ve
door verbouwmaat Aug 17, 2005 om 23:59
Computers & telefonie

Dixons weten niet wat ze verkopen

op 4 augustus heeft mijn vriendin een nieuw mobieltje gekocht bij Diksons fr. hendriklaan te Den Haag, het mobieltje was niet in te stellen op trillen en het geluid was veel te zacht, later werd het display onleesbaar; op 17 augustus terug geweest om hem om te ruilen ( dacht ik ), maar nee dat kon allemaal niet, hij moest opgestuurd worden, wie gaat er nu een mobieltje van €50 euro repareren ???. De verkoopster wilde het sim-kaartje eruit halen maar wist niet hoe dat moest, want zo verkopen zoveel toestellen was het slappe argument, tja zei ik de groenteboer verkoopt ook zoveel soorten fruit, toch krijg ik steeds hetgeen waarom ik vraag.  wat een aanfluiting voor Diksons, dat vrekopers niet eens weten wat ze vekopen, ik heb toen maar bij de primafoon aan de overkant een nieuwe gekocht want de "reparatie" gaat weken duren. 

610 9 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

joostw
door joostw - Aug 18, 2005 om 00:07
22 Antwoorden / 2 Vragen
0

Was dit de vraag of was dit al het antwoord?

ve
door verbouwmaat - Aug 18, 2005 om 08:39
12 Antwoorden / 5 Vragen
0

het is zowel een vraag als een antwoord, of er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben met Dixons en het uiten van een ergernis dat verkopers niet op de hoogte zijn van artikelen die ze verkopen, dat kun je gewoon niet maken, je mag toch wel verwachgen dat je met vragen daar terecht kunt. De primafoon weet toch ook alle ins en outs van toestellen die ze verkopen ! 

joostw
door joostw - Aug 18, 2005 om 08:51
22 Antwoorden / 2 Vragen
0

Er zullen vast wel meer mensen zijn met problemen met het personeel of de werkethiek van Dixons, hierin staat u vast niet alleen. U kunt echter niet verwachten dat ieder personeelslid van ieder artikel alles weet, is zelfs bij Primafoon niet zo. Het is wel zo dat er ten alle tijden iemand aanwezig moet zijn die wel op uw vragen antwoord kan geven.


 


 

pekogi
door pekogi - Aug 18, 2005 om 09:10
143 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik ben best wel deskundig te woord gestaan als ik bij Dixons was. Meestal weten ze er best wel veel van. Maar ja, als je zo'n meisje treft die onder het minimumloon werkt moet je ook niet teveel verwachten. Wel lullig voor je dat het zo gelopen is.

brynnar
door brynnar - Aug 18, 2005 om 09:32
1782 Antwoorden / 27 Vragen
0

Tja, ik denk dat je gewoon pech hebt in deze Dixons en te woord bent gestaan door een cassiere. Als ik bij een tuincentrum of een bowumarkt kom, dan weet het meeste (jonge, parttime) personeel ook van de hoed nog de rand en ik ken geen enkele cassiere in een supermarkt die het verschil kent tussen een Jonagold, een Gala en een Elstar.


Brynnar

co
door compubeer - Aug 18, 2005 om 10:50
42 Antwoorden / 23 Vragen
0

In deze rubriek noemt men dit soort zaken ook wel de electronicaboeren. Zou verder geen uitleg behoeven.


Bedenk er wel bij dat niet zij maar jullie zelf op zoek zijn naar koopjes liefst met gouden randjes. Waardoor je kan weten dat goedkoop later duurkoop kan worden.


Zoals ik vele malen constateer is de gemiddelde leeftijd verkopers bij deze winkels niet veel hoger dan 20 tot 22 jaar. En in de meeste gevallen zijn ze er zo goedkoop neergezet om het artikel langs de kassa te scannen en af te rekenen. Dit lukt zowat een ieder na een uurtje oefenen.


Ook in de Dixon-zaak hier had de verkoopfiguur geen notie dat een aangeschafte CD-RW eerst geformatteerd diende te worden. Duurde het daarom zo lang bij z'n compu??


Hij kon wel verschil prijs van netwerkkaart en een printer berekenen zonder calculator maar vraag over verschil specificaties wist ie niet eens op de verpakking te vinden.


Gelukkig weet ik zelf goed wat ik wil kopen en ga alleen naar zo'n winkels bij bepaalde aanbiedingen.


Probeer bij bv Kijkshop meer info te krijgen dan er bij het te kopen artikel staat. Diegene staat er alleen om het artikel snel op de balie te krijgen en af te rekenen. Bevalt het niet of niet direkt wat men zoekt heeft men XX dagen het retour te brengen. Dus service weg zogauw je bij de kassa weggaat.

sunset_1
door sunset_1 - Aug 19, 2005 om 13:02
265 Antwoorden / 22 Vragen
0

Waarom heet de kijkshop ook alweer KIJKshop? Kijken, zelf je informatie verzamelen en met niet teveel service je koop doen

sunset_1
door sunset_1 - Aug 19, 2005 om 16:14
265 Antwoorden / 22 Vragen
0

Wanneer je een beetje rondsnuffelt op internet zul je lezen dat je de verkoper de mogelijkheid moet bieden om je toestel te laten repareren. Niemand is verplicht je direct een nieuw toestel te geven! Ook Primafoon zal dat nooit en te nimmer doen, tenzij je een extra (overbodig) servicecontract afsluit.


Vervelend dat het binnen een maand kapot gaat, maar Dixons heeft je de juiste oplossing geboden.


Moet zeggen dat ik me absoluut niet kan vinden in uw onredelijke reactie richting de verkoopster. Blijkbaar is het u ontgaan dat ook in een winkel mensen werken en geen machines, en dat ook die mensen al doende moeten leren hoe ze met bepaalde artikelen omgaan. Ben blij dat ik u niet als klant heb.

ve
door verbouwmaat - Aug 19, 2005 om 16:34
12 Antwoorden / 5 Vragen
0

ik heb zelf een technisch gratis helpdesk en begeleid, help en adviseer  partikulieren inzake vebouwingen en behandel klachten die ze hebben. Nu koopt mijn vriendin een eenvoudig mobieltje die niet in te stellen is ook niet na duizend keer het boekje gelezen te hebben vervolgens wordt het display onleesbaar, ik ga dan terug dan staat er een verkoopster die er ook helemaal niets van afweet, niet eens hoe die open moet !!, Ben ik dan een zeikerd ?????, we sturen hem op, duurt wel een paar weken, ik moet vanwege mijn helpdesk nu een andere hebben anders kan ik ook niemand meer helpen. dus bij de primafoon gelijk een andere aangeschaft die wel precies weten hoe ieder toestel werkten ruiltoestellen meegeven !

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer