labswans
door labswans Jun 4, 2009 om 16:42
Computers & telefonie

Een afhandeling van een klacht

Goede dag , zelf heb ik een probleem met een afhandeling van een gekochte laptop aangeschaft op 25032008 bij Norrod op het internet.

Rond 11 mei 2009 treed een storing in het toetsenbord op : gevolg : geen typen meer mogelijk.

1 jaar garantie zit erop en valt net buiten de boot : er is ook economische levensduur van een laptop dus terug naar de verkopende partij Norrod.

Kreeg de laptop na aangetekend versturen twee dagen daarna weer terug. Reparatiekosten 350 euro ex btw.

Er was een melding gemaakt op een voicemail dat deze terug werdt gestuurd ivm met de leeftijd en de staat van aantreffen van de laptop

De laptop zou erg smerig zijn en er zou WAARSCHIJNLIJK vochtschade zijn aan de laptop.

Leuk : er is 100% zekerheid dat er niks overheen is gekomen van een vloeistof met ene kleverig eindresultaat

De laptop is op een standaard van logitec gezet om geen pijn in de nek te krijgen met draarvoor een draadloos toetsenbord en muis.

Nu zat ik met een latop die eigenlijk goed heeft gepresteerd maar nu waardeloos is geworden na 14 maanden ( 15 maanden nu )

Heb een klacht ingediend bij Norrod om nogmaals na te laten kijken. dit is naar het hoofdkantoor gegaan. Daar heeft een persoon na gekeken en door de informatie van de eerste persoon waren de meningen gelijk gestemd.

Dit is dus niet onafhankelijk van elkaar beoordeeld.

Men belde mij hierover op en ik liet blijken dat ik het er niet mee eens ben met de conclusie. Waarom is het bedrag altijd 350 euro en hoger ? Een laptoptoetsenbord is zeker weten goedkoper ( had gerekend op 200 euro max)

Ik ben erg pissig hierover dat Norrod niet een passende oplossing heeft aangeboden. Ik heb te maken met de verkopende patij en niet met HP is mijn mening.

Dus mijn vraag is : is er een commissie die mij nog kan bijstaan om toch een bepaald recht te verkrijgen mbt het werkend te krijgen van deze laptop? Niet voor die 350 euro ex btw maar voor een schappelijke prijs via de verkopende partij ? Ik heb altijd gesteld dat Norrod mij nooit wil helpen en tot nu toe is het ook zo gebleken

labswans

706 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 18:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vlg de garantievoorwaarden heb je te maken met de fabrikant, in dit geval HP dus:

Defect na 1 jaar na aanschaf

Neem contact op met HP voor de afhandeling. Sommige producten
hebben een carepack en vallen nog binnen garantie. Zie: www.hp.com/nl/oow

Hoe dient u het product aan te leveren:

Wanneer u het product bij NoRRoD inlevert dient u dit compleet
aan te leveren (d.w.z ook de bijbehorende accessoires zoals adapter, kabels,
headset, driver CD / software, boekjes, tas etc.).

Wanneer u het via HP rechtstreeks afhandelt, zullen zij u
vertellen hoe u het moet aanleveren.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via bovenvermelde link krijg je dus ook het antwoord op de vraag waarom het bedrag zo hoog is:

Voor
notebooks, desktop pc's en projectoren heeft HP een centraal
reparatieprogramma waarbij het product wordt opgehaald, gerepareerd en
bij u afgeleverd, meestal binnen werkdagen.
De reparatietijd voor uw product kan langer zijn dan dit gemiddelde,
afhankelijk van de beschikbaarheid van de benodigde onderdelen.

Het vaste standaardtarief voor deze reparatie omvat alle kosten voor
arbeid en transport, ongeacht de hardwareproblemen van het product.

Op reparaties die zijn uitgevoerd onder dit programma en op de vervangen onderdelen geldt 3 maanden garantie, zoals omschreven in de voorwaarden van de HP Out of Warranty overeenkomst.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

hier heb ik wat aan ! het gaat om www.norrod.nl Zoals ik het bij je leest zo heb ik me ook opgesteld naar Norrod toe. Hij is twee maal opgestuurd maar ik wordt niet netjes behandeld door dit bedrijf. Ben er klaar mee maar als er nog een laatste middel is schuw ik het niet.

Ze schuiven het allemaal wel naar hp toe maar ik zeg altijd ik heb met hp niks te maken, wel met Norrod.

Nu nog kijken voor bij de thuiswinkel indien ze daarbij zijn aangesloten , moet daar ff nog voor speuren op de site bij hen

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag labswans,

Na de fabrieksgarantieperiode heb je bij een defekt aan een produkt, wettelijk gezien, alleen maar te maken met de verkopende partij. Als we de economische levensduur van een laptop op 3 jaar zetten dan moet jij als koper i.d.g. 14/36ste deel van de reparatiekosten betalen en de verkoper het resterende deel. Zo zit het consumentenrecht in dit kikkerland in elkaar en niet anders. Lukt dat goedschiks niet, dan zul je dat in rechte moeten afdwingen. Het kan ook zijn dat deze fraaie firma is aangesloten bij de Thuiswinkel en dat je daar een klacht kunt indienen.

Sukses en met collegiale groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Norrod is niet aangesloten bij thuiswinkel.org

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat denk je trouwens te kunnen bereiken als Norrod zelf je klacht afhandelt? Die stuurt de laptop dan ook weer naar HP ter reparatie a 350,- euro.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet dat maar , dat deden ze niet. Het gaat mij erom dat men niet doet wat ik verwacht : mij helpen met een probleem met een product wat ik bij hen heb gekocht met geen tevredenheid

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veilig en betrouwbaar winkelen op internet.
English? Click here

De Stichting Webshop Keurmerk is sinds 2001 dé brancheorganisatie en hét Thuiswinkel Keurmerk van thuiswinkels die de producten en diensten voornamelijk via internet aanbieden. De bij het Nederlandse Webshop Keurmerk aangesloten winkels staan onder onafhankelijk toezicht van de Stichting. De Stichting Webshop Keurmerk beoogt consumenten te beschermen tegen ondeugdelijke webwinkels en/of thuiswinkels.

Op 17 april 2008 heeft Webshop Keurmerk de keurmerkentoets van het Ministerie van Economische Zaken ondergaan. De toets is uitgevoerd door de Raad voor Accreditatie.

In deze toets wordt gekeken of een keurmerk, en de manier

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Doe maar niet moeilijk. Een vervangend keyboard kost op Ebay gemiddeld $20, met de huidige koers is dat inclusief verzending nog niet eens €20. Laten repareren voor €350 of zelf vervangen voor €20 ... ik zou het wel weten ....

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

De aftersales laat dus duidelijk te wensen over, klant minder dus.

Maar is het niet sneller en zeker goedkoper door even naar een betrouwbare computerboer te gaan dan een juridische strijd te gaan voeren?

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien wil Norrod daar zelfs wel 14/36 deel van meebetalen ;)

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pardon. 22/36 deel dus.

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Norrod is voltooid verleden tijd voor mij. 15 maanden 553 euro afgeschreven voorlopig

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nog bedankt voor de goede tip , zal er zeker even op zoeken

ve
door verwijderd - Jun 4, 2009 om 20:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Norrod WAS letterlijk een goede winkel tijdens de aankoop. Vertrouwede het 100%. Nu is het tot 0% gedaald

ve
door verwijderd - Jul 1, 2009 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uiteindelijk is hij voor een tweede keer terug geweest naar Norrod. Ze bleven maar hameren op LIJKT op vochtschade en het is een bende onder de toetsen.

Ze zeiden dat ze hem opstuurden naar HP. Ik heb gegronde reden dat ze dat nooit hebben gedaan. Hij is gestuurd naar hun hoofdkantoor en daar is hij beoordeeld met de foto's die gemaakt zijn van de eerste onderzoeker.

De tweede onderzoeker zal de eerste nooit teleurstellen en ik kreeg dezelfde oorzaak.

Kosten voor mij 367 euro voor een nieuw toetsenbord bij HP.

MIJN OPLOSSING WELKE NORROD NOOIT HEEFT AANGEDRAGEN :

Er is een site op internet die zo gevonden is via google om een passend, zelfde toestenbord aan te schaffen.

kosten 70 euro...................................

Nou ik heb hem binnen en zelf maar erin gezet.

HET probleem is opgelost en de pc is werkend.

Tijd die ik zelf eraan kwijt ben om te vervangen twee keer 5 minuten om de schroefjes en bescherming los te halen.

Dus Norrod krijgt van mij nog een mailtje dat ik het zelf opgelost heb en voor een fractie van de kosten.

Dit had men zelf ook zo kunnen oplossen / aanbieden. Ik wou een werkende laptop hebben en dat voor 70 euro en niet >350 euro

groetjes , labswans

ve
door verwijderd - Jul 1, 2009 om 21:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

en ik zei nog zó Ebay €20 ...
Enfin, je bent er blij mee zo te horen.
Dat standaard bedrag voor elke reparatie bij HP kan ik toch niet vatten hoor, dat zal de klant toch in het verkeerde keelgat schieten? Er is daar iets heel erg veranderd, vroeger was goeie service een groot goed bij HP. Okee, nooit écht goedkoop geweest, maar dit ...

ve
door verwijderd - Jul 2, 2009 om 15:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik had ebay gelezen. Reden dat ik het niet gedaan heb is dat ik meer vertrouwen in replacedirect.com had en niet in ebay zelf. Met welke winkel of persoon ik te maken dan heb op ebay. Vertrouwen had ik er niet in. Het bedrijf waar ik zaken mee doe op dat moment gaf me 100% vertrouwen ivm met email verkeer en het antwoordt op dat ze hem hadden. Het juiste toestenbord werdt gelijk getoon en hoe ik de bestelling direct kon plaatsen. De volgende dag lag deze in mijn brievenbus. Het hoeft niet aangetekend verstuurd te worden. Het paste door de brievenbus zelf.

groetjes ,labswans

ve
door verwijderd - Jul 2, 2009 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van mij mag je hoor. Nog een tip voor je geruststelling: alles wat je via Ebay koopt met Paypal is beschermd (tot een bepaald aankoopbedrag), Was er ook maar iets niet in orde geweest, dan heb je dus 2 wapens:
1) een slechte review voor de verkoper (is killing for business)
2) geld terug via Paypal