marjolecomte
door marjolecomte Nov 5, 2009 om 19:43
Computers & telefonie

De inkt van printers

Ongelooflijke afzetterij de inkt van printers. Met een vulling doe ik nog geen kwart van een pak papier, om de 2 weken nieuwe vullingen. Bij een nieuwe Epson printer meteen de rode kleur die NIET print, 2 keer moeten vervangen omdat er bij Mediamarkt alleen de originele mochten worden gebruikt, , anders werd hij niet naar de dealer teruggestuurd!! In een maand al 100 euro kwijt aan vullingen, het is gewoon om te huilen. Volgens de Inktwinkel moet Pelikaan het gewoon doen, maar helaas lijken printers zo afgersteld te staan dat alleen hun eigen merk werkt en dat de vulling supersnel leeg is! Zelfs bij het reinigen van de koppen loopt zo maar een vulling halfleeg!

2195 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop dat kassa hier eens aandacht aan wil geven, dit is pure afzetterij!!

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben ik helemaal mee eens ik ben blij dat ik nog oude printers gebruikt daar kan ik wel pelikaan en na gevulde patronen gebruiken.
Groet Valerius

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

TIP: het kan gebeuren dat een printer op een te warmte plek staat. ALS dat zo is, kan de print flash uitdrogen, zeker als men enkele dagen de printer niet gebruikt.
Voor een nieuwe opgave, haal ik de vullig uit en doe met een wattenstaafje met alcohol even schoon. Na het terug plaatsen is alles weer optimaal aan het werken!
m.v.g. robert

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

TIP: het kan gebeuren dat een printer op een te warmte plek staat. ALS dat zo is, kan de print flash uitdrogen, zeker als men enkele dagen de printer niet gebruikt.
Voor een nieuwe opgave, haal ik de vullig uit en doe met een wattenstaafje met alcohol even schoon. Na het terug plaatsen is alles weer optimaal aan het werken!
m.v.g. robert

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nooit verwarming aan in de kamer waar de printer staat, en een printer wordt ook niet elke dag gebruikt in een normaal huishouden. Waarom werken of werkten oude printers probleemloos? Volgens mij worden nieuwe printers zodanig afgesteld dat je nauwelijks een goede foto uit kan printen met een vulling!!

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo marjolecomte,

Bij de aanschaf van een printer (pas weer een nieuwe gekocht) kijk ik altijd eerst of er 'plaatsvervangende' cartridges voor te verkrijgen zijn. Originele cartridges kosten goud geld (en daarom zijn de printers zo goedkoop!). Heb nu een Epson SX105 staan (die dus ook bij de Mediamarkt te krijgen was, al heb ik die daar niet gekocht) en die werkt nu prima met compatible ink cartridges. Ook foto's worden prima afgedrukt.
Jammer dat het blijkbaar bij jou niet lukt. Waarschijnlijk een 'maandagmorgen'apparaat.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2009 om 09:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad al een tijd bekend, dat de onbekende merken en navullen leidt ot storingen en niet goed afdrukken. En inderdaad zoals Edrick al meldt, zijn daarom de printers zo goedkoop.

Daarom ook mijn advies, als het niet lukt met de onbekende merken en/of navullen, do originele te kopen.

Is het afzetterij ja en nee, als consument ben je vrij om aan te schaffen wat je wil en hoe je dat wil, maar als producent ben je ook vrij om dit te voorkomen, dan is het aan de consument om het product ja dan te nee, om het product aan te schaffen.

Succes

ve
door verwijderd - Nov 6, 2009 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Marjo, ik krijg toch het gevoel dat deze printer te licht is voor jouw hoeveelheid printwerk, de uit de fabriek meegeleverde cartridges bevatten soms minder inkt dan die uit de winkel, maar na de eerste vervanging moeten ze wel een "normaal" aantal pagina's meegaan.
Tijdens de garantieperiode van de printer kun je beter originele inkt gebruiken, ze kunnen veelal nagaan of je "vreemde" inkt hebt gebruikt en dan vervalt de garantie.
Je vermeldt niet om welk type Epson het gaat, maar in de handleiding staat vaak een schatting van het aantal pagina's per vulling, nou moet je dit natuurlijk met een korrel zout nemen, maar zoals jij het beschrijft klopt er ergens iets niet!

