jd
door jdbeste1 Aug 21, 2015 om 20:03
Computers & telefonie

Edge icoon windows 10

Wie weet waar windows het edge icoon verstopt heeft.
Ik heb op diverse plaatsen gezocht maar is niet te vinden.
Hij is bij mij om een of andere reden verdwenen en ik wil hem graag weer terug zetten.

7169 5 Rapporteer

zw
door zwaardvis - Aug 21, 2015 om 20:23
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Sartmenu->Alle Apps->Onder de letter M van Microsoft Edge ?

jd
door jdbeste1 - Aug 21, 2015 om 20:48
24 Antwoorden / 73 Vragen

Ok zwaardvis bedankt...maar ik bedoel puur het icoontje waar dat verborgen is in windows.

Meestal staat zoiets in c: windows/systeem32/windir***** of iets dergelijks

Ik had hem in mijn quicklaunchbalk staan maar is nu een wit vlakje geworden wat overigens nog wel werkt als ik er op klik

Ik kan de eigenschappen bij de app niet aanklikken anders kwam ik wel iets verder maar in windows 10 werkt dat dus weer anders.

Ook wil ik soms een bestand openen in windows 10 en dat wil ik met een programma doen maar dat vraagt windows 10 dus welke App ik daarvoor wil gebruiken . Ik wil helemaal geen app gebruiken! Heel irritant

zw
door zwaardvis - Aug 21, 2015 om 21:41
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Jdbeste1, vaak (meestal) zijn de icoontjes niet los maar zijn ze in een exe ingebouwd. Je kunt die wel extraheren met speciale programma's zoals http://www.nirsoft.net/utils/resources_extract.html

Je kunt nog proberen met een rechtsklik op de app in het startmenu en dan kiezen voor aan taakbalk vast maken (nadat je hem eerst daar verwijderd hebt) Misscihen zie je dan wel het icoontje weer.

valerius-2
door valerius-2 - Aug 21, 2015 om 21:51
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Een blauwe E onderaan in de taakbalk staat hij bij mij. Hij staat ook links in de rij die zich laat zien als u op het windows vlaggetje drukt. Dan komt er de hele santakraam als en duveltje uit een doosj als u dan op die lijntjes klikt.

jd
door jdbeste1 - Aug 21, 2015 om 22:18
24 Antwoorden / 73 Vragen

Ok zwaardvis...ik het het idd weer voor elkaar. het het idd eerst verwijderd en toen weer teruggeplaatst vanuit de taakbalk. Heb hen dus nu weer.

En idd mbv jouw programma kan ik hem idd nergens ontdekken in c: windows

Zal idd in een exe geïntegreerd zijn. Nu ik hem heb ook even gekeken bij eigenschappen
alwaar je hem wel kunt wijzigen maar niet zelf kunt zien zitten.

Al; met al gelukt dus