pinkpop
door pinkpop Feb 12, 2007 om 13:51
Computers & telefonie

Debitel en ANWB aktie

Ik heb me aangemeld voor een aktie van ANWB om een gunstig telefoonabonnement af te sluiten via debitel. Echter nadat alles geregeld was, werd mijn abonnement geannuleerd doordat het girorekeningnummer op naam van mijn man staat. Hierover heb ik van debitel een brief ontvangen om alsnog correcte bankgegevens te sturen. Heb hierop een copie van onze gezamelijke rekening gestuurd. Hierna een standaard email ontvangen dat het abonnement geannuleerd wordt omdat handmatige toevoegingen niet in de algemene voorwaarden staan. Hierop weer naar debitel gereageerd, dat dit nergens terug te vinden is in de algemene voorwaarden. hierop is nooit meer een reaktie onvangen.

255 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 12, 2007 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag pinkpop.

Heeft u u aangemeld onder uw meisjesnaam misschien? Op een gezamenlijke rekening staat meestal de naam van de hoofd-rekeninghouder, daaronder de naam van de gamachtigde, u in dit geval. Misschien dat hier het euvel schuilt?

Vriendelijke groet, libra.

ve
door verwijderd - Feb 12, 2007 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wellicht is naast een en/of rekening het misschien verstandig om ook een eigen rekening te openen, daar geld op storten en Debitel per brief dit te melden. Dus de reden waarom nu voor deze derde keer gekozen is voor deze oplossing.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 14, 2007 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het mag opgemerkt worden dat Telecom providers zeer regelmatig last hebben van aanvragen die op naam van een ander persoon uitgevoerd worden. De 'winst' voor de oplichter zit hem in het telefoontoestel en in het nietbetalen van een telefoonrekening. Providers zijn hier vaak de dupe van, het kost hen veel geld.
De terughoudendheid bij een aanmelding met een 'verkeerd' rekeningnummer (hoe legitiem ook) is dus best te verklaren.
Wat ik wel vreemd vind is dat Debitel de naam niet wil wijzigen (ik ga er vanuit dat dit de opmerking 'handmatige toevoeging' moet verklaren).
Zou het volstaan om een nieuw abonnement aan te vragen waarbij u in 1 keer de juiste gegevens verstrekt? Wellicht bent u dan gelukkig met een nieuw abonnement en Debitel gelukkig omdat zij een nieuwe klant welkom mogen heten.
Dam