ve
door verwijderd - Nov 6, 2009 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik boven beschrijf is gewoon de waarheid, ik begrijp niet dat mensen dit pikken. Of worden anderre apparaten ook afgesteld om een bepaalde perioode top te werken en daarna slecht zodat je erover gaat denken dan toch maar een nieuwe aan te schaffen. Ik moet contrakten printen, 6 vel per contract, de printercartidge haalt er nauwelijks 2. Kleurcartridges die alleen aL bij het reinigen van de koppen halfleeg lopen, dat is pure afzetterij en niet anders. Vandaag heb ik uit noodzaak (2e printer in een maand tijd) een Brother gekocht MET VOLLE cartidges, bij gebrek komen ze thuis repareren.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2009 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat inkt zo duur is komt omdat printers te goedkoop.
Ik zag zelfs bij Paradigit al een all in one voor 25 euro.
Nou is het echt zo dat een dure printer ook meteen goedkoper is in gebruik om dat er meer inkt in de tankjes zit?
Of zou het nou komen omdat mensen die dure printer kopen ook dure papier gebruiken dat weet ik niet maar wel dat er genoeg bedrijven zijn die niet originele inkt verkopen die stukken goedkoper is.
Hier wordt bv 123inkt genoemd maar http://www.officesavers.nl/ is nog goedkoper.
voorbeeld : Epson T0611-614 multipack 8 cartridges (compatible) €18,95
En nee ik werk daar niet maar ook ik gebruik een printer waarvan de patronen behoorlijk duur zijn (canon ip4300) normaal kosten die rond de 10 euro perstuk en daar heb ik voor € 15,95 er 10 (niet orgineel) maar wel net zo goed.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2009 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

epson is 1 van de duurste printers wat betreft het inktgebruik en de service is heel erg slecht bij de epson daarom ben ik over gestapt naar de canon de pixma ip 5200 werkt perfect en ik betaal voor 5 inkt patronen een setje dus maar 10 euro en met chip maar 25 euro scheel ongeveer 65 euro wat ik minder betaal als de orginele , maar zit je printerkop er wel goed in en heb je de printerkop wel uitgelijnt? bij het eerste gebruik

ve
door verwijderd - Dec 9, 2009 om 01:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om beter te kunnen begrijpen waarom je inkt zo snel op is, zou je moeten weten hoe de printer met je inkt omgaat. En ik kan je vertellen, dat is niet echt zuinig hoor, vooral bij de nieuwste Epson printers. Zelf gebruik ik de PX710W, deze printer maakt gebruik van 6 cartridges, deze kosten te samen ongeveer 50euro. En de inkt is ook hierin weer snel op, maar niet aan het printen alleen, eerder aan het onderhoud van de printerkop. Waarbij de gebruikte inkt beland in een soort van opvangspons. Deze spons bestaat uit blokjes vilt, en die is bij een redelijk gebruik, binnen een jaar vol. De machine laat dit weten door flitsende lichtjes op de printer, en de mededeling, om hem ter reparatie aan te bieden. Ja, je moet wel want hij doet geheel niets meer. Maar gezien mijn beroep, heb ik de werking van deze printer eens nader onderzocht. En wat mij direct daarbij op viel, was de slimme inkt beveiliging. Waardoor geen andere cartridges kunnen worden gebruikt dan die van Epson zelf. Dus naar mijn mening weer een echte Inkt (melk)koe. Maar als je verstand hebt van electronica, dan bouw je hem makkelijk om tot een echte lowbutget printer.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2009 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Koop een laserprinter, heb ik zelf ook gedaan. Nu al 1223 afdrukken gemaakt en zitten nog half vol. Ook de afdrukkwaliteit is top. Alleen niet geschikt voor mooie foto's af te drukken. Een toner koop ik voor 89 euro maar doe daar een jaar mee (ruim 2500 afdrukken) ja zelfs in kleur.

Ook een aanrader is de nieuwe Lexmark, cartridges kosten nog geen 5 euro origineel en zitten goed vol. Wel kost de printer zo rond de 269-299 euro. Krijg je overigens wel 5 jaar garantie op. Lexmark is IBM dus best heel knap in kwaliteit.
Succes

ve
door verwijderd - Dec 9, 2009 om 11:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je geen originele cartridges gebruikt, dan moet je meestal de cartidge of printer resetten.
Doe je dit niet, dan geeft de printer meteen of na een paar prints de melding dat de cartridge leeg is, terwijl deze nog gewoon vol is.

Maar als je zoveel print, is het dan niet verstandiger om te kiezen voor een laserprinter?
Ook toners van laserprinters kun je weer goedkoop laten navullen.

Groet, Dirck