vo
door vonkp Sep 9, 2010 om 15:56
Computers & telefonie

Draadloos internetverbinding

hallo ik heb een router aangesloten linksyswrt54g op mijn pc werkt prima met kabel ertussen nu wil ik hem draadloos maken maar mijn draadloze netwerkverbindin op de pc wil niet verbinden met mijn router heb sleutel ingevoerd maar hij doet niets wie kan mij helpen
pvonk

9159 33 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2010 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo vonkp,

Wellicht vind je hier het antwoord.

Suc6

vo
door vonkp - Sep 9, 2010 om 16:31
34 Antwoorden / 20 Vragen

heb ik allemaal gedaan maar helpt helemaal niets helaas maar toch bedankt

p vonk

edrick3
door edrick3 - Sep 9, 2010 om 16:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@vonkp,

Voor de zekerheid: heb je wel een 'ontvanger' op je computer?

vo
door vonkp - Sep 9, 2010 om 17:12
34 Antwoorden / 20 Vragen

ja er zit een accton wireless wn4201b(eu)802.11g pci card op

genius
door genius - Sep 9, 2010 om 17:25
886 Antwoorden / 4 Vragen

@vonkp,

Het wil nog wel eens helpen om de PC opnieuw (alhans in mijn geval) op te starten. Wel eerst kiezen voor uitschakelen, even wachten en dan weer aanzetten. Grote kans dat de PC, na instellen uiteraard, de router nu wel zal herkennen.

Zo niet, gaan we met z'n allen verder zoeken naar de oplossing.

Succes!

G.

vo
door vonkp - Sep 9, 2010 om 17:40
34 Antwoorden / 20 Vragen

is al gebeurt hij herkent de router wel maar maar met de kabelverbinding maar wil hem helemmal draadloos hebben

genius
door genius - Sep 9, 2010 om 19:42
886 Antwoorden / 4 Vragen

En als je de software van de accton wireless wn4201b(eu)802.11g pci card opstart, kan je hem dan nog niet bereiken?
Kan je ook even aangeven welk besturingsprogramma je gebruikt?

G.

edwardus
door edwardus - Sep 9, 2010 om 20:24
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Om even op die tekstenuitleg site voort te borduren, het gaat dan met name om blz 4 en blz 5.

Begin eenvoudig: onbeveiligd. Daarna naar keuze beveiliging toevoegen. Lukt het niet met WPA2, kies dan voor WPA.

vo
door vonkp - Sep 9, 2010 om 20:24
34 Antwoorden / 20 Vragen

heb in mijn hardware profielen geken maar alles was goed maar alleen hij wil niet verbinden ik heb xp pro met service pak 3

edwardus
door edwardus - Sep 9, 2010 om 20:31
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het lijkt wel of ik tegen een stoel praat zo.
Heb je de informatie doorgelezen? Begrijp je het? Heb je eerst onbeveiligd draadloos netwerk geprobeerd?

genius
door genius - Sep 9, 2010 om 20:37
886 Antwoorden / 4 Vragen

@edwardus

Kijk even naar de tijd, jullie "post" was tegelijkertijd ;-)

G.

edwardus
door edwardus - Sep 9, 2010 om 23:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien heb je gelijk. Toch zou ik willen horen wat de antwoorden zijn op die vragen.

laaglander
door laaglander - Sep 10, 2010 om 02:01
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo vonkp,

ziet je draadloze netwerkkaart wel andere routers? Mischien ziet je namelijk aan de verkeerde kant te zoeken, aan de router kant bedoel ik dan ipv het draadloze netwerkkaartje.
Dat de pc de router herkent bedraad wil nog niet zeggen dat die hem herkent onbedraad.
Wanneer heb je de sleutel mogen invoeren? Heb je dat handmatig bij de instellingen gedaan of vroeg die daar om?

laaglander

vo
door vonkp - Sep 10, 2010 om 09:16
34 Antwoorden / 20 Vragen

sorry edwardus zijn elkaar misgelopen heb geprobeerd wat je schreef eerst onbeveiligd werkte perfekt toen weer versleuteld weer weg wat blijkt dat in eigenschappen van mijn draaloos netwerk waar ik mijn sleutel 2 keer moet intoetsen elke de sleutel is verandert dan wat ik ingetoets heb een veel kortere sleutel en die krijg ik niet weg wat nu?

p.vonk

edwardus
door edwardus - Sep 10, 2010 om 09:58
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK onbeveiligd werkt, dat scheelt een stuk. Dat je sleutel als veel korter wordt getoond is geen probleem, dat is gewoon om te maskeren.

Wat je wel moet doen is de juiste sleutel invoeren én het juiste type versleuteling kiezen, dus WEP of WPA-PSK + TKIP of WPA + AES etc.
Zorg er wel voor dat je de sleutel in de router goed kiest, ik weet dat er problemen kunnen komen door sommige tekens zoals een apostrophe (', single quote). Begin eenvoudig, kies een simpele sleutel die je zonder fouten kunt intikken (bijv. mijnsleutel).

Als dat eenmaal werkt kun je de sleutel moeilijker gaan maken, je kunt bijv. op grc.com hele goeie wachtwoorden laten genereren, gebruik wel copy/paste.

Het instellen van de router z'n draadloze instellingen moet je sowieso via een draad doen, ook al heb je wel een draadloze verbinding.

vo
door vonkp - Sep 10, 2010 om 11:52
34 Antwoorden / 20 Vragen

hoi edwardus het is gelukt alles werkt weer heb nieuwe firmware gedownload bij linksys alle gerest en alle opnieuw ingesteld en alles werkt heel erg veel bedankt voor je ondersteuning en mischien tot het volgende probleem al hoop ik van niet

p.vonk

edwardus
door edwardus - Sep 10, 2010 om 12:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK dat is toch goed om te horen. Veel plezier ermee.

gr
door graham - Sep 10, 2010 om 13:56
11 Antwoorden / 0 Vragen

heb je in de router de optie draadloos/wireless aangevinkt ?
en de naam van de router veranderd in een makkelijker naam zodat als je gaat zoeken op draadloos dat je de naam makkelijker kunt vinden.
dan is het meestal makkelijker en de sleutel invoeren en klaar is ben je :P
ik had ook geen verstand van draadloos internet en mij is het ook gelukt ik heb de router gewoon goed ingekeken.
via de unieke website.
maar dat is bij elke router weer anders :)
het begint iig(in ieder geval) met 192.168.

genius
door genius - Sep 10, 2010 om 14:01
886 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=graham schreef op vrijdag 10 sep 2010, 13:56]heb je in de router de optie draadloos/wireless aangevinkt ?
en de naam van de router veranderd in een makkelijker naam zodat als je gaat zoeken op draadloos dat je de naam makkelijker kunt vinden.
dan is het meestal makkelijker en de sleutel invoeren en klaar is ben je :P
ik had ook geen verstand van draadloos internet en mij is het ook gelukt ik heb de router gewoon goed ingekeken.
via de unieke website.
maar dat is bij elke router weer anders :)
het begint iig(in ieder geval) met 192.168. Zoals je merkt is het euvel al verholpen en alles werkt dus! Eerst even de topic doorlezen alvorens te reageren!

geer56
door geer56 - Sep 10, 2010 om 14:34
100 Antwoorden / 9 Vragen

Hou er wel rekening mee dat draadloos veel problemen kent de meeste zijn al wel benoemt maar ook is het veel minder snel zeker in een netwerk dan bedraad netwerk dat scheelt aanzienlijk.

gr
door graham - Sep 10, 2010 om 14:35
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=genius schreef op vrijdag 10 sep 2010, 14:01][quote=graham schreef op vrijdag 10 sep 2010, 13:56]heb je in de router de optie draadloos/wireless aangevinkt ?
en de naam van de router veranderd in een makkelijker naam zodat als je gaat zoeken op draadloos dat je de naam makkelijker kunt vinden.
dan is het meestal makkelijker en de sleutel invoeren en klaar is ben je :P
ik had ook geen verstand van draadloos internet en mij is het ook gelukt ik heb de router gewoon goed ingekeken.
via de unieke website.
maar dat is bij elke router weer anders :)
het begint iig(in ieder geval) met 192.168. Zoals je merkt is het euvel al verholpen en alles werkt dus! Eerst even de topic doorlezen alvorens te reageren!

je mag ook wel ff wat rustiger reageren hoor apie :p

edwardus
door edwardus - Sep 10, 2010 om 14:40
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Uhm graham volgens mij past jou een bescheidener houding in dit geval.
Even de voet uit de mond nemen en dan pas weer verder graag.

