duif2
door duif2 Sep 13, 2021 om 16:10
Computers & telefonie

Informatie op USB aanpassen

Ik heb muziek op een usb stick staan.
Daarbij ontbreekt wat informatie wat ik er bij wil zetten. Maar hoe doe ik dat?
Al verschillende pogingen ondernomen, via Windows Mediaplayer en via ITunes, maar niets lukt.

Wie helpt mij?

2204 12 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - Sep 13, 2021 om 16:24
862 Antwoorden / 3 Vragen

Stop je stick in een usb-poort. Vraag via verkenner de inhoud van die stick op. Ga naar het bestand dat je wilt hernoemen, klik er rechts op en verander de naam met de gegevens die je erbij wil hebben en vergeet daarna niet op enter te klikken...

duif2
door duif2 - Sep 13, 2021 om 16:38
371 Antwoorden / 116 Vragen

Was het maar zo eenvoudig.

Ik kan dan alleen de naam wijzigen en niet bijv. de artiest erbij zetten.

Thecla58
door Thecla58 Sep 13, 2021 om 16:49
862 Antwoorden / 3 Vragen

natuurlijk wel.

Voorbeeld oorspronkelijke naam zocalo.mp3, rechts klikken zocalo gabriel and dresden.mp3 Op deze manier heb ik wel honderden namen aangepast. Heb het net nog even op mijn usb stick geprobeerd en het gaat precies op de bovenstaande manier.

duif2
door duif2 Sep 13, 2021 om 16:54
371 Antwoorden / 116 Vragen

Dan kan je inderdaad de naam wijzigen en als ik daar de artiest bij zet wordt het een hele lange naam.

Maar ik wil de nieuwe informatie apart zetten zodat wanneer ik het in mijn auto afspeel ik deze onder elkaar zie.

aurora1
door aurora1 Sep 13, 2021 om 19:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U kunt in de auto maar beter op de weg letten. De liedjes kent u toch wel uit uw hoofd en de afspeelvolgorde?

va
door vanlotjegetikt - Sep 13, 2021 om 16:42
809 Antwoorden / Vragen

USB kan dit niet  als bestandsnaam kwijt
Dus apart op de stick de artiesten/uitvoerenden in een Word bestand.

duif2
door duif2 Sep 13, 2021 om 16:47
371 Antwoorden / 116 Vragen

En hoe doe ik dat dan?

sira
door sira - Sep 13, 2021 om 16:52
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb het net uitgeprobeerd, maar het kan wel. Het leek me al vreemd.
Ik ben naar het muziekbestand op de USB stick gegaan, muis op het bestand houden,1x klik met rechtermuisknop en kiezen voor naam wijzigen en heb de naam van het betreffende bestand veranderd in Naam band - Titel (voorbeeld: Beach Boys - Good Vibrations).
Bovenstaande kun je ook als volgt doen: 1x klik op het bestand met linkermuisknop en daarna nog 1x klik met linkermuisknop, dan wordt alleen het gedeelte blauw waar je de naam kunt wijzigen.
Met boeken doe ik dat ook al jaren, achternaam (schrijver), voornaam (schrijver) - titel boek

duif2
door duif2 - Sep 13, 2021 om 16:59
371 Antwoorden / 116 Vragen

Ik wil dus, net als hier op een screenshot van WMP, de artiest erbij zetten.

Thecla58
door Thecla58 Sep 13, 2021 om 17:15
862 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik het zo bekijk dan vraag jij niet via windows verkenner je bestanden op maar via windows mediaplayer, klopt dat?

Linksonder in je scherm van je laptop staat naast de windowstoets, als het goed is, een vergrootglas en daarnaast (bij mij) een mapje. Als dat bij jou ook zo is dan komt er een nieuw scherm, daarin kun je naar je usb stick gaan en hetgeen ik omschreef in mijn initiële post uitvoeren.

duif2
door duif2 Sep 13, 2021 om 17:29
371 Antwoorden / 116 Vragen

Dit was slechts een voorbeeld van hoe ik het zou willen hebben.

via verkenner heb ik het zeker al geprobeerd maar dan kan je alleen de naam aanpassen en geen info in een apart veld bijvoegen.

Thecla58
door Thecla58 Sep 13, 2021 om 18:04
862 Antwoorden / 3 Vragen

Kijk eens op deze link misschien kun je hiermee uit de voeten.

https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_verkenner_weergave_aanpassen.html

sira
door sira Sep 13, 2021 om 18:14
2361 Antwoorden / 24 Vragen

@theclas8
Goede tip voor duif2

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 13, 2021 om 17:00
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de aanpassing n.a.v. uw reactie op de mijne die inderdaad niet adequaat was, (Bron https://nl.phhsnews.com/how-to-make-windows-10-accept-file-paths-Met de verjaardagsverwerking van Windows 10 kunt u eindelijk de maximumlimiet van 260 tekens in Windows opgeven. U hoeft slechts een kleine wijziging aan te brengen in het Windows-register of Groepsbeleid. Ga als volgt te werk.

