vlinder279
door vlinder279 Jul 1, 2007 om 03:20
Computers & telefonie

Extensie verandert bij wijziging van naam audiobestand

Sinds mijn computer opnieuw is geinstalleerd, kan ik de naam van een audiobestand niet meer wijzigen.

Wanneer ik de naam van een Windows media bestand wil veranderen, krijg ik een waarschuwing dat het bestand niet meer kan worden afgespeeld omdat het een onherkenbare extensie wordt.

Dit blijkt dan ook het geval waardoor mijn i-pod het bestand ook niet meer herkent.

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze instelling kan wijzigen zodat ik ik deze extensieverandering kan voorkomen???

617 5 Rapporteer

labswans
door labswans - Jul 1, 2007 om 09:29
1918 Antwoorden / 10 Vragen

kijk eerst of de map niet beveiligd is met alleen lezen door op de rechtermuisknop te drukken en een keer te klikken op eigenschappen

staat er een vinkje bij alleen lezen dan kan u de veranderen wat u wilt maar het wordt niet opgeslagen. Daar mag u het vinkje weghalen

als de vraag wordt gesteld dat het op alle submappen moet gelden dan ja kiezen en daarna op toepassen te klikken

er zit dan geen schrijfbeveiliging op en krijgt u geen foutmelding meer voorlopig te zien

een bestand kan u altijd wijzigen mits de schrijfbeveiliging eraf is van die map waar het onder staat

het voorbeeld hieronder geeft aan dat u een liedje10.wma naar mooinummer.wma kan veranderen

zoek het bestand op welke u wilt veranderen via start, mijn documenten, en dan de juiste map bijvoorbeeld

klik er een keer op met de rechtermusknop zodat deze blauw wordt gemarkeerd en er een submenu komt met naam wijzigen ( even goed kijken maar het staat er in die lijst

de naam van de file wordt nu blauw gekleurd en u kan de volledige naam veranderen van bijvoorbeeld liedje10 naar mooi nummer bijvoorbeeld klik op enter na intypen nieuwe naam

vlinder279
door vlinder279 - Jul 1, 2007 om 11:49
14 Antwoorden / 10 Vragen

Hallo, allereerst dankuwel voor de genomen moeite                      om mijn vraag te beantwoorden. Helaas is het probleem nog niet opgelost. Wanneer ik het vinkje bij alleen lezen weghaal en daarna toepassen klik, en ik daarna de map opnieuw open, is het vinkje ewr weer gewoon gaan staan. De mappen renamen gaat wel maar de muziekbestanden niet.He\b het ook via Start gedaan, maar nog steeds hetzelfde. Doe ik iets fout dan?

vlinder279
door vlinder279 - Jul 1, 2007 om 12:13
14 Antwoorden / 10 Vragen

Sterker nog, wanneer ik vanuit menu Start aangeef dat ik dit wil toepassen op alle mappen en submappen, lijkt hij veel te doen, zie dan een scherm met "overvliegende bestanden"terwijl hij zegt "bezig met toepassen van kenmerken" maar daarna blijkt er niets veranderd... helaas!

edwardus
door edwardus - Jul 1, 2007 om 12:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het probleem is volgens mij dat het tonen van de bestandsextensies standaard uit staat als je Windows installeert. Als je dan de naam wijzigt kun je dus in een klap ook de bestandsextensie (onbedoeld) wijzigen.

Probeer het wijzigen van de naam eens pas nadat je bij de Mapopties van de Windows Verkenner ingesteld hebt om de bestandsextensies van bkende bestandstypen niet te verbergen.

vlinder279
door vlinder279 - Jul 1, 2007 om 12:23
14 Antwoorden / 10 Vragen

Yesssss! Het is opgelost!  Ben in configuratiescherm naar mapopties gegaan en heb daar standaardinstellingen herstellen, gedaan en op de één of andere manier is het nu weer goed, super! DANKJULLIEWEL voor de moeite!!!!!!!!!!!!!!!!!!