ja
door jannigje_1 - Sep 10, 2010 om 14:46
17 Antwoorden / 5 Vragen

waarom draadloos mij is altijd gezegt dat een vaste aan sluiting veel veiliger is als draadloos met draadloos kan een ander makkelijker op jou computer binnen komen

va
door vacantie - Sep 10, 2010 om 14:52
6 Antwoorden / 0 Vragen

Even om zeker te zijn "ziet" jouw computer je router? Nee, dan staat waarschijnlijk je draadloze verbinding in je computer niet aan. Er zijn laptops waar je een knopje op heb zitten die moet je dan op "aan" zetten. Maar het kan ook zijn dat je de dat je de draadloze verbinding softwarematig moet aanzetten.
Groeten W

edrick3
door edrick3 - Sep 10, 2010 om 15:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Ach, de vraag staat weer eens in de nieuwsbrief. Dan reageren er altijd (goedwillende) mensen die echter niet de reeds gegeven antwoorden lezen.
Beste mensen, de vraag is al OPGELOST[!!!/i]

gr
door grandad - Sep 10, 2010 om 17:50
15 Antwoorden / 6 Vragen

Koop een Linksys router
binnen 5 minuten een goed beveiligd netwerk.
gewoon de instructies volgen zelfs ik kon het :)

edwardus
door edwardus - Sep 10, 2010 om 19:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Grandad, jij leest niet alleen de antwoorden niet, je leest de vraag niet eens!!
De vraagsteller heeft een Linksys router en het is al gelukt.

edrick3
door edrick3 - Sep 10, 2010 om 20:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ edwardus,

....Zucht!!....

tienvliet
door tienvliet - Sep 10, 2010 om 21:04
72 Antwoorden / 3 Vragen

O o o, heerlijk om te lezen die reacties op alle mosterd na de maaltijd, ik zucht met je mee edrick3.

simon55
door simon55 - Sep 10, 2010 om 23:30
1556 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=vonkp schreef op donderdag 9 sep 2010, 15:56]hallo ik heb een router aangesloten linksyswrt54g op mijn pc werkt prima met kabel ertussen nu wil ik hem draadloos maken maar mijn draadloze netwerkverbindin op de pc wil niet verbinden met mijn router heb sleutel ingevoerd maar hij doet niets wie kan mij helpen
pvonk.......ik heb er ook uren mee lopen klooien begin achterste voren eerst aansluiting aanzetten vanaf modem danwachten en dan draadloos aanzetten daarna de computer of laptop en dan kun je verder bij de meeste routers staat onder bij t kastje n administrator met daaronder t wachtwoord........succes

gr
door graham - Sep 10, 2010 om 23:45
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edwardus schreef op vrijdag 10 sep 2010, 14:40]Uhm graham volgens mij past jou een bescheidener houding in dit geval.
Even de voet uit de mond nemen en dan pas weer verder graag.

maak ik zelf wel uit :)

en waarom wordt er nbog steeds op gereageerd dan

edwardus
door edwardus - Sep 11, 2010 om 01:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zoals je bovenaan blz 2 kunt lezen meldt vonkp dat het al werkt.

Dat er daarna nog mensen (inclusief jezelf) als mosterd na de maaltijd nog antwoorden komen geven is voor vele beantwoorders een raadsel en soms zelfs een doorn in het oog. Zoiets gebeurt meestal met name bij vragen die in de Kassa Nieuwsbrief staan, vaak wordt daar door met name nieuwe leden blind op gereageerd. Heel veel Nieuwsbrief lezers zijn blijkbaar niet gewend om eerst eens te lezen wat er al is aangedragen en kalken gewoon (ongetwijfeld goedbedoeld) het eerste neer dat in ze opkomt. Dit is slechts een verklaring van wat er gebeurt, vraag me niet waarom mensen zo doen.

Nieuwsbrief-vragen kenmerken zich vaak door tientallen antwoorden die niet of nauwelijks van elkaar verschillen.

ke
door kenner - Sep 12, 2010 om 23:58
48 Antwoorden / 6 Vragen

Het kan na aansluiting 24 (!) uur duren voordat het werkt!
Als je zeker weet dat je alles goed hebt geinstalleerd gewoon niks meer doen en afwachten......
Ik had dit vorige maand.
Alles werkte de volgende morgen prima!
Sterkte met wachten tot het morgen is.

GEDULD IS ENE SCHONE ZAAK...................