Vóór Windows 95 stond Windows alleen bestandsnamen toe van acht tekens lang, met een extensie van drie tekens, gewoonlijk een 8.3-bestandsnaam genoemd. Windows 95 heeft dat opgegeven om lange bestandsnamen toe te staan, maar beperkte de maximale padlengte (inclusief het volledige mappad en de bestandsnaam) tot 260 tekens. Die limiet is sindsdien van kracht. Als je deze limiet ooit bent tegengekomen, was dit hoogstwaarschijnlijk het geval toen je probeerde deep-mapstructuren naar andere mappen te kopiëren, zoals wanneer je de inhoud van een harde schijf naar een map op een ander station kopieerde. De Windows 10-jubileumupdate voegt eindelijk de optie toe om die maximale padlengte op te geven.  Ik zie echter nu ook info dat dat kenneliujk niet altijd lukt. hoewel het toevoegen van een artiestennaam wel zou moete lukken als ik dit lees.

duif2
door duif2 Sep 13, 2021 om 17:02
371 Antwoorden / 116 Vragen

Dan verandert alleen de naam. Ik wil informatie toevoegen en niet in hetzelfde vakje als de naam.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 13, 2021 om 17:15
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad maar ik zie inmiddels deze info:

Met de verjaardagsverwerking van Windows 10 kunt u eindelijk de maximumlimiet van 260 tekens in Windows opgeven. U hoeft slechts een kleine wijziging aan te brengen in het Windows-register of Groepsbeleid. Ga als volgt te werk.

Vóór Windows 95 stond Windows alleen bestandsnamen toe van acht tekens lang, met een extensie van drie tekens, gewoonlijk een 8.3-bestandsnaam genoemd. Windows 95 heeft dat opgegeven om lange bestandsnamen toe te staan, maar beperkte de maximale padlengte (inclusief het volledige mappad en de bestandsnaam) tot 260 tekens. Die limiet is sindsdien van kracht. Als je deze limiet ooit bent tegengekomen, was dit hoogstwaarschijnlijk het geval toen je probeerde deep-mapstructuren naar andere mappen te kopiëren, zoals wanneer je de inhoud van een harde schijf naar een map op een ander station kopieerde. De Windows 10-jubileumupdate voegt eindelijk de optie toe om die maximale padlengte op te geven.  (Bron: https://nl.phhsnews.com/how-to-make-windows-10-accept-file-paths-over-260-  is het proberen waard hoewel ik ook info zie dat het toch niet altijd lijkt te kunnen.

Topantwoord

Franske1958
door Franske1958 - Sep 13, 2021 om 17:58
433 Antwoorden / 2 Vragen

Ik denk dat ik begrijp wat U bedoeld.

Google eens op "mp3 tag editor"

Volgens mij is dit wat U bedoeld.

duif2
door duif2 Sep 13, 2021 om 19:15
371 Antwoorden / 116 Vragen

FANTASTISCH!!!
Dit is precies wat ik nodig had.

hartelijk bedankt.

sjjoppy
door sjjoppy Sep 13, 2021 om 19:19
7209 Antwoorden / 3 Vragen
ma
door malty - Sep 13, 2021 om 19:29
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Download de gratis versie music studio 2020 van ashampoo eens.
Daar zou een tag editor bij zitten.

https://www.ashampoo.com/nl/eur/pin/1730/multimedia/music-studio-2020

Beps
door Beps - Sep 13, 2021 om 20:07
75 Antwoorden / Vragen

Als je dit vaak hebt kun je het beste Audacity downloaden, open het bestand en exporteer het als hetzelfde, hierna kun je alles invullen hoe jij het wilt in het menu dat zich opent voordat je echt opslaat.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 14, 2021 om 09:12
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Inderdaad! Dit is iets dat ik zelf ook benut(te).
Ik zie echter ook al een andere oplossing.

gerbera
door gerbera - Sep 14, 2021 om 11:55
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie dat u de complete lijst heeft, verwijder het overbodige, zoals waardering e.d. en deze opnieuw op de stick te zetten.  Afhankelijk van het afspeel aparaat wordt de artiestennaam zichtbaar bij het afspelen. Het is een beetje onduidelijk wat u nu wilt, wil u de artiestennaam niet bij betreffende song zetten is de enige oplossing een afzonderlijke map op de stick te maken en de aanvulling met welke song het betreft daarheen te kopiëren.

AWYeah28
door AWYeah28 - Sep 14, 2021 om 16:58
355 Antwoorden / Vragen

1. Rechtermuislik op het bestand > Eigenschappen.
2. Tabblad "Details" kiezen.
3. Lekker los gaan met het invullen van alle informatie.

user123
door user123 - Sep 14, 2021 om 22:29
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Je wil mp3 tags toevoegen ?

Dat kan met bijvoorbeeld foobar2000