ma
door marij_4887910 Oct 24, 2015 om 12:28
Computers & telefonie

Computer start op met groot bureaublad

Als ik mijn PC opstart duurt dit vrij lang. Als ie opgestart is dan is alles op mijn bureaublad heel groot.
Ik start 'm dan opnieuw op en dan pas is alles weer oke.
Iemand een idee waar 'm dit in zit?

2101 28 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 24, 2015 om 12:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat bedoel je met is alles heel groot?

Het klinkt alsof de resolutie de eerste keer te laag is, daardoor lijken de letters, iconen etc. heel groot. Als dat het is dan is er iets mis met de grafische kaart/chip of de bijbehorende driver.

Wat meer details zijn dan welkom om richting een oplossing te kunnen komen.

edrick3
door edrick3 - Oct 24, 2015 om 12:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Altijd al of nu opeens?
In het laatste geval: probeer eens systeemherstel.

Maar het lijkt me eerder een probleem van je videokaart.

ma
door marij_4887910 - Oct 24, 2015 om 12:41
8 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor je reactie.
Wat voor details zou je dan willen hebben? ik heb helaas geen verstand van een grafische kaart.
Het is alleen zo raar dat wanneer ik de opdracht geeft; Start, uitschakelen, opnieuw opstarten, dat ie dan wel snel en goed opstart.

diumenge
door diumenge - Oct 24, 2015 om 13:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Details zoals de versie van Windows, leeftijd van de PC, type PC, processor etc. Maar ik begrijp dat dat lastig is.

Zoals ik het begrijp komt dit dus alleen voor als je de PC aan zet, bij opnieuw opstarten (PC blijft dan aan) is het opgelost. Klinkt dan toch echt alsof er iets mis is met hardware. Systeemherstel gaat je dan vermoedelijk niet helpen.

Het beste is om de handige buurjongen* er naar te laten kijken.

*) of neefje, zoon, buurman etc.

ma
door marij_4887910 - Oct 24, 2015 om 13:56
8 Antwoorden / 2 Vragen

Specificaties van de computer:
Besturingssysteem:
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit SP1

Processor:
Intel Core i5 650 @ 3.20 GHz
Clarkdale 32nm Technologie

RAM:
4,00 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 664 MHz (9-9-9-24)

Moederbord:
Acer Aspire M5811 (CPU-1)

Grafisch:
Acer AL2216W (1680x1050@60Hz)
ATI Radeon HD 5570 (Sapphire/PCPartner)

Harde schijven:
932GB Western Digital WDC WD10EARS-22Y5B1 (RAID)

Optische schijven:
HL-DT-ST DVDRAM GH60N

Geluid:
Reatek High Definition Audio

Zijn dit gegevens waar je wat aan hebt, anders moet ik inderdaad op zoek naar een handige jongen

Hoera voor Speccy :)

ph
door philip36 - Oct 24, 2015 om 14:19
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Is er onlangs iets veranderd aan de computer?
Een 'verse' installatie van een programma, of spel?

ma
door marij_4887910 - Oct 24, 2015 om 14:54
8 Antwoorden / 2 Vragen

Superbedankt Dlumenge!

de PC start weer als vanouds op!
Ik heb je link gevolgd en die driver gedownload.
Helemaal blij.

En nu maak ik meteen nog even misbruik van jouw kennis.

Als de pc opgestart is krijg ik altijd de melding:
File config.ini not exists or invalid.

Weet je hier misschien ook nog raad mee?

diumenge
door diumenge - Oct 24, 2015 om 14:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het zou iets met de drivers van de ATI Radeon HD 5570 kunnen zijn, misschien helpt het om die te updaten. Je zou daarvoor de tool onder 'Automatically Detect and Install Your Driver' op deze (klik) pagina kunnen proberen.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 24, 2015 om 15:50
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Beantwoord nog even de vraag van philip36, zou namelijk ook de melding kunnen verklaren.

Laat dan ook even weten waar je het gedownload hebt, wat jij installeerde.

ma
door marij_4887910 - Oct 24, 2015 om 16:03
8 Antwoorden / 2 Vragen

@Philip36. Volgens mij is er niets veranderd, iig niet iets waar ik me bewust van ben.

@akkerdlstel, de link staat in het bericht van dlumenge.

edrick3
door edrick3 - Oct 24, 2015 om 16:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo marij*,

.....File config.ini not exists or invalid bij opstarten W7.....
Heb je soms Freefotoframe op je computer gedownload?
Zo ja, dan zou ik die maar eens uitschakelen/verwijderen.

