reflecs
door reflecs Dec 5, 2015 om 16:50
Computers & telefonie
Bekijk de vraag zonder gele achtergrond

De vragen zijn nu met de gele achtergrond slecht leesbaar.

Internetbrowsers hebben ook een Lezerweergave. In Firefox is dat een icoontje van een opengeslagen boek na het adres van de website en voor het pijltje naar beneden.

Nadeel: in deze weergave kan niet gereageerd worden; daarvoor moet dan toch weer op het icoontje geklikt worden voor de normale weergave. Ziet u de melding:  Artikel van pagina laden is mislukt, of geen vraag, of geen antwoorden dan de pagina één of meer keer verversen door b.v. het pijltje in de vorm van een cirkel. Als het nog niet werkt en er staat ps- in de adresbalk dit weghalen.

Voor diegenen die het irritant vinden dat het nodig is om bij de antwoorden steeds op Toon reacties te klikken; in deze weergave worden alle antwoorden getoond.  Heb geprobeerd het zoveel mogelijk te testen.

Hopelijk wordt de site heel snel aangepast.

3508 21 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 5, 2015 om 16:52
11573 Antwoorden / 51 Vragen

Hopelijk wordt de site heel snel aangepast,

Daar bent u absoluut zeker niet de enige in.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2015 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Inderdaad, niet meer geel, maar dan kan ik niet de reactie(s) lezen. Schiet dus niet op.

tenormin
door tenormin - Dec 5, 2015 om 17:22
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Ga naar vroeger verlangen, gewoon terug naar vragen waar je antwoord hebt gegeven. De techneuten zullen er op den duur wel uitkomen, als men tenminste door wil gaan; ik was al digibeet; nu ben ik van het padje. Hartstikke jammer.

akkerdistel
door akkerdistel Dec 5, 2015 om 18:57
1790 Antwoorden / 3 Vragen

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4816449.9b82cd743a266eccb2ce35ad34711aa226099aff.jpeg lijkt mij vrij ongepast dat jouw avatar/foto zo groot opgeslagen wordt.

tenormin
door tenormin Dec 5, 2015 om 19:04
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Allemachtig, schrik me naar. Is dat met elke avatar zo? Vind het ook heel ongepast. Weet alleen niet hoe "anderen" erop staan. Wilt u er nog een zoeken (willekeurig?), voor me? Anders krijgt kassa-online een mail van me. Dank u wel in ieder geval.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 5, 2015 om 19:41
7214 Antwoorden / 3 Vragen

sjjoppy
door sjjoppy Dec 5, 2015 om 19:45
7214 Antwoorden / 3 Vragen

tenormin
door tenormin Dec 5, 2015 om 19:45
16850 Antwoorden / 108 Vragen

@sjoppie, waarom nog een keer? Wil alleen graag weten of avatars met "gewone" foto van anderen ook zo enorm op scherm verschijnen.

tenormin
door tenormin Dec 5, 2015 om 19:48
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, tijger1 en poes is normaal; ik ben dus kennelijk de klos. Niet leuk, zal avatar veranderen.

tenormin
door tenormin Dec 5, 2015 om 20:00
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Zo, probleem opgelost, doe mijn sluier weer voor. Ik lijk dus de enige met een "enorme profiel foto". Maar het is weg, ook niet meer te vinden, althans, ik kan de oude niet meer oproepen, gelukkig maar. Bedankt voor jullie meldingen.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 5, 2015 om 20:06
7214 Antwoorden / 3 Vragen

O @Tenormin, Het was niet de bedoeling dat uw foto bleef staan maar kreeg hem met bewerken niet weg. Wilde alleen weten hoe @Akkerdistel het weer voor elkaar kreeg. Probeerseltje dus, sorry.Gelukig toch nog gelukt.

tenormin
door tenormin Dec 5, 2015 om 20:08
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Geeft niet @sjoppie, als u zelf op de link drukt: het is weg. Voordeel nu is wel dat u het ook kunt verwijderen met "bewerken". Dat is al heel wat voor deze site!

Cookies
door Cookies Dec 5, 2015 om 21:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jesses, ik heb een naakte selfie als avatar gebruikt. Toch nog wel ieni mini hoop ik???

tenormin
door tenormin Dec 5, 2015 om 21:24
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, mijn vorige foto was "kamerbreed en groot". Niet normaal, vergeleken bij avatar van o.a. tijger1 en nog iemand met sculptuur.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 5, 2015 om 21:26
7214 Antwoorden / 3 Vragen

inie maxi @carola83 https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/4836322.fa1cd6fd598af5bc983ee68d3e56b65214f39815.jpeg

Cookies
door Cookies Dec 6, 2015 om 01:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@sjoppie:Leuk hoor, nu kan iedereen mijn dikke k*nt zien.

tenormin
door tenormin Dec 6, 2015 om 01:32
16850 Antwoorden / 108 Vragen

@Carola.83, wat nou 'dikke kont'; bij een kunstwerk mag alles, zie Adam en vijgenblad. Wat natuurlijk ietwat anders is. ;-)

Topantwoord

alexishoop
door alexishoop - Dec 5, 2015 om 17:26
562 Antwoorden / 6 Vragen

ik heb inmiddels een userstyle gemaakt, deze kun je hier vinden.

https://userstyles.org/styles/121487/kassa-style1

marita567
door marita567 Dec 6, 2015 om 08:00
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@alexishoop , BEDANKT het werkt in Chrome gelukkig ben ik nu van mijn hoofdpijn af door de felle kleuren . Werkt niet in Browser IE

reflecs
door reflecs - Dec 5, 2015 om 17:33
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@alexishoop, Werkt perfect! De oplossing voor Firefoxgebruikers.

alexishoop
door alexishoop Dec 5, 2015 om 17:55
562 Antwoorden / 6 Vragen

ok goed om te horen, gebruik de plugin zelf met chrome, had nog niet getest in andere browsers

reflecs
door reflecs - Dec 5, 2015 om 17:36
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@tijger1, Als u ook Firefox gebruikt raad ik de oplossing van alexishoop te gebruiken.

Deze vraag geeft in de lezersweergave inderdaad (nog) geen reacties. Bij andere vragen werkte het, bij mij althans, wel.

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2015 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@reflecs,

Voor diegenen die het irritant vinden dat het nodig is om bij de antwoorden steeds op Toon reacties te klikken; in deze weergave worden alle antwoorden getoond.

Dat is wel waar, maar of dat de boel nu overzichtelijker maakt ....?

Je kan dan niet zien wat nu een Antwoord of een Reactie is.

alexishoop
door alexishoop Dec 5, 2015 om 17:54
562 Antwoorden / 6 Vragen

begin een beetje te begrijpen hoe deze nieuwe site werkt, de functies zijn goed, het is de bedoeling dat hierdoor een meer communitie door ontstaat, tegenwoordig is het niet meer gebruikelijk dat je elke reactie leest, maar een community curated feed krijgt van de meest gewaardeerde bijdrages, op tweakers doen ze dat al jaren, werkt natuurlijk alleen goed als iedereen de plus of like buttons goed gebruikt.

reflecs
door reflecs - Dec 5, 2015 om 17:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3,

Persoonlijk zal ik er wel eens gebruik van maken, vooral bij erg veel reacties. Totdat er de mogelijkheid is om bij de vraag direct alle reacties uit te vouwen. Het belangrijkste was de leesbaarheid. Heb berichten gezien dat mensen alleen al afhaken omdat het niet meer te lezen is. Zonde.

reflecs
door reflecs - Dec 5, 2015 om 17:54
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@alexishoop,

Als u nog eens tijd over heeft zou dan heel misschien Topantwoord ook nog een grijs achtergrondje kunnen krijgen? :)

Edit: is al niet meer nodig zie ik :))

reflecs
door reflecs - Dec 5, 2015 om 18:17
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Om de userstyle van alexishoop te gebruiken moet denk ik wel eerst de add-on van Stylish geïnstalleerd worden. Zie https://userstyles.org/ ook voor Chrome.

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2015 om 18:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar al deze 'kunstgrepen' zouden toch niet nodig moeten zijn. De gemiddelde Kassa-digibeet kan hier niet mee over weg.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Dec 5, 2015 om 18:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@reflecs,

Om de userstyle van alexishoop te gebruiken moet denk ik wel eerst de add-on van Stylish geïnstalleerd worden. Zie https://userstyles.org/ ook voor Chrome.

