pr
door prlwgn May 20, 2008 om 17:47
Computers & telefonie

AVG Viruscanner

Maak al jaren gebruik van deze virusscanner AVG maar sinds kort krijg ik iedere keer een bericht dat ik moet upgraden van avg 7.5 naar 8.0 anders krijg ik per 31 mei 08 geen updates meer.
Is dit systeem nog wel gratis na 31 mei of moet ik overstappen naar een andere virusscanner. Misschien Avast of zoiets.

700 31 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 20, 2008 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch zou ik naast deze gratie scanner (die ik overigens ook zelf op mijn PC heb staan) toch ook de virusscanner van Norman erbij nemen. (niet gratis maar......)
Zelf pas geleden weer de uitstekende service van hun deskundige helpdesk meegemaakt.

Opgelopen een beruchte Trojan "Zlob.DNSChanger"die alle virus en spywarescanners doet vastlopen.
Meer dan een half uur is een techneut van Norman met "Hulp op afstand"bezig geweest om alle verwijzingen die deze Trojan overal had geplaatst (en de boel daarom liet vastlopen bij elke scanner) eruit te filteren.
Dit met een eigen klein programma'tje en zijn eigen kennis van register e.d. waarbij je zijn muishandelingen kon volgen.

Even voor een korte tijd op eigen telefoonkosten, daarna op de kosten van NORMAN.

Kortom, het mag dan wek niet de allerbeste antivirus zijn volgens sommigen (er is geen antivirus/antispyware die 100% tegenhoudt!!) maar in ieder geval qua helpdesk uitmuntend te noemen!
en dat is ook veel waard!!!

Met vriendelijke groeten van deze

Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - May 20, 2008 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor suggesties maar ik zit al jaren op een goedwerkende AVG Ik wil me niet door dit zgn. commerciele bedrijf laten verplichten op een 90 dagen nieuwe versie. Dan ga ik maar liever over op een andere zoals ZoneAlarm of Avast.
Ik wacht het af tot eind deze maand.

ve
door verwijderd - May 20, 2008 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit systeem nog wel gratis na 31 mei of moet ik overstappen naar een andere virusscanner. Misschien Avast of zoiets.

Als je voor de verandering eens naar de website van AVG gaat, dan kun je lezen dat versie 8.0 nog steeds gratis is.
free.grisoft.com

En hier nog een paar beknopte handleidingen hoe je de nieuwe versie moet installeren en hoe je hem het beste kunt instellen. (iedereen die AVG gebruikt zou dit even moeten doorlezen)
www.gratissoftwaresite.nl/Beschrijving AVG
Anti-Virus Free

www.schoonepc.nl/De
gratis AVG virusscanner installeren en afstellen

Ps: Zelf gebruik ik Avast, omdat die nog Windows 98 ondersteund.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

AVG 8.0 is gratis en hier te downloaden:

http://www.download.com:80/AVG-Anti-Virus-Free-Edition/
3000-2239_4-10320142.html?part=dl-AVGAntiVir&subj=dl&tag=button

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 10:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals: als u het volgende kopieert en plakt in uw adresbalk kunt u AVG 8.0 echt gratis downloaden en installeren:

http://www.download.com:80/AVG-Anti-Virus-Free-Edition/
3000-2239_4-10320142.html?part=dl-AVGAntiVir&subj=dl&tag=button

Ik gebruik deze (gratis!) versie al een paar weken en ben er zeer tevreden over.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

op deze plek kan je de nieuwe gratis avg 8 downloaden!

www.download.com/3001-2239_4-10834624.html?spi=4350a780a5c1692dca...

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volkomen mee eens. De service van de helpdesk van Norman is uitstekend en de telefoonkosten zijn uiterst laag.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee AVG blijft gewoon gratis. Er wordt geadviseerd avg 8 te installeren, want het zou inderdaad kunnen zijn, dat er geen automatische updates meer komen voor 7.5. Ik kan me dat echter niet voorstellen, dat zo kort nadat de nieuwe versie 8 uit is nu al geen updates meer komen voor de 7.5. AVG 8 is nog maar een paar weken uit. Mocht je er je twijfels over hebben, zou je altijd over kunnen gaan naar Avast Free. Is ook erg goed. Maar als je tevreden was met avg, zou ik er gewoon bij blijven. AVG Free is en blijft gratis.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

2 virusscanners op 1 pc gaat niet werken.. doe dit nooit, begrijp ook niet zo goed dat dit als tip wordt gegeven.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 13:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon avg 8 downloaden. Deze is nog veel beter en is ook gratis. Hij haalt eventuele virussen weg dus is echt goed en is echt gratis.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Het zou prettiger leesbaar worden als men alvorens te reageren, éérst de reacties leest.

Ook prettig zou zijn als u een reactie niet gelooft, dat te melden door er een vraag over te stellen, ipv duidelijk te laten merken dat u de reacties niet leest.

AVG 8 blijft gewoon gratis. Je hoeft maar heel weinig engels te kennen om dat te kunnen lezen op de website van Grisoft.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is erg handig om AVG 8,0 te downloaden via www.gratissoftwaresite.nl. Daar vindt u ook handige tips voor de instellingen. Overigens een voortreffelijke site waar veel echt gratis programma's zijn te downloaden.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de reacties ik heb volgens Petraker inmiddels de AVG 8 geinstalleerd.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 14:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bovendien is nergens gezegd dat..........................................
AVG géén goede scanner is maar dat er géén scanner is die alles voor de volle 100% tegenhoud!!

Daarom is het ook fout om slechts 1 scanner te gebruiken en is het een fout antwoord dat je er maar 1 MAG gebruiken!

Het begint er nu op te lijken dat er AVG verafgoders zijn die niet willen dat er ook anders scanners gebruikt gaan worden!

De gewone niet zeer deskundige computeraar raadde ik dan ook aan om vooral ook voor een scanner te kiezen waarbij de service en helpdesk buiten kijf werkelijk uitstekend is te noemen; die van norman!!!

En dat mag naar mijn mening best gezegd worden!!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste grootvader,

Je mag nooit twee virusscanners op een systeem plaatsen. Deze zullen elkaar "bijten", en het hele systeem heel erg vertragen, ja!,zelfs doen crashen.

Wat je wel kunt doen is,als je de een of andere virusscanner gebruikt op je computer, dan kun je wel een online virusscan laten uitvoeren voor een second opinion. Daar zijn er diverse van online gratis te gebruiken.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

De zogenaamde gratis virusscanners zijn beperkt de zon en de regen is gratis er zitten daar de hele dag techneuten om de virussen en spyware op te zoeken en die werken allemaal gratis het gebouw waar ze in werken zijn ook gratis. ik wil hierbij zeggen besteed er wat geld aan en je heeft bijna geen problemen meer ik heb een spyware en virusscanner van Spywaredoctor dat koste me nog geen € 40,00 per jaar dat is € 3,30 per maand sindsdien ik deze Spywaredoctor gebruikt heb ik geen problemen meer.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

8.0 is nog niet je van het ik heb inmiddels 7.5 er weer al op staan.

Ik kreeg pas toen 8.0 erop had staan geen mail meer binnen en het internet werd ook erg sloom.

De beveiliging van 8.0 is iets te zwaar waarschijnlijk,maar dat is mijn

reactie op deze vraag dus van deze kant hoop ik dat er voorlopig nog updates binnen komen.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik nog de 7.5 versie, moet ik die verwijderen van mijn computer na het downloaden van 8.0? Alvast bedankt voor het antwoord.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

hij is gewoon gratis te downloaden via grisoft, maar let wel op dat je ook microsoft SP2 geinstalleert heb anders werkt hij niet.
ik werk zelf nl ook al jaren met avg en die werkt perfect.maar hij blijft in elk geval gratis.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

avg is net als avast en nog meer gratis. Uiteraard zal men pogingen doen om u te bewegen om een betaalde versie te nemen (die bij commercileel gebruik ook verplicht is), logisch omdat normaliter uitsluitend de zon voor niets opgaat. Het is niet juist dat hje niet meer dan één virusscanner kunt installeren, het is wel af te raden omdat sommige virusscanners elkaar "dwarszitten". Het kan echter geen kwaad dat als u een virusscanner heeft er eens een andere gratis op los te laten zoals Advanced WindowsCare V2 ( ik heb even geen rechtstreekse link

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als  linux gebruiker gebruik ik nauwelijks een scanner Als window
gebruiker is zeker aan te raden om meer dan een virus scanner te laten draaien .Dat het niet zou werken meer als een virus scanner on guard is onzin Niet al mijn vrienden draaien linux Het systeem wordt wel trager Avast is zeker een goed alternatief.
Waarom ik een scanner draai omdat ik niet als host van virussen wil spelen

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 20:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die AVG 8 heb ik er nu op staan en ziet er beter uit dan 7.5 en hij draait ook goed.
Ook ik ben Linux gebruiker (= net als de zon en regen geheel gratis en werkt perfect zonder virusscanner).
Ik blijf ook werken met XP en denk er niet over om op Vista over te stappen vanwege de vele problemen.  Ik zet ik er geen 2e virusscanner op want er wordt nadrukkelijk erbij verteld dat deze mekaar dan in de weg zitten.  Als iemand een spijker in een stuk hout sla ga ik ook niet op die zelfde plek een spijker in dat hout slaan. Dan zit je mekaar in de weg.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van vrienden weet ik dat Avast en spydocter mekaar niet bijten
als ze samen draaien

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee dat zal ook niet gebeuren, maar je moet er geen Avast en AVG of Norman samen laten draaien, gaat niet goed.

ve
door verwijderd - May 21, 2008 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een PC met Windows Vista en heb AVG er heel even op gehad, maar er snel weer afgekwakt. Hij blokkeerde zowat ieder filmpje en liet bepaalde websites gewoon niet goed draaien. Youtube en slideshows werkten gewoon niet meer.

Nu heb ik McAfee geïnstalleerd. Niet gratis, maar werkt wel perfect!

ve
door verwijderd - May 22, 2008 om 09:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben al jaren een tevreden AVG free gebruiker, maar toch is ook deze antivirus niet onfeilbaar. Toen ik versie 8 op de computer van mijn echtgenote installeerde, bleek dat de automatische updater niet aan de praat te krijgen was; ik hield een alert status. Zo'n fout is meestal 't teken dat er iets goed mis zit. AVG kwam er wel achter welke Trojan er in de computer zat, maar was niet in staat deze definitief te verwijderen. Ik heb toen AVG verwijderd, de gratis Avast gedownload en die heeft de klus geklaard, niet in de Windows-omgeving, maar daarvóór, bij het opstarten van de computer als er wat dos-achtige dingen voorbij schuiven. (Windows 2000)
Voorlopig laat ik Avast staan, maar eens wat ervaring opdoen met deze scanner. Op mijn eigen toverdoos draait AVG 8.0 als een zonnetje, maar ik heb wel 't idee dat hij bij sommige acties (o.a. mail) wat vertragender werkt dan 7.5. Logisch, want 8 heeft echt véél meer functies dan 7.5

ve
door verwijderd - May 22, 2008 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke virus scanner je ook gebruikt virussen worden net als in het echte leven hoe langer hoe beter in het zich verbergen , en dus te bestrijden. Daarom dat je meerdere bladen de raad ziet staan ,probeer
een combinatie van scanners te vinden die samen goed werken.

ve
door verwijderd - May 22, 2008 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

AVG is nog steeds gratis, en adviseer daarom om gewoon de nieuwe versie te downloaden. Wel even de oude verwijderen en dan pas de nieuwe installeren.
Alhoewel het een goed programma is, ben ik er voor mijn laptop vanaf moeten stappen aangezien ik door AVG geen internetverbinding meer had, (kwam ik pas achter nadat ik geformateerd had). Pas na verwijderen en instaleren van de tevens goede en gratis (nederlandstalig) AVAST scanner kon ik weer op internet.

Suc6

ve
door verwijderd - May 22, 2008 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Naar aanleiding van een hoop vragen aangaande de nieuwe uitgebreidere AVG virusscanner kan ik mededelen dat ook deze virusscanner AVG 8 free is en u hoeft niet te betalen.Ik heb de 7.5 van de PC gehaald en de nieuwe 8 eropgezet. Het werkt fantastisch en gratis.    D. Molenaar

ve
door verwijderd - Jun 7, 2008 om 12:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja nu staat AVG 8 er ook bij mij op en ben ook tevreden over
deze scanner. Daarnaast heb ik ook Threatfire (=gratis) er op gezet
Dit is geen virusscanner maar kijkt ook naar de allernieuwste virussen e.d. Heb dit gelezen in het blad Computertotaal of kijk op www.threatfire.com