hh
door hhoek Mar 31, 2018 om 15:43
Computers & telefonie

Computer heeft nieuwe eigenaar

Ik heb mijn computer weggegeven, maar de nieuwe eigenaar weet niet hoe hij hem op kan starten.
En ik ook niet!
Wat moet de de nieuwe eigenaar doen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
hhoek

1911 12 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 31, 2018 om 15:48
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo HHoek ,

Graag wat meer informatie , merk en besturingssysteem , anders word het gokken .

tenormin
door tenormin - Mar 31, 2018 om 15:49
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Ik weet het niet, anderen zullen vast daar wel een antwoord op hebben. Maar heeft u uw computer dan wel "schoon" weggegeven? Al uw privé eraf gehaald?

edrick3
door edrick3 - Mar 31, 2018 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

1 april is morgen pas!

Zoek de 'aan-knop'! (weer eens wat anders dan een eitje zoeken).

ne
door neodutchio - Mar 31, 2018 om 15:54
5166 Antwoorden / 12 Vragen

Stap 1: Men doet de stekker in het stopcontact.
Stap 2: Sluit het beeldscherm, toetsenbord en muis aan op de computer.
Stap 3: Druk op de aan knop en hij start vanzelf op.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 31, 2018 om 19:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Stap 4 blijf Offline als je online een gevaar voor jezelf bent.

hh
door hhoek - Mar 31, 2018 om 16:02
4 Antwoorden / 5 Vragen

Ik begrijp uit een paar antwoorden dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest.
Mijn vraag is, als de nieuwe eigenaar de startknop heeft ingedrukt en het scherm tevoorschijn komt, of hij bv. een microsoft wachtwoord nodig heeft of dat hij eerst met zijn profider kontakt moet zoeken?

gerbera
door gerbera Mar 31, 2018 om 16:17
7374 Antwoorden / 14 Vragen

Als dat niet is ingesteld en er niet om gevraagd wordt is een ww niet nodig. Heeft de nieuwe eigenaar wel een lycentie van Windows en is Windows geïnstalleerd? Zo niet dan heeft deze de schijf nodig om het te installeren. Wil de persoon internet dan zal deze de gegevens welke deze van zijn provider heeft wel ff moeten invoeren.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 31, 2018 om 19:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Gerbera,  misschien zit ik al te lang op de kabel maar zelfs bij mijn laatste ADSL provider hoefde ik al geen gegeven meer in te voeren.
En al helemaal niets meer in te stellen in Windows.  Gaat vanzelf.
:-)

gerbera
door gerbera Mar 31, 2018 om 22:32
7374 Antwoorden / 14 Vragen

U hoeft dus geen gebruikersnaam, ww en server-gegevens, in te voeren om te kunnen internetten en e-mailen? En waar schrijf ik dat er in windows iets moet worden ingesteld behoudens een ww als win reeds is geïnstalleerd en met een ww beveiligd is.? Gaat toch niet allemaal vanzelf als je de computer aan zet.

ho
door holy53 Mar 31, 2018 om 22:44
68 Antwoorden / 1 Vragen

""

DOOR DIEWILIK 31 MRT. 2018 OM 19:24
3229 ANTWOORDEN / 20 VRAGEN

@Gerbera,  misschien zit ik al te lang op de kabel maar zelfs bij mijn laatste ADSL provider hoefde ik al geen gegeven meer in te voeren.
En al helemaal niets meer in te stellen in Windows.  Gaat vanzelf."
:-

Ach, en hoe maakt windows dan contact met internet? Logt hij in bij de buren of weet hij wat uw ssid en inlogkeys zijn?

gerbera
door gerbera Apr 1, 2018 om 11:54
7374 Antwoorden / 14 Vragen

@holy53, bij @diewilik gaat het allemaal vanzelf als je op de aanknop drukt;-))

Grunnen.
door Grunnen. - Mar 31, 2018 om 16:08
509 Antwoorden / Vragen

Oh oh wat zijn we weer leuk . Heb je de aan/knop meegegeven ??

pe
door peentjes - Mar 31, 2018 om 16:10
421 Antwoorden / 0 Vragen

Leest u deze eens door https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&ved=0ahUKEwiDmeX-3ZbaAhVnKcAKHfBWCwwQFghXMAM&url=https%3A%2F%2Fwww.startnederland.nl%2Fhelp%2Fpdf%2FW013-windows-10-een-wachtwoord-instellen-of-wijzigen-in-windows-10.pdf&usg=AOvVaw1PqGB3LkoQnv_rDAuHmQ8y .

Het is het handigste als met uw wachtwoord wordt opgestart en de nieuwe eigenaar het dan met deze gebruiksaanwijzing wijzigt.

Cookies
door Cookies - Mar 31, 2018 om 16:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb het sombere vermoeden dat de oude eigenaar gewoon alles er op heeft laten staan? Zo ja, dan kan hij inloggen met het wachtwoord / emailadres dat jij altijd gebruikte.

hh
door hhoek Mar 31, 2018 om 16:28
4 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo Carola 83, ik heb er alles afgehaald.
Ik ga het antwoord van Peentjes googelen en kijken of ik de nieuwe eigenaar hiermee kan helpen.

Cookies
door Cookies - Mar 31, 2018 om 16:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En heb je Windows opnieuw geïnstalleerd? Zo nee, dan staat het door jouw gebruikte wachtwoord nog ingesteld.

DOOR HHOEK 31 MRT. 2018 OM 16:28
3 ANTWOORDEN / 4 VRAGEN

Hallo Carola 83, ik heb er alles afgehaald.
Ik ga het antwoord van Peentjes googelen en kijken of ik de nieuwe eigenaar hiermee kan helpen.

edrick3
door edrick3 - Mar 31, 2018 om 16:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

ik heb er alles afgehaald.
Maar je hebt Windows toch niet verwijderd?
Dan zou de computer normaal moeten opstarten.

hh
door hhoek - Mar 31, 2018 om 16:40
4 Antwoorden / 5 Vragen

Edrick 3, nee, ik heb Windows er niet afgehaald.
Ik heb ondertussen met hem afgesproken, dat ik binnenkort naar hem toe ga.

jo
door jorisw Apr 1, 2018 om 13:05
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heb je dus niet alles er af gehaald. Heb je wel je Windows accountinstellingen verwijderd?

Ge
door Genee - Apr 1, 2018 om 10:43
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Moest u zich met een 4 cijferige pincode of met uw microsoft account aanmelden bij het starten van Windows?
Wanneer dat zo is en u heeft dat niet gewijzigd, dan kan de nieuwe eigenaar windows niet opstarten zonder die code of account.

De nieuwe eigenaar zal zelf zijn e-mail adres(sen) aan moeten maken met de serverinstellingen van zijn provider.

tijger1
door tijger1 Apr 1, 2018 om 12:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De meeste mensen hebben gewoon een wachtwoord. Wat heeft de provider ermee van doen? Het gaat over een computer.

Ge
door Genee Apr 1, 2018 om 13:15
1509 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1
ik heb voor windows7 een wachtwoord maar voor windows10 een pincode van 4 cijfers.
In windows10 kun je voor het inloggen een wachtwoord of pincode of afbeelding gebruiken.
Wanneer de TS een inlog wachtwoord had, dan zal de TS dat wachtwoord aan de nieuwe eigenaar moeten geven zodat hij daarmee in kan loggen.

Ik zeg niet dat je de provider nodig hebt om windows op te starten maar wel voor de e-mail instellingen.
Dit heeft niets met de vraag te maken, maar als extra info erbij gezet.