an
door anneke39 May 22, 2005 om 08:40
Computers & telefonie

Draadloos beelden van computer naar tv?

Graag zou ik een draadloze zender willen kopen die de beelden van de PC naar de TV zou kunnen sturen. Maar ik weet niet of de kwaliteit wel goed is van die apparaten. Wie heeft hier ervaring mee, en van welk merk kan ik het het beste kopen???

9597 8 Rapporteer

freya
door freya - May 22, 2005 om 13:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo anneke39,

Ik neem aan dat het je bedoeling is om DVD's af te spelen op je PC en dan het beeld en geluid over  te zenden naar je TV. Zelf heb ik zo'n setje een tijdje gebruikt. Het beeld is redelijk goed (het hangt voor een deel óók nog van de kwaliteit van de videokaart in de PC af) en het geluid vond ik minder goed. Het lijkt een goedkope oplossing, maar er zitten veel nadelen aan ten opzichte van een DVD-speler bij de TV.

  1. Het gemak van een afstandsbediening ontbreekt. (Er zijn ook setjes met afstandsbediening, maar zijn dan ook weer duurder)

  2. De mindere kwaliteit in beeld en geluid.

  3. Je hebt in principe alléén stereo en géén 5.1 / DTS / Surround wat op elke goedkope DVD-speler zit.

  4. En het is toch een heel gedoe als je een filmpje wilt gaan kijken. PC aanzetten, video-uitgang op PC selekteren, DVD in PC stoppen en software starten. Vaak staat de PC nog boven ook.

Mijn advies zou zijn, bespaar je al die moeite en schaf een DVD-speler voor in de huiskamer aan en vergeet die zendertjes. Je krijgt ze tegenwoordig bijna bij een pakje boter kado.

m.vr.gr. Freya

an
door anneke39 - May 22, 2005 om 13:27
2 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt voor je reactie.

Mijn bedoeling was om foto's in diavorm van de pc naar de tv te verzenden en dan het apparaatje permanent in de pc te laten zitten.

Kun je trouwens ook een beetje internetten op deze manier (en dan de internet op de tv bekijken?)

groetjes

Anneke

freya
door freya - May 22, 2005 om 16:42
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo anneke,

Het probleem blijft natuurlijk de bediening. Ik weet niet hoe ver je PC van de TV staat, maar als je zou willen internetten heb je natuurlijk óók een toetsenbord en muis nodig. Zo'n audio/video zender setje stuurt alleen audio en video van PC naar TV en geen toetsenbord en muis.

m.vr.gr. Freya

bj
door bjck - May 22, 2005 om 17:06
82 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf de bovenste hier, gekocht bij de mediamarkt voor een euro
of 60. Bevalt prima, al moet je wel wat met verloopstekkertjes aan de
slag.

http://tinyurl.com/aldk8

ty
door tybris - May 22, 2005 om 22:51
13 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Anneke,

Als je een netwerkt hebt zou je misschien ook een zogenaamde 'digitale media adapter' (hoewel dit geen officiele naam is) kunnen gebruiken.

Bijvoorbeeld:

http://www.hauppauge.tv/prod_1002.htm
http://www.pinnaclesys.com/ProductPage_n.asp?Product_ID=2656&Langue_ID=6

Dit zijn apparaatjes voor bij de TV die foto's, muziek, video, etc. kunnen ophalen van de PC via een netwerk. Omdat het digitaal gebeurt is er geen sprake van kwaliteitsverlies bij het versturen van PC naar TV.

chezpierre
door chezpierre - May 23, 2005 om 18:24
1 Antwoorden / 2 Vragen

Zelf heb ik een setje bij de aldi gekocht (lifetech/Medion) voor minder dan  € 50,- en dit werkt naar behoren. de PC staat in een kamertje naast de woonkamer gescheiden door een 20 cm. dikke gewapende betonnen muur en het beeld en geluid  is goed. Met  mijn draadloze toetsenbord en muis kan ik de PC bedienen terwijl ik naar TV beeld kijk ! ( erg handig voor b.v. DIVX filmpjes).

Kijk eens op marktplaats, daar zie je regelmatig deze setjes !

Succes, Pierre

pinkpop
door pinkpop - May 23, 2005 om 20:42
5 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Anneke,

heb vorige week Gigavideo45 van Marmitek gekocht, met 50% korting koste 29,95 bij HB elektronica, zitten heel veel kabeltjes bij, je moet wel even op de PC kijken of er een video-uit aansluiting is. Meestal is dit een aansluiting zoals bij de muis, zit langs de aansluiting waar de monitor in moet. Deze sluit je dan op de zender aan, de ontvanger sluit je via scartkoppeling op de TV aan, je verliest hierbij geen scartaansluiting op de TV, omdat de bijgeleverde scartaansluiting doorgeschakeld kan worden. Kan ook omgekeerd, dus van TV naar PC, van PC naar Stereo en omgekeerd. Van DVD beneden naar TV boven, enz. enz.

Alle benodigde kabel en adapters worden bijgeleverd.

Op Marktplaats.nl staan er veel als je gigavideo intypt.

Succes

Jean

s9
door s9606564 - May 25, 2005 om 19:00
1 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij zijn hiervoor globaal 2 mogelijkheden:

  1. Draadloze zender/ontvanger

  2. Via draadloos netwerk (WLAN)

Ad 1. Draadloze zender/ontvanger: Dit is al genoemd, bijvoorbeeld een marmitek set. Je hebt dan nog steeds een computer nodig met TV uit, maar het transport van het beeld (en evt geluid) gaat dan met twee mini schoteltjes.

Ad 2. Via draadloos netwerk (WLAN): Als je al een draadloos netwerk hebt (waar ook de PC op zit), kan het volgende handig zijn: http://www.sitecom.com/products_info_frame.php?product_id=317&grp_id=6

Een wireless media player. Dit kastje sluit je aan op je TV en verbind je met het WLAN. De films (en/of foto's danwel muziek)  worden dan via WLAN opgehaald op de PC en op de TV afgespeeld. Het voordeel is dat er geen menu bijzit op je TV, dus je hoeft niet meer helemaal naar de computer om het een en ander te besturen.

Zelf heb ik nog geen draadloze verbinding tussen PC en TV, maar overweeg de tweede optie aan te schaffen.

Groeten Lars