Met vr.gr.

diumenge
door diumenge - Oct 24, 2015 om 16:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=marij* schreef op zaterdag 24 okt 2015, 14:54]Superbedankt Dlumenge!

de PC start weer als vanouds op!
Ik heb je link gevolgd en die driver gedownload.
Helemaal blij.

En nu maak ik meteen nog even misbruik van jouw kennis.

Als de pc opgestart is krijg ik altijd de melding:
File config.ini not exists or invalid.

Weet je hier misschien ook nog raad mee?Fijn dat het gelukt is.

Wat betreft die config.ini fout. Als je in het startmenu bij uitvoeren msconfig intypt en klikt op het programma dat verschijnt (systeemconfiguratie heet dat geloof ik), dan zie je als het goed is een tab Opstarten, misschien staat daar een programma tussen wat niet meer bestaat of zo. Die moet je dan uitschakelen.

edrick3
door edrick3 - Oct 24, 2015 om 16:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je kunt Start - Uitvoeren en dan intypen msconfig
Kijk onder tabblad Opstarten of dat programma daar bij staat en zo ja ....uitvinken.

edrick3
door edrick3 - Oct 24, 2015 om 16:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@diumenge,

OT
Sorry dat ik me er een beetje mee bemoeide. ;-)

ma
door marij_4887910 - Oct 24, 2015 om 17:27
8 Antwoorden / 2 Vragen

Er staat idd Freephotoframe tussen.bij systeemconfiguratie-opstarten
Het rare is, dat wanneer ik deze uitvink en dan de computer weer opstart, deze weer aangevinkt staat.
Ik heb in configuratiescherm bij programma's en onderdelen gekeken, daar staat het programma niet bij.
Ook heb ik op de C-schijf laten zoeken naar dit programma, maar daar wordt ie ook niet gevonden.

ma
door marij_4887910 - Oct 24, 2015 om 17:45
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb nog eens gezocht en FreePhotoFrame staat er wel bij. Bij programfiles. Alleen, als ik deze wil verwijderen geeft ie aan dat ie 'in gebruik' is.
Hoe kan ik dit nu verwijderen?
Iedere keer als ik het uitvink bij systeemconfiguratie en ik start de computer dan weer op staat ie weer aangevinkt.

edrick3
door edrick3 - Oct 24, 2015 om 17:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marij*,

Dan hebben we de boosdoener blijkbaar in het vizier. ;-)
Kijk eens of het verwijderen lukt met behulp van Revo uninstaller freeware: klik
(Even naar beneden scrollen).
Na het downloaden en opstarten kijken of dat progje in het scherm staat. Dan er op klikken en bovenin klikken op de-installeren.
Kies voor optie 4 (=gevorderden) om ook alle vetgedrukte registersleutels te verwijderen. Let op: soms moet je even op + klikken om registersleutels verder te openen om bij de vetgedrukte te komen.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Oct 24, 2015 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

....Ik heb nog eens gezocht en FreePhotoFrame staat er wel bij. Bij programfiles. Alleen, als ik deze wil verwijderen geeft ie aan dat ie 'in gebruik' is......
Ook als je opstart in Veilige modus?

ma
door marij_4887910 - Oct 24, 2015 om 18:01
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb Revo gedownload, maar FreePhotoFrame staat er niet tussen.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 24, 2015 om 18:24
7210 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=marij* schreef op zaterdag 24 okt 2015, 18:01]Ik heb Revo gedownload, maar FreePhotoFrame staat er niet tussen.
Als freefotoframe uitgevinkt is dan eerst op toepassen klikken en dan op OK

ma
door marij_4887910 - Oct 24, 2015 om 18:26
8 Antwoorden / 2 Vragen

Het is gelukt!
In veilige modus kon ik het verwijderen.
Het rare is nog wel dat bij systeemconfiguratie, photoframe er nog steeds tussen staat, zelfs 2 keer, eentje aangevinkt en eentje uitgevinkt.

Maar goed, ik krijg de melding niet meer dus ben helemaal blij.

Allebei mijn computer problemen vandaag opgelost. Super!

Ik dank jullie voor de hulp en de genomen tijd.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 24, 2015 om 18:36
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=marij* schreef op zaterdag 24 okt 2015, 18:26]Het rare is nog wel dat bij systeemconfiguratie, photoframe er nog steeds tussen staat, zelfs 2 keer, eentje aangevinkt en eentje uitgevinkt.
Kijk daar even ook onder het tabblad services; helemaal links onder dat vakje aanvinken en kijk of daar ook iets staat.
Het is namelijk zeer onverstandig om zaken mee op te starten die je niet kent.

En om dit in de toekomst te voorkomen, nooit zomaar software van willekeurige websites downloaden enkel en alleen van de makers zelf.
Daar doelde ik eerder op, maar dat werd niet helemaal juist begrepen.

edrick3
door edrick3 - Oct 24, 2015 om 18:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=marij* schreef op zaterdag 24 okt 2015, 18:26]Het is gelukt!
In veilige modus kon ik het verwijderen.
Het rare is nog wel dat bij systeemconfiguratie, photoframe er nog steeds tussen staat, zelfs 2 keer, eentje aangevinkt en eentje uitgevinkt.

Maar goed, ik krijg de melding niet meer dus ben helemaal blij.

Allebei mijn computer problemen vandaag opgelost. Super!

Ik dank jullie voor de hulp en de genomen tijd.

Mooi zo.
Weer een probleempje (bijna) de wereld uit.
Als je die melding niet meer krijgt ben je daar dus van verlost.

Goed weekend

diumenge
door diumenge - Oct 24, 2015 om 18:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=akkerdistel schreef op zaterdag 24 okt 2015, 18:36]
En om dit in de toekomst te voorkomen, nooit zomaar software van willekeurige websites downloaden enkel en alleen van de makers zelf.
Daar doelde ik eerder op, maar dat werd niet helemaal juist begrepen.

Uiteraard werd dat niet begrepen, want de link gaat naar de website van de makers zelf.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 24, 2015 om 18:56
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 24 okt 2015, 18:42][quote=akkerdistel schreef op zaterdag 24 okt 2015, 18:36]
En om dit in de toekomst te voorkomen, nooit zomaar software van willekeurige websites downloaden enkel en alleen van de makers zelf.
Daar doelde ik eerder op, maar dat werd niet helemaal juist begrepen.

Uiteraard werd dat niet begrepen, want de link gaat naar de website van de makers zelf.
Dan zal ik het je maar even uitleggen. philip36 zegt; "Een 'verse' installatie van een programma, of spel?"
Waarop ik reageer; "Beantwoord nog even de vraag van *philip36*, zou namelijk ook de melding kunnen verklaren.
Laat dan ook even weten waar je het gedownload hebt, wat jij installeerde."

Geheel logischerwijs hebben die twee zinnen een verband met elkaar. Kortom het ging dus helemaal niet over jouw link, anders had ik dat wel aangegeven..

Moet je hier nu echt alles op de letter nauwkeurig verklaren?

diumenge
door diumenge - Oct 24, 2015 om 19:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus.... TS heeft helemaal niet aangegeven iets geïnstalleerd te hebben, maar uit de vraag van iemand anders maak jij op dat dat wel het geval is? Wonderlijk.

Daarnaast geeft TS aan de driver te hebben gedownload, waarna jij een uur later vraagt waar het gedownload is. Totaal logisch dus dat anderen dan denken dat het om de driver gaat en niet om software waarvan TS zelf helemaal niet heeft aangegeven dat die gedownload zou zijn.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 24, 2015 om 19:18
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 24 okt 2015, 19:05]Dus.... TS heeft helemaal niet aangegeven iets geïnstalleerd te hebben, maar uit de vraag van iemand anders maak jij op dat dat wel het geval is?
- Hoe komt Freephotoframe dan op de computer van TS terecht?
- Daarnaast spreek ik uit praktijk ervaring, heb dit soort zaken al honderden keren voorbij zien komen. Op een gegeven moment ken je dan de 'mogelijke' oorzaak, wat hier nu achteraf ook wederom correct blijkt te zijn. Alleen ben ik dan weer niet van het letterlijk voorkauwen, best handig wanneer TS zelf.. *skipt overbodige toch niet begrepen verdere uitleg*.

diumenge
door diumenge - Oct 24, 2015 om 19:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gedownload uiteraard, maar dat bleek later pas. En uiteraard is je advies, over het (niet) downloaden van software, een goed advies. Ik verklaar alleen waarom je vraag niet werd begrepen.