We zijn bezig met overstappen naar een alles in 1 pakket. Tijdens dit proces heb ik ontdekt, dat we 2 x abonnementskosten ADSL Lite betalen zowel bij KPN als bij Online.nl ( voorheen Wanadoo / Orange ) . Wat ik terug kan vinden begint dat ergens in 2003 bij KPN en in 2004 bij Wanadoo. Of hebben wij het zelf verkeerd en moet er 2 x betaald worden ( ik denk dan aan het gebruik van het netwerk van KPN ). Misschien weet iemand van de lezers hier wat meer over te vertellen.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ben alleen bang dat je ietwat laat reageert, tenzij KPN coulance wil betrachten. Zit bij Euronet, nu ook Online, betaal alleen aan Online, nog steeds trouwens onder de naam Euronet, 1 rekening. Succes met je poging om enige teruggave (denk ik dan!)
Dank je wel voor jullie snelle reactie. Heb ook even op de link geklikt van edrick3 en las ongeveer eenzelfde verhaal. Ik heb straks al gebeld met de klantenservice van KPN maar die verwezen mij in eerste instantie naar Online.nl Hier kon ik helaas telefonisch geen contact krijgen, dus zit er niets anders op dan dit schriftelijk te doen. Jammer want de tijd dringt, het contract loopt begin volgende week al af vanwege overstap naar andere aanbieder van 3 in 1 pakket. Ik ga mijn best doen. Het gaat tenslotte om een aardig bedrag. Ik hou jullie op de hoogte. Groet, Johanna
Tijger1 : ik kom nog een contract tegen van Worldonline uit 1998. Weet niet zeker of dit daarna door Wanadoo is overgenomen? Medio 2003 betalen we aan KPN voor het eerst entreegeld ADSL € 62,98 ( ex.btw ) en abonnement ADSL. € 33,52 ex.btw. / 2 mnd.
Edrick3 : ik heb 2 x dit telefoonnummer gebruikt maar kreeg te horen dat ik op een ander tijdstip terug moest bellen, waarschijnlijk overbelast ? Heb daarna contactformulier ingevuld maar nog geen reactie hierop. Wel heb ik KPN en Online.nl vandaag een brief geschreven met mijn constatering en gevraagd om een reactie. Het is nu even afwachten. Ik hou jullie op de hoogte. Groet, Johanna
[quote=johanna9 schreef op vrijdag 4 sep 2015, 19:51]heb 2 x dit telefoonnummer gebruikt maar kreeg te horen dat ik op een ander tijdstip terug moest bellen, waarschijnlijk overbelast? Nee hoor, die 50 cent per keer is natuurlijk wel heel makkelijk geld 'verdienen'.
Je hebt niet dubbel betaald. De dienst die je afneemt is ADSL van KPN dit bestond uit twee delen:
1. DSL lijn via KPN 2. Internet toegang via provider
Je betaald dus maandelijks aan KPN voor de toegang en aan Online voor het internet.
Indien je nog niet hebt opgezet kunt je het ook simpel testen, vul in je modem bij de inlognaam kpn@kpn.nl en je zult zien dat je nu een vangpagina krijgt van KPN. Je provider wordt namelijk bepaald op inlognaam.
KPN is dus geen partij en Online kan dit abonnement voor je opzeggen, ook het KPN deel.
KPN rekende nog steeds voor beschikbare telefoon lijn naast ADSL
ONLINE wil geld voor internet en gebruik van KPN lijn.... Dus is telefoon KPN en Internet Online?
Ik denk dat daar de fout zit maar wel lekker snel, kijk even of er nog meer van dit soort fouten betalingen zijn en tot 2 maanden is terug te boeken...
Beste allemaal die gereageerd hebben : dank jullie wel voor alle reacties en adviezen. Ik ga steeds meer geloven dat we het moeten zien zoals o.a. klaag-meneer aangeeft en zie het ook terug bij onze energiemaatschappij. We betalen nl. voor het netwerk aan Enexis en voor de leverantie van gas / stroom betalen we aan Essent. Het is alleen verwarrend dat zowel KPN als Online het omschrijven als abonnement ADSL Lite. . Ik wacht nog even de reacties af van mijn brieven aan KPN en Online waarin ik gevraagd heb om uitleg. De uitslag zal ik t.z.t. nog even plaatsen. Nogmaals dank en groet, Johanna
Tijger1 : We hadden een vaste lijn bij KPN. Voor ADSL Lite betaalden we per 2 maanden 40,56 incl. btw Bij Online betaalden we elke maand 16,27 incl. BTW Groet, Johanna
Beste allemaal, ik heb vandaag 10-09 een telefonisch reactie ontvangen van KPN op mijn brief . KPN verklaart inderdaad dat zij een bedrag in rekening hebben gebracht voor het gebruik van hun lijndienst. Aan provider Online ( van hun hebben we nog geen reactie ) hebben we de internetkosten betaald. Tegenwoordig kan men dus beter gebruik maken van een alles in 1 pakket en is men voordeliger uit dan bij 3 verschillende leveranciers diensten afnemen. Nogmaals dank aan allen die me geadviseerd hebben. Groet, Johanna
Mijn stiefmoeder is overleden En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens Mijn vader is sinds 2008 dood En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten Dat moet nu dus verrekend worden
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst
Lees meer
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen. Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer