gladdeharry
door gladdeharry May 14, 2006 om 11:49
Computers & telefonie

DVD recorders

Ik denk erover een dvd-recorder aan te schaffen.Ik neem op zich niet
zoveel op dus eentje zonder harde schijf zou het  mij wel kunnen
doen,denk ik.

Graag tips voor een redelijk goede en niet al te dure dvd-recorder.

Harry

594 8 Rapporteer

gsm
door gsm - May 14, 2006 om 11:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Harry,

Kijk even hier:   dvd-recorders

Groet,
GSM

gladdeharry
door gladdeharry - May 14, 2006 om 12:06
463 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor je antwoord gsm.Ik had al op Kieskeurig gekeken,maar hoor ook nog graag wat gebruikerservaringen op deze site.

Harry

edwardus
door edwardus - May 14, 2006 om 12:41
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Op de site van de Consumentenbond worden ook af en toe dvd recorder tests gepubliceerd (voor leden toegankelijk). Overigens blijkt dat de kwaliteit van de opname bij sommige dvd-recorders achterblijft bij die van harddisk-recorders met ingebouwde dvd-recorder, terwijl de prijzen steeds dichter bij elkaar komen.

ma
door martin1 - May 15, 2006 om 10:35
346 Antwoorden / 4 Vragen

ik zou zelf vanwege het gebruisgemak en de kwalieit ook kiezen voor een HardDisk-recorder met ingebouwde DVD-recorder. Stel je wil een film opnemen van 3,5 uur: op dvd is dit waardeloze kwaliteit maar op je Harddisk kun je gewoon in hoogste kwalieit opnemen. Verder kun je op harddisk recorder makkelijk reclames verwijderen, kijken tijdens het opnemen (ook met vertraging--> time slip). Verder vind ik de aanwezigheid van een tv gids makkelijk, kijk daarvoor naar apparatgen met GuidePlus. Over het algemeen genomen zijn Sony, Pioneer en Panasonic op gebied van harddisk recorder erg goed. De nieuwste serie van Philips is kwalitatief ook prima, maar vermijd de series hiervoor!

door 42 - May 15, 2006 om 15:32
7 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi hoi. Een dvd recorder heeft verschillende mogelijkheden. Het opnemen op een dvd-schijfje is prima maar heeft één nadeel. Er kan weinig op.(als je hoge kwaliteit wilt tenminste). Een recorder met hardeschijf heeft als voordeel dat je eventuele meerdere programma's kan opnemen. Erg gemakkelijk als je op vakantie wilt gaan. Want er is geen recorder met een dvd-wisselaar.  De grote is bij 80 gigabyte wel voldoende maar de meeste hebben er al 160 gb inzitten. Goed voor zeker 200 uur opnemen. Het merk is niet zo belangrijk. Wel is belangrijk dat de recorder alles kan branden op een schijf. Dus -R en +R RW-R en RW+R. Niet alle recorders kunnen beide aan. Je hebt ook nog RAM schijfjes die tot 8.5 gigabyte opslag ruimte hebben. Dus als die ook nog gebrand kunnen worden dan is de keus al een stuk gemakkelijker als je geen hardeschijf wilt. Toch?? Succes met je keuze.

gladdeharry
door gladdeharry - May 15, 2006 om 19:19
463 Antwoorden / 14 Vragen

Bedankt voor de antwoorden.Ik hou het nog even in beraad.Een recorder
met harde schijf is gemakkelijker maar ook een stuk duurder.En ik neem
niet veel op.En over de diverse Philips recorders heb ik niet veel
goeds gelezen op Kieskeurig.

Harry

gsm
door gsm - May 15, 2006 om 20:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen
gr
door gromek - May 16, 2006 om 20:48
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zelf heb erg goede ervaringen met Pioneer dvd-recorders, maar ook met de Panasonic recorders (ook al zijn de dvd-ram schijven van de panasonic haast niet af te spelen op andere spelers).