals anderen reeds vermeldden hoeft u vóór het installeren van Windows niets te formatteren, de Windows installatie zal zèlf een nieuwe partitietabel aanmaken en de partities met het NTFS bestandssysteem formatteren.

Mocht u tòch een dual boot willen, laat dan eerst Windows de hele schijf overnemen en installeer pas daarna Mint waarbij u de grootte van de NTFS partitie kunt aanpassen (shrinken) om ruimte te maken voor het EXT3/4 bestandssysteem waarop vervolgens Mint geinstalleerd word. De Mint installatie zal ook de boot manager Grub installeren zodat u bij het aanzetten van de laptop kunt kiezen of u Win10 of Mint wilt starten.