Maar dat staat er toch bij:

To use this style, install Stylish.

(Though installing Stylish is recommended, Greasemonkey users can also install this style as a user script.)

Met vr.gr.

reflecs
door reflecs - Dec 5, 2015 om 19:15
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@edrick3, ...Maar al deze 'kunstgrepen' zouden toch niet nodig moeten zijn. De gemiddelde Kassa-digibeet kan hier niet mee over weg.... He-le-maal mee eens. Diepe zucht. Wat betreft de medeling over Stylish installeren. Ik had het al er al op staan, maar wist niet meer zeker of je nu wel of niet doorverwezen wordt.

reflecs
door reflecs - Dec 5, 2015 om 20:06
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien wordt het op deze manier wat duidelijker. Alexishoop heeft een userscript gemaakt, een aanpassing aan de Kassa website waarin de gele achtergrond vervangen is door een lichtgrijze. Dit werkt voor Firefox en Chrome.

Om hier gebruik van te maken of uit te testen klikt u op deze link: https://userstyles.org/styles/121487/kassa-style1 . Om verder te gaan klik u in het blauwe vak op Stylish. Indien u een waarschuwing krijgt kiest u voor Toestaan, daarna voor Installeren en vervolgens Herstarten. Dit is voor Firefox; voor Chrome zal het vergelijkbaar zijn.

reflecs
door reflecs - Dec 6, 2015 om 09:42
1859 Antwoorden / 4 Vragen

VRAAG:
De aanpassing van alexishoop kan helaas niet gebruikt worden in Internet Explorer. Is het mogelijk om ook in IE de kleuren van één website (de Kassa-site) aan te passen?

tijger1
door tijger1 - Dec 6, 2015 om 10:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Persoonlijk vind ik dat Kassa zelf die smerige kleuren moet wijzigen. En sowieso het antwoord vak ONDER de antwoorden plaatsen.

reflecs
door reflecs - Dec 6, 2015 om 10:16
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@tijger1,  Om misverstanden te voorkomen; dat vind ik ook. Maar gaat dat nog gebeuren en wanneer?

door 1953 - Dec 6, 2015 om 18:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Naast die Varageel, die ik ook irritant acht, zou beter een pastelgeel of andere pastelkleur beter tot uiting komen.

Daarnaast mist ik ook de rubrieken 'Discussies' en 'Tips'!

sjjoppy
door sjjoppy Dec 6, 2015 om 20:07
7214 Antwoorden / 3 Vragen

@1953, de rubrieken Discussies en Tips zijn wegens te weinig belangstelling weggelaten.

reflecs
door reflecs - Dec 6, 2015 om 18:58
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@1953, smaken verschillen, maar als achtergrond voor tekst is het een slechte keus. OT sorry voor het grote lettertype in de vorige post, toen ik eenmaal wist hoe het aan te passen kon het niet meer bewerkt worden.

he
door heinekamp - Dec 14, 2015 om 14:45
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag mij af of de redactie van deze site naar hun "afnemers" luisteren. Gebruikers hebben erg veel moeite met de onleesbare gele achtergrond en de grijze letters en hebben daar zeer negatief op gereageerd.

Iedereen vraagt om verandering doch sind de nieuwe website is het heel erg stil aan de overkant. DOE ER IETS AAN!!!!!!!!

met vriendelijke groet,

Jan Heinekamp

reflecs
door reflecs - Dec 14, 2015 om 15:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb een keer een reactie gezien:

....We zijn druk doende om problemen op te lossen. Hoog op de agenda staat de leesbaarheid verhogen. Uiteraard neemt dit tijd in beslag. De komende weken moet e.e.a. zeker merkbaar en zichtbaar zijn....

Op mijn vraag over een uitbreiding voor Internet Explorer is geen antwoord gekomen en tegen de tijd dat ikzelf heb uitgevogeld hoe dat dan zou moeten zijn we minimaal weken verder. En er wordt beloofd dat e.e.a. dan al zichtbaar zou moeten zijn...

Nog wel een truukje voor IE-gebruikers: als u met de muis over de tekst van de vraag sleept is het witte letters op een blauwe achtergrond, klikt u daarna in het witte tekstvak is het grijs op wit.