ja
door jacbigboss Jan 4, 2012 om 13:33
Computers & telefonie

Een laptop voor de toekomst

ik zoek een laptop waar ik voorlopig mee verder kan ik kreeg van en vriend het advies om een apple te kopen maar wil graag meer reacties weten omdat het een behoorlijk bedrag gaat worden [max 2500] ik wil er echt behoorlijk wat op doen een beetje gafmen en heel klein beetje fotobewerken en veel Internetten maar weinig geduld dus genoeg snelheid en als klapper op het vuurwerk wil er nog tien jaar mee doen

1482 10 Rapporteer

ja
door jacbigboss - Jan 4, 2012 om 13:34
44 Antwoorden / 15 Vragen

Sorry ik bedoel GAMEN !

mahadma
door mahadma - Jan 4, 2012 om 13:41
11569 Antwoorden / 51 Vragen

"wil er nog tien jaar mee doen"

Dit is een positieve instelling, maar realiseer dat wat je ook koopt (je hebt een goed budget) dat zodra je betaald hebt de pc al verouderd is en als je mazzel hebt doe je 3 tot 5 jaar met het ding. Deze technieken gaan zo snel dat je daar niet tegenop kan kopen. Je kunt beter een deel van je budghet uitgeven, de rest reserveren op een spaarrekening en na 3 tot 5 jaar daar weer een nieuwe mee kopen, dan ben je dàn weer bij.

laaglander
door laaglander - Jan 4, 2012 om 13:43
473 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo jacbigboss,

Pc's en laptops worden naar verloop van tijd steeds trager.. meestal omdat je er steeds meer opzet .. dus zeer snel zal die nooit blijven. 10 jaar is een lange tijd voor een laptop en het is niet gezegd dus dat die die 10 jaar vol zal blijven houden..
dat gezegd hebbende... wat voor games wil je er mee spelen? zijn dat zware spellen? dan wordt de keuze ook weer aangepast, dan heeft die meer geheugen nodig ( toch al handig voor fotobewerking), en een betere videokaart. Hoe groot mag het scherm zijn?..
snel internet ligt meestal niet aan de langzame of snelle laptop, dat ligt aan de verbinding, daar heeft de laptop niets of weinig over te zeggen.

tja Apple.. sommige lopen ermee weg, andere moeten er niets van hebben.

echt antwoorden heb ik niet voor je, maar wel dingen wat je in je achterhoofd moet houden.

ga eens langs een dixons of media markt/apple store laat je voor lichten en inlichten.. zeg niet bij de eerste laptop ja

naitsoezn
door naitsoezn - Jan 4, 2012 om 13:54
842 Antwoorden / 1 Vragen

Voor zware grafische toepassingen als gamen en video/foto-bewerkingen ben je m.i. beter af met een desktop. Een laptop zal het vrijwel zeker geen tien jaar uithouden als je veel zware taken erop uit wilt voeren..... Bovendien zijn desktops later ook nog eens makkelijker (en dus goedkoper) met één of twee relatief simpele upgrades aan de toekomstige technologie aan te passen, waardoor je de doelstelling van 10 jaar makkelijker kunt halen. Je zou eens een goede computerwinkel kunnen binnenlopen voor advies, maar persoonlijk zou ik de mediamarkt / dixons links laten liggen. Ga eerder voor een Paradigit ofzo...

freya
door freya - Jan 4, 2012 om 14:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ga bij een computer/laptop gerust maar uit van een gebruiksduur van maximaal 5 jaar. Alles wat je er langer mee doet is meegenomen. En verder, de ontwikkelingen gaan zo snel, ik denk niet dat je over 10 jaar nog met diezelfde computer/laptop wil werken. Ik zou vandaag de dag niet meer willen werken met een computer uit 2001/2002....

Freya

ja
door jacbigboss - Jan 4, 2012 om 14:35
44 Antwoorden / 15 Vragen

ik speel alleen lichte spellen tot nu toe maar heb ooit een laptop gekocht met te lichte geheugens en is een ergenis van drie jaar geweest en thuis werk ik gewoon op de desktop maar lig waarschijnlik komende jaren veel in het ziekenhuis dus daar is hij voor
maar wil wel graag een goed product

freya
door freya - Jan 4, 2012 om 14:45
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=jacbigboss schreef op woensdag 4 jan 2012, 14:35] ik speel alleen lichte spellen tot nu toe maar heb ooit een laptop gekocht met te lichte geheugens en is een ergenis van drie jaar geweest en thuis werk ik gewoon op de desktop maar lig waarschijnlik komende jaren veel in het ziekenhuis dus daar is hij voor
maar wil wel graag een goed product
'Geheugen' kun je later altijd nog eenvoudig uitbreiden, dus dat mag het probleem niet zijn.

En bedenk wel, Apple = OSX en géén Windows. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar als je gewend bent aan Windows en wellicht hecht aan bepaalde Windowsprogramma's, dan is OSX een hele overstap....

Freya

gratisrijden
door gratisrijden - Jan 4, 2012 om 14:50
226 Antwoorden / 8 Vragen

2500 is een flink budget in de huidige tijd een flinkt bedrag voor een laptop, daar kunt U een hele aardige van kopen. 10 Jaar is uiteraard onzin, vooral om te gamen.

Netzo als bij auto's geldt: hoe meer extra's, hoe duurder, hoe zwaarder, hoe meer hij verbruikt (kortere accuduur) en hoe meer kapot gaat. Moderne spellen vragen vaak veel van de processor en de grafische kaart, wat veel warmte produceert en de levensduur verkort.

Kijk naar de systeemvereisten (op de verpakking of website) van de gewenste spellen en zorg ervoor dat uw computer boven het aanbevolene zit, alleen dan loopt het spel lekker soepel.

Als ik aan een periode van 10 jaar denk, koop ik liever 3x een neuwe voor 800 dan eentje van 2500. Bedenk dat de prestaties en capaciteit van computers elk jaar verdubelt, na 10 jaar zijn computers dus 1000 x sneller!

naitsoezn
door naitsoezn - Jan 4, 2012 om 14:55
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=gratisrijden schreef op woensdag 4 jan 2012, 14:50]
Als ik aan een periode van 10 jaar denk, koop ik liever 3x een neuwe voor 800 dan eentje van 2500. Bedenk dat de prestaties en capaciteit van computers elk jaar verdubelt, na 10 jaar zijn computers dus 1000 x sneller!
Het eerste wat je zegt kan ik in meegaan, maar de wet van Moore zegt dat de prestaties elke twee jaar verdubbelen. Bovendien is dit een vuistregel die eigenlijk niet meer opgaat....

an
door antoinette55_1 - Jan 13, 2012 om 13:40
9 Antwoorden / 0 Vragen

Een goed advies kopp het bij een apple store,niet bij een of andere vage webshop.
een macbook , redelijk heb je voor even 1450
houd je 1